Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosanna08 schreef op 06 februari 2012 @ 09:09:

is het modjesaccount gehacked of zo? Is de boel bevroren? Een sterfgeval?

Er moet echt iets aan de hand zijn, anders zouden ze toch niet zo stom zijn om dit te laten gebeuren, nog geen halve dag na alle excuses?

Natuurlijk zijn ze wel zo stom.

En straks barst een discussie los over het beleid, en de bereikbaarheid van het moderator team ( Betaalde moderators !! ).

Die posts worden allemaal gewist.

En ga je dan toch door ? 3 Strikes and you are out. En zo drukt men de onrust weer weg. Op naar de volgende clauodio, vivaldis of andere mafkees.
Ik heb even terug gekeken. Om 21:30 was er nog een mod en om 22 uur meld mylenevalerie dat er weer gespamt werd....
Eerst maar ff een spoedvergadering houden ,denk ik.

Daarna, zijn wij misschien aan de beurt ppppfffff
WTF! Dit is een (slechte) grap, toch?

Ik kan het niet geloven dat dit werkelijk zo lang op een forum kan staan!

*plaatsvervangende schaamte!*
lijkt me ook echt reclame om nieuwe forummers te trekken

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ochtendwandeling gemaakt van een half uur, koffie gedronken en...

Nog steeds niks?
Nou daar gaan we nog een keer:

Beste Viva/Sanoma,

Ik verzoek jullie vriendelijk om nogmaals mijn in 2011 voorgestelde oplossing te overwegen. Voor de volledigheid herhaal ik deze nogmaals:

Een mogelijkheid inbouwen dat wanneer een bepaald topic 5 keer gestaft is, het topic automatisch wordt gesloten en op onzichtbaar wordt gezet.

Verder lijkt het mij nog steeds een goed idee dat nieuwe leden pas na een x-aantal post rechten krijgt om links en foto´s te plakken.

Ik begrijp dat hier extra kosten aan vast zitten en dat het forum in eerste instantie niet zo gebruiksvriendelijk lijkt, maar ik denk dat als we naar het totaalplaatje kijken het forum er juist beter op wordt.

De enige die hinder ondervinden van deze oplossingen zijn de nieuwe leden, maar als deze leden serieus zijn en goede intenties hebben ,dan zullen zij uiteindelijk ook gebruik kunnen maken van het plaatsen van foto´s en links.

Ik vind dat het nu tijd wordt om harde maatregelen te nemen, want het plezier dat ik aan het forum beleef wordt me op dit moment ontnomen.

Met vriendelijke groet,

Lucifer1983
quote:nummerzoveel schreef op 06 februari 2012 @ 09:04:

@Sanoma

Het wordt echt dringend tijd iets aan de diensten te veranderen, dat mag wel duidelijk zijn. De mods krijgen hier alle shit over zich heen (vrij letterlijk in deze) terwijl ik vermoed dat het ware probleem bij de budgetten ligt. Niet echt fair, om je medewerkers zo te kakken te zetten, vinden jullie wel?Eens. De moderator is slechts uitvoerende. Die kan er feitelijk niks aan doen.
quote:giuliettacapuletti schreef op 06 februari 2012 @ 09:20:

Ochtendwandeling gemaakt van een half uur, koffie gedronken en...

Nog steeds niks?Wat een langslapers, he?
Zo zo....dus dan is mijn voorspelling die ik een jaar geleden deed toch uitgekomen.

De nieuw aangestelde, van buiten aagetrokken moderator(s) weten he-le-maal niet hoe een community werkt. Sterker nog; het afgelopen jaar hebben ze dat ook niet geleerd. Dood- en doodzonde.

Zij weten niet hoe de vivacommunity echt werkt. Ze benoemen de forummers alleen tot katjes en dat soort fancy naampjes. Maar ze hebben geen benul van verleden, hoe de mens achter de forumnaam is, wat de insidejokes zijn, hoe men hier al jaren met elkaar omgaat.

Men weet zelfs niet eens hoe de techniek achter het forum werkt. Hoe je ge-editte berichten als moderator terug kan lezen, hoe het loepje handig gebruikt kan worden bij types als Claudio en Vivaldis zodat er geen walgelijke posts blijven staan. Ze weten niet dat men alert moet zijn, juist als er weer zo'n gek op staat. Ontmoedigen! Er bovenop zitten! Maar nee...het duurt meerdere malen tot een halve dag aan toe, totdat er actie ondernomen wordt.

Om je dood te schamen moderators, zeker met het onderschrift van jullie!

Tip: zet erbij; 'alleen op gezette tijden'

Want iedereen weet onderhand, dus juist ook de idioten op het net, dat jullie modereren op tijdstippen waarop je de klok gelijk kan zetten. Hoe stom is dat!

Vraag voor de grap eens bij techniek een overzicht van de statistieken op. Van het huidige verkeer op het forum, en van laten we zeggen 1,5 jaar geleden. 1/3 is er nog maar over van wat ooit een bloeiende community was.

Eeuwig zonde.
Nou ik hoef er weinig aan toe te voegen.

Moderators, jullie mogen de shit weer opruimen, veel te laat, zal vast wel weer een sorry voor komen, succes ermee.
quote:bijrol schreef op 06 februari 2012 @ 09:23:

[...]

Wat een langslapers, he?Nou!
quote:nummerzoveel schreef op 06 februari 2012 @ 09:04:

@Sanoma

Het wordt echt dringend tijd iets aan de diensten te veranderen, dat mag wel duidelijk zijn. De mods krijgen hier alle shit over zich heen (vrij letterlijk in deze) terwijl ik vermoed dat het ware probleem bij de budgetten ligt. Niet echt fair, om je medewerkers zo te kakken te zetten, vinden jullie wel?Er is helemaal geen budgetprobleem, het interesseert Sanoma geen reet zolang zij kunnen halen van het forum wat ze willen. En dat kunnen ze. Ondanks onvrede. Loopt de onvrede weer de spuigaten uit? Poppetje wordt weer verwisselt en houdt de meute weer efkes zoet.
quote:giuliettacapuletti schreef op 06 februari 2012 @ 09:21:

[...]

Eens. De moderator is slechts uitvoerende. Die kan er feitelijk niks aan doen.

Is er 24 uur per dag een moderator aanwezig? Ik dacht dat dit wel het idee was.

Maar het lijkt er nu niet op.

De optie die Lucifer aangaf vond ik een hele goede, als iemand 5 keer gestaft is, verdwijnt de forummer, het is dan aan de moderator op te bepalen of dit wel of niet terecht is.

Toen die mafkees hier gisteravond bezig was, heb ik bewust niet in mijn kletsgroepje gepost. Bang dat als het topic boven aan stond, die gek daar ook die ranzigheid in zou plaatsen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn....Ik zal daar niet de enige in zijn geweest en op die manier loopt Sanoma ook inkomsten mis, toch?
Of ze delen wat permabannen uit onder degenen die het hardst schreeuwen.
Dat van die vijf keer staffen en (tijdelijk) onzichtbaar worden vind ik een goed punt, dat heb ik eergisteren ook genoemd. Als het op Hyves kan, waarom dan hier niet?
quote:Lucifer1983 schreef op 06 februari 2012 @ 09:21:

Een mogelijkheid inbouwen dat wanneer een bepaald topic 5 keer gestaft is, het topic automatisch wordt gesloten en op onzichtbaar wordt gezet.

Verder lijkt het mij nog steeds een goed idee dat nieuwe leden pas na een x-aantal post rechten krijgt om links en foto´s te plakken. Goed idee!!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Annie.Ooi schreef op 06 februari 2012 @ 09:26:

[...]

Is er 24 uur per dag een moderator aanwezig? Ik dacht dat dit wel het idee was.

Maar het lijkt er nu niet op.

De optie die Lucifer aangaf vond ik een hele goede, als iemand 5 keer gestaft is, verdwijnt de forummer, het is dan aan de moderator op te bepalen of dit wel of niet terecht is.

Toen die mafkees hier gisteravond bezig was, heb ik bewust niet in mijn kletsgroepje gepost. Bang dat als het topic boven aan stond, die gek daar ook die ranzigheid in zou plaatsen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn....Ik zal daar niet de enige in zijn geweest en op die manier loopt Sanoma ook inkomsten mis, toch?

5 keer klikken en dan verdwijnen is een optie die niet ingebouwd kan worden in dit systeem wat al jaren aan alle kanten rammelt. Leuke ideetjes zijn er wel, effectieve ook, maar niet te integreren in de software zoals die nu is.

Sanoma loopt geen inkomnsten mis, geklikt wordt er wel, of er nou shit op staat of niet. Dus daarom zullen ze echt geen actie ondernemen.
quote:giuliettacapuletti schreef op 06 februari 2012 @ 09:27:

Dat van die vijf keer staffen en (tijdelijk) onzichtbaar worden vind ik een goed punt, dat heb ik eergisteren ook genoemd. Als het op Hyves kan, waarom dan hier niet?Omdat je met diverse software te maken hebt.
quote:ModeratorViva schreef op 05 februari 2012 @ 12:25:

Beste forummers,

Wij begrijpen jullie reacties mbt de geplaatste foto's van gisteravond. En nogmaals; dit had absoluut niet zo lang online mogen blijven staan, punt. Hier zijn we het mee eens, helaas kunnen we een en ander niet terugdraaien. We zullen het zeker meenemen in de toekomst en ons uiterste best doen om dit te voorkomen. Tijd om vooruit te kijken! Hier zullen we morgen meer over communiceren. We zouden jullie willen vragen om vanaf nu het Moderator topic weer te gebruiken waar het voor bedoeld is. Dank!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Laat ik deze er nog maar eens ingooien.

Is die shit nou nóg niet opgeruimd dan?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het beleid is bagger, en de oplossing van viva/sanoma is een verbod op een discussie over beleid invoeren.

Dit is het zoveelste voorbeeld dat dat niet de oplossing is.

De community is al half naar de klote, en de aantrekkelijkheid van het forum neemt meer en meer af.
quote:EvyBlissy schreef op 06 februari 2012 @ 09:31:

Is die shit nou nóg niet opgeruimd dan?Nee staat er intussen elf en een half uur
quote:anoniemeuser schreef op 06 februari 2012 @ 09:28:

[...]

5 keer klikken en dan verdwijnen is een optie die niet ingebouwd kan worden in dit systeem wat al jaren aan alle kanten rammelt. Leuke ideetjes zijn er wel, effectieve ook, maar niet te integreren in de software zoals die nu is.

Sanoma loopt geen inkomnsten mis, geklikt wordt er wel, of er nou shit op staat of niet. Dus daarom zullen ze echt geen actie ondernemen.Ik vraag me anders wel af, of er niet een hoop vaste forummers zijn die het forum tijdelijk even laat voor wat het is. Er zijn behoorlijk wat kletsgroepjes. Vaak zitten daar de wat meer 'stillere' schrijvers op. Mensen die al jaren met elkaar meeschrijven.
quote:Lucifer1983 schreef op 06 februari 2012 @ 09:21:

Nou daar gaan we nog een keer:

Beste Viva/Sanoma,

Ik verzoek jullie vriendelijk om nogmaals mijn in 2011 voorgestelde oplossing te overwegen. Voor de volledigheid herhaal ik deze nogmaals:

Verder lijkt het mij nog steeds een goed idee dat nieuwe leden pas na een x-aantal post rechten krijgt om links en foto´s te plakken.

Ik begrijp dat hier extra kosten aan vast zitten en dat het forum in eerste instantie niet zo gebruiksvriendelijk lijkt, maar ik denk dat als we naar het totaalplaatje kijken het forum er juist beter op wordt.

De enige die hinder ondervinden van deze oplossingen zijn de nieuwe leden, maar als deze leden serieus zijn en goede intenties hebben ,dan zullen zij uiteindelijk ook gebruik kunnen maken van het plaatsen van foto´s en links.

Ik vind dat het nu tijd wordt om harde maatregelen te nemen, want het plezier dat ik aan het forum beleef wordt me op dit moment ontnomen.

Met vriendelijke groet,

Lucifer1983precies, ik ken zoveel fora waar berichten van nieuwelingen eerst gescreend worden, voordat ze geplaatst worden. Pas na zoveel goedgekeurde berichten mag je ongescreend posten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven