Betaalbare accommodatie Zuid Afrika

16-02-2012 13:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



In mei dit jaar ga ik met mijn gezin (4 personen) 3 weken naar Zuid Afrika. Nu had ik een offerte opgevraagd bij een reisbureau om de accommodatie te regelen, echter viel deze offerte te hoog uit en ga ik nu zelf de accommodatie regelen.



Hebben jullie ervaring of tips om betaalbare een prettige accommodatie in Zuid Afrika te boeken. Zijn er websites of forums waar ik informatie kan vinden ?



Alvast bedankt voor het meedenken !!
Eén accommodatie?

Neem aan dat je toch wel gaat rondreizen en dus op meerdere locaties wil gaan overnachten? Krugerpark? Lesotho? Tuinenroute, Kaapprovincie, Addo etc. etc.



In ZA heb je mooie kleinschalige B&B's, ga googlen en stel je route samen en zoek naar accommodaties op je route.
Alle reacties Link kopieren
Booking.com

Tripadvisor



Of via een lokaal buro of VVV in ZA
Via tripadvisor kun je idd checken hoe je uitgezochte B&B's en hotels scoren bij mensen die er al geweest zijn.
Ik zou alleen voor de eerste een of twee nachten vooraf iets regelen, en dan ter plekke bij de tourist information, of het hotel waar je zit, boekjes scoren die per regio vol staan met meer en minder goedkope B&B's en self catering lodges. Dat laatste is in verhouding vaak goedkoper dan een B&B en met een gezin sowieso, omdat je dan dus zelf kunt koken enzo.



Als je een beetje maatschappelijk betrokken bent, fair trade en dergelijke belangrijk vindt, dan is dit een erg fijne en interessante organisatie (alleen niet zo heel goedkoop, maar dat is inherent aan het gedachtegoed).
Zouden de Nationale parken ook op de bonnefooi kunnen? Als je daar 'n lodge wilt bemachtigen zou ik die gok toch niet durven nemen en vooraf boeken. Met 3 weken moet je toch 'n vrij strakke planning aanhouden als je de highlights van het land wilt zien dus kun je net zo goed vooraf de accommodaties op je route vast leggen. Dat scheelt weer aan tijd die je anders kwijt bent aan ter plekke nog iets moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar maanden geleden een maand naar Zuid-Afrika geweest. Op eigen gelegenheid, maar wel van tevoren alles geboekt. Als je naar de parken wil, van tevoren boeken!! Dat kan namelijk echt niet op de bonnefooi. Wij boekten deze een half jaar van tevoren, en toen was er al niet heel veel aanbod meer. Je kan boeken via www.sanparks.org Voor de rest veel gidsen gelezen waar we heen wilden, en vervolgens via Tripadvisor veel accommodaties gekeken. Wat betreft de accommodaties buiten de nationale parken was het achteraf wel goedkoper geweest om ter plekke een hotel oid te zoeken. Maar we waren erg blij dat we niet hoefden te zoeken na een lange dag rijden, en een beetje wisten waar we terecht kwamen.



En verder, veel plezier met de voorbereiding. Het is echt een heel erg mooi land!
Nou, ik heb een jaar in ZA gewoon en regelmatig op woensdag bedacht dat we het weekend naar een park wilden. Nooit geen accommodatie kunnen regelen (een enkele keer niet de accommodatie van onze eerste keuze, dat wel).



Verder kun je ter plaatse een SIMKaartje voor je mobiel zoeken en rond de lunch bedenken waar je die avond wil overnachten en vast bellen. Hoef je niet te zoeken, heb je toch enige zekerheid én het is veel goedkoper. Daarbij zou ík bij een rondreis niet vast willen zitten aan allerlei vooraf vastgelegde plaatsen, maar de vrijheid willen hebben om af te wijken van mijn oorspronkelijke reisplan.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie ervaringen en tips !!



Uiteindelijk heb ik nu offertes opgevraagd via de website 'rooms for africa' en deze prijzen zijn gunstig.



En goed om te weten dat het beter is de parken vooraf te boeken.



Fijne zondag allemaal !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven