Mode & Beauty alle pijlers

Kosten/ ervaring tand implantaten?!

21-02-2012 10:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!!



Ik ben nieuw hier op het vivaforum, dus nog even uitvogelen hoe alles werkt!

Wel heb ik een vraag aan jullie, weet iemand hoe duur het plaatsen van een implantaat is. Ik moet 2 implantaten laten plaatsen in mijn bovenkaan en ik heb een offerte ontvangen waar ik nogal van geschrokken ben. Kosten bedragen namelijk 5500 euro!! Voor het plaatsen van de 2 implantaten + de kronen die erop komen. Is dit normaal? En heeft iemand ervaring met het laten plaatsen, hoe is de behandeling?

Verder vroeg ik me af of iemand een goede/ betaalbare implantoloog weet, want hoe vind je die?



Ik kijk uit naar jullie reacties!! Alvast bedankt!!



Groetjes, Esmee
Alle reacties Link kopieren
Ik was voor mijn onderkaak (2 implantaten) ± 4500 euro kwijt. Dit was incl. de gebitsprothese....Omdat het om medische reden was, hoefde ik alleen maar eigen bijdrage van 90 euro te betalen...



Ik weet een goede implantoloog, maar het ligt er aan waar je woont. Als jij in Rotterdam woont, heeft het bijv. geen zin zijn naam te noemen...
Welke regio woon je?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Utrecht.
Te ver uit de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer!! En Utrecht is nog wel zo centraal ;)
Mijn man heeft 1 implantaat in de bovenkaak en dat grapje kwam op 2300 euro.



In Haaksbergen zit een hele goede praktijk voor implantaten.
Alle reacties Link kopieren
Dank je @ ikbenanoniem. Wel prijzig zeg. Kreeg je man nog iets vergoed?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Apeldoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring genoeg. Een absolute aanrader. Ik heb er twee boven voorin. Ze zitten er al ruim 10 jaar. Kosten zijn dan ook niet te vergelijken.



De opbouw (operatie kaakbot) en plaatsen pinnen is door de kaakslchirurg gedaan. De tandarts heeft het afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
@Nammma, mijn ouders wonen ook in Apeldoorn, dus dat zou ook nog een optie zijn om het daar te doen. Hoe heet die implantoloog waar je het over had? En wanneer is het een medische reden? Bij mij hebben de kiezen er nooit gezeten. Weet niet of dat medisch is.



@_bertje Goed om te horen dat het je zo goed bevalt. Ik ben heel benieuwd, het lijkt me wel vreemd. Vond je de operatie meevallen?
Wij hebben een maximale vergoeding van 900 euro per jaar. De tandarts heeft de kosten uitgesmeerd over 2 jaar en de rest moest bijbetaald worden.
En net als bij Bertje heeft een kaakchirurg de voorbereidende operatie gedaan en de tandarts heeft de kroon gemaakt en geplaatst.



Mijn man is er erg tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ok goed om te horen!! Ik heb dit jaar een andere verzekering genomen waarbij ik max 1500 per jaar vergoed krijg. Dus dat scheelt in ieder geval!! Helaas is Haaksbergen voor mij een beetje uit de richting.



Het is voor mij wel lastig om een goede implantoloog in Utrecht te vinden omdat er zoveeel zijn. Ik ben er al bij 1 geweest maar die sprak mij niet zo aan, de praktijk was erg rommelig en zijn eigen tanden stonden schots en scheef en waren bruin. Dus mijn vertrouwen in hem was een beetje weg!! Ook nadat ik de offerte van 5500 eu kreeg, heb ik zoiets van nog even verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Operatie was heftig. Verstandskies wegsnijden en bot van die plek bij plaatsen bij kaak voorin. Het plaatsen van de pinnen was heftig maar te doen, herstel viel mee.



Het was bij mij bij mijn voortanden, dus ik heb wel een maand of 9 met een kunstgebitje gelopen wat steeds slechter ging passen door al het werk aan mijn mond. Het moet allemaal groeien voor de volgende stap
Alle reacties Link kopieren
Wow dat lijkt me wel heel vervelend als het om je voortanden gaat. Maar jou ingreep was wel heel heftig zeg!! Ook nog bot weggehaald, poe. Wel fijn dat het herstel mee viel. Dat scheelt dan wel weer. Kun je nu wel alles eten met die voortanden, ook een appel afbijten enzo?



Bij mij zijn het mn kiezen allebei aan 1 kant. En de botopbouw enzo was goed, dus er hoeft geen extra bot geplaatst te worden. Want dat lijkt me ook geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilovemybike schreef op 21 februari 2012 @ 10:49:

@Nammma, mijn ouders wonen ook in Apeldoorn, dus dat zou ook nog een optie zijn om het daar te doen. Hoe heet die implantoloog waar je het over had? En wanneer is het een medische reden? Bij mij hebben de kiezen er nooit gezeten. Weet niet of dat medisch is.Dit is door de tandarts bepaald, ik had heel veel last van mijn ondergebit. Die implantoloog heet Gulje, de praktijk heet de mondhoek.

http://www.mondhoek.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn tanden verloren bij een ongeluk. Dus helaas geen keuze. Appel eten gaat prima, bierfles open maken mag niet . Het voelt wel altijd vreemd, maar dat went.



Het is fijn dat botopbouw niet hoeft. Heb je ook al bij de kaakchirurg geinformeerd.
Alle reacties Link kopieren
Hier een angstige meelezer Bij mij is er een maand geleden een kies uitgegaan. Zit te denken om er ook een implantaat in te laten zetten, maar aangezien ik blijkbaar aanleg heb voor ontstekingen ben ik als de dood dat een implantaat ook weer gaat ontsteken.



Ging dat bij jullie wel goed? En hoe lang had je er na het plaatsen nog last van?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4jaar geledenn 2 kiezen laten plaatsen (onderrkaak) omdat er nog steeds melkkiesjes zaten. Geen pijn, en de volgende dag weer aan het werk,

Al met al, prettige ervaring. Ik kreeg het 100% vergoed omdat het een aangeboren "afwijking" is.



Regio den bosch btw
Alle reacties Link kopieren
Marycherrie, ik heb hetzelfde probleem. Heb nl ook twee melkkiezen en volgens mijn tandarts moet ik dus die implantaten zelf betalen. Hoe en waar heb jij aangetoond dat het medisch was, 'foutje van de natuur', zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook inderdaad, die volwassen kiezen hebben er nooit gezeten! Bij mij ontbreken er in totaal 6 kiezen, maar ik laat maar 2 nieuwe plaatsen, dat is genoeg.



Maar bedankt voor jullie tips allemaal, ik ga even kijken welke implantoloog ik ga kiezen!!



Groetjes!!!
Alle reacties Link kopieren
als je geen botopbouw hoeft dan moet je het met 2000 euro per kies redden (dus 4000 euro totaal).

Waarom laat je het niet gewoon in het ziekenhuis doen en de kronen er later bij een tandarts opzetten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, kun je mij zeggen welke tandarts dat is in Haaksbergen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven