Ideeën gezocht voor leuke invulling trouwdag!

07-03-2008 16:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over een half jaartje trouwen en willen dat niet op de traditionele manier doen. Dus geen receptie waarbij we de hele tijd handjes staan te schudden, maar ik wil vooral een gezellige ontspannen dag met iedereen die ons dierbaar is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met leuke trouwdagen (van jezelf of gezien bij een ander).



Wij willen in ieder geval niet heel veel aparte groepjes door de dag heen: wij willen trouwen in het bijzijn van iedereen. Het programma dat ik nu in gedachten heb ziet er ongeveer zo uit:



- ochtend voor onszelf (kapper, evt foto's maken)

- lunch met de directe familie (oké, toch één groepje dus)

- trouwen in het bijzijn van al onze gasten

- aansluitend taart en borrel met al diezelfde gasten



Wij zijn niet zo van die feestgangers, dus 's avonds een feest hoeft van ons niet zo nodig. Maar ik ben bang dat ik het huidige programma toch wat te kaal vindt, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. En die hoeven echt niet aan te sluiten bij ons huidige 'concept-programma', want we hebben nog niets geboekt dus ik kan alle plannen nog omgooien!
Alle reacties Link kopieren
Bowlen met je vrienden na de borrel? Wat vinden jullie zelf leuk om te doen buiten de deur? Ga dat dan na de borrel doen met jullie vrienden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik weet niet hoeveel gasten jullie uitnodigen maar niet in alle trouwzaaltjes is plaats voor veel gasten. Misschien iets om rekening mee te houden.



Wij hebben de receptie (voor iedereen die maar wilde komen) gegeven in een restaurant café naast het stadhuis (dus we konden in één keer door naar de kroeg, past wel bij ons), dat was om 5 uur 's middags. Wij wilden geen gebak wel hapjes en borrels. Uiteraard kon je wel koffie krijgen als je dat wilde.



Wij hadden een tuinfeest in de tuin van mijn ouders. Met onze vrienden, vaders, moeders, broers en zussen en oma. Met geweldig buffet en stukjes maar zonder dansen en band.



Voor de kinderen hadden we twee nanny's geregeld die de kinderen bezig hielden en verzorgden zodat de ouders ook samen met hun kinderen van ons feest konden genieten zonder zich voortdurend met hun kinderen te hoeven bezighouden. Dit was echt super.



Mijn zus is na het trouwen met een groep gaan varen door een prachtig gebied, hapjes en drankjes waren aan boord. Was ook heel erg leuk.



Gelukkig hadden wij beiden mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt in de planning dat wij ook ooit gaan trouwen, maar de invulling is al klaar!



Wat wij in ons boofd hebben is:

Elkaar het ja- woord geven op een mooie locatie in het bijzijn van directe familie.



vervolgens willen we een kampeerboerderij afhuren (is ook in de buurt) en daar een groot feest geven met hapjes en drankjes. Omdat we veel vrienden hebben die van ver moetne komen is een kampeerboerderij een uitkomst, omdat je dan ook meteen slaapplek hebt! verder geen moeilijk gedoe met een diner en receptie. Trouwen en daarna feesten!



Moet zeggen dat ik het inhuren van een nanny voor de kleintjes wel een heel goed idee vindt!
Alle reacties Link kopieren
Zou geloof ik toch iets doen met eten na de borrel en taart. Hoeft geen traditioneel diner te zijn, kan ook een BBQ of afternoon tea of zo (weet niet of kosten een rol spelen, maar je kunt het zo duur maken als je wilt). Je moet toch eten 's avonds en het lijkt mij zo kaal om dat dat ineens met z'n tweetjes te doen.
Wij gaan 's morgens foto's maken. Om half 1 trouwen met een klein gezelschap. Om twee uur begint onze high tea met iedereen erbij (140 gasten). Dit duurt tot ongeveer vijf uur. Tot een uur of zes blijven we in het restaurant nagenieten met directe familie en getuigen. Daarna gaan we lekker met ons tweetjes naar een bruidssuite met groot bubbelbad en turks stoombad. Als we willen is een drie-gangen diner inbegrepen. Dit kunnen we ook onze kamer krijgen. De volgende dag (na het ontbijt op bed :-d ) geven we vanaf 3 of 4 uur een bbq voor vrienden (50 mensen) bij mijn ouders in de tuin. Hierbij doen we ook een bruidstaart omdat dat bij de high tea echt zonde is, er is dan al zoveel eten.

Dit lijkt ons ideaal maar hoe het in de praktijk uitpakt weten we nog niet ;-)
Panda schreef op 07 maart 2008 @ 16:46:

Wij gaan over een half jaartje trouwen en willen dat niet op de traditionele manier doen.

...

Het programma dat ik nu in gedachten heb ziet er ongeveer zo uit:



- ochtend voor onszelf (kapper, evt foto's maken)

- lunch met de directe familie (oké, toch één groepje dus)

- trouwen in het bijzijn van al onze gasten

- aansluitend taart en borrel met al diezelfde gasten



...
Ik mis alleen het confettigooien en het koetsje.
Wij hebben de hele dag doorgebracht in een museumpark, het Veenpark in Bargercompas (Drenthe).

Schitterende omgeving, mooie dag, prachtige foto's kunnen maken. We zijn getrouwd in het Veenkerkje, wat heel sfeervol was, daarna koffie en taart in het nostalgische cafe en ter afsluiting een diner in het restaurant. De gasten werden vanaf de ingang met de stoomtrein over het park naar de kerk gereden en het prettige was dat ze 's middags na de ceremonie en tot het eten, over het park konden wandelen, iets konden bekijken/kopen of bij ons op het terras zitten. Iedereen heeft zich supergoed vermaakt! We hadden trouwens 50 gasten.



Misschien is er een soortgelijke accomodatie in de buurt? Dierentuin, molen, museum, vesting of mooi kasteel? Ook al houd je dan alles simpel, je hebt wel een bijzondere locatie.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie reacties te lezen. Een nanny is een goed idee, want er komen aardig wat kinderen. Verder ga ik eens nadenken over een avondprogramma met vrienden, want inderdaad om nou met z'n tweetjes boven een bord friet te eindigen is ook niks :-)
Alle reacties Link kopieren
Hey! Wat is er mis met romantisch naar de McDonald's?:)
Alle reacties Link kopieren
,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven