stofzuig/dweil machine voor in huis?

09-01-2012 15:38 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar heeft iemand enig idee of er ook stofzuig/dweil combinaties bestaan voor gewoon particulier? Dus niet voor de werkvloer? Ik heb een zwarte (ja, ik weet het, niet zo slim) tegelvloer en die kun je wel blijven stofzuigen/dweilen. Ik moet erbij vertellen dat ik ook twee katten en een tweeling (15mnd) heb, en niet in de laatste plaats ook een man .

Op dit moment krijg ik het gewoon niet bij gehouden. En je hoeft bij ons niet van de vloer te kunnen eten, een beetje weerstand kweken is niet erg, maar iets schoner dan nu mag wel. Ik kan alleen echt de tijd niet vinden om elke keer weer de hele vloer eerst te zuigen en dan te dweilen. Vaak blijft het dus bij zuigen.

Weet iemand of je in dat geval ook wat hebt aan een nat/droog stofzuiger? Die dweilt immers niet, maar zou ik dan bijvoorbeeld de vloer snel in kunnen schrobben en dan met de nat/droog zuiger na kunnen zuigen? Dat gaat denk ik sneller dan eerst alles stofzuigen en daarna nog alles dweilen...



Iemand (evt. nog andere) ideeën?

*vraagt zich in de tussentijd af of ze het niet gewoon moet accepteren *
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is je vloer dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
http://www.roomba.nl/Roomba/iRobot.html



Is dit niets voor je, mijn buurvrouw heeft z'on ding (geen idee wat ze kosten) maar ideaal, aanzetten voetjes om hoog en hij gaat vanzelf weer uit. Je hebt er zelfs die je kunt instellen en na het werk te hebben uitgevoerd automatisch zichzelf weer terugrijden naar de vaste plek. Zijn er in dweil en in stofzuiger maar misschien ook wel in combinatie of zo
Alle reacties Link kopieren
http://www.robotstofzuiger.info/



hier inclusief prijs en recentie moet zeggen prijzen vallen me echt mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat bestaat:



http://www.schoonmaakmach ... zuigmachines/RA-300-E.htm



http://www.verhagenleiden ... chine-Turbolava-Plus.html



en hier op marktplaats:

http://doe-het-zelf-verbo ... Bwt4%2Fe21&fta_ind=9&fs=1
Alle reacties Link kopieren
@Fame, ik denk dat je uitkomt op zo'n 60m2 tegels, verdeeld over drie kamers en een gang. Ik weet het, geen belachelijk grote oppervlaktes, maar op de een of andere manier krijg ik het niet gedaan.



@Gordijn, thanx voor de link. De prijzen vallen mij ook mee, maar dan vraag ik me al snel af hoe goed ze werken. Mijn oma heeft toevalling pas een robotmaaier gekregen van haar kinderen/kleinkinderen, en dan spreek je echt over een paar duizend euro. Nu scheelt buiten en binnen natuurlijk ook nog. Wat ik me afvraag is waar ie het stof laat? Ze zijn zo klein... Ik ga me er eens even in verdiepen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
@Jo12345, die versie had ik idd ook gevonden. Nadeel vind ik dat je niet een losse machine en slang/mond hebt, waardoor je lastiger onder meubels kunt komen. Je kunt je natuurlijk afvragen of je je meubels niet ook gewoon moet verschuiven dan, aangezien je ook met water werkt... En dus ook tweedehands op MP. Ik ben weer iets wijzer, thanx.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Ik dweil gewoon niet iedere keer na het zuigen, maar alleen als ik het zelf echt niet meer vind kunnen. Het is toch hopeloos!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Haha Fame, het lastige is alleen dat ik het een dag of twee nadat ik heb stofgezogen en gedweild al niet meer vind kunnen... En om de dag stofzuigen en dweilen gaat 'm echt niet worden. Ik probeer het echt te accepteren, maar dat lukt me niet zo goed



Ik zit nu te kijken op de site van die Roomba en Scooba, en ik moet wel zeggen dat de prijzen me meevallen (met in het achterhoofd die prijzen van mijn oma's maairobot ). Hmmm... toch maar eens over nadenken... Is er hier iemand die ze (of iets wat erop lijkt) heeft toevallig?



Is er misschien ook iemand hier die een nat/droogzuiger heeft? Kun je daarmee eventueel eerst de vloer schrobben (even snel schrobben gaat bij mij sneller dan uitgebreid dweilen) en daarna zuigen?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Kirby. Bevalt mij prima!
Alle reacties Link kopieren
@Vogelnestje, ik zit even te kijken bij Kirby, maar is dat alleen een stofzuiger, of ook een dweilsysteem? En hoe goed kun je ermee onder banken en dergelijke door?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een half jaar de irobot 555, bevalt super. Heeft een bakje in de stofzuiger waar hij het vuil in verzamelt, af en toe ff in de vuilnisbak legen en klaar.

Wij hebben het ook gekocht ivm samenleven met 2 katten.



Heb geen ervaring met een dweilrobot.
Wij hebben een Roomba; erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn eerder topics over geweest, dus als je even zoekt moeten ze te vinden zijn.Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Iloveholiday, ik ga even rondkijken. Thanx. Normaal doe ik dat van te voren, maar om de een of andere reden niet aan gedacht, misschien teveel het idee dat het een uniek topic zou zijn ...



Horizon en Meike, hebben jullie het niet over dezelfde? iRobot heeft toch als type de Roomba? Fijn om te horen dat die goed bevalt!

Toch maar eens heel diep over nadenken... En overleggen met man... Die is nog niet zo voor geloof ik. Hij mag ook zelf wel om de dag stofzuigen van mij !
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welk type horizon heeft. Van irobot heten de stofzuigers roomba en de dweilrobots scooba, zie www.irobot.com



Wij hebben m gekocht via dealbird.nl was het goedkoopst 330 euro.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb hier hetzelfde probleem ook een prachtige zwarte vloer. En elke dag dweilen lukt mij ook niet ik doe het 2x in de week maar eigenlijk zou elke dag beter zijn.

Je hebt de Philips Aqua trio die dweilt en stofzuigt tegelijk mischien is dit wat? Heeft iemand hem al eens geprobeert?

Of de Stoomstofzuiger Forza6 die doet volgens mij hetzelfde.



Succes ermee



Sandra
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook kunnen overwegen om een professionele dweil-set aan te schaffen, dus niet die plastiek knoemmel van leenbakker.



Zoiets als dit





Als je een goeie hebt, kun je in 5 minuten de kamer doen.

Makkelijk in onderhoud want de dweilen kun je losmaken en in de wasmachine doen. Je kunt ook overal bijkomen wat bij een machine waarschijnlijk moeilijker is.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Of de Steam mop van Black en Decker die lijkt mij ook erg handig.

Heb je al een oplossing gevonden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven