Entertainment alle pijlers

De Italiaanse Droom,

09-03-2008 21:17 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net zitten kijken, wie van jullie ook?

Vond het erg leuk en ben benieuwd hoe het gaat verlopen daar.
hmmmmm, beetje traag.

In de eerste 10 minuten werd de helft van het programma al een beetje getoond. Het verhaal dat wij alleen brood eten is wel drie keer voorbij gekomen geloof ik.

wel een hele mooi omgeving!
Heb het eerste kwartier niet goed kunnen volgen, dus heb wat dingen gemist. :)

Toch volgende week weer kijken. En inderdaad een erg mooie omgeving.
Iedereen doet of die Italianen zo vriendelijk zijn. Pffff echt niet mee eens. Ze houden alleen van zichzelf en hun eigen cultuur. Ik vind Italianen echt verschrikkelijk. Altijd vol vooroordelen over buitenlanders.

Maar los hiervan vond ik het opzich wel een leuk programma.

Ik vind die oudere mensen het meest geschikt en dat jonge moderne stel het leukst.

Op basis van de indruk die ik nu een beetje heb gekregen.
Leuk programma ! Die Italianen zijn inderdaad wel chauvinistisch, als je het zo bekijkt staan Nederlanders toch wel veel meer open voor buitenlanders. Maar ja, dat hoort waarschijnlijk bij het wonen daar. Ik vond trouwens die Tonny en Piet dramatisch, wat een vreselijk stel !
Ik heb meteen weer zin om mijn biezen te pakken en te gaan, mijn droom achterna.
leuk programma,ben heel benieuwd hoe het gaat lopen!
Een beetje gepikt van mijn tent is top?

Leuk programma,voor de deelnemers is wel het voordeel dat ze het investeringsgeld,100000 euro,van het programma krijgen.Dus ze hoeven niets te lenen.En dat prachtige pand krijgen ze dat er ook nog gratis bij,nu zullen de huizenprijzen in dat kleine dorp wel niet zo hoog zijn,maar toch....

Ik vind het nu al een prachtig pand,en het moet nog opgeknapt worden.Mooie grote hoge kamers met beneden 2 open haarden.Ik heb alleen de keuken en badkamer niet gezien,maar dat zal wel sterk veroudert zijn gezien de leeftijd van de vorige eigenaar.En wat een mooi groot dakterras,zonde om daar een zwembad te maken,dat past daar totaal niet,hoop ook niet dat ze dat gaan doen,maar er een mooie mediterraine ontspanningsplek van maken.Die buurtbewoners gaan wel teveel van het uiterlijk ed uit.Belle and the beast stel,het stel wat getrouwd lijkt,andere stel wat niet getrouwd lijkt,de man die van hen wel mag blijven vanwege zijn uiterlijk etc etc,hoop wel dat ze wat inhoudelijker gaan kijken als het tot beslissingen komt wie eruit gaat.Jammer dat hun beslissing meer telt dan die van de 3 ledige vakjury.

Mijn favorieten,het stel dat al een B&B aan huis had en dat mediterraine stel.(hun namen weet ik nog niet)
Ik ben voor Carlijn en Karim, maar ik wed dat die paradijsvogel gaat winnen!
Ik ben voor Sandy en Thomas. Die hebben op de hotelschool gezeten en lijken mij wel heel geschikt.

http://deitaliaansedroom.kro.nl//Images/thomas_sandy_200_tcm148-127921.jpg

De site van De Italiaanse Droom hier

Elle, ik had begrepen dat ze het pand niet erbij krijgen hoor. Dit lees ik erover op de site;

Wat valt er te winnen?

Het stel dat uiteindelijk heeft bewezen het meest gastvrij en het meest geschikt te zijn voor het runnen van de Bed & Breakfast wint én krijgt de kans haar droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&B runnen, die door de verbouwing al een flinke overwaarde heeft. Na dat halve jaar krijgen ze de kans het huis te kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vind dat Hotelschool-stelletje niet zo leuk, denk ook niet dat ze gaan winnen. (Middelbare) Hotelschool gedaan hebben, wil niet zeggen dat je ook een hotel cq B&B kunt runnen.
Ik vond het oudste stel ook het minst geschikt. Wat een campingmentaliteit! Die moeten echt geen bed & breakfast runnen, want het zijn van die mensen die wel even voor hun gasten beslissen wat gezellig is! En ze hebben een oudbollige smaak.

IK vind die hotelschoollui een stelletje kakkers en de beide andere stellen op afstand het geschikst om een B&B te runnen.

Ben het eens met de opmerking over het terras. Ik zou er in geen geval een groot zwembad aanleggen, eerder een afgeschermd hoekje met jacuzzi maken waar gasten privé gerbuik van kunnen maken.
Ik moet zeggen:die Tonny en Piet vind ik niet zo leuk. Daar zou ik 't niet zo gezellig mee hebben, als ik ook aan het programma zou deelnemen. :) Van mijn kant overigens geen slecht woord over Italianen en Italie, ben er dol op!

Typisch hotelschoolstelletje trouwens, maar dat terzijde.
Typisch MIDDELBAAR hotelschool-stelletje, vooral zíj.

Die Tonny en Piet lijken me wel heellief, maar of ze geschikt zijn....
Lief? Ik vond Tonny echt een kena. Ik heb niks liefs aan d'r kunnen ontdekken. :)
Ik moest wel lachen om die bewoners. Het leek wel of ik in de Bertolli reclame zat. Hoop oudjes in het dorpje trouwens.
Inderdaad net een Bertolli-reclame! Toen ik dat zo zag, kreeg ik het accuut benauwd bij de gedachte in zo'n gemeenschap terecht te komen. Het huis vond ik wel errug mooi!
Ja, leuk programma. Ik kreeg ook wel weer een beetje heimwee naar Italie.

Tot nu toe vind ik Carlijn en Karim en dat stel die in Nederland een B&B hebben het leukst.
Carlijn en Karim zijn niet getrouwd toch?

Dat ligt niet zo best daar geloof ik,zoals die buurtbewoners daarover praten...Hoewel de dames van de kapsolon Karim wel in Italie willen houden :-))

MV een half jaar hypotheekvrij en dan voor de aanschafprijs mogen kopen is ook een goede deal.Wat zou dat pand gekost hebben?

Tonny en Piet liggen buiten de groep aan het voorstukje van volgende week te zien.de andere 3 stellen wilden de deuren verven,hun niet,maar de meerderheid telt dus....
Ik zal even kijken op hun forum of er wat over staat.
Dat pand stond al jaren leeg las ik net.

Ben zooooo benieuwd voor welk bedrag men het gekocht heeft.

Las ook dat er maar 53 inwoners zijn en dat daar geen jongere tussen zit,nog sterker niemand onder de 40 jaar.

Nou dan zullen ze wel wat leven in de brouwerij willen.

Tonny en Piet kunnen het wel vergeten,die komen niet door de dorpsraad heen,die willen vast een jonger stel dat kan zorgen voor uitbreiding en in stand houden van dat sterk vergrijsde dorp.
Ik heb die vraag gesteld aan diegene op het forum die het huis eerder had willen kopen. Dus even afwachten of diegene de koopprijs wil prijsgeven.

Je zag ook in een fragment dat wat bewoners zeiden dat ze jongelui wilde hebben. Ik heb mij er niet in verdiept maar waar halen ze de gasten vandaan in de toekomst? Voor het toerisme of bezienswaardigheden zullen er geen mensen heen gaan. Het zal mij benieuwen.
Die Tonny en Piet! Argh! Alles moet zo demonstratief, zo van: kijk eens hoe leuk wij heus wel zijn! Volgens mij juist omdat ze zichzelf in vergelijking met de andere stellen niet zo heel leuk vinden ('ze zullen ons wel boeren vinden', 'wij komen nu eenmaal van het platteland')

Ik denk dat ze ook buiten de groep gaan vallen omdat ze zichzelf in hun hoofd al buiten de groep geplaatst hebben. Als je denkt dat je er wel niet bij zult horen, ga je je daar vast naar gedragen.

Dat oudere stel met de sjaaltjes en schoenen hebben een mooie auto! Ik vind Karim en Carlijn een leuk stel, wat een enthousiasme! En die Thomas en Sandy vind ik ook wel ok.
Ik vind dit soort programmas heerlijk om naar te kijken! Misschien ook wel omdat zij doen wat ik eigenlijk niet durf...

Vooralsnog zijn mijn favorieten Karlijn en Karim en Jon en... (uit Hilversum).
Ik vind die Karim en hoe heet ze nou een beetje neppig. Zo'n type blije doos. En een beetje hyper.

Maar ik denk idd dat ze het meest enthousiast zijn. En ook samen het meest bestand tegen te spanning die nog wel gaan komen.

En bij dat oudere stel zou ik het waarschijnlijk ook niet gezellig hebben. Vooral door haar denk ik. Hem vind ik helemaal niet onaardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven