Advies over mijn date gevraagd....

28-02-2012 13:19 41 berichten
Sinds een maand ben ik aan het daten met een hele lieve, gezellige jongen. We hebben in een maand tijd 4 keer afgesproken.

Bioscoop, uiteten en gewoon wat drinken.

Hij belt mij minimaal 1-2 keer per dag en we whatsappen regelmatig.

Er is verder nog niets lichamelijks gebeurd, alleen gezoend.



Maar nu het volgende:

Hij heeft aan gegeven al op date 1 dat hij voor zijn dertigste graag vader zou willen zijn...

Dat is al over anderhalf jaar.

En ik ben jonger dan hij.

Hij heeft een eensgezinswoning gekocht en wilt zich graag settelen.

Ik kan er met de tijd zo bij heeft hij gezegd.

Hij maakt plannen en betrekt mij bij zijn huis (inrichting etc)

Toen ik een weekend na date 3 andere plannen had en niet met hem kon afspreken vond hij dat heel jammer en was hij teleurgesteld.

Ik ben wezen stappen maar liet niets meer van mij horen in de trant van: 'Lieverd, slaap lekker, ik ben nu daar en daar. Spreek je morgen.Kus etc...

Hij doet dat wel bij mij...

En vindt het niet echt leuk dat ik dat niet terug doe.

Het moet wel van 2 kanten komen vindt hij.

Hij vindt mij onwijs leuk.

Ik vind dat hij best hard van stapel loopt, aangezien we elkaar pas net kennen.

In mijn verleden ben ik zelf heel hard van stapel gelopen met een jongen.

Na 3 maanden barstte de bom van zijn kant, omdat hij niet meer verliefd was en het er allemaal 'benauwd' van kreeg.

Hier heb ik achteraf een wijze les uit gehaald.

Nu weet ik wel dat het met elk persoon weer anders is, maar vraag ik mij toch af wat er verkeerd aan is en het gewoon rustig aan te doen.



Gisteren heb ik een gesprek met hem gehad.

Ik heb hem dat van mijn verleden dat het fout ging door hard van stapel te lopen ook verteld.

En dat ik het tussen ons nog als 'daten' zie.

Hij zag er al meer in...



Hij voelde toch wel dat er wat was.

En heb ik aangegeven dat ik het gewoon rustig aan wil doen.

Hij vindt dat ik weinig tijd heb (begrijpt dat ook) vanwege werk etc, maar vindt ook dat als je wilt investeren in een relatie dat je elkaar wat vaker moet zien.

Hij vindt het niet nodig om rustig aan te doen als je elkaar leuk vindt en het gezellig hebt met elkaar.

Waarom zou je, dan wil je toch bij elkaar zijn?

Ik ben niet verliefd op hem, dat kan altijd nog komen, maar het kan ook zijn dat dat niet komt.

Daarvoor date je. Dat is mijn gedachtegang.

Nu heeft hij al tekst op Facebook gezet in de zin van dat gisteren verleden tijd is, vandaag weer een nieuwe dag, jij bent verleden tijd, ik ben er klaar mee.

Vervolgens spreek ik hem en zegt hij dat er niets aan de hand is....

Ik voel me nu heel rot, omdat ik hem niet wil kwetsen.

Hij is namelijk tot nu toe heel goed voor mij geweest.

Het lijkt wel alsof het alles of niets is bij hem.

En dat kan ik ook wel weer begrijpen.

Weet ook niet of daten er nu nog in zit, aangezien het voor mijn gevoel een beetje voelt alsof ik nu moet beslissen of ik meer wil ja of nee...

Voel me gewoon rot en zou graag een advies willen van iemand

die er verder neutraal in staat.

Bedankt alvast...
Alle reacties Link kopieren
quote:Alice22 schreef op 28 februari 2012 @ 13:40:

Ik voelde me eerlijk gezegd ook al verplicht om dit weekend 1 avond vrij te houden voor hem omdat ik de rest van de week geen tijd heb....

Pfff...krijg het op afstand al benauwd van je verhaal.

Ik las ergens dat je nog thuis woont en je studeert mogelijk nog, oid?Ik zou eerst eens lekker uit huis gaan.Op jezelf gaan wonen en een eigen leven opbouwen.En van daaruit kijken of het met deze meneer (wat gezien zijn "tijdschema" lastig is) ,of een ander iets kan worden.Succes!
Hey Lord,don't ask me questions
Ja moet ik idd doen.

Vind het heel moeilijk om iemand te kwetsen, ben heel gevoelig.

Vind het gewoon jammer dat het niet gewoon lekker losjes en soepeltjes kan gaan.

Want aan de kwaliteit van de dates ligt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Nix mis met snel willen gaan, als beide dat tempo prettig vinden. Ik zou goed met hem bespreken wat je hier ook zegt, dat je date om te kijken of een relatie erin zit/je verliefd wordt, en dat je ook nog eerst op jezelf wil wonen. Vraag hem evt. wat hij doet als je geen kinderen zou kunnen krijgen, want zijn kinderwens lijkt wel erg sterk.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
Nah sorry. Ben het ermee eens dat hij sneller is dan superman. En daar kun je je vraagtekens bij hebben.



Tegelijkertijd is hij superduidelijk en zegt hij wat ie wil.Sterker nog het is een en al actie (als in huis, interieur, etc). Hij wil HBB. Punt.



Jij ziet dat nu niet zitten. En waarschijnlijk ook niet met hem.



Neem je verantwoording en laat deze man gaan.
Niemand vindt het leuk om iemand te kwetsen meid.

Maar in eerste instantie moet je toch aan jezelf denken. Ervoor zorgen dat je jezelf niet kwetst.

En ja, ook hij verdient het om iemand te vinden die perfect bij hem past en dezelfde doelen heeft, binnen dezelfde termijn, als hij.
Alle reacties Link kopieren
Ja en van die gevoeligheid kan hij proberen misbruik te maken. Dat hij het omdraait dat jij je schuldig moet gaan voelen omdat hij zogenaamd gekwetst is. Terwijl in werkelijkheid jij namelijk zijn gevoelens wel respecteert en er begrip voor hebt. Ik vraag me af of dit omgekeerd bij deze meneer ook zo is naar jou toe...



Woorden zeggen hierin niets, het gaat om daden. Onthoud dat heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Onthou ook dat het op meerdere vlakken moet klikken. Dat een paar leuke dates hebben niet betekent dat er niet meer mannen zijn die jij leuk kunt vinden, een relatie mee kunt krijgen. Mannen die jou wel nemen zoals je bent. Waarom zou je er na vier dates al alles aan moeten doen om het te laten lopen? In mijn optiek moet dat vanzelf gaan in het begin...
Alle reacties Link kopieren
Problemen in het begin zijn in mijn ervaring een hele goede graadmeter voor problemen later. De man die nooit tijd had, wel zei dat hij me graag wilde zijn, maar vooral graag alles wilde blijven doen, is dat 7 jaar lang blijven doen (tot ik er genoeg van had, volgens mij doet hij dat nu bij zijn vrouw en kinderen nog steeds). De man die heel indirect liet blijken mij wel te zien zitten bleef heel indirect en probeerde vooral alles van mij te lezen en mij hem te laten lezen, terwijl ik liever zeg en versta. En de dominante man die na mijn eerste uitnodiging naar hem het iniatief moest en zou overnemen door heel veel te gaan bellen, bleef dominant en wilde alles bepalen.



Met mijn man was het gewoon goed, we zaten op 1 lijn, wilden hetzelfde en even snel.



Kom op voor je eigen ideeen en wensen en dat kan ook zijn dat je iemand een fijn leven wenst en het contact niet meer voortzet.
Hij zegt we zoenden met elkaar liepen soms gearmd/hand in hand in zijn ogen zit je dan niet in de date fase maar in het begin van een relatie.

Daar is ook wat voor te zeggen dat hij dat vindt natuurlijk...

Heb er nu ook wel spijt van dat ik dus blijkbaar toch verwachtingen heb geschept door met hem te zoenen etc.

Hij zag er daardoor dus al meer in en dat kan ik ook begrijpen.

Maar toch vind ik 4 dates weer wat snel om al het een relatie te noemen.

Pfff misschien ben ik zelf complicated.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 28 februari 2012 @ 13:34:

wil en niet wilt.http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/je-wil-je-wilt
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Lol. Nu al beginnen over kinderen en samenwonen? Ik zou rennen. Héél hard rennen. Heeft die nog maar een jaar te leven ofzo? Gaat die volgend jaar een bank overvallen ala ocean's 11 en dan naar de bahama's maar wil die nog even een vrucht van zijn lendenen planten?
Meid, twijfel asjeblieft niet aan jezelf........ En ga jezelf ook niet wijsmaken dat jij gecompliceerd bent :S



Hij zit in een andere levensfase en hij wil andere dingen.



En zelfs voor iemand in een andere levensfase die andere dingen wilt gaat hij heel erg snel. En dat hij na een zoen en gearmd lopen verwacht dat je met hem trouwt, is vrij bizar, denk je ook niet?



Jij hebt erg duidelijk voor ogen wat jij wilt: eerst maar eens op kamers en zelfstandig worden. En jouw drukke agenda ga je ook niet omgooien (in ieder geval grotendeels niet).



Hij is ook duidelijk. Hij wil huisje, boompje, beestje.



Hij lijkt op een beest dat zijn tentakels meteen na date 1 in jou heeft vastgezet. Hij wil settelen, jij komt voorbij en hij gedraagt zich alsof jullie al middenin een serieuze relatie zitten.



Hij denkt ook niet erg nuchter na moet ik zeggen; anders had hij wat langer stilgestaan bij het feit dat jij jonger bent en nog je eigen ruimte (op kamers, etc.) nodig hebt.



Hij stapt hier nogal blind in vind ik. En jij geeft heel goed jouw gedachten aan hem weer, maar je moet uitkijken dat je jezelf niet in twijfel gaat trekken! En dat je je toch schuldig gaat voelen om rare Facebookberichten waar je je niet schuldig over hoeft te voelen.



Jij zegt trouwens dat je niet makkelijk mensen kwetst. En dat je bijvoorbeeld nu een dagje vrijhoudt voor hem in het weekend, omdat je het anders lullig voor m vindt en jij je schuldig gaat voelen.



Op mij komt het niet over alsof je superenthousiast bent en hem heel graag wilt zien. Je vind het gewoon leuk, maar je vindt de rest van je leven evengoed leuk en bent daar ook druk zat mee.



Daar is helemaal niets mis mee. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je eerlijk en oprecht naar deze jongen bent; dus als je bijvoorbeeld te druk bent/geen zin hebt in een dagje afspreken in het weekend, zég dit dan gewoon!



Eerlijke signalen is heel belangrijk, dat doet hij ook (al zijn zijn signalen misschien niet de signalen die jij graag zou zien; hij gaat veels te snel wat jou betreft).



Ga geen dingen anders doen (bijv. wel een dag in het weekend vrijhouden voor hem) omdat je hem anders kwetst of omdat jij je anders schuldig voelt. Daar koopt hij niks voor, jij kunt maar beter eerlijk en oprecht zijn!



Je moet je alleen maar aan zijn wensen aanpassen als dit goed voelt en je dit echt wilt. Want anders is het ook oneerlijk naar hem toe, en jij houdt het toch niet vol op de lange termijn! Dus wees gewoon jezelf, en bekijk samen of jullie behoeften wel nader tot elkaar kunnen komen. Zo niet, dan gaat het helaas niet werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alice22 schreef op 28 februari 2012 @ 22:16:

Hij zegt we zoenden met elkaar liepen soms gearmd/hand in hand in zijn ogen zit je dan niet in de date fase maar in het begin van een relatie.

Als je met iemand zoent of gearmd loopt zit je in het begin van een relatie?

Ehm.... wat??



quote:Maar toch vind ik 4 dates weer wat snel om al het een relatie te noemen.

Pfff misschien ben ik zelf complicated.Nou nee hoor. Ik zou er ook de kriebels van krijgen, en degene die hier complicated klinkt is hij.
Hij doet heel afstandelijk tegen me, terwijl ik nog gewoon vriendelijk blijf.

Ik ga geen contact meer met hem zoeken.

Waar ik zelf toch wel spijt van heb is dat ik met hem heb gezoend op date 1.

Meestal zoen ik niet snel, maar moet zeggen dat het ook nooit problemen heeft opgeleverd als het wel gebeurde en het werd uiteindelijk toch niks.

Bij hem is het blijkbaar alles of niets.

Of hij stort zich helemaal op me of hij laat me een los.

Een middenweg is er blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
jullie verwachtingen van een date kwamen duidelijk niet overeen... en ook ik sluit me bij de voorgangers aan. Hij ging wel heel snel! Denk dat je besluit om geen contact meer te zoeken het goede is. Als hij contact zoekt zou ik het zelfs ook afkappen, of hem gewoon heel duidelijk zeggen: kijk, dit is hoe ik erin sta, zo ziet mijn komende 2 jaar er ongeveer uit en daar horen zeker geen kinderen bij. Ik heb de indruk dat jij heel andere verwachtingen hebt. Klopt dat en hoe zie jij ons verder met elkaar daten?
Alle reacties Link kopieren
Rennen!



Als iemand een ander (maakt niet zoveel uit wie) echt wil dan gaat diegene natuurlijk ontzettend lief en perfect overkomen. Hij schuift waarschijnlijk aardig wat van z'n gewoontes en hobby's opzij om leuk en attent over te komen.



Wat denk jij als hij eenmaal de "buit" binnen heeft?

Hij kan dan weer terug gaan naar wie hij was en dat kan best iemand zijn waar je nooit voor zou vallen.



Als ik met iemand date dan herinner ik mezelf er wel aan dat ik vanaf het begin meteen mezelf moet zijn. En ga anders eerst eens met elkaar op vakantie, dan leer je elkaar het beste kennen als je 24/7 samen spendeert.



Suc6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven