Reden om relatie te verbreken?

05-03-2008 14:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
,......................
anoniem_63566 wijzigde dit bericht op 07-03-2008 10:24
Reden: kkkk
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal. Ja het is je aan te rekenen. Het is haar ook aan te rekenen dat ze het toeliet. En daar houdt ze nu mee op.



Je bent denk ik te vaak over haar grenzen heen gegaan.
Alle reacties Link kopieren
zij heeft het door haar dronken zijn misschien allemaal niet goed meegekregen wat er die nacht gebeurt is. ik vind dat je op zijn minst een kans verdient om haar uit te leggen wat er wel gebeurt is.

bel haar, vraag of ze iets wil afspreken omdat je iets kwijt moet.

eisen dat ze over haar verleden praat kun je niet, maar in een goede relatie zal je eerlijk en open tegen elkaar moeten zijn, ook over vervelende dingen, dus een beetje vreemd is het wel dat ze jou dat niet toevertrouwt.

sterkte en nogmaals, ga met haar praten. dat is wel het minste wat ze nu voor je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
oh en ja...JIJ laat haar niet teveel drinken, dat doet ze helemaal zelf. dat kan en mag ze je niet kwalijk nemen vind ik tenzij ze van tevoren uitdrukkelijk heeft gevraagd of je erop wil letten dat ze niet teveel drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze wel heel veel verantwoordelijkheid bij jou neer legt, alsof ze zelf niet kan zorgen hoeveel ze drinkt. Vind dit niet erg volwassen klinken.
Alle reacties Link kopieren
Met haar praten, is het minste wat ze voor je kan doen?



Wie bepaald dat? Het is uit en heel erg spijtig, maar dit is een heel eenzijdig verhaal waar ik al de kriebels van krijg.



Je kunt proberen of ze wil praten, zo niet heb je pech. Heel hard maar waar.



In een goede relatie moet je eerlijk en open naar elkaar kunnen zijn. Een goede relatie was het niet, anders was het niet uit en bovendien heeft hij behoorlijk aangedrongen. In twee verschillende situaties.



Zij heeft over haar grenzen heen laten lopen en waarschijnlijk wil ze dat nooit meer. Het zou makkelijker maken als mensen dit op het moment zelf aangeven, dat zou een hoop relaties redden, maar dat was niet het geval.



Proberen te praten kan, naar jezelf kijken wat je aandeel is geweest ook en daarvan leren voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met rupsje. Ze is er zelf verantwoordelijk voor hoeveel ze drinkt. Dat is jouw taak niet. En ja, ze heeft gevraagd of je een condoom wilde gebruiken. Maar toen jullie die niet konden vinden, heeft ze er ook mee ingestemd dat je voor het zingen de kerk uit zou gaan. Dronken of niet, ze was er zelf bij en is medeverantwoordelijk.



Of het een reden is om een relatie te verbreken, kan ik niets over zeggen. Dat is voor ieder persoon anders.
Alle reacties Link kopieren
wat zie en zeg jij het hard kaboutertje!

als je een lange relatie hebt en het gaat uit...en het is voor de achterblijver niet duidelijk, kun je toch op zijn minst op een rustig moment nog een keer uitleg geven, whatever the reason may be? heeft diegene duidelijkheid en ben je, hard gezegd, als uitmaker van het gezeur af...
Als dit een reden is om de relatie te beeindigen, dan dacht ze ws niet echt dat jullie de ware voor elkaar waren.



En sja, geen condoom gebruiken als daar wel om gevraagd wordt, zou bij mij ook een fikse ruzie opleveren, maar als iemand vragt of het dan toch mag zou ik ook "nee"hebben gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het idee dat er meer is voorgevallen dan jij hier vertelt, maar ok.

Misschien een beetje een overtrokken reactie, aangezien ze zichzelf vol heeft lopen gieten. Maar aan de andere kant begrijp ik van jou ook niet zo goed dat je toch je piemeltje naar binnen wurmt, terwijl je weet wat de consequenties kunnen zijn en je weet dat zij teveel gedronken heeft. Misschien voelt het alsof ze je niet meer zo goed vertrouwt?



Maar, om duidelijkheid te krijgen kun je misschien eens met haar afspreken. Al is het alleen maar om de relatie voor jou op een goede manier af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
hehe djo verwoordt weer eens wat ik niet verwoordt krijg X-D
Alle reacties Link kopieren
Elke reden, is een reden om een relatie uit te maken. Het gaat erom wat je ermee doet.



Jouw verhaal als waar aannemende, heb je het misschien niet echt slim aangepakt. Iemand in een hoek drijven om toe te geven wat haar ooit gemankeerd heeft, is niet tof. Maar ik zet daar wel tegenover, dat als je van elkaar houdt en met elkaar spreekt over trouwen, je wel van de ander mag verwachten, dat er vertrouwen is. En ik denk, dat het daaraan geschort heeft bij je ex. Daarna heb je je excuses aangeboden en hebben jullie het uitgesproken. De relatie is ook weer leuk geworden. Dan moet het klaar zijn en nu niet meer voor je voeten gegooid moeten worden. Heb ik zelf ook een hekel aan, klaar is klaar en niet klaar is klaar, maar als ik iets nodig heb om jou mee te raken, grijp ik weer terug. Bah.



Over jullie acties terwijl zij teveel had gedronken opnieuw twee visies. Ook hier had je het iets anders aan kunnen pakken, maar hallo zeg, wie is er verantwoordelijk voor de hoeveelheid drank die zij nuttigt? Zij zelf toch zeker? Dat kan jou nooit aangerekend worden. En iemand, die aangeschoten is, weet doorgaans precies wat er gebeurt hoor. Je ex trouwens ook, want ze verwijt je de situatie. Mooi verhaal van haar. Ze had ook pissig kunnen worden toen je een beetje aandrong en dat heeft ze ook niet gedaan.



Kortom; ik vind, dat je erg makkelijk als schuldige wordt aangewezen. Je hebt het niet slim aangepakt, maar zij net zo min. Ga door je verdriet en pak het dan weer op.
Alle reacties Link kopieren
passion, je verhaal in een ander topic doet heel anders aan....



QOUTE:

Hallo allemaal,



Ik ben heel benieuwd hoe vaak het voorkomt dat een ex die het zelf heeft uitgemaakt weer terug wil en na hoeveel tijd.



Mijn vriendin heeft het pas met mij uitgemaakt, omdat ik kennelijk een bepaald gevoel bij haar opriep waar zij niet happy van werd. Ik denk zelf dat dit komt omdat ik in het begin nog aan het twijfelen was of ik wel echt met haar mijn hele leven wilde delen. Toen deze twijfel weg was en ik er helemaal voor wilde gaan, leek het al te laat en was zij zich al aan het verwijderen van mij. Zij heeft in ons laatste gesprek nog wel gezegd dat er voor haar ook momenten waren in de relatie dat ze dacht dat het echt voor altijd was en dat ze ook tegen vriendinnen had gezegd dat ik de ware was voor haar. Ik begrijp gewoon niet dat het dan opeens helemaal over kan zijn. Wat is dat toch met vrouwen, dat ze die knop in 1 x kunnen omzetten? Ik ben niet vreemd geweest en we hadden nooit ruzie, wel is ze 2 x heel boos geweest om situaties waarvan zij vindt dat ik haar niet voldoende respecteerde, maar daar heb ik mijn excuses voor aangeboden...



Heel jammer, onze relatie is naar mijn mening vooral stuk gegaan door misverstanden. Ik ben er helemaal kapot van en hoop echt dat zij nog tot inkeer komt. Hoe kan ik me het beste opstellen? Ze heeft aangegeven het contact niet geheel te willen verbreken, maar dat ze desondanks voorlopig even geen contact hoeft.



Ik weet ook dat er een andere jongen was die wel geinteresseerd was in haar. Wellicht heeft dit het voor haar makkelijker gemaakt om afstand te nemen van mij. Ik weet dat ze op dit moment nog geen relatie hebben met elkaar, maar elkaar wel af en toe spreken. Het is inmiddels anderhalve week voorbij. Ik heb mijn gevoelens voor haar geuit en haar gezegd dat ik voor haar echt wilde gaan en dat ik heel veel van haar houdt. Zij vond het gek om dat te horen, want zo heeft zij dat namelijk niet altijd ervaren.



Alvast bedankt voor de reacties...
Alle reacties Link kopieren
@lalein



Het klopt dat het verhaal misschien een beetje anders aandoet, maar het verhaal in de andere topic is hoe ik het heb beleefd. En in deze topic beschrijf ik juist de manier hoe zij het mij heeft verteld en probeer ik antwoord te krijgen op de vraag of dit nou echt reden is om een relatie te verbreken en niet nog even verder te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom je van ons wil weten of dit een reden is om de relatie te verbreken. Voor jouw ex is dit hele gebeuren kennelijk wel een reden. Als ik het allemaal zo lees had je in die situaties inderdaad niet zo veel respect voor haar. Te veel drinken was zoals hiervoor al gezegd haar eigen verantwoordelijkheid. Maar om dan vervolgens je piemel zonder condoom in je dronken vriendin te stoppen getuigt niet echt van veel respect, vind ik. Ik heb zelf ook zo'n vriend gehad en kan me goed verplaatsen in jouw ex en haar gevoel dat jouw respect en gevoel voor haar niet al te diep gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kan er de vinger niet geheel op leggen, maar kan me wel verplaatsen in jouw ex. Ik vind ook niet dat je je respectvol opstelt naar en over haar. Zinsnedes als "tot inkeer komen", en "in een hoek drijven" komen op mij niet bepaald respectvol over. Je leuter in je dronken vriendin proppen terwijl je weet dat ze dat niet wil, vind ik ook heel respectloos. Okee, het is haar eigen schuld dat ze teveel zuipt. Maar jij maak daar misbruik van. Als ik van mijn partner weet dat die iets écht niet wil, dan kan hij bij mij veilig straalbezopen zijn zonder dat ik op dat moment de gelegenheid gebruik om eens over zijn persoonlijke grenzen heen te walsen.



In JOUW opinie is de relaties voornamelijk uitgegaan vanwege misverstanden, en JIJ vindt dit blijkbaar geen reden om de relatie te verbreken. Da's jammer dan, want als iets voor iemand anders een gegronde reden is, dan is het dús een gegronde reden, althans voor de verbrekende partij. Tip voor de volgende keer: behanel iemand met wat meer respect, die ander behandelen zoals je zelf behandeld wil worden doet soms wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Afstand van 350 km , zou dat een goede reden kunnen zijn? Helaas wel :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven