Wat meenemen voor baby naar Turkije?

07-03-2008 14:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 24 april vertrekken mijn man en ik met onze 5 maanden oude zoon naar een all inclusive hotel in de buurt van Antalya in Turkije. Omdat we met het vliegtuig gaan kunnen we maar een beperkt gewicht meenemen. Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van luiers in Turkije en zijn daar ook potjes met gepureerd fruit te krijgen? Zijn er nog andere dingen die ik niet moet vergeten voor de kleine? Behalve de meest logische dingen heb ik al gedacht aan:



zonnebrandmiddel

parasol voor op kinderwagen

zonnebril

zonnehoed



Tips en adviezen zijn welkom!

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lizzie,

Luiers zijn volop verkrijgbaar, ik zou voor de eerste dagen wat meenemen, en als jullie daar zijn even kijken waar je luiers kunt krijgen. Potjes zou ik zelf meenemen. Ze hebben daar toch andere smaken, ik zou niet het risico nemen dat jullie baby ze straks niet lust.

-Flessewarmer ( ik weet niet of je nog FV geeft)

-antibacteriele handgel (ALTIJD eerst de handjes ontsmetten voor het eten van bv een koekje)

-thermometer, paracetamol en eventueel zoutoplossing.

-mugggenlotion



Turken zijn gek op kinderen, dus stel je in op veel geaai en aandacht.



Veel plezier, Giraf





-
Luiers en potjes zijn goed verkrijgbaar hoor. Dus ik zou niet te veel meeslepen, voor onderweg en de eerste dagen wat Giraf zei, dat je niet meteen een supermarkt in hoeft te rennen als je aankomt.



En ons is het heel goed bevallen met kind (maar dochter was toen anderhalf) veel aandacht knuffels etc..



Oh uhm, muggenlotion mag nog niet bij baby's hoor, zou ik liever een klamboe voor babybedje meenemen als er daar veel muggen zitten (geen idee want aan die kant van Turkije ben ik nooit geweest)
Potjes zou ik helemaal niet meenemen! Ze hebben in die hotels genoeg vers fruit dat je heerlijk voor ze kunt fijnprakken. Wat ik zeker wel mee zou nemen is een fles roosvicee lax.



Smeer je kindje in met zonnecreme en laat dit eerst een haolf uur intrekken voordat je met de baby gaat zwennen!!! Dit geld voor iedereen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al aan de geadviseerde inentingen gedacht? Toch vervelend als je ziek terug komt.....



Turkije is verder geen achtergesteld gebied en daar hebben ze ook luiers en potjes. Het kan zijn dat er idd andere smaken zijn, maar je koter zal toch niet zijn hele leven op hetzelfde hapje blijven hangen :-) En zoals een andere forummer al aangaf, vers fruit in overvloed. Anders neem je gewoon een staafmixertje mee :-)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan je kind, mijn zoontje heeft in 3 weken turkije dus alleen maar op potjes fruit, melk en peperkoek geleefd. Zelfs de frietjes lustte hij niet. Hij was dan wel een stukje ouder, maar als jullie maar 1 week gaan, zou ik gewoon wat potjes meenemen. Als jullie zoontje wel gewoon fruit eet, dan kun je dat wel proberen, fruit in overvloed in turkije, vooral de bananen zijn erg lekker en zoet.

Je zou voor je zoontje ook P20 kunnen kopen om in te smeren, hiermee smeer je hem 's morgens helemaal in (incl. haartjes) , wel goed in laten trekken, maar dan hoef je er de hele dag niet meer naar om te kijken. Dit gebruik ik altijd in Turkije en mijn zoontje is ondanks de gevaarlijke zon daar nog nooit verbrand. ( en we komen er al 4 jaar met hem erbij).

Veel plezier.

Giraf
Alle reacties Link kopieren
Turkije is het enige land in Europa waar een hepatitus A inenting voor wordt geadviseerd.

Zou dit zeker doen!

Het is zeker geen achtergebleven gebied maar kwa hygiene laat het land zwaar te wensen over.

Het feit dat je in een luxe hotel zit helpt daar niet veel aan, zij moeten hun vlees en groente immers ook ergens betrekken.

Zelf heb ik veel gereisd en ook erg veel buiten Europa (Azie en midden Amerika, Midden Oosten etc.) maar Turkije is het enige land waar ik ooit doodziek ben geworden....

Ik ga dit jaar met mijn dochter van drie naar Thailand, het wordt haar derde reis buiten Europa en verder is ze op de Canarische, in Portugal, Griekenland en Frankrijk geweest.

Ik heb mijn reislust dus niet laten temperen door haar maar Turkije zou ik met zo'n kleintje niet doen.

Dit zeg ik echt niet om het land af te kraken want het is wonderschoon (binnenland vooral), aardige mensen en heerlijk eten.

Maar in een ziekenhuis wil je niet komen.

Ik neem aan dat je die inenting al gehaald hebt maar anders zou ik dat zeker dus nog doen...



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn toen met zoontje gegaan. We hebben flesvoeding meegenomen, pap, fles roosvicee, wat liga's en wat potjes van olvarit, luiers, billendoekjes, zwemluiers, etc.

Idd met hepatitus oppassen met ongeschild fruit. Alleen water uit flessen geven etc.

Neem gewoon lekker alles mee, zoveel ruimte neemt het allemaal niet in en je wilt ook niet wanhopig in zo'n toeristisch dorpje op zoek zijn naar luiers, voeding etc., Veel relaxter als je goed voorbereid bent, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lizzie,



Oordruppels! (wel even kijken of dat voor zo'n jong kindje mag) Toen mijn zoontje anderhalf was zaten we ook in zo'n lekker luxe hotel in Turkije en de plaatselijke arts kwam twee keer per week (!) omdat er zoveel gasten last hadden van oorpijn. Gewoon oorontsteking, hij schreef druppels voor en je kwam er van af. Dat was verder geen probleem (het bleef mijn zoontje gelukkig bespaard), maar ik denk niet dat je dat met zo'n kleine ukkepuk wil meemaken!

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Alles is gewoon verkrijgbaar in Turkije, ook in de apotheeek.

Zijn daar helemaal op het toerisme ingesteld en trouwens allle turkse ouders gebruiken die producten ook.

Gewoon Pampers aan wezig ( heet Prima) ook luierdoekjes en zo.

Potjes heb er in vele maten vooral van Nestle en Danone.

Dus niet zoveel meesjouwen hoor.

Ben zelf nog nooit ziek geweest in Turkije, de kinderen ook niet alleen wel last van de warmte maar dat valt in April reuze mee.

Heel veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan 29 april naar turkije met ons dochtertje van 1,5

Ik neem luiers mee voor de eerste dagen en de rest koop ik daar. Ze hebben in Marmaris 2 grote supermartkten, waar vanalles te koop is en zo'n supermarkt hebben ze vast in andere toeristische plaatsen ook wel.



Weet iemand hoe het zit met bagage voor een kleintje?

Mijn zus vertelde namelijk dat kinderen tot 2 jaar geen eigen koffer mee mogen nemen. Ik had het nog nooit gehoord. Dat zou flink proppen worden als je je eigen spullen + die van je kindje in 1 koffer moet doen!
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt per maatschappij hoeveel je voor een kindje mee mag nemen.

Bij charters mag je vaak niets meenemen, bij lijndiensten vaak 10 kilo. Maar ik heb ook meegemaakt dat de buggy werd gewogen en dat de 10 kilo incl. buggy waren.

Even bellen met de maatschappij waar je mee vliegt dus.



Wat betreft die ooronstekingen in Turkije..

Vaker gehoord verhaal. Gaat vaak om niet echt schone zwembaden in de duurdere hotels.

(Dat zie je dus niet maar kan je alleen testen met een chemisch testje in het water)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er zoveel mensen mee hebben gedacht! Ik heb een lijstje gemaakt voor de spullen en moeten idd nog voor de hep. A. prik.

Ik geef (nu nog) volledig borstvoeding, maar zal tegen die tijd ook fruithapjes geven, is idd waar dat je met een geprakte banaan o.i.d. ook een heel eind komt.

Wat betreft bagage: voor een kind onder de 2 jaar heb je meestal geen recht op bagagekilo's (ook in ons geval). Wel mag ik in overleg met de luchtvaartmaatschappij de wandelwagen en maxicosi gewoon meenemen. Daar ben ik enorm blij mee!



Ik heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lizzie ea,

Mag ik weten hoe het is gegaan met je 5 maanden oude baby in turkije? Wij gaan a.s. zondag naar Kusadasi met de kleine van ons (7 maanden oud).

Ik maak me nu zorgen na allerlei verhalen, word er zenuwachtig van

Ik hoorde over inentingen, heb toen de GGD gebeld. Zij raden inenting tegen DTP en Hep A aan. maar ik ben aan de late kant, want ze zijn morgen en overmorgen dicht. Wordt ik doorverwezen naar de KLM clinique, die gaven aan dat hij veels te jong is. Deze zijn voor kinderen vanaf 1 jaar. wat is je ervaring?



Die enge ervaring over de hygiene maken me angstig, zelf ben ik al 3 keer geweest maar nooit met een baby.



Hoop van iemand iets te horen.

Groetjes, Sandra
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar met zoon van 5 maanden naar Turkije geweest. Zij het naar mijn schoonouders dus dat is wel vertrouwd (grote westerse stad, prima appartement). Maar juist voor een baby van 5 maanden is het risico toch klein, je controleert zelf wat erin gaat, ik neem aan alleen nog bv of fv? Fv is in Turkije wel duurder dan hier en je moet echt flessenwater gebruiken. Op die manier kan er niks misgaan hoor.
if we all light up, we can scare away the dark...
Een hepA inenting is voor kinderen onder 1 jaar niet nodig. Wij zijn vorig jaar met ons dochtertje van 4,5 maand naar Turkije gegaan en ik heb haar toen niet laten inenten voor HepA, ze had natuurlijk wel de standaard DKTP etc inentingen gehad. Heb me destijds ook absoluut geen zorgen gemaakt omdat ze toen alleen nog borstvoeding kreeg. Sandra, je kindje is 7 maanden, hij eet neem ik aan nog niet heel veel, groenten en fruit en brood enzo kan allemaal weinig kwaad lijkt me...desnoods koop je het zelf en maak je het zelf klaar, dan kan er zeker niets gebeuren.



Wij gaan deze zomer weer en nu is ze ruim een jaar, deze keer laat ik haar wel inenten voor HepA. Je kunt het vrij snel oplopen, zeker via besmet voedsel dus dat risico ga ik echt niet lopen met haar.



Verder hebben ze gewoon alle soorten luiers die we hier ook kennen, Pampers heet dat daar Prima maar is exact hetzelfde (inclusief de prijs, helaas). Voeding neem ik niet mee maar onze dochter eet hier ook altijd vers dus dat komt wel goed.



Verder gaat er zeker een eigen ledikantlakentje (ter plekke hadden ze alleen 1 persoonslakens) en een zomerslaapzak mee. Vorig jaar hadden we ook een hoes voor de maxi cosi mee van badstof (zo'n universeel ding) - ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Vergeleken bij de supermarkten in (de grote plaatsen in) Turkije, zijn onze supermarkten een lachertje. Neem nou de Migros. Het gaat je duizelen als je daar een fruithapje gaat uitzoeken. Je kan er alles krijgen wat je nodig hebt dus sleep vooral niets aan eten of luiers mee, krijg je spijt van.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:neele schreef op 07 maart 2008 @ 17:05:



Maar in een ziekenhuis wil je niet komen.





Hangt er heel erg van af wélk ziekenhuis: in toeristische plaatsen heb je vaak verschillende luxe, grote priveziekenhuizen die vergoed worden door alle grote verzekeringsmaatschappijen en waar je echt niet minder -soms zelfs beter- geholpen wordt dan in een Nederlands ziekenhuis waar de zorg erg onder druk staat.



Een Turks staatsziekenhuis (devlet hastanesi) zal ik echter wél ontwijken, daar wil ik ook niet graag naar toe.



Maar je bewering vond ik iets te zwart-wit, vandaar mijn reactie.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging op vorige post: uiteráárd wil je op vakantie niet in een ziekenhuis terecht komen, maar ik las de gequote post alsof Turkse ziekenhuizen niet te vertrouwen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort met 2 kinderen naar Turkijke, all inclusive 5* hotel. De jongste van 2 drinkt nog warme melk uit een flesje. Is dat daar gewoon verkrijgbaar en zouden ze ook flessenwarmers/magnetron hebben of kan ik dat beter zelf meenemen?



Las hier ook wat over inenten, daar moet ik de huisarts morgen gelijk over bellen. Niet aan gedacht, oerdom.



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Jemig je gaat niet naar een ontwikkelingsland op vakantie!! De supermarkten zijn in Turkije nog groter dan de XXL AH hier in NL! En ze hebben er alles en nog meer als in NL ! Dus gewoon de hoognodige dingen meenemen en de rest daar kopen.



Ook de privé ziekenhuizen zijn er vele malen beter dan in NL!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven