Werk & Studie alle pijlers

hoeveel sparen jullie in de maand?

06-03-2008 14:29 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel zegt het eigenlijk al.....hoeveel sparen jullie per maand?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nog thuis, dus hoef eigenlijk niks te betalen, qua huur, boodschappen ed, alleen eigen dingen....Zelfs mijn verzekering niet :-$......Ik werk gemiddeld denk ik 30 a 40 uur per maand (ik doe inval werk)......



Ik stort per maand 100 a 200 euro...Het ligt eraan hoeveel ik heb verdiend en wat ik wil/moet kopen die maand, en wat ik nog op mijn bank heb staan....



Ik spaar nu voor mijn vakantie (of nee dat deed ik, ik heb nu al wel genoeg....Spaar nu verder voor mijn huisje, die ik binnen nu en 2 a 3 jaar hoop te krijgen, misschien wel sneller....



Groetjes Mariska



ps. Hoeveel spaar jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Zeg eerst maar eens hoeveel jij spaart
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend sparen samen 100 euro per maand....als ik zelf meer over hou spaar ik zelf ook nog 100 euro!

Ben benieuwd wat andere sparen omdat ik zelf eigenlijk 100 euro vrij weinig vind!

Stel dat we ooit gaan trouwen of kinderen krijgen.....dan denk k dat dit wel wat meer moet zijn, want als we zo willen gaan trouwen,voordat we het geld bij elkaar hebben zijn we 25 jaar verder ;-) Ben benieuwd hoe anderen dit doen!?
Maar hoeveel je spaart hangt ook af van hoeveel je verdient. Misschien kun je het beter uitdrukken in percentage van je salaris, als je een enigszins eerlijke vergelijking wilt maken. Zo bezien spaar ik een kwart van mijn netto-salaris.
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar gemiddeld zo'n 10% van mijn salaris per maand
Alle reacties Link kopieren
Nu een tijd niks maar ik heb weer werk en dan hopelijk weer 100 Euro of zo. Ik wil eigenlijk meer, want de spaarrekening is wel geplunderd de laatste tijd, dus dat gaan we maar eens goed uitrekenen.



Voor trouwen zou ik gewoon kijken wat kan, sommigen steken zich ervoor in de schulden (wat ik echt niet snap) of sparen heel veel en doen jarenlang heel zuinig. Ik zou het zelf klein en goedkoop houden maar ja wij houden ook niet van die grote dure feesten, vind dat zonde van het geld.

Voor kinderen is het wel leuk als je wat geld hebt maar dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn allemaal.
Alle reacties Link kopieren
als ik 10 % van mijn salaris zou sparen dan moet ik wel wat meer gaan sparen!
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar zo'n 400-500 euro per maand. Woon op mijzelf in een koophuis en heb (3) auto's te onderhouden. Maar daar staat een prima salaris tegenover........
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.........
Alle reacties Link kopieren
Wij sparen tussen de 700 en 1000 euro per maand. Wil nog heel veel dingen gedaan hebben in huis, dus: sparen.
Ik geloof niet dat ik echt spaar, maar ik hou wel elke maand wat geld over. Heb ook een spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 10 tot 15% per maand, maar de ene maand hou ik meer over dan de andere dus het verschilt wel per maand.... ik spaar niet automatisch, maar kijk gewoon wat ik over heb aan het einde van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vakantiegeld, dat kan ik per maand uitgekeerd krijgen en als je dat meteen spaard is dat elk jaar toch weer een hoop rente.



Daarnaast standaard ¤ 250 en als er aan het eind van de maand nog geld over is zet ik dat ook op mijn spaarrekening.
Niks.
Alle reacties Link kopieren
500 euro.
Alle reacties Link kopieren
Sparen....................... Ik droom er alleen maar van.
Ik ongeveer EUR 50.- p.m. en Vriend EUR 100.- p.m.



En we houden ook weleens wat over aan het einde van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Wij sparen samen 400 euro op een "lopende" spaarrekening, waar we geld vanaf halen als we het nodig hebben, zoals bij grote aankopen of vakanties. Daar gaat ook het vakantiegeld en de belastingteruggave heen.



Daarnaast sparen we elke maand 70 euro op een andere spaarrekening, waar we eigenlijk niet naar omkijken. Dit willen we veeeel later eens gebruiken, wanneer en waarvoor precies weten we nog niet echt. Misschien wel een lange, verre reis. Maar goed, het kan natuurlijk gebeuren dat we het ergens anders voor aan moeten breken, maar dat is niet de bedoeling.

Dat laatste is trouwens heerlijk bijna ongemerkt sparen. Er gaat elke maand 35 euro van mn rekening daarheen, geen groot bedrag maar het tikt toch lekker aan. We doen het al bijna drie jaar, en zijn van plan het nog jaren zo te doen tot we het aan gaan breken, dus reken maar uit X-D
Alle reacties Link kopieren
WOW!! Als ik sommige spaarbedragen zie!



Woon samen, maar houd altijd een stukje maand over aan het einde van mijn salaris. Sparen zit er voorlopig echt niet in.
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook ongelooflijk knap wat sommige kunnen sparen! zou het ook graag doen maar einde van de maand is het meestal op!! maar ik moet iig van mezelf 100 euro sparen anders word het helemaal niets!!!

Al moet ik zeggen dat we nu verder niet bepaald zuinig leven!! Denk dat als we veel thuis zitten en niet veel doen ik ook wel veel meer kan sparen!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maanden niks gespaard, maar deze maand voor het eerst weer iets apart gezet.



150 euro van mijn salaris, en 250 van salaris man.

We krijgen in mei aandelen uitbetaald, en dat zetten we ook apart.

Kinderbijslag (1 keer per kwartaal ongeveer 180 euro) gaat naar een spaarrekening voor dochter.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 1500 en 3500 euro, al naar gelang we het over houden (Let op, we sparen bewust voor vervroegd pensioen en stoppen dit geld niet in een of andere verzekering waar alleen de verzekeringsmaatschappij onder valse voorwendselen beter van wordt, Overigens gaat er wel heel veel geld naar de verzekeringsmaatschappijen, maar dat zijn verplichte nummers...)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Fame schreef op 06 maart 2008 @ 16:09:

Tussen de 1500 en 3500 euro, al naar gelang we het over houden (Let op, we sparen bewust voor vervroegd pensioen en stoppen dit geld niet in een of andere verzekering waar alleen de verzekeringsmaatschappij onder valse voorwendselen beter van wordt, Overigens gaat er wel heel veel geld naar de verzekeringsmaatschappijen, maar dat zijn verplichte nummers...)


*stottert* .....Per maand?

8-O 8-O 8-O
Alle reacties Link kopieren
Fame schreef op 06 maart 2008 @ 16:09:

Tussen de 1500 en 3500 euro, al naar gelang we het over houden (Let op, we sparen bewust voor vervroegd pensioen en stoppen dit geld niet in een of andere verzekering waar alleen de verzekeringsmaatschappij onder valse voorwendselen beter van wordt, Overigens gaat er wel heel veel geld naar de verzekeringsmaatschappijen, maar dat zijn verplichte nummers...)
oef, die 1500 wordt zo ongeveer m'n netto-salaris... dus dat wordt geen vervroegd pensioen hier :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook totaal niet realistisch... haha

Als dat 10% van mijn salaris zou zijn, zou ik mijn hele jaarsalaris in 1 maand verdienen! :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven