Geld & Recht alle pijlers

Buitenlandse pintransactie nog niet afgeschreven!

21-02-2012 14:14 15 berichten
Hallo,



Ik heb bijna een maand geleden in Duitsland geld gepind bij een geldautomaat. Dat is nu nog niet van de rekening afgeschreven.

Is het normaal dat dit zo lang duurt? Of is er misschien iets fout gegaan.



Ik denk dat het slim is om het geld even apart te zetten, want als ze het alsnog afschrijven en ik heb het al opgemaakt, is ook niet handig
Alle reacties Link kopieren
Kan je het helemaal niet terugvinden?

Als ik in het buitenland pin vind ik het bedrag wel terug en staat erachter dat het "gereserveerd"is.

Dan word het nog wel afgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Frankrijk is dat er dan eerst een reservering te zien is via internet bankieren en dat die laater (een paar dagen later) zichtbaar is als echte afschrijving. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het na een maand nog afgeschreven gaat worden.

Maar voor de zekerheid toch maar apart houden inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Het is heel normaal dat het even duurt maar een maand dat heb ik zelf nog niet mee gemaakt. Meestal gaat er een week of 2 overheen. En dan heb je er wel bericht van.
Alle reacties Link kopieren
Ook gekeken of het niet tussen eerdere transacties staat? Dus van voor die datum? Just to be sure. Wel raar. Misschien heb je gewoon een gelukkie gehad.
Het staat niet tussen de afschrijvingen. Ik zal eens kijken of het gereserveerd is......daar staat ook niets.

Nou, ik zet het even weg en dan wacht ik nog even af, raar!
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel goed gekeken,ik bedoel,je moet vaak transactie kosten betalen als je in buitenland geld opneemt.

Misschien moet je naar een ander bedrag zoeken.
Alle reacties Link kopieren
waarom overkomt mij dat nou nooit....
Nee, het staat echt niet bij de afschrijvingen, ook niet als ik de transactiekosten erbij reken.
Alle reacties Link kopieren
Heel soms komt het weleens voor geloof ik. Vriend van mij had in een kledingwinkel zijn kleding gratis omdat het niet van zijn rekening afgeschreven was. Misschien heb je nu dus een meevaller, of wordt het alsnog van je rekening afgehaald maar dit lijkt me eigenlijk sterk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in spanje gehad, een jaar of wat geleden. Vrij dure aankoop gedaan, maar nooit afgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel eens na drie jaar alsnog een afschrijving op de creditcard gehad! Je staat wel even raar te kijken als er ineens een betaling op staat uit een land waar je dus al jaren niet meer bent geweest, maar we hadden inderdaad dat bedrag voor tanken nog niet eerder betaald, dus het klopte wel.

Geen idee hoe lang dat 'mag', in ons geval hadden we daar gewoon getankt, dus was het terecht dat we moesten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een keer gehad bij het tanken in Duitsland, duurde volgens mij zeker wel 3 weken (of nog langer) voordat het werd afgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft het vorig jaar bij IKEA gehad. ¤ 600,- aan spullen gekocht. Nooit afgeschreven. Ze denkt zelf dat ze misschien niet op het 'akkoord-knopje' heeft gedrukt en kan het anders ook niet verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik al een keer gratis geshopt in Duitsland. Nu, 3 jaar later, is er nog steeds niets afgeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven