Poes in je eigen tuin begraven

27-02-2012 10:19 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vermoeden dat mijn lieve, mooie 17-jarige poes de lente niet gaat halen...



Moet er niet aan denken dat ze als afval ergens op een grote stapel met tig andere honden en katten wordt gecremeerd...

Ik wil haar daarom graag in de tuin begraven, maar heb begrepen dat dit niet zomaar mag.



Stel ze krijgt een spuitje van de dierenarts, mag ik haar dan gewoon meenemen? Of kan dit niet?



En hoe diep moet ik haar dan begraven? En, in een schoenendoos? Of in iets anders? Iemand goede tips?



Mijn excuses voor de plastische vragen...
Alle reacties Link kopieren
Doezoel, wellicht is dat per gemeente anders, maar mijn 3 lieverds liggen allemaal in mijn tuin....
Alle reacties Link kopieren
Ja je mag haar dan gewoon meenemen. Heb ik ook gedaan met mijn 2 poezen. Kuil gegraven in de tuin en de poes er zo in gelegd, zonder doosje of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Vraag dit even aan je dierenarts. De meeste gemeentes in Nederland hebben een gedoogbeleid: nl dat je je huisdier wel mag begraven in eigen grond, maar daarbuiten niet. maar dat wisselt dus per gemeente, je eigen dierenarts weet wel hoe het zit bij jou.



Begraven: in een kartonnen doosje ( schoenendoos kan goed) of gewoon gewikkeld in een doek.

Als er honden/andere katten in je tuin komen die evt graven: dan minimaal een halve meter diep
Alle reacties Link kopieren
ik geloof dat het officieel idd niet mag. Als ik jou was zou ik het toch gewoon doen.

Je moet het gat wel echt diep graven zeker een meter ofzo. Ik zou haar in een schoenendoos doen. Eventueel met een dekentje ofzo erbij.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben onze 3 gestorven katten ook in de tuin liggen. gewikkeld in een doek in een schoenendoos. En inderdaad bij ons minimaal een halve meter diep omdat hier regelmatig andere katten komen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben poes weer mee naar huis genomen nadat ze is ingeslapen bij de dierenarts. Wij hebben haar in een kartonnen doosje op haar kussentje begraven. Zonder is beter maar dat vonden we zo'n akelig idee.



We hebben er een mooie plant bijgezt zodat we precies weten waar ze ligt en haar niet per ongeluk weer opgraven als we nieuwe dingen in de tuin willen planten.





.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
@ Kuzu: is ook een goede. Stel dat het niet mag, wat niet weet, wat niet deert, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het een complete dierenbegraafplaats met eigen huisdieren en zelfs die van anderen die zelf geen tuin hebben. Gewoon doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn opa had achter het huis een hele kattenbegraafplaats.. Maar die had ook 10 oudjes tegelijk.. Gewoon doen dus.



Mijn ooms groeven altijd een gat van minimaal 40 cm diep. Wikkelden de kat in een zachte handdoek (meer voor het gevoel natuurlijk..) en dan ging het zand er weer over.



Ze zijn nooit opgegraven door dieren ofzo.
Oh en sterkte natuurlijk . Naar om nu al bezig te moeten zijn met het verliezen van je kat.
Alle reacties Link kopieren
mijn zwarte vrouwtje is ook 17 ,

maar als zij overlijd koop ik een mooi kistje voor haar waar ik haar in leg , onze vorige poezen en katers liggen ook gewoon in de tuin
Alle reacties Link kopieren
waar komt je vermoeden trouwens vandaan?
Alle reacties Link kopieren
In eigen grond mag het so-wie-so. Hoort je tuin bij een huurhuis dan zit dat misschien anders, maar er kraait geen haan naar als je het maar goed doet.



Een halve meter vind ik wel erg ondiep hoor. Heb zelf afgelopen zomer een poes begraven op 90 cm diepte. Dat is zo'n beetje de maximumdiepte die je met een gewone schop kunt bereiken, als je een gat graaft dat net groot genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
In mijn gemeente mag het, mits het 90 cm diep is. En sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de wijnboer een wijnkistje gehaald en onze kater daarin gelegd en gewoon in de tuin begraven. Het mag niet maar ik heb het wel gedaan.



Veel sterkte trouwens!
Ik heb mijn oudje van 19/20 jaar vorige week zaterdag een spuitje moet laten geven. Ik heb haar laten cremeren. Ik heb een urntje uitgezocht en na de crematie heb ik haar per aangetekende post weer thuis gekregen. (ophalen was niet echt een optie, nogal ver weg)



Poes was geen buitenkat, vandaar dat ze gecremeerd is en nu voor de open haard staat. Lekker warm binnen. Mocht mijn andere kat overlijden wordt ze wel buiten begraven, dat was/is een echte buitenkat. Vandaar dat zij in de polder begraven wordt.



Maar mijn ratten heb ik wel begraven. Flink gat graven en dan poes gewikkeld in een handdoek of t-shirt er in doen.



Sterkte de komende tijd. Zo naar om je oudjes het einde te zien naderen.
Mijn konijn ligt gewoon in mijn tuin begraven. Geen haan die daar naar kraait hoor!
Alle reacties Link kopieren
En je mag hem gewoon meenemen bij de dierenarts. Ik zei ik begraaf hem in de tuin maar dat heb je niet gehoord toch?
Het mag, maar je moet wel ongeveer een meter graven.



Ik vind dat sommigen hier hun huisdier wel erg ondiep hebben gelegd. Leuk als je als volgende bewoner je nieuwe planten in de tuin gaat zetten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen meid, waar jij je goed bij voelt als je je lieverd moet begraven. Diep graven en in een doos leggen of in een doek. Je poes mag je meenemen naar huis, dat vraagt de DA ook.



Sterkte meid, wat erg.
Denk dat ik maximaal 40-50 cm diep zat. Mijn tuin zit vol boomwortels dus dat graaft al moeilijk, bovendien ging mijn vorige konijn dood in 'n periode dat het vroor. Ach, hij is nooit uitgegraven door 'n kat o.i.d. en het is nu al wel 'n jaar of 3-4 geleden, dus hij zal wel verteerd zijn inmiddels. Ik heb 'm gewoon los in het gat gelegd, dus zonder materiaal er omheen, lijkt me beter voor de grond dat je er geen troep in gaat steken.
Ik heb mijn kat ook meegenomen, zou 'm echter niet achter hebben kunnen laten bij de dierenarts. Viel niet mee om in de tuin te begraven trouwens, met een keiharde grond door de vorst



Overigens heb ik wel spijt dat hij in de tuin ligt.. Waarschijnlijk wordt het verhuizen dit jaar en dan is ie niet meer bij 'mij'

Achteraf had ik hem liever gecremeerd.
Onze dierenarts noemde het zelf als een van de opties. En bij ons ging het om een hond. Het mag dus gewoon. Alleen wilde onze kinderen het toch niet, ze waren bang om er steeds aan te moeten denken bij het spelen in de tuin :(.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven