Help!!! Mijn man wil geen sex!!!

26-07-2007 18:23 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Allemaal,



Nou mijn eerste keer hier en gelijk al zo'n zwaar onderwerp! Ik hoop dat iemand me hier iets wijzer kan maken want ik ben ten einde raad!? Het gekke is dat niemand me hier kent maar toch schaam ik me!



Ik ben al 9 jaar samen met dezelfde man en sinds 4 maanden hebben we een geweldig dochtertje. Maar dat terzijde. Ons probleem startte al zo'n 8,5 jaar geleden. Mijn man heeft heel weinig tot geen behoefte aan sex. In het begin dacht ik dat het aan mij lag, maar na een aantal jaar is het wel duidelijk dat het probleem bij hem zit. Wij hebben hooguit 1 a 2x per maand sex. Vaker 1 dan 2! Hij is een hele lieve attente man die alles heeft wat je je maar kunt wensen. Helpt in huis (zonder dat ik het vraag) brengt af en toe een cadaeau'tje mee, is altijd respectvol en trots op mij, gaat nooit weg met ruzie of zonder een kus te geven.

Maar toch hebben we zelden tot nooit sex, en na heel veel gesprekken met hem weet ik het nu echt niet meer. Ik heb alles geprobeerd, lingerie, speeltjes, dvd's, hem gevraagd of er dan dingen zijn die hij wilde wat niet zo gangbaar is ofzo maar niets heeft nooti geholpen. Wanneer ik hem er (weer) op aanspreek zegt ie alleen maar sorry, en dat hij er niets aan kan doen. Het gesprek wordt daarna al snel eenzijdig omdat hij helemaal niets meer zegt en als een geslagen hond erbij zit.

Ik heb hem ook gevraagd of er misschien iets is gebeurd in zijn jeugd, zelfs of ie niet liever een vent wilde. Ook van hulp (psych, of therapie) wil hij niets weten. Ik ben ook eens alleen  bij een sexuologe geweest via de huisarts en toen ging ie ineesn wel aan de gang!! Dus toen ben ik niet meer gegaan. En zijn soms periodes dat we wel regelmatig sex hebben maar die zijn er zelden.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet. En ik weet dat ik niet onaantrekkelijk ben want als ik zou willen heb ik elk weekend een ander. En ik moet zeggen dat de verleiding groot begint te worden. Ik heb hem hier ookal voor gewaarschuwd als hij geen verandering in de situatie kan brengen.



Heeft iemand hier ervaring mee of een soortgelijk probleem. Alle tips zijn welkom!!!



Gr. Linda
Alle reacties Link kopieren
@Durakje



Als ik jou was, zou ik hem voorstellen dat je iemand zoekt voor een sex relatie.

Lijkt me dat hij je dat niet kan verbieden, je bent geheel vrij daarin.

Je bent dan wel samen in een relatie, maar zijn bezit ben je echt niet.

Wil hij je die vrijheid niet geven, vraag dan om een oplossing van hem.

Hoe hij het opgelost wil zien



verleg het probleem, leg het bij hem neer.

kijk wat er gebeurd



Johan
Alle reacties Link kopieren
er over praten kan nooit kwaad, al vind ik een forum als dit wel de laatste uitweg om je probleem te bespreken



de laatste uitweg om je probleem te bespreken ?

ik vind dit forum een zeer prettige plek om alles wat je niet zo snel bespreekt met anderen, relatief anoniem te bespreken.



maar even heel erg on topic.... ik kreeg ooit een mail met deze tekst:

als een van ons een probleem heeft (met wat dan ook), dan heeft de ander dus ook een probleem, omdat we een relatie hebben, d.w.z. een medeverantwoordelijkheid om er samen met de ander aan te werken en die niet te laten "zwemmen" van zoek het maar uit, ik heb er geen probleem mee dus is het alleen jouw probleem. Dat wil niet zeggen dat je de

ander per definitie zijn/haar zin moet geven, maar wel dat je hem/haar

serieus neemt en serieus kijkt of je een modus kunt vinden waar je beiden

gelukkig mee bent. Maar dan moet de ander zich wel serieus willen inleven in

jou en kijken hoe je elkaar tegemoet kunt komen.
Alle reacties Link kopieren
He, zit toch niet zo te zeuren Johan, wat doe je hier dan? Jij zit in een positie waar je geen uitweg in ziet, wat moeten wij dan in godsnaam voor je kunnen betekenen? In vorige topics is er genoeg advies gegeven en heeft men ervaringen met je gedeeld, wat wil je dan nog meer hier?



Zeuren ???



Advies ??? waar ????



Advies om te praten bedoel je ???

Daar ben ik al lang mee klaar hoor.



Alle reacties Link kopieren
@Sublime

Ben het helemaal met die stelling eens hoor.

Heb ook dat geprobeerd, maar ook dat liep op niets uit.

Ik heb nu voor mezelf besloten, dat alle moeite voorniets is geweest.

Alle enrgie die ik er in gestopt heb is verspilde energie.

Ik ga nu mijn eigen weg bewandelen en daarmee basta!!!



Ik doe waar ik zin in heb, en kruis een gelegenheid mijn weg.

Dan zal ik eerlijk zijn, maar wel doen wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren


@Sublime

Ben het helemaal met die stelling eens hoor.

Heb ook dat geprobeerd, maar ook dat liep op niets uit.

Ik heb nu voor mezelf besloten, dat alle moeite voorniets is geweest.  bullshit

Alle enrgie die ik er in gestopt heb is verspilde energie. welnee

Ik ga nu mijn eigen weg bewandelen en daarmee basta!!! .......



Ik doe waar ik zin in heb, en kruis een gelegenheid mijn weg.

Dan zal ik eerlijk zijn, maar wel doen wat ik wil.







ik begrijp dat je gepraat hebt thuis tot je "een ons woog"

ziel en zaligheid op tafel hebt gelegd met nul op request...

dan nog is het niet voor niks geweest, en zeker geen verspilde energie.

je weet waar je aan toe bent en je vrouw weet wat ze je ontzegd.

dat jij daar vervolgens je conclusies uit trekt en gevolgen aan bind dat is aan jou .... maar je hebt het wel geprobeerd, dat was geen verspilde tijd.
Alle reacties Link kopieren
Maak er ook geen geheim meer van

Kan me ook niets meer schelen, als het uit zoukomen.

Als ik iets had ondernomen met een ander,.

ben wel benieuwd of dan ook alle bedreigingen waarheid worden??

Denk van niet ??

Maar dat zie ik dan wel weer
Alle reacties Link kopieren
Je kan altijd nog in je eigen topic verder gaan Johan:

leven met een partner zonder mogelijkheden
Alle reacties Link kopieren
vind het heel byzonder als mensen zelf ergens geen behoefte aan hebben oid dat ze een ander het ook kunnen en mogen ontzeggen omwille van de standaard ideeen omtrent een monogame relatie.

stel een houd niet van fietsen , de ander vind het geweldig .... dan mag de een best met de buurman/ vrouw  fietsen ...of wie dan ook ...

maar met sex is het altijd een heeeeeel ander verhaal....
Alle reacties Link kopieren
Deze topic gaat over zelfde probleem toch ??



Maar lezen daar ook iedereen.



follow the link



Johan
Alle reacties Link kopieren
vind het heel byzonder als mensen zelf ergens geen behoefte aan hebben oid dat ze een ander het ook kunnen en mogen ontzeggen omwille van de standaard ideeen omtrent een monogame relatie.

stel een houd niet van fietsen , de ander vind het geweldig .... dan mag de een best met de buurman/ vrouw  fietsen ...of wie dan ook ...

maar met sex is het altijd een heeeeeel ander verhaal....



ik vind ook dat je niemand iets kan ontzeggen

Fietsen is mooi voorbeeld, kunnen wij ook zker nooit samen.

Sex is inderdaad niet te vergelijken met fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Iets is niets ontzeggen sorry
Alle reacties Link kopieren


@Durakje



Als ik jou was, zou ik hem voorstellen dat je iemand zoekt voor een sex relatie.

Lijkt me dat hij je dat niet kan verbieden, je bent geheel vrij daarin.

Je bent dan wel samen in een relatie, maar zijn bezit ben je echt niet.

Wil hij je die vrijheid niet geven, vraag dan om een oplossing van hem.

Hoe hij het opgelost wil zien



verleg het probleem, leg het bij hem neer.

kijk wat er gebeurd



Johan




Ik denk dat hij het eerste nooit zal toestaan en dat hij gewoon gaat zeggen, we gaan gewoon scheiden.



We zitten nu in de woonkamer allebei, er hangt een ijzige sfeer. Ik weet niet wat ik of hoe ik wat tegen hem moet zeggen. Ik vind het een rare sfeer.



Ik droomde vannacht dat hij mij een jointje gaf, ik rookte dat en kreeg er erg zin in. Maar hij wilde dan niet, omdat de kinderen nog wakker waren. Zo bizar. Kregen we mensen op bezoek, zei ik zo bedekt, was ik mooi in de stemming, ging het feest niet door.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Durakje,



Jij verdient zoveel beter dan deze relatie.  Dat hij zegt dat er geen chemie meer is en dat de liefde er niet meer echt is..Bij deze man wil je toch niet blijven! Je zegt dat je al wat mooie jaren hebt verspild, wil je de komende jaren ook verspillen aan een man die niet genoeg van jou houdt en zelfs sex met jou al vervelend vindt..



Je bent nog maar 35 en hebt nog een heel leven voor je. Ik hoop dat je nog eens echte liefde zult ervaren en dat je in Turkije tot een juist inzicht komt! Heel veel sterkte*;
Alle reacties Link kopieren
Hallo  je verhaal komt me bekend voor Linda,ik heb dit jaren meegemaakt

jaren lang hadden we geen sex,hebben 2 kinderen gekregen ,,wel moeizaam

verder was vrijen er niet bij

als i ker wou over praten ,klapte hij dicht,of werd ontzettend kwaad,ook suggereerde ik of hi jhet liever met een man wou doen

dan zei hij doe normaal

vorig jaar is er uitgekomen door een burn out ,dat hij vroeger misbruikt is ,door iemand (geen ouders gelukkig)en is hij langzaam uit een diep dal gekropen door therapieen ,sessies, noem maar op

sinds een half jaar is het op seksueel gebied 100 graden de goede kant o pgedraaid

we hebben heel wat in te halen en mijn stoutste dromen worden waar

we zijn al 22 jaar bij elkaar en hebben dus heel wat tijd in te halen op dat gebied

ik hoop dat er voor jullie ook een oplossing komt

heel veel succes,ik zal voor je duimen



gr. v. mij
Alle reacties Link kopieren




Ik heb een vraag aan jullie: zouden jullie met een man verder kunnen leven als hij recht in je gezicht zegt dat ie zich niet aangetrokken voelt tot je?



Nee. 10 jaar met bijna geen seks zou ik ook niet trekken. Ik denk dat er dan al in een veel eerder stadium iets mis is gegaan in een relatie.
Alle reacties Link kopieren


ik heb toennet met mijn zusje gesproken en zei zij, jij hebt tenminste een man die je niet slaat en beledigt. Alsof dit geen belediging is.







Dat is wel een heel cynische kijk op relaties en mannen! Trek het je niet aan.

Natuurlijk  ben jij het waard om een liefdevolle relatie te hebben met een leuke man met wie je ook initimiteit en seks deelt. 10 jaar een slechte relatie lijkt mij meer dan genoeg!
Alle reacties Link kopieren
hai allemaal

heb niet alles gelezen maar toch mijn verhaal

heb 15 jaar een relatie met een lieve goede man



in het begin hadden we goede sex

na de geboorte van ons kind [13] werd het steeds minder

en nu ..... al 10 jaar geen sex meer.

 heb ook alles geprobeerd maar niets helpt en praten lukt al helemaal niet.

hij heeft er gewoon geen behoefte aan.

ik denk dat ie een probleem heeft , want de laatste keer lukte het niet .





en nu ?



heb sinds een jaar een minnaar.

ik weet het tis niet netjes en het is stiekum

maar ik leef weer en het red mn huwelijk.

maar voor hoelang nog.

ik vind dat ik recht heb op sex.

en als hij me dat niet geeft.

we leven nu als broer en zus en ik denk dat we uiteindelijk gaan scheiden.

zover ben ik nu nog niet maar ik denk er wel vaak over de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk gaan mijn ogen open dat ik nu eens zelf moet gaan knokken voor de problemen op sexgebied tussen mn partner en mij; een scheiding is erg dichtbij en nu ikzelf het verdriet en de pijn hiervan ervaar gaan er heel veel deuren open in mn hoofd, maar mss is het al te laat....eindelijk geef ik toe dat ik het niet alleen op kan lossen en dat het wel goed komt zoals ik al vaker tegen haar heb gezegt.

Ik hou ontzettend veel van haar en weet dat ik haar veel pijn heb gedaan de afgelopen jaren door het streeds weer op zn beloop te laten gaan en nu wil ik er voor gaan en hulp zoeken van deskungdigen op dit gebied....wie heeft er serieuze ervaring met dit en kan ik eens mee praten via mail
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Nou troidus.. De TO opende dit topic 5 jaar geleden. Ik hoop dat ze inmiddels een leuke kerel heeft ontmoet waar ze een betere klik mee heeft..

Mocht je wachten op haar antwoord



Maarre mee eens hoor intimiteit is onontbeerlijk!

Anders kun je net zo met een broer daten toch
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel het onderwerp van de dag te zijn. Iig wel voor mij. Ben zelf ook tegen dit punt aangelopen en heb me nog nooit zo eenzaam in mijn relatie gevoeld. Alles wat ik bespreekbaar maak loopt dood of stompt me af. Met als gevolg dat het verlangen naar eenan die wel wilt en weet wat hij doet een brandend verlangen aan het worden is.



Hoe dan ook het is een eenzame strijd...
Alle reacties Link kopieren
Vergelijkbaar topic kwam een tijdje terug ook voorbij. Als het geen lichamelijk probleem is, dan kan het ook tussen de oren zitten. Mannen zijn geen robots. ik zeg niet dat het volgende bij jullie van toepassing is, maar als een vrouw de hele dag zit te vitten op allerlei kleine dingen en kortaf te wezen etc., dan hoeft ze in bed ook niet toenadering te zoeken. Dan ga ik liever slapen. Als er geen sfeer is, dan heb ik geen zin in sex.



Dit hebben wij een periode meegemaakt. Dit is uitgebreid besproken. Nu gaat het weer een stuk beter. Daarnaast ben ik bang voor jullie dat de chemie weg is.
Not a day goes by I don t think about you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven