Lijf & Lijn alle pijlers

Eten met je verstand V!!! Nieuwelingen nog steeds welkom!

01-02-2012 20:37 1535 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit begon Eleonora met een verdraaid interessant topic over gezond eten, bewuste keuzes maken, in de keuken en elders. Dat is nu al een tijdje bezig. Haar openingspost kan je hieronder lezen. We gaan nog steeds door; maar ook als je er niet vanaf het prille begin bij was, ben je van harte welkom mee te komen praten. Kijk bijvoorbeeld ook eens in een van onze oude topics. Veel plezier en tot leess .



Hoe het begon...



Lieve lezeres,



We praten hier over nadenken over wel voedsel wel en welk voedsel niet goed voor je is, over beslismomenten, over het uitbannen van gedachtenloos eten in je mond proppen.

De originele OP staat hieronder en laat ik staan, zodat je het originele topicbegin kunt lezen als je dat wil.



Origineel was de titel van dit topic `Gewicht verliezen, hoe doen jullie het?´, maar na vele, vele postings over de psychologie áchter dat eten, het analyseren van gevoelens over het eten, redenen waarom het anders moet, en tippen hoe het anders kan, heb ik besloten om de topictitel te veranderen in de titel die het nu draagt.

Want het gaat dus over het leren controle te hebben/krijgen op wat je eet, over gezondheid en evenwicht tussen je gevoel/dwang/drang en je verstand in verhouding tot voedsel.



Kom er vooral bij als de topictitel je aanspreekt. We vinden het fijn om van gedachten te wisselen met iedereen die zich afvraagt waarom het letten op wat je eet zo vaak misgaat en welke impact dat heeft op je zelfbeeld.



Laat je niet afschrikken door de vele pagina´s en schrijf gerust mee. Mócht je de tijd hebben dan beloof ik je dat je mooie dingen zult lezen als je het gehele topic doorleest.



Schoom niet en lees met ons mee!







Eten met je verstand, deel 1



Eten met je verstand II (kom er gerust bij)



Eten met je verstand III (ook nieuwe mensen blijven welkom)



Eten met je verstand IV



De recepten van het eten met je verstand topic
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond was het ook weer bal.
Dan heb ik het hele feestje gemist. Ik heb het hele weekend over het ijs gezwierd. Zo kom ik wel aan beweging & frisse lucht



Paar lekkere stoofpotten op het fornuis gezet en een heerlijk winters weekend gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Ziem!!!



Ik ben, ondanks afzeggen vriendin, wel naar ons hardloopclubje gegaan. Fiets erheen durfde ik niet, dus 25 min heenlopen, hardloopklasje, 25 min terug. Mijn kont was er half afgevroren, dus ik kon geen veren meer in mijn reet prikken, maar ik was toch zo trots als een pauw! Twee keer 10 min rennen zonder pauze, voor mij een mijlpaal! Daarna met zelfde vriendin samen naar de wedding fair. Dat was dan wel weer een aanfluiting, toch meer iets voor bridezilla's die een dag als prinsesje behandeld willen worden. Wij gingen erheen voor de gein maar stonden binenn 1.5 uur weer buiten.



Zondag met vriend geluncht (bij Vrij in Delft, spread the word). Wat een lekkere, leuke tent! Veel Arabische hapjes en het was nog heel gezellig ook. Kortom: leuk weekend!



En ik heb lekker alle plaatjeshorror gemist!
Alle reacties Link kopieren
JJ! Voor het hardlopen en het overleven van de wedding fair!



Je weekend klInkt heerlijk Ziem! Schaatsen = koel
Ga in therapie!
I am very koel. Plan mijn dagen nu zo dat ik iedere dag op het ijs kan staan. Zijn jullie ook een beetje koel?



Eten gaat in de praktijk goed, maar ik ben teveel met de theorie bezig.



Ik moet eigenlijk eens een lijstje met restauranttips en steden gaan bijhouden op mijn iPhone. Komt jouw tip op Janne.
Hey meiden, how's life? Ik ben nog steeds very koel. Eten gaat zozo. Ik ben onrustig. En ook al pak ik niets, mijn hoofd zit vol gedachtes. Ik ben op veel gebieden vaak nogal zwart-wit. Op eetgebied ben ik nu grijs en ik vind het moeilijk om daar tevreden mee te zijn. Met grijs bedoel ik: een dag met vijf boterhammen (2 met een dikke laag pindakaas), zuivel, 2 stuks fruit, normale warme maaltijd. Als het wit zou zijn, zou ik meer gevarieerd hebben met groente en fruit bij de maaltijden, onbewerkt en gezonder hebben gegeten. En buiten mijn schaatstochten het liefst ook nog wat gerichter trainen in de sportschool. Ik weet - en zeker dat ik dat nu zo opschrijf - dat ik te streng ben en dat het volslagen idioot is. Maar mijn lichaam zit volledig op slot en ik ben een behoorlijk stevige tante aan het worden. Ik zie een beetje op tegen de confrontatie met de minimensjes in Azië over 5 weken.



Laten we het maar op PMS houden ( ).



Ik ben benieuwd hoe het met jullie is. Ben ik nou echt de enige koele girl?
Twee kopjes thee en een heet bad later vind ik mijn post wel heul zeikerig
Alle reacties Link kopieren
Haha, Ziem, je lijkt wel een mens!



Fijn dat het bad je een beetje "afgekoeld" heeft, en wat dan nog, we doen hier (bijna) allemaal wel eens aan vocabulair kotsen. En wat betreft Azie: ik meen me herinneren dat je vorige keer kneitergezond at zonder enige moeite en je er kiplekker voelde. Kan best weer gebeuren .



Eten gaat hier ook zo zo. Rennen gaat goed! Gister een lesje gelopen: 8 minuten rennen, 2 wandelen - 10 r - 3 w - 8 r - 2 w. Of mevrouw Evy het samenvatte: de eerste week rende en wandelde ik beide 10 minuten. Nu ren ik 26 en wandel 7. Vooruitgang! Best tof.



Op het werk commentaar gehad: ik communiceer te weinig. Moet wat sneller om hulp vragen of aangeven wanneer dingen niet gaan lukken. Hm... Waar ben ik eerder tegen dat probleem aan gelopen? Ik snap het commentaar, ben het er ook mee eens, wil het graag veranderen. Vind het alleen lastig dat handen en voeten te geven; alleen goede bedoelingen is niet genoeg denk ik om zoiets te veranderen, ik ben zó gewend het allemaal zelf uit te zoeken... Nou ja, uitdaging dus!



Hoe is het met de overige dames? Nog fanatieke schaatsers a la Ziemski? Genoten van het weer of de sneeuw vervloekt?
Alle reacties Link kopieren
Wow, goed JJ! Ik ben ook weer goed aan het sporten. De afgelopen week (of 2) schoot het erbij in. Ik fiets een tandje harder, 120 kW ipv 110.



Dat boek (zie changeanything.com) kan je daar ook bij helpen JJ. Het biedt strategieën om elke verandering die je bij jezelf wil maken te realiseren. Dus ja, ook communiceren



Ziem, ik ben ook onrustig en eet daar helaas ook naar. Nou ja, het komt wel weer in rustiger vaarwater. Het zijn een beetje turbulente tijden hier. Houdt het ook wel spannend Mijn doelen heb ik dus eventjes opgeschort. Misschien kunnen we dit weekend eens mailen, Ziem? Dan hebben we een stok achter de deur, want ik wil een actieplan maken maar ik doe het niet.



Wat een turbulentie op het forum ook! SG, Hanke, BB, hoe is het? Leo is weer op het forum



Zo, nu Law & Order
Ga in therapie!
Heee allemaal!

Kom even zwaaien naar jullie!



Leo!!



Hier wordt niet geschaatst. Op zich vind ik het wel leuk, ben ook dol op skeeleren. Wij hebben alleen geen schaatsen, en om voor die drie dagen nu drie paar aan te schaffen gaat me voor nu even te ver. Ook zijn hier weinig echt interessante mogelijkheden, alleen kleine drukke vijvers en een betaalde schaatsbaan. Trekt mij dus niet echt!



Eten gaat mwaah. Ik heb toegegeven aan mijn bobbonbloc-behoefte en die heb ik in twee dagen verslonden. Ik leuk mijn koffie op met kaneel en een pietsje pure chocolade. Zo lekker, maar wordt er niet slanker op natuurlijk.

Ik ben op mijn weegschaal ook tot de ontdekking gekomen dat ik weer een kilootje erbij had. baal ik van, was net onder de 70 gezakt namelijk.

Mijn benen voelen wel heel erg gespierd van al het fietsen!
Alle reacties Link kopieren
Leo, haaaai lieffie! Ik ga vanavond weer een poging doen je te bellen, we hebben zo veel bij te praten!



BB, goed bezig! Niet zo hard zijn voor jezelf, jeetje, wat is nou één bonbonbloc op twee dagen? Je bent goed aan het fietsen, mooi toch! Hoe gaat het verder met eten?



Ik ga dit weekend eens bedenken wat ik voor lekkers ga koken. Misschien weer iets in de tajine?



Ik ben trouwens weer gestopt met mezelf te wegen, vind het toch niet zo'n fijn idee om daar elke week mee bezig te zijn. Ik kijk gewoon begin april of ik mijn streefgewicht heb bereikt. Zo niet, ook goed, het gaat om de verandering en niet om het afvallen.
Ga in therapie!
Nou, ik heb nu snaaizin! Vanavond friet gegeten. Dochter had het gehad op een partijtje, zoon meteen jaloers natuurlijk. Maar nu heb ik trek! Ik heb net als een bosje radijs weggegeten en wilde net wat chips uit de oven maken toen ik zag dat ik nog een kommetje broccolisoep had sgtaan. Lekker warm gemaakt dus, en die ga ik nu opeten! Ontbijten op vrije dagen is trouwens nog wel een probleem. Ik sla gewoon te vaak over omdat ik nergens zin in heb. Vanmorgen maar een halve appel opgegeten die dochter had laten liggen en nog een banaan. Beter dan niets toch?



Oh en duub, ik baal wel hoor van zo'n BBB. Omdat ik als ik hem koop al weet dat ik er niet lang mee ga doen. Ik probeer die momenten dan ook ernstig in te perken!
quote:dubiootje schreef op 09 februari 2012 @ 22:31:



Wat een turbulentie op het forum ook! SG, Hanke, BB, hoe is het? Leo is weer op het forum



Zo, nu Law & Order Ben er nog. Denk aan jullie. Tot snel!
Dubbel
quote:Zima schreef op 10 februari 2012 @ 23:34:

SG en Leo!



Duub: mail me maar.



Zwaait vanaf de bank met een doos Australian chocola (don't ask, ik ben in een fuck it! Oh nee, ik ben een mens)
En zo is het
Alle reacties Link kopieren
En ik heb chips. Lekker bezig, dames
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
luknie
Ga in therapie!
Kom maar op met je actieplan. Ontvouw ik het mijne!
Alle reacties Link kopieren
*strenge directrice stapt binnen*



Dames! Zo gaat het toch niet langer! Jullie mogen geen chips, koekjes en patat, jullie zijn op dieet!!!



Niet dus. En dus hoop ik dat iedereen heeft genoten van haar gesnoep en een fijn weekend heeft. Nu even mijn jubel:



Wij hebben gisteravond (SAMEN! revolutie!!!) een reisplan opgesteld voor een rondritje zuidwest Amerika!!! Jooow, wat heb ik daar zin in! En ik kom net terug van mijn hardloopclubje (3x8 minuten!!!) en Jip gaat pannenkoeken bakken!!!



(Gelukkig is er geen uitroeptekenquotum)



En BB, natuurlijk wordt je een kilo zwaarder als je spieren 2x zo dik worden!!!



Halleluja!!!
Alle reacties Link kopieren
I second that!



Hier gaat het in traag en gestaag omhoog gangetje. Werk rustig aan de stappen, gewicht blijft stabiel. Tenminste, mijn kleren blijven passen maar sta niet op de weegschaal. Obsessie met eten wordt echt minder, kan tegenwoordig een gesprek voeren zonder aan eten te hoeven denken. Me aan mijn eetplan houden (3 maaltijden, en soms een tussendoortje) gaat over het algemeen goed. Al merk ik wel dat er voedingsmiddelen zijn die ik in mijn normale maaltijden verwerk die ik wel erg lekker vind. Zoals de tomatentapenade gisteravond in mijn pastamaaltijd. Dan zwiept San haar staart iets te hard.



Vind het lastig soms om sporten regelmatig te doen, maar de laatste dagen heb ik gelukkig weer last van zin



Mooi om al die reisplannen te lezen.



Kom maar op met die actieplannen!
Die kilo was vanmorgen nog maar een halve..



Zo een feestje, waar ik heel veel zin in heb! Ik ga zeker weten wijn drinken en hapjes eten! trek het vanavond wel recht met iets gezonds! Fijn weekend dames!
Wat een drukte. Gezellig!



Ik ben heel benieuwd naar weg met de weegschaal Janne. Hoe gaat je cursus, wil je daar iets meer over vertellen? Ik heb net ook pannenkoeken gegeten, maar de anti aanbaklaag is kaduuk dus het waren gedrochten. Je reis klinkt leuk, staat ook nog op ons to do lijstje



Hanke, schaats jij niet? Vind ik nu echt iets voor jou. Ik ben blij om te lezen dat het wat beter met je gaat Ik vind je een dapper mens!



SG ik kom nog wel even langsstomen?



BB: de wijn klinkt goed.



Strenge stem: Duub hoe gaat het me je actieplan? Ik heb nog niets gezien.



Leeeeeeeeeeeeeeooooooooo! Ben benieuwd hoe het met je gaat, fijn om even van je te horen.



Ik lig voor apegapen op de bank. Ik heb twee leuke hobbydingen gedaan en heb een uurtje op de schaats gestaan. Ik was van plan om zelf vla te maken, maar ik heb geen zin om van de bank af te komen. Misschien later vanavond. Maar dat ik doe waar ik zin in hebt, vind ik al houden van mezelf in het kwadraat.
Alle reacties Link kopieren
Ehm... ik heb nog geen actieplan. Dat is juist het probleem! Dit is ook waarom ik net een zak M&M's heb gegeten Heel onbewust ook nog eens, zonde hè.



Ik ga nu lekkere lamscurry met spinazie maken. Reageer later meer (als ik durf).
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven