Geld & Recht alle pijlers

Geen inkomen meer wat nu doen?

06-02-2012 17:22 175 berichten
verwijderd ivm herkenbaareid.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van ander werk zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt toch zeker zorgtoeslag en die is toch bijna net zo hoog als je zorgverzekering?



Je moet gewoon werk zoeken, en zeker niet je verzekering stop zetten! Dat kan ook niet eens, want de zorgverzekering is verplicht.



Je kan beter je telefoonabonnement opzeggen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je verzekering niet stop zetten. Je bent namelijk verplicht een verzekering te hebben.



Waarom ga je niet nog een keer met je werkgever in gesprek om te kijken wat er wel mogelijk is. Kun je helemaal niet meer werken of zou je nog aanpast werk kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Als je al schulden hebt is het een goed idee om schuldhulp sanering aan te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Lekker makkelijk hoe jij erover denkt! Van een kale kip kan je niet plukken, dus hebben ze mooi pech ofzo?



Jij moet een flinke schop onder je reet krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Het leven werkt ook gewoon niet zo dat je simpelweg niet komt opdagen omdat 'je het door omstandigheden niet meer aankunt'.

Of je meldt je ziek, als je echt ziek bent, of je gaat gewoon naar je werk, net zoals iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Werk gaan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
En wat ga je dan doen als je ziek wordt? Chemotherapie nodig hebt of een operatie? Hoe was je van plan dat te betalen?



Als de donder aan het werk gaan! Ga praten bij het UWV, natuurlijk kun je niet zomaar zelf besluiten te stoppen. Mensen willen best wel met je meedenken hoor, misschien kun je bijvoorbeeld ander werk krijgen als er écht iets aan de hand is. Maar dat gaat niet lukken als je je zo opstelt.



Ik neem trouwens aan dat je wel zorgtoeslag hebt aangevraagd. Er zijn ook instanties die je kunnen helpen andere toeslagen aan te vragen waar je recht op hebt. Maar hoe dan ook zul je moeten doorstuderen of solliciteren, anders kom je nooit uit deze situatie. Als 90 staat voor je geboortejaar zou ik gaan voor een opleiding!
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:22:

Ik werkte bij sociale werkplein voor een bijstandsuitkering. IK kon dat niet meer volhouden door omstandighedenen ben niet meer gegaan. Heb in een gesprek aangegeven dat het niet meer ging.. Heb je besproken wat wel zou gaan? Heb je een plan /idee wat voor werk en hoeveel werk je wel aan zou kunnen? Heb dit overlegt?
........
Alle reacties Link kopieren
En dan loop je morgen onder een auto, lekker handig.. Het is niet voor niets in Nederland VERPLICHT om een zorgverzekering te hebben. Deze stopzetten zorgt alleen maar voor meer problemen.



Ga vakken vullen of achter de kassa zitten bij de buurtsuper, post bezorgen, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:22:

Iemand tips wat ik moet doen met de zorgverzekeraar en of het mogelijk is om als je geen inkomen hebt die stop te laten zetten.

Je bent verplicht verzekerd bij een zorgverzekeraar dus die verzekering kun je niet stop zetten.

Tips: Wat dacht je van een andere baan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Heb je er trouwens over nagedacht dat je jij je moeder lastig valt nu met je schulden? Waar denk je dat ze aan komen kloppen als jij daar woont?



Woon je nu zelfstandig?
Alle reacties Link kopieren
Wie betaalt dan WEL jouw ziektekosten?
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch wel op je fiets stappen en post door brievenbussen stoppen? Lekker in je eigen tempo, muziekje erbij..



Simpelweg niet komen opdagen is niet echt handig he? Borderline of niet, daar kun je je niet achter blijven verschuilen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:27:

Ik kan nergens werk vinden. Ik heb nooit een opleiding afgemaakt of werk gehad op de sociale werkplein na.



Ik heb wel een diagnose ( borderline) waar ik therapie voor heb gehad.



Ergens anders werk vinden met mijn achtergrond en hoe ik nu in mijn vel zit gaat moeilijk worden, vooral in deze tijd.



Maar als je dus geen inkomen hebt hoe kunnen ze je dan verplichten een verzekering te hebben? Ik krijg 59 euro zorgtoeslag per maand mij verzekering is 120 euro per maand.

Moeilijk betekent niet onmogelijk, is het een optie om te blijven werken en tegelijkertijd iets anders te zoeken?



Heb je aangeven wat volgens jou WEL kan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was heel snel een afspraak gaan maken bij het maatschappelijk werk en de kredietbank (voor je schulden).



En, of je een ziektekostenverzekering stop kunt zetten weet ik niet maar denk je zelf dat dit handig is? Denk je eens in wat er gebeurt als je medische zorg nodig hebt?



En terug gaan wonen bij je moeder? Heb je je huur al opgezegd of wordt je eruit gezet of woonde je ergens in?



Als je UWV wordt stopgezet is het nog maar de vraag of je in aanmerking komt voor een andersoortige (bijstands) uitkering.

Los van jouw situatie lijkt het mij inderdaad sowieso verstandig om als een speer werk te gaan zoeken anders kom je van de regen in de drup.



Gezien je posting heb ik het idee dat je de dingen niet goed kunt overzien..dit vanwege je idee je verzekering stop te gaan zetten, dat lijkt mij, naar mijn idee, niet het vertrekpunt.

Hoe oud ben je trouwens?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kon je het niet meer volhouden en ben je weggegaan zonder wat van je te laten horen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:27:

Ik kan nergens werk vinden. Ik heb nooit een opleiding afgemaakt of werk gehad op de sociale werkplein na.



Ik heb wel een diagnose ( borderline) waar ik therapie voor heb gehad.



Ergens anders werk vinden met mijn achtergrond en hoe ik nu in mijn vel zit gaat moeilijk worden, vooral in deze tijd.



Maar als je dus geen inkomen hebt hoe kunnen ze je dan verplichten een verzekering te hebben? Ik krijg 59 euro zorgtoeslag per maand mij verzekering is 120 euro per maand.Waarom kun je niet meer werken op het sociale werkplein? Wat voor werk doe je daar. Is het misschien lichamelijk te zwaar of geestelijk te zwaar. Heb je gesproken over mogelijke aanpassingen, heb je je ziekgemeld, heb je overlegd over de toekomst of je ben gewoon niet meer gegaan?
Alle reacties Link kopieren
En Sirana, heb je momenteel nog een behandelaar via de GGZ voor je borderline?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Werk is altijd te vinden.

Borderline is geen excuus om niet te werken.



Morgen ga je op zoek naar werk.

Appie, de Mac etc. overal kun je het proberen.

Bij supermarkten zijn vaker mensen in dienst die geestelijk niet 100% zijn (wie wel eigenlijk?).



Hup, tijd voor actie. Van thuisblijven word je ook niet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
klinkt erg laks dit allemaal
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
"Ergens anders werk vinden met mijn achtergrond en hoe ik nu in mijn vel zit gaat moeilijk worden, vooral in deze tijd."



Dat klinkt alsof je een keuze hebt om dan maar niet te werken. Waarom denk je dat jij die keuze hebt?
Alle reacties Link kopieren
Sociale voorzieningen gemeente? en van daar uit kijken wat er mogelijk is.Borderline of niet je moet er toch voorzorgen dat er inkomsten zijn! En telefoon abbo opzeggen,internet enz alle luxe shcrappen zorgen voor minimale maandelijkse vast lasten en vandaar uit je schulden aflossen.Mits je inkomsten uit werk of uitkering hebt.

Baa rbij zeg je dat er al schulden zijn die zijn niet ontstaan door stopzetten werk/uitkering dus je financieel probleem is er al langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven