Welke luchtvaartmaatschappij?

29-02-2012 22:51 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik persoonlijk altijd het liefst in het blauw vlieg, blijkt onze trots voor mijn huwelijksreis geen passende vluchten aan te bieden. Keuze is nu uit Etihad, Emirates en AirBerlin.

Met AirBerlin heb ik al eens gevlogen, was op zich prima. Maar Emirates heeft zo'n heerlijk luxe uitstraling, iemand hier ervaring mee of dat ook waar wordt gemaakt? En hoe zit het met Etihad?
Alle reacties Link kopieren
Tut, wat balen van je oren Sterkte! Hopelijk is het snel over. Veel stomen dan maar...



Ik lijk er tegenaan te hikken - voel en hoor soms wat kraken, maar heb nog geen pijn en kan gewoon klaren. Durf niet naar de bedrijfsarts, want als 'ie in m'n oor kijkt en zegt dat ik 'even niet mag vliegen', ga ik niet blij worden. Veel te fijn rooster
Alle reacties Link kopieren
@ Lizzl. Haha ja zo zijn het leuke tripjes inderdaad!

Ik had toevallig net mijn tekst al aan te passen. Dat ik het dus indd met te veel fantasie had gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Op vorige reis met emirates hadden we twee cargo piloten mee netjes in uniform maar die mochten ondanks vrije plek in bussiness lekker plaats nemen in de economy. Waren ze niet zo heel blij mee. Volgens 1 van hen beleid van emirates.
Als je naar Azie vliegt, waarom dan niet met Singapore, Malaysian of Cathay? Dat vind ik toch we de heerlijkste maatschappijen met ook nog de supergastvrije Aziatische service.

Overigens zou ik ook naar de gunstigste vluchttijden kijken.



KLM heb ik afgelopen zomer voor 't eerst sinds lange tijd weer ns gehad naar Canada en vond ze er wel op vooruit gegaan hoor!
Ik vlieg altijd met KLM en ik ben tevreden. Maar ik ben dan ook maar een klein propje en ik pas overal. Alleen het eten vind ik nooit zo lekker. Maar op van die korte vluchten vind ik dat ook niet zo nodig.
Alle reacties Link kopieren
Emirates en etihad! Allebei perfect! Ik heb lange afstanden gevlogen en qua comfort en eten allemaal perfect !!!



Als je mag kiezen , ga voor 1 van deze 2 !!
quote:elninjoo schreef op 01 maart 2012 @ 06:55:

Als je naar Azie vliegt, waarom dan niet met Singapore, Malaysian of Cathay? Dat vind ik toch we de heerlijkste maatschappijen met ook nog de supergastvrije Aziatische service.

Overigens zou ik ook naar de gunstigste vluchttijden kijken.



!





Omdat al deze maatschappijen niet op de Malediven vliegen.



Ah nou ja, wees blij dat Martinair er niet meer op vliegt en de plannen van Arkefly zijn uitgesteld. Een keer met Martinair daar heen gegaan. Wat een enorm drama zeg. Kutservice. Sindsdien alleen nog met Emirates geweest. Ik ga eind dit jaar weer en Arkefly zou in eerste instantie gaan vliegen, maar bij het boeken duidelijk aangegeven dat ik liever meer betaal en dus met Emirates vlieg. Keken ze heel raar van op, blijkbaar zit de gemiddelde nederlander, ook als ze een luxe vakantie boeken, nog steeds het liefst voor een dubbeltje op de eerste rij (alhoewel Arkefly alles behalve de eerste rij is ..).



Voor een kort vluchtje best te doen. Maar een vlucht van 9 uur lang met Arke Fly? Hoe kun je je vakantie slechter beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Hee Tut, is het bijna zover?! Ga lekker met Emirates. Die zijn op die route het luxstst en je trouwt (als het goed is) maar 1x. Qua upgrade zit ik dan liever bij Emirates in de biz dan bij Airberlin
Alle reacties Link kopieren
British Airways vliegt er rechtstreeks heen, vanaf Gatwick. Ook nog een idee!
Alle reacties Link kopieren
He Mayou Hoe is het met je? Heb je mijn emailadres nog? Zou je graag op FB toevoegen om je mijn foto's te laten zien! Mail me anders even op ti-ta-tuttebelle@hotmail.com



Tinus en ik betalen ook liever iets meer en vliegen dan goed, vandaar ook de vraag.



En Iebeltje, dat cadeautje is er dus wel Als je IPB meevliegt, neem je lekker een zak drop of Celebrations oid mee voor de crew. Dat zijn immers je hardwerkende collegae, en ik vind het altijd helemaal leuk als er bijvoorbeeld IPB'ers van een andere maatschappij meevliegen en ze ook iets leuks voor ons meenemen. Dus dat ga ik sowieso doen als we niet met de KLM vliegen.



Lizzl, ik had dus ook een super rooster, baal als een stekker. Doe nu vervangend werk om bepaalde volgeplande RV dagen gegarandeerd te mogen behouden.
Alle reacties Link kopieren
Hele andere vraag; Waarom naar de Malediven? Ik heb echt nog nooit iemand gesproken die er gelukkig van werd... Het feit dat er charters naartoe vliegen zegt volgens mij genoeg. Torremolinos voor de mensen met wat meer geld.

Een vriendin van me werd door haar nieuwe verkering meegenomen.

Ze betaalden een godsvermogen maar hadden wel plastic strandstoelen, dure wijn die niet te zuipen was, en keiharde bedden.

En zij betaalden voor 10 dagen bij elkaar net zo veel als dat je 3 weken in de meest luxe hotels in Azie zit....
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het de ultieme huwelijksreisbestemming, mini eilandjes, weinig te doen dan in de zon liggen met een cocktail en van elkaar, de omgeving en de rust te genieten. We hebben een strenge selectie gemaakt obv Zoover, Expedia, Booking etc, scores onder de 9 hebben we sowieso niet bekeken.



Er zijn 100 plekken op de wereld die hier invulling aan kunnen geven, maar de Malediven heb ik sowieso altijd al eens willen zien. En we kunnen het nu betalen.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet onder een 9 hebt gekeken zal het idd zeker goed komen. Gelukkig!

Ik vond het zo zielig vorig jaar voor mijn vriendin.

En hele rijke vrienden die ik heb die 4 maanden op huwelijksreis gingen en ongeveer de hele wereld hebben gezien toen, vonden het ook niets. Maar die hebben denk ik niet heel luxe gezeten.

Geniet van je huwelijksreis! Als je niets anders dan strand, mooie zee, een cocktail en elkaar zoekt gaat het vast een superreis worden!!!
@neele

Ik weet niet wie jij spreekt, maar ik ben er echt aan verslingerd en ik ga er heel graag naar terug. Je kunt idd beter een luxere accommodatie uitkiezen, want minder sterren wordt al snel erg basic. Maar los daarvan heb ik nog nergens ter wereld ervaren dat het zo Vitamine-V is als daar. Zo relaxed en ongedwongen, geweldige service, vriendelijk en ontspannen personeel... Echt super! En natuurlijk prachtig qua natuur!
Alle reacties Link kopieren
Nummerzoveel, welke resorts zou jij aanraden dan? Wij hebben Club Robinson geboekt.



Neele
Alle reacties Link kopieren
Ahh en topic waar ik mijn vraag misschien kan stellen... Wij gaan met Emirates naar Indonesië.

We zijn met Martinair naar Mexico geweest in oktober. Dit viel ons qua entertainment behoorlijk tegen!! Er hingen een paar tv'tjes met de simpsons on te kijken :-S.

Nu zag ik dat je bij Emirates een eigen tv scherm hebt. Maar kan je dan ook films kijken die Nederlands ondertitelt zijn? Dit kan ik nergens vinden!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met Emirates naar Mauritius geweest, via Dubai. Echt geweldig. Konden van tevoren maaltijden bestellen. Je hebt je eigen beeldscherm voor je met ingewikkeld apparaat (heeft me een uur gekost voor ik het een beetje snapte), met muziek en films en spelletjes. Volgens mij niet met nederlandse ondertiteling - maar het is ook geen nederlandse maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse ondertiteling heb je bij mijn weten alleen bij de grote blauwe vogel.

Verder niet maar ik neem toch aan dat engels niet echt een probleem zal zijn? Emirates heeft idd een eigen entertainment systeem en keuze uit heel veel films. Erg prettig.

Ook het eten is voor vliegtuigbegrippen niet eens heel vies.



Nummerzoveel; de vriendin die vorig jaar ging zat in een 4* hotel en zij waren voor een redelijk korte reis bijna 9000 euro kwijt. Echt, de foto's en de verhalen...het leek wel een van der Valk hotel. Ook het feit dat je nergens ( in de buurt waar zij zaten) gewoon even een hapje kon eten tussen de middag, vonden zij storend. Alleen eetgelegenheden in hotels en die hadden alleen maar "echt eten" en smiddag niet een lekkere salade of een broodje. De gezelligheid miste enorm. Maar het zal ook heel erg schelen waar je zit.
Alle reacties Link kopieren
Emirates is best een goede maatschappij. Ik heb er over het algemeen wel goede ervaringen mee.Over het algemeen een goede service aan boord en ook over het algemeen een goede en deskundige cc.

Ik heb niet met Emirates ge-IPB't, wel veel met KLM en ook wel met andere maatschappijen. Bijna altijd een upgrade naar bc en op de beruchte klapbank heb ik nog nooit hoeven zitten. Een attentie voor de cc bij IPB is niet meer dan logisch.
@Ti ta

Ik zit de hele dag al te denken hoe die resorts nu ook weer heette, maar kan er niet opkomen. Ik zal morgen even googlen. In elk geval ken ik Robinson niet. De Taj resorts zijn allemaal wel OK, maar wel behoorlijk aan de prijs.



@Neele

Je kunt op de Malediven idd nergens in de buurt een snelle hap scoren. De eilanden zijn zo klein, dat er meestal slechts 1 hotel per eiland zit. Het is dus zaak om vantevoren goed uit te zoeken welke faciliteiten en wat voor restaurant(s)/menu(s) jouw hotel biedt.
Alle reacties Link kopieren
(Tut, geen upgrades bij Emirates, ook niet voor eigen staff. Wel bij boeking opgeven dat jullie honeymooners zijn (champagne + taartje))
Alle reacties Link kopieren
Tut, mail!
Alle reacties Link kopieren
Mayou, je hebt een nieuwe vriend!



Lizzl, dankjewel, gaan we zeker doen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Emirates naar de Malediven gevlogen, via Colombo (10 dagen Sri Lanka) en vond het helemaal top. Wij zaten in Vilu Reef, wow, wanneer mag ik weer? Tis dat ik niet van vliegen hou, anders was ik stewardess geworden, dat is toch gewoon te bizar dat je BC mee mag als er plek is en dan ook nog voor een habbekrats. Ik ben jaloers! Ga/moet je met het watervliegtuig? Dat was voor mij echt de kers op de taart. Veel mooiere dingen ga je niet zien in je leven!



Neele, Torremolinos? Huh? Dat is toch wel de meest bizarre vergelijking van vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Over 5 weken stap ik in Arkefly voor 10 uur, ik heb er echt zin in na de opbeurende woorden van Ariane, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven