glijmiddel?

04-02-2012 07:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje is de sex lekkerder met glijmiddel

gebruik je glijmiddel alleen voor je achterste?

kun je glijmiddel doorslikken

Wat zijn de voor en nadelen van glijmiddel

op dat gebied ben ik nog en nono

alvast dank voor de info

groet hejosa
En dat wil je om 07.38uur allemaal weten?

Zit net aan me ontbijt... :puke:
ladytruckster, 2 minuten geleden

Zit net aan me ontbijt...

Hahahaha eet smakelijk!
Maar om je vragen te beantwoorden .

Glijmiddel gebruik ik alleen voor m'n achterste. Maar als je voorste droog is van nature kan t daar natuurlijk ook gebruiken. Je kan het doorslikken, is niet giftig. Alleen niet alle middelen smaken even lekker.
Wij gebruiken helemaal geen glijmiddel, ook niet bij anale sex.
Nee, nee, ja en geen enkel.

Bij mij en ons liever niet. Het is een soms noodzakelijk kwaad. Het glijdt, dat is het voordeel, voor het overige alleen maar nadelen.

Mvrgr Dennis
Ik gebruik het nooit. Ook niet bij anaal.

Speeksel of je eigen vocht is het beste glijmiddel wat er is.
Doet iedereen tegenwoordig aan anaal ofzo????

(Het grappige is dat ik ook nooit glijmiddel gebruikte bij mijn eigen spaarzame ervaringen met anaal).

Ik vraag me dan weer af of mensen een condoom gebruiken bij anaal (in een serieuze, vaste relatie)
Nee, met mijn vriend gebruik ik ook anaal geen condoom.
Ik zou bij anaal ook liever geen condoom gebruiken ivm vaginaal
We hebben ooit wel eens glijmiddel gebruikt. Gewoon om te proberen. Maar ik vind het niks. Ik voel dan veel minder en vind het ook minder lekker. Voor anaal gebruiken we het dan weer wel. Niet altijd, lichaamsvocht heeft wel mijn voorkeur als anaal glijmiddel.
Glijmiddel is vaak toch wel handig om in de buurt te hebben. Als je het vervelend vindt dat in de winkel te kopen, kan je anoniem hier glijmiddel kopen:[spam]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2013 12:47
Reden: spam
% gewijzigd
Alleen bij anaal gebruiken wij glijmiddel.
quote:ladytruckster schreef op 04 februari 2012 @ 07:52:

Zit net aan me ontbijt... :puke:

Ah joh, dan gleed dat ontbijt er lekker in;)

Wij gebruiken glijmiddel bij anale sex,

soms om hem extra geil te kunnen aftrekken (dat doet hij zelf ook wel eens),

soms met vingeren voor de extra glibber: op / rondom mijn clitoris/ schaamlippen, geen glijmiddel in me.

Ik zelf soms bij soloseks.

Vroeger, in de tijd van borstvoeding geven, werd ik soms (tjeeee wat een hoop somsen in mijn post) minder nat en dan ook bij het neuken.

Wij vrijen zonder condoom (vaste relatie) en gebruiken Pjur, volgens mij beste wat er is. Ook wel eens gebruikt om een vastgeroeste schroef mee los te krijgen;)

Anaal hier ook zonder condoom, daarna geen vaginale seks en is de enige keer dat we ons ff wassen na de seks.

Met deze lief weinig anale seks. met mijn vorige partner wel veel en toen anaal met condoom zodat anale en vaginale seks (=condoom er weer af) afgewisseld konden worden, nadeel was dat we dus glijmiddel op waterbasis moesten gebruiken en dat vind ik toch minder fijn.

Wij vinden Pjur heel prettig, is best duur maar je hebt niet veel nodig dus je doet lang met zo'n flesje, echt heel lang.

Als je zonder condoom seks hebt, zou ik hier voor gaan.

maar misschien zijn goedkopere varianten (huismerk Etos/Hema) ook wel ok?

Waarmee ik dus doel op glijmiddel op basis van siliconen.
Je bent zelf een theepot
Het lijkt wel of iedereen het hier ook anaal doet! Brrr, moet er niet aan denken!!! Gebruik altijd glijmiddel, maar dus alleen vaginaal. Mijn man doet vaak ook nog wat op zijn ding trouwens. We gebruiken gewoon het Kruidvat huismerk, bevalt prima!
We gebruiken Eros Pjur op silliconen basis.

Dit glijmiddel gebruiken we soms voor vaginale seks of met speeltjes. Altijd bij anale seks.

Voordelen:

Het is ideaal omdat het lang glad blijft.

Volstrekt niet allergische of overgevoeligheidsreacties geeft.

Je kunt het gebruiken als massagemiddel.

Veilig in de vagina of anale kanaal.

Je kunt het ook veilig doorslikken, volstrekt onschadelijk.

Nadelen:

- relatief duur

- als je ermee knoeit op de gladde vloer, blijft het glad en kun je je nek breken. (schoonmaken met wat water en zeep)
Ik hou van de Pjur Aqua glide, heb een flesje van 100 ml maar doe er best wel lang mee. Ik gebruik het voornamelijk met speeltjes zoals de We Vibe III omdat met dit speeltje mijn vriend ook in me komt, en dan moet het toch echt glijden hoor!!!
Pjur toevallig vorige week geprobeerd, vind het maar niks. Ondanks dat het op siliconen basis is, voelt het erg olie-achtig. Liquid Silk darentegen voelt erg zacht aan (vandaar de naam) droogt ook niet snel op, en gaat niet zo plakken als andere waterbased middelen.

Net als Pjur, is Liquid Silk trouwens ook erg aan de prijs.

En net als Pjur is het ook te gebruiken icm speeltjes, dit in tegenstelling tot olie gebaseerde middelen, die sommige speeltjes langzaam doen wegsmelten.
Ja, omdat ik door meds amper nat meer word. Lang leven glijmiddel!
ben ook dol op glijmiddel, ik wordt bij mijn man niet zo gauw nat. dus ideaal.. en ook voor anaal trouwens, zonder wil ik het niet. ik zweer bij sensilube
De LELO - Lubricant Waterbased – bottle en de Pjur zijn wel prijzig maar wel erg goed. Net als de Liquid Silk, het is gewoon persoonlijk waar je van houdt. Persoonlijk vind ik het flesje van Lelo wel erg mooi, maar ja daar zie je weer dat het persoonlijk is.
Vreemd genoeg kan mijn vriendin niet tegen 'water based' glijmiddel. Ik dacht vroeger, wat een flauwekul, dat bestaat niet, maar ze merkt het meteen (irritatie). Silliconen hebben dit effect niet. Je moet wel oppassen voor speeltjes van silliconen, maar we gebruiken toch altijd een condoom om een speeltje voor de hygiene.
quote:viva_man schreef op 11 juli 2012 @ 08:48:

maar we gebruiken toch altijd een condoom om een speeltje voor de hygiene.Echt waar? je kunt het toch gewoon schoonmaken, of deel je de speeltjes dan begrijp ik het...anders, zou ik zeggen, hoezo voor de hygiëne, het is toch gewoon seks? **sorry offtopic, ben alleen nieuwsgierig**
quote:iddan schreef op 11 juli 2012 @ 08:52:

[...]

Echt waar? je kunt het toch gewoon schoonmaken, of deel je de speeltjes dan begrijp ik het...anders, zou ik zeggen, hoezo voor de hygiëne, het is toch gewoon seks? **sorry offtopic, ben alleen nieuwsgierig**

Het lichaam is niet het meest schoon en lichaamsproducten zijn ook hele goede voedingsbodems voor schimmels en bacterien. Het materiaal van een speeltje is soms ook (microscopisch) poreus. Ook eenzelfde speeltje vaginaal en anaal gebruiken kan problemen geven.

Een condoom geeft een hele goede bescherming en is snel en gemakkelijk. We wassen de speeltjes nadien met zeep nog even onder de kraan en het is klaar.

Een clitorale vibrator maken we niet schoon, gewoon soms even afspoelen of soms met zeep. Ik heb het hierboven dan over speeltjes die je in het lichaam brengt.
anoniem_144510 wijzigde dit bericht op 11-07-2012 15:21
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ik ben ook van de Pjur maar mijn man vindt die paarse van Durex weer veel fijner. Ik vind Pjur gewoon super, inderdaad wat olie-achtig en daarom erg lang lekker nat; vind ik dus niet van Durex. Weet even niet of die op waterbasis is maar kan zijn dat dat het is dat ik die daarom minder prettig vindt. Zowel anaal als vaginaal in gebruik hier maar meer vaginaal/clitoraal trouwens dan anaal, ben ik ook niet zo'n voorstander van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven