Psyche
alle pijlers
Borderline en aanverwante zaken II
dinsdag 29 mei 2007 om 22:06
Gaan we hier gewoon vrolijk verder. Ik had net in het andere topic gepost toen ik zag dat we aan de max zaten.Nog als reactie op jou daar intiem:Inderdaad, niet (elke keer) uitspreken tegen je partner. Vooral omdat het in de meeste gevallen van snel voorbijgaande aard is en dan heb je bij je partner weer van alles zitten zaaien wat je dan weer recht moet breien.Het is dan beter af te wachten of het overgaat. Bespreken kan altijd nog.Het vorige topic vind je hier.bewerkt door moderator,
Het is mij: shaHla (Iranian version)
zondag 2 maart 2008 om 14:39
He spannend Kat. Welke studie ga je doen (ik gok geneeskunde, omdat toen ik ging studeren veel mensen die ik kende naar Belgie gingen om geneeskunde te doen omdat daar geen loting was..)
Ik ben ook beter 1 op 1. Kan gewoon niet zo veel prikkels om me heen hebben tegenwoordig. Nu merk ik dat ik daar meer last van heb, nu ik de AD verlaagd heb. Ik irriteer me snel, heb last van de drukte. Ik moet me regelmatig even terugtrekken en dat doe ik dan ook.
Digi, zowiezo blijf ik me verbazen over de drukte van jouw leven. Hoe houd je het vol. Goed van je dat je op tijd even gas terug neemt als het nodig is..
Jessie, dat is toch jaloezie he. Of angst, dat mensen je niet leuk vinden, je niet belangrijk genoeg vinden. Herkenbaar. Alhoewel ik daar vroeger meer last van had. Ik dacht toen heel snel dat het altijd aan mij lag enzo (dat men mij niet leuk vond, niet boeiend), maar begin nu wel door te krijgen dat andere mensen ook wel eens moe zijn , of geen zin in iets hebben, of dingen aan hun hoofd hebben ;) Maar wat jij hier beschrijft is wel een vreemde actie van die vriendin zeg. Niet netjes.
Meiden hebben jullie allemaal verder een fijn weekend? Intiem, ben benieuwd hoe het was als je weer terug bent.. Ik hoop dat het een geslaagde paar dagen waren! Shahla wat fijn dat het slapen beter gaat he. Dat houdt denk ik toch wel verband dat je zowiezo sinds januari wat lekkerder in je vel zit denk ik hoor. Ik merk het ook aan dat je actief hier bent, en je berichten zijn anders (lichter?) van toon. Ik ben echt blij voor je.
Ik zou ook Lin graag een kaartje willen sturen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het met haar is. Lin ik denk aan je (mocht iemand het lezen). Hoop dat het je wat rust geeft dat je nu daar zit en dat het een beetje een fijne plek is met lieve mensen om je heen.
Ik voel me toch wel wat minder hoor door die afbouw. Onrustig, vaak hyper, snel geirriteerd, snel aangevallen. Bah. Maar wil het echt nog even aankijken (ik wil gewoon niet terug naar af!). Hopelijk gaat het langzaam beter. De vraag is of dit afbouwverschijnselen zijn of dat dit mijn gebruikelijke staat is (wat ik niet hoop)
Ik ben ook beter 1 op 1. Kan gewoon niet zo veel prikkels om me heen hebben tegenwoordig. Nu merk ik dat ik daar meer last van heb, nu ik de AD verlaagd heb. Ik irriteer me snel, heb last van de drukte. Ik moet me regelmatig even terugtrekken en dat doe ik dan ook.
Digi, zowiezo blijf ik me verbazen over de drukte van jouw leven. Hoe houd je het vol. Goed van je dat je op tijd even gas terug neemt als het nodig is..
Jessie, dat is toch jaloezie he. Of angst, dat mensen je niet leuk vinden, je niet belangrijk genoeg vinden. Herkenbaar. Alhoewel ik daar vroeger meer last van had. Ik dacht toen heel snel dat het altijd aan mij lag enzo (dat men mij niet leuk vond, niet boeiend), maar begin nu wel door te krijgen dat andere mensen ook wel eens moe zijn , of geen zin in iets hebben, of dingen aan hun hoofd hebben ;) Maar wat jij hier beschrijft is wel een vreemde actie van die vriendin zeg. Niet netjes.
Meiden hebben jullie allemaal verder een fijn weekend? Intiem, ben benieuwd hoe het was als je weer terug bent.. Ik hoop dat het een geslaagde paar dagen waren! Shahla wat fijn dat het slapen beter gaat he. Dat houdt denk ik toch wel verband dat je zowiezo sinds januari wat lekkerder in je vel zit denk ik hoor. Ik merk het ook aan dat je actief hier bent, en je berichten zijn anders (lichter?) van toon. Ik ben echt blij voor je.
Ik zou ook Lin graag een kaartje willen sturen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het met haar is. Lin ik denk aan je (mocht iemand het lezen). Hoop dat het je wat rust geeft dat je nu daar zit en dat het een beetje een fijne plek is met lieve mensen om je heen.
Ik voel me toch wel wat minder hoor door die afbouw. Onrustig, vaak hyper, snel geirriteerd, snel aangevallen. Bah. Maar wil het echt nog even aankijken (ik wil gewoon niet terug naar af!). Hopelijk gaat het langzaam beter. De vraag is of dit afbouwverschijnselen zijn of dat dit mijn gebruikelijke staat is (wat ik niet hoop)
zondag 2 maart 2008 om 14:44
Zou ik ook vreselijk vinden. Maar ik ben juist beter in groepen, hoe meer mensen, hoe beter. Oppervlakkig lukt het me wel, maar dan steeds met 1 mens erbij waarmee ik dan ook nog seks moet hebben en moet blijven slapen...dat ging niet. Vergde te veel van me.
KatB, welke studie wil je doen? Kijk ik even voor je.
zondag 2 maart 2008 om 14:52
zondag 2 maart 2008 om 16:03
Dit is mijn universiteit (beter dan de andere unief in Brussel), en dit is de opleidingsfiche: http://www.vub.ac.be/info...ijs/bama/of-kunstwet.html
Psychologie: http://www.vub.ac.be/PE/
Als je wil dat ik je eens rondleid, be my guest!
zondag 2 maart 2008 om 19:13
In groepen ben ik juist wat stiller. Vooral als andere mensen de boventoon voeren Ik richt me vaak op een bekend iemand of degene die bij me in de buurt zit. Dat vind ik makkelijker. Verder kan ik ook niet té lang met veel mensen omgaan. Een dagje trek ik nog maar dan moet ik echt weer ff alleen zitten. Zoals laatst met mijn verjaardag. Vond het hartstikke leuk maar kan er 's avonds dan wel echt weer van genieten dat ik weer met mezelf ben. Mijn kinderen tellen daarin niet mee, want mijn zoon is er natuurlijk heel veel maar als me dat ff teveel wordt, trek ik me lekker even terug achter de pc. Heeft hij ook dus dat gaat prima samen. Mijn dochter was hier vijf dagen en haar heb ik net weer weggebracht. Ben nu ff alleen want zoon is bij een oud vriendje van hem hier in de buurt en zal zo wel thuis komen. (En anders haal ik hem zo op. Hij krijgt tot half acht.)
Vanavond zal ik mijn dochter wel missen, want we slapen als ze hier is op een kamer in hetzelfde twee persoonsbed. Vinden we gezellig. De eerste avond dat ik er dan weer alleen in lig, vind ik dat altijd wel even een mismoment.
Vanavond zal ik mijn dochter wel missen, want we slapen als ze hier is op een kamer in hetzelfde twee persoonsbed. Vinden we gezellig. De eerste avond dat ik er dan weer alleen in lig, vind ik dat altijd wel even een mismoment.
zondag 2 maart 2008 om 19:16
Robin, ik zou het vooralsnog op 'afkickenverschijnselen' houden. Je moet er aan wennen dat je nu weer ietsje meer zelf moet doen om te blijven wie je wilt zijn. Dat is omschakelen. Als het over een paar weken nog zo is, kun je overwegen of je dit wel zo wilt.
Lin en/of Bopine, we horen graag weer even wat van jullie!
Intiem, hoe was je weekend?
En boschbolletje, hoe gaat het met jou?
Kat en Digitalis, zou leuk zijn zeg, samen aan dezelfde uni. Ik overweeg af en toe ook om een studie te gaan doen. De open universiteit hier in de stad dan maar ben er nog niet uit wat precies en of ik dat allemaal wel kan.
Lin en/of Bopine, we horen graag weer even wat van jullie!
Intiem, hoe was je weekend?
En boschbolletje, hoe gaat het met jou?
Kat en Digitalis, zou leuk zijn zeg, samen aan dezelfde uni. Ik overweeg af en toe ook om een studie te gaan doen. De open universiteit hier in de stad dan maar ben er nog niet uit wat precies en of ik dat allemaal wel kan.
zondag 2 maart 2008 om 22:13
Het ligt er bij mij ook aan hoe ik in mijn vel zit...Ik ben met een grote groep meiden op vacantie geweest en we lagen per 3 op de kamer, dat ging enorm goed mede omdat al die meiden mij heel erg in mijn waarden lieten en ik niet het gevoel had mezelf te moeten laten gelden ofzo...Het gevoel onderling was gewoon oke.
Er zijn echt redelijk vaak momenten dat het groepsgewijs erg goed gaat, maar heb dan wel heel erg mijn rust nodig om de drukte en prikkels te verwerken, helaas zijn er ook momenten dat het groepsgewijs niet goed gaat en ik het gevoel heb dat ik mezelf moet bewijzen en hard m'n best moet doen om in die groep mijn hoofd boven water te houden.
Er zijn echt redelijk vaak momenten dat het groepsgewijs erg goed gaat, maar heb dan wel heel erg mijn rust nodig om de drukte en prikkels te verwerken, helaas zijn er ook momenten dat het groepsgewijs niet goed gaat en ik het gevoel heb dat ik mezelf moet bewijzen en hard m'n best moet doen om in die groep mijn hoofd boven water te houden.
maandag 3 maart 2008 om 15:44
Bij mij in zekere zin niet, Jessie, over het hoe je in je vel zit. Want als ik me niet goed zou voelen, zou ik dus afzeggen.
Pff, het tandartsgebeuren is weer voor een week klaar. Het was uiteraard niet een fijn gebeuren. Op zich gaat het wel maar het is nog geen avond dus het kan nog minder worden. Op het moment zeurt het alleen wat en dat is logisch als je een gehechte wond hebt.
Pluspunt vandaag: zoon heeft zijn kamer weer netjes.
Buiten de tandarts minpunt: dagvaardiging gekregen.
Had te maken met een akkefietje wat ik met een agent heb gehad in 2006. Het is al voorgeweest en ik ben toen niet gegaan, heb gewoon betaald en dacht dat het nu wel klaar was. Nee dus. Ze gaan in hoger beroep. Geen idee waarom en waarom dit zo uitermate uit proporties wordt getrokken.
Ik denk dat het tijd wordt voor een advocaat.
Pff, het tandartsgebeuren is weer voor een week klaar. Het was uiteraard niet een fijn gebeuren. Op zich gaat het wel maar het is nog geen avond dus het kan nog minder worden. Op het moment zeurt het alleen wat en dat is logisch als je een gehechte wond hebt.
Pluspunt vandaag: zoon heeft zijn kamer weer netjes.
Buiten de tandarts minpunt: dagvaardiging gekregen.
Had te maken met een akkefietje wat ik met een agent heb gehad in 2006. Het is al voorgeweest en ik ben toen niet gegaan, heb gewoon betaald en dacht dat het nu wel klaar was. Nee dus. Ze gaan in hoger beroep. Geen idee waarom en waarom dit zo uitermate uit proporties wordt getrokken.
Ik denk dat het tijd wordt voor een advocaat.
maandag 3 maart 2008 om 15:45
hoi dames, Was een weekend weg en internetloos. Met Lin gaat het redelijk, in zo'n huis zijn strenge regels, ze is snipverkouden en mist de digitale snelweg. Ze staat gelukkig nog wel steeds stevig. Leuk dat jullie allemaal willen schrijven. Het adres is niet geheim en Lin wil graag post. Dus Shala we moesten maar eens bij de angel langs. Wellicht heb jij al e-mailadressen van de anderen en zo niet dan hoor ik dat wel weer.
maandag 3 maart 2008 om 16:16
Ik zal nu een verzoek in het moderatortopic van deze pijler plaatsen. Dan is het even afwachten wanneer de angel het ziet en het doorstuurt naar jou. Hoef je alleen maar je mailbox in de gaten te houden van het mailadres dat je hier hebt gebruikt om je te registreren. Daar gaat logischerwijs de mail naartoe met mijn mailadres.
maandag 3 maart 2008 om 17:07
oh god, kijk alsjeblieft uit met zyprexa als je het niet heel hard nodig hebt (= psychotisch bent) ik ben er van een (volgens sommige te) drukke, zelfverzekerde slanke meid in een dikke, logge, verlegen koe in veranderd. ik ben er nu al meer dan een jaar weer mee gestopt, en alles is goed gekomen. praat nu weer hard en veel, lach te hard en heb een te grote bek, maar zo ben ik nu eenmaal
ik had ook dat stempel borderline, omdat ze alleen naar mijn gedrag (drank, drugs, promiscue) keken. dit heb ik allemaal al jaren achter me gelaten en inmiddels is deze diagnose door andere psychiaters terzijde gelegd.
ik slik wel nog steeds anafranil tegen angst en dwang en om minder somber te zijn, en daar wordt ik nog iets meer hyper van, maar ik ben weer gewoon "Courtney"
maandag 3 maart 2008 om 18:37
Courtney, ik heb een stofwisseling die absurd snel is en heb qua niet-eten een ijzersterke discipline. Bovendien heb ik ondergewicht en sport ik, dus ik zal niet snel bijkomen. Ik heb het echt heel hard nodig, ik voel mij zo anders, al na 3 pilletjes. Voor mij is het een uitkomst. En wat wil je liever: een automutilerende suicidale meid zijn met absurde stemmingswisselingen, of een rustig, iets dikker stabiele vrouw? Ik weet het antwoord wel. Aan dik zijn kun je iets doen, maar aan die stemmingswisselingen niet. Ik niet, in ieder geval.
maandag 3 maart 2008 om 19:02
Bah shahla die dagvaarding! Dacht je er vanaf te zijn.. Je kunt ook eerst naar het juridisch loket gaan voor informatie, en zij kunnen je doorverwijzen naar een advocaat die je kunt betalen, aangezien je niet veel inkomen hebt..
Wil jij mij ook mailen Shahla als het gelukt is met het adres van Lin? Kan ik haar ook iets sturen, dat kan ze wel gebruiken.
Fijn Bopine, dat het wel redelijk met haar gaat. Kan me voorstellen dat ze internet mist.
Wil jij mij ook mailen Shahla als het gelukt is met het adres van Lin? Kan ik haar ook iets sturen, dat kan ze wel gebruiken.
Fijn Bopine, dat het wel redelijk met haar gaat. Kan me voorstellen dat ze internet mist.
maandag 3 maart 2008 om 19:03
jij weet zelf het beste van je nodig hebt, en ik hoop dat je qua gewicht niet dezelfde kant op gaat, maar ik kwam ongelogen in twee weken 10 kilo aan, terwijl ik precies hetzelfde at, maar goed ik sportte niet. automutilerend en suicidaal is inderdaad dramatisch, ik was alleen te druk en ik had angst/dwang, maar voor mij was dat middel erger dan de kwaal. vind het ook heel apart dat je na 3 pilletjes al iets merkt, normaal duurt het een toch zeker een week voordat je verbetering merkt. maar goed, als het voor jou werkt, zeker blijven slikken
maandag 3 maart 2008 om 19:20
Gloep, tien kilo. Nee, het is normaal dat het snel werkt. Als het het geschikte middel voor iemand is, werkt het meteen. Dat heeft de psychiater die ik bezoek zelf heel vaak gehoord en ook getoetst (hij is hoofdpsychiater van een psychiatrisch ziekenhuis ook). Het is echt nodig, geloof me. Als het bij jou niet nodig is, idd niet doen. Ik heb trouwens geen echte angsten meer, ook bijkomend voordeel. Voor mij is het vooral tegen ernstige stemmingswisselingen, snijden en zelfmoordgedachten (en uitvoerplannen). En dat helpt, godzijgedankt. Ik heb heel veel geslikt, maar niets hielp zo goed als dit. Ik weeg 52 kilo bij 1.70m, en ben niets bijgekomen in de anderhalve week dat ik het slik. Wel meer eetlust, maar da's dan discipline om niet toe te geven. Ik heb weinig discipline, maar toch, qua eten lukt het me wel.
Overigens ben ik 'aangenomen' om vrijwillig stukjes te schrijven voor een stichting voor mensen die verder moeten na zelfdoding van een naaste. Eindelijk!
Overigens ben ik 'aangenomen' om vrijwillig stukjes te schrijven voor een stichting voor mensen die verder moeten na zelfdoding van een naaste. Eindelijk!
maandag 3 maart 2008 om 19:50
Afleiding, da's een goeie, ik moet zoveel schrijven en studeren dat het niet normaal is ;) Enne, het is niet zo vrolijk natuurlijk :P Maar ben er wel blij mee. Gewoon even alle terreinen verkennen, ik mag ook op 'gesprek' komen bij een modellenbureau. Niet dat ik model kan worden want ben zo a-fotogeniek als een dood paard, maar gewoon, verkenning. Al die jaren van duisternis en in mezelf gekeerd zijn, dat moet maar eens afgelopen zijn. De wereld is mooier dan mijn binnenkant.