naar Kiev.. help ;-) ervaring?

02-01-2012 09:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben de gelukkige winnaar van 2 vliegtickets naar kiev, superleuk natuurlijk en heb meteen een hotel geboekt! Maar... ik weet niks van kiev, Is iemand daar geweest en heeft die persoon reistips voor me? Hoe kom ik voordelig en veilig van het vliegveld naar het centrum van kiev bijvoorbeeld? Is het OV daar goed te doen? wat is leuk om daar te zien, doen, eten, winkelen?



alle tips en verhalen welkom, ik ben reuze benieuwd! ooh wat zal het daar koud zijn;-) we gaan over 3 weken weg. zin in maar ook spannend hoor!
Leuk! Ben er nooit geweest maar lijkt me een mooie stad.



Transport
Bezienswaardigheden
Alle reacties Link kopieren
Je zal er de oude tram 12 zien rijden



Mooie stad, het Tsernobylmuseum is een aanrader. Voor de rest heb ik alles lopend gedaan. Taxi's zijn overigens niet heel duur in de Oekraine.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen visum nodig?
Alle reacties Link kopieren
Nee, voor de Oekraine niet. Je moet wel een formuliertje invullen bij de douane en dat op de terugweg weer tonen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dit is toevallig! Ik zit net te googelen op vakantie in Oekraine, waarbij je Kiev natuurlijk niet over mag slaan. Veel plezier en ik hoor graag wat je allemaal hebt gezien en wat de aanraders zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceci schreef op 02 januari 2012 @ 11:18:

Nee, voor de Oekraine niet. Je moet wel een formuliertje invullen bij de douane en dat op de terugweg weer tonen.Waarom wordt er voor Oekraïne vaak 'de' voorgezet? Het is gewoon een land, net als (de) België en (de) Noorwegen In ieder geval; Kiev lijkt me een mooie stad :-)
Sito, goede vraag!



Volgens mij omdat het een gebiedsnaam is, net zoiets als de Veluwe, de Biesbosch, het Gooi, het westland.
Alle reacties Link kopieren
De Oekraïne wordt in het Nederlands vaak gezegd, maar is in principe niet correct Nederlands. Dus TO gaat gewoon naar Oekraïne. :-)



De hoofdstad is hartstikke mooi. Ik denk dat je met de bezienswaardigheden van Aubrey al een aardig eind komt. Een Capitool Reisgids is ook altijd een goede keuze voor grote steden. Er staan ook altijd leuke wandelroutes in.



Als je eens wat anders wilt: het watermuseum is erg leuk, interactief en in het centrum, hier wordt de stad eens vanuit een andere hoek belicht. Het pirogovo openluchtmuseum is ook een aanrader als je wilt leren over het alledaagse leven in Oekraïne.



Veel plezier!
Vergeet vandaag niet te lachen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Aubrey schreef op 03 januari 2012 @ 10:08:

Sito, goede vraag!



Volgens mij omdat het een gebiedsnaam is, net zoiets als de Veluwe, de Biesbosch, het Gooi, het westland.Helaas, Oekraïne is geen gebied zoals de Veluwe, maar een land, dus die vergelijking gaat niet op
quote:sito1970 schreef op 03 januari 2012 @ 13:11:

[...]





Helaas, Oekraïne is geen gebied zoals de Veluwe, maar een land, dus die vergelijking gaat niet op Wat ik op i-net vond.
Alle reacties Link kopieren
Kiev is super! Een gemoedelijke stad met veel bezienswaardigheden. Koop de Lonely Planet van Oekraine, daar staat van alles in, ook praktische tips en plattegrondjes.



Mocht je ooit met de bus gaan: je koopt een kaartje in de bus maar vergeet niet gaatjes in het kaartje te prikken met een klein apparaatje wat meestal aan een van de palen bevestigd is; doe je dat niet en er komt een conducteur, dan krijg je "sjtraf", Russisch voor boete



Met betrekking tot de naam, Oekraine betekent letterlijk 'aan de grens', wat wel op een gebied slaat en daarom is de Oekraine ook mogelijk.
Accept what you can't change, change what you can't accept

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven