Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Duitsland

07-02-2012 14:15 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik zit momenteel in mijn tweede jaar van HBO-Rechten en ik wil graag een half jaar in Duitsland studeren. Nu zit ik zelf te denk aan de stad München.

Zijn er mensen die ook in München of een andere plaats in Duitsland hebben gestudeerd? Hebben jullie nog do's of dont's? Hoe was jullie verblijf?



Alvast bedankt ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:vivelavie1978 schreef op 07 februari 2012 @ 14:15:

Hi!



Ik zit momenteel in mijn tweede jaar van HBO-Rechten en ik wil graag een half jaar in Duitsland studeren. Nu zit ik zelf te denk aan de stad München.

Zijn er mensen die ook in München of een andere plaats in Duitsland hebben gestudeerd? Hebben jullie nog do's of dont's? Hoe was jullie verblijf?



Alvast bedankt ;)



Wat enorm leuk om van iemand te lezen die ook naar München zou willen gaan. Ik heb er een halfjaar gewoond ivm mijn tweedejaarsstage. Dus heb er niet gestudeerd, maar de universiteiten in München staan goed bekend. Vooral de Technische Universität, al zal je daar niet heel veel aan hebben omdat je waarschijnlijk naar de Ludwig-Maximilians Universität zal gaan (hier hebben ze geloof ik ook bachelors, alleen noemen de school in het algemeen gewoon Universität).



Verder ben ik helemaal verliefd geworden op de stad München. Het is een hele mooie stad met een oude kern. Doordat er niet hoog gebouwd mag worden heb je het idee dat je in een kleine stad rondloopt terwijl er toch 1,5 miljoen mensen wonen! In de zomer zit iedereen in de Englischer Garten (park dat nog groter is als Central Park in NYC) met picknickmandjes en zwemmen in de Isar.

Ik kan je qua studie dus niet heel veel helpen of adviseren, maar mocht je nog vragen hebben over München zelf; be my guest!
Heeft je opleiding ook contacten met scholen in Duitsland? Een kennis van mij heeft een half jaar van MER in Frankfurt gedaan. Aangezien de NHL al een soort uitwisselingsovereenkomst had met die school in Frankfurt (en met nog een paar andere landen), telden de studiepunten gewoon mee.

Ik weet dat ze het erg leuk vond, maar ik heb verder geen praktische tips voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven