paklijst backpack Zuid Oost Azië

01-02-2012 17:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Dinsdag vertrek ik samen met een vriendin om 6 maanden te gaan reizen door ZO Azië (Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, Filipijnen, Maleisië & Indonesië)



Nu heb ik de meeste dingen al in huis, maar wat mag ik absoluut niet vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig als jij eerst even meldt wat je al hebt.

Ik kan wel van alles zoals paspoort en sandalen of slippers op gaan noemen, maar grote kans dat je dat al hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.samoon.nl, lijst invullen en je krijgt een hele waslijst.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
deet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al:



- Geïmpregneerde klamboe, Deet 30%, malariatabletten, zonnebrand

- Toiletspullen (alles mini), medicatie

- Kleding

- Paspoort, visum.

- LP, reisdagboek.



Dit was het wel zo'n beetje:)
Alle reacties Link kopieren
Geen elektronica nog? fototoestel, mp3 etc??
Alle reacties Link kopieren
Borderwalk; Vergeten! mp3, camera met grote geheugenkaart, mobiele telefoon + opladers & wereldstekker heb ik ook allemaal!
Tampons zijn soms lastig te krijgen.

verder vond ik mijn lakenzak en kussenhoes (geen sloop maar dik hoesje, waar je ook trui in kan doen als kussen) onmisbaar

Verder hadden wij er niet zo bij stilgestaan dat het in vietnam en laos heeeeeel koud kan zijn en dan zijn warme kleren voor grote westerlingen lastig te krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel gehad aan mijn reislaken, destijds gekocht bij de Xenos voor nog geen €10. Vergeet ook niet iets van een sjaal/omslagdoek mee te nemen voor het bezoeken van tempels.
Alle reacties Link kopieren
Verdorie, ik word vergeetachtig!



MissMD; lakenzak etc heb ik ook al:)

Ik doe in het vliegtuig een broek (niet heel dik) en een trui aan. Voor de rest neem ik niet veel lange warme dingen mee denk ik...
Linnen broek was enige lange dat ik had, was vooral in de avond in het noorden heel erg koud, mss legging mee?
Alle reacties Link kopieren
Up to date medicijnpaspoort bij de medicatie?
Alle reacties Link kopieren
Scan pas, visum nr vanverzekering/betaalkaart en alle andere documenten even in, en zet ze op hotmail, of een andere plek waar je er makkelijk bij kunt

net als tel, nrs. kun je wel in je foon hebben, maar als je die kwijtraakt..
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
een voorverpakte naald voor het geval dat!



En heel veel plezier!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik had als enige lange een broek en een legging mee vooral de legging en een sjaal heb ik veel gebruikt voor de tempels e.d. (over je schouders om die te bedekken en zelfde geldt voor je knieen).
Alle reacties Link kopieren
verrekijkertje oid? Ik heb een heel klein kijkertje met 1 lens. Veel plezier van gehad, vooral in Ha Long Bay (zeker doen, zo mooi). Petje/hoed voor op je hoofd (maar kun je ook daar kopen). Misschien zo'n plaatjeswoordenboek om dingen aan te wijzen als ze echt geen Engels spreken?



Als je in Vietnam met de trein gaat reizen kan de airco ook heel koud zijn overigens.



Veel plezier!
Een aantal stoffen tasjes waar je spullen bij elkaar kan bewaren, zoals de laders van je mp3speler, camera en telefoon. Heel gemakkelijk zelf te maken met een rijgkoordje. Ook makkelijk voor dingen als je schone ondergoed/sokken/bikinis.



Geen gewone (katoenmix) lakenzak, maar absoluut een silkliner (das een zijden lakenzak, niet goedkoop maar heel compact en ontzettend prettig om in te slapen). Te koop bij winkels waar ze ook slaapzakken verkopen, de mijne komt van PerrySport.



Verder vond ik mijn 2 pareo's onmisbaar, die dingen zijn multimultimultifunctioneel. Ze zijn licht, drogen waar je bij staat en nemen weinig ruimte in in je backpack. Draag hem als een omslagjurk over je bikini en meteen als handdoek, als een lange rok bij een tempel, als een schouderbedekker bij een tempel of als je het fris hebt, als een korte rok, als hoofddoek als je je hoofd of schouders wilt beschermen tegen de zon, als doek om onder te slapen en zo kan ik nog wel even doorgaan. 2 stuks, zodat je er altijd 1 voor zwemmen en 1 voor de rest kunt gebruiken. Op de hand wassen en even in de zon hangen en nog voordat je je mangolassi op hebt issie weer droog
Een sjaal cq doek is inderdaad prettig, zo een die je schouders ook bedekt. In bussen en treinen kan t wel eens koud zijn namelijk en in tempels om je schouders te bedekken.



En hoe groot is jouw geheugenkaart? Als ik namelijk zie hoeveel foto's ik maak in een maandje..
Oh, en neem een lakenzak mee! Weegt niks, en soms heb je nou eenmaal een minder schoon guesthouse.
Alle reacties Link kopieren
Zeep/shampoo van Lush in vaste vorm, compact en gaat lang mee.

Zonnebrandcreme van Vision, 1x smeren en enorm goed beschermd.

2de betaalpas van evt. andere rekening (apart bewaren), zodat als de ene kwijt raakt/kapot gaat je naar die rekening kan overboeken en bij je geld kan.

Scan van al je documenten op de email.

Lakenzak

Poncho/regenjas

Regenhoes voor je tas

Waterdicht klein tasje voor bijvoorbeeld je portemonnee/camera etc. bij Perry te koop.

Wereldstekker

Dagboekje

Ereader!

En last but not least, charmante Teva achtige sandalen (Perry heeft ze ook voor weinig geld). Niet mooi, maar zitten wel echt heel fijn en lopen goed. Daarnaast ook nog eens erg praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Neem wat ansichtkaarten mee van Nederland, altijd leuk om een 'gesprekje' te voeren met de locals a.d.h.v. die kaarten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Absoluut een warme trui, lange broek of legging en warme sokken. In bus, trein ect. staat de airco meestal op max en als je er dan 12 uur in zit heb je het nog wel een x koud... en een grote sjaal kan dan prima als dekentje dienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven