Gezondheid alle pijlers

Hoe lang doet een hechting pijn?

09-02-2012 15:24 29 berichten
Ik heb dinsdag een moedervlek weg laten halen op mijn rug. Ik heb oplosbare en externe hechtingen. Weten jullie hoelang de hechtingen normaal gesproken pijn doen?
Met tien dagen gaan hechtingen er meestal uit, dus dan houdt het wel op. Hoewel de wond dan nog wel kan gaan 'trekken'.

Ligt natuurlijk ook aan de grootte van de wond en aan de manier van hechten.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb precies een week geleden een moedervlek op mijn rug weg laten halen en heb 3 hechtingen die er morgen uit gaan. Het jeukt like hell maar ik heb absoluut geen pijn ervan gehad.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken terug er ook een weg laten halen en ik heb er wel flink last van gehad als ik ergens tegenaan stootte of op mijn rug lag. Dat laatste duurde ongeveer een week, dat stoten iets langer. Als ik gewoon bewoog had ik overigens helemaal nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Het jeukt en trekt wat.

Mocht het erg pijnlijk zijn laat even iemand kijken (tenzij jezelf op je rug kan kijken) Of het niet heel erg rood en ontstoken eruit ziet.

Je kan ibuprofen innemen (mits het samen kan met je medicatie) Dit is pijnstillend en ontstekingremmend
Ah fijn om te horen dat jullie er ook last van hadden.

Het ene moment jeukt het als een gek en het andere moment doet het zeer.

Ik heb een soort bobbel op mijn rug, omdat ik dus aan de binnenkant oplosbare hechtingen heb en aan de buitenkant de "touwtjes".



Ik kon er vannacht wel op liggen, maar het doet pijn als er iets tegen aan komt of als ik een rare beweging maak.
Hebben jullie ook antibiotica geslikt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 09 februari 2012 @ 15:42:

Hebben jullie ook antibiotica geslikt?Nee. Moet er overigens wel bij vertellen dat ik vanwege mijn rug 150 mg diclofenac per dag slik dus misschien voelde ik daarom ook niks
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Dat jeuken zal nog wel een tijdje blijven, bij mij jeukt het nog steeds en het is nu toch wel een maand geleden denk ik. Maar er zit ook nog steeds een korst op.
De dermatoloog wilde het voorschrijven, maar ik slik die troep dus liever niet.

Ik heb wel een antibioticacreme die ik erop moet smeren.
Antibiotica heb ik nog voor geen enkele hechting gehad en er is de laatste tijd toch heel wat gehecht bij me. Heus, het gaat vanzelf over.

Let alleen goed op dat het niet rood wordt, dan kan er een ontsteking zitten.
De jeuk kan heel lang blijven. Eén van mijn hechtingen uit 2007 jeukt nog steeds.
@Naski: in Spanje word je er mee doodgegooid. Verkoudheid huppa antibiotica, hechting huppa antibiotica.



Het is nu wel wat rood, maar goed het is ook nog maar 2 dagen geleden gehecht.



Ik hoop dat de jeuk snel overgaat..
Ik kan niet zo goed tegen hechtingen. Klinkt mischien raar maar mijn lichaam probeert die er uit te werken. Laatste keer dat ik hechtingen had was na mijn eerste bevalling. Mijn kraamhulp heeft het goed in de gaten gehouden en zodra zij dacht dat het wel kon heeft ze de verloskundige gevraagd om te kijken en mochten de hechtingen er inderdaad uit. Het waren wel oplosbare maar de hechtingen waar ze bij kon heeft ze evengoed er uit gehaald. Ooooh, wat een opluchting was dat!

Verder krijg je na het trekken van een kies ook wel eens hechtingen in je mond. Ik durf het bijna niet te zeggen maar meestal frut ik daar zo lang aan tot ze er uit gaan of ik knip ze zelfs door. Niet na 1 of 2 dagen hoor, als het nog open kan gaan. Maar op een gegeven moment moeten ze er gewoon uit en oplossen kan heel lang duren!

Ooit heeft mijn lichaam een oorbel naar buiten gewerkt. Die is door onsteking na ontsteking door mijn oorlel naar beneden gezakt. Ik lag op dat moment in het ziekenhuis aan een infuus met antibiotica voor een ontsteking in mijn knie en nóg zag mijn lichaam kans om dat ding er uit te gooien. Met hechtingen voelt het precies zo.
@Kaetje: misschien ben je allergisch voor hechtmiddel Vicryl. Na mijn bevalling heb ik zes weken lang een ontsteking gehad. Pas nadat het allerlaatste restje hechting eruit was gehaald (er kwam telkens een ander stukje boven water. Er zaten knoopjes in, dus ik kon het er niet in een keer uit trekken) was het over.
Alle reacties Link kopieren
Jeuken en een trekkerig gevoel kan wel even duren. Eigenlijk vergelijkbaar met een normale wond (tenzij je inderdaad niet tegen hechtdraad kan).



De moedervlek die ik op mijn rug heb laten weghalen heb ik niet gevoeld. De snee op mijn hoofd wel, voel ik ook nog steeds af en toe.

Het duurt ongeveer een jaar voordat het wondje helemaal rustig is/hersteld is. Dus na een jaar zie je pas het eindresultaat
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb maandag een moedervlek (kleine) in mijn zij laten weghalen. Maar ik voel niets van de hechtingen, wel van de pleisters. En geen antibiotica of pijnstillers hier (ook niet de eerste dag). Maar misschien omdat 'ie heel klein was en je dan minder last hebt? (Was ongeveer een halve centimeter bij een halve centimeter.)
Hechtingen doen geen pijn vind ik, maar het was bij mij maar 'n snee van 4-5 cm op mijn hand. Misschien dat andere plekken gevoeliger zijn?
@Elninjoo

Ik kan me ook niet herinneren dat mijn overige hechtingen pijn deden. Hoewel dat al 20 jaar terug is.



Hij zit op mijn rug, (schouderblad). Het wordt al wat minder gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het meer is dat ik er steeds op lag omdat hij op mijn rug was.. Heb overigens ook geen pijnstillers of antibiotica of zalf ofzo gehad. Was niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook laatst 2 plekjes weg laten halen, die vervolgens gehecht zijn. Bij mij is het altijd zo dat ik na een paar dagen echt veel pijn krijg, en dat het vuurrood wordt en jeukt.. Littekens van hechtingen worden bij mij ook altijd heel groot, dik en blijven heel lang rood.. Denk weleens dat ik er allergisch voor ben ofzo! Bij mijn knieoperatie laatst hebben ze gehecht met een sport grote pleisters en heb hier geen last van gehad en de littekens daarvan zijn superstrak en klein..
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn de 3 hechtingen er vanmiddag uitgehaald, ziet er mooier uit dan ik had verwacht... maar het jeukt nu wel zeg, goed dat ik er niet zo goed bij kan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Update:

Ik ben vandaag toch even langs de eerste hulp geweest. (Ze kennen hier geen huisartsenpost).

Daar hebben ze de wond bekeken, want ik dacht dat het ontstoken was en toch antibiotica gekregen.
quote:felice71 schreef op 10 februari 2012 @ 21:17:

Bij mij zijn de 3 hechtingen er vanmiddag uitgehaald, ziet er mooier uit dan ik had verwacht... maar het jeukt nu wel zeg, goed dat ik er niet zo goed bij kan Heb je Rosa mosqueta olie? Als je dat er iedere dag 2 keer op smeert, ongeveer 2 minuten masseren, dan wordt het litteken minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 11 februari 2012 @ 20:56:

[...]



Heb je Rosa mosqueta olie? Als je dat er iedere dag 2 keer op smeert, ongeveer 2 minuten masseren, dan wordt het litteken minder.Nee, die heb ik niet. Volgens mij ligt het meer aan het masseren dan aan het middel waarmee je masseert. Ik durf er nu nog niet zo goed aan te zitten maar vanaf volgende week ga ik aan de slag ermee . Doet het bij jou ook geen pijn meer nu?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven