Welke duo kinderwagen ?

17-10-2011 12:14 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve viva-dames,



Ik ben heel pril zwanger van ons 2e kindje. Ongeveer 8 weken, en ben nu al heel voorbarig aan het rondsnuffelen voor een duo kinderwagen. Onze zoon is nu 10 maanden en ik zal volgens de berekeningen 30 juni bevallen. Dus we gaan een duo wagen wel nodig hebben.

Wil graag een wagen waarmee ik onze zoon met mijn gezicht naar mij toe kan zetten. En later ook met het kleintje.



Hebben jullie tips ? Zag wel al hele grote prijsverschillen trouwens, daar misschien ook nog tips voor ?



Dankjewel
Ach, volgens mij maakt het niets uit welk merk, wij hadden een tweedehands van het prikbord van de supermarkt, heeft prima dienst gedaan.



Maar er zijn al behoorlijk wat topics geweest over duo wagens.
Alle reacties Link kopieren
Die ben ik inderdaad ook al aan het doorlezen, dacht misschien krijg ik hier nog wat niet gelezen tips. En 2e hands is zeker weten een optie, onze bugaboo kwam ook via internet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!



Bij de meeste duowagens zitten de kinderen van je af.

De enigste die ik kan verzinnen is de bugaboo donkey maar die kost wel weer heel veel. Het enige voordeel is dat je hem later om zou kunnen bouwen naar een enkele wagen.



Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
8 weken zwanger en je uitgerekende datum is 30 juni? Eh, dat kan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Zus heeft overigens de eerder genoemde Bugaboo Donkey en is zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad wat gek ! Als ik zelf reken kom ik op 8 weken uit, als ik een conceptiemeter het werk laat doen dan kom ik op veel minder uit. Gelukkig mag ik 7 november naar de VK en dan weet ik het zeker !



Maar ik vind de donkey veel te duur ! Dat wil ik gewoon niet uitgeven. Misschien dat ze later in de zwangerschap 2e hands loskomen.



Ik was zelf aan het denken aan de city wheels twin, iemand ervaring mee ?
Ik heb de city wheels twin, besteld via www.duowagens.nl



Er is net een nieuw model uit met nieuwe kleuren (zwart met paars of zwart met blauw). Wij hebben de paarse. Ik heb hem nog niet in gebruik maar hij ziet er erg mooi en stevig uit en hij rijdt lekker. Ik heb stad en land afgezocht maar als je de kinderen naast elkaar wilt vervoeren en niet onder elkaar dan is dit naast de Donkey de enige waarbij de kinderen naar je toe kunnen kijken.



Beide kinderen kunnen in deze wagen ook plat liggen, dat vond ik ook een groot voordeel. Als je een wagen koopt waarbij de kinderen voor elkaar zitten kan bijna altijd alleen het achterste stoeltje plat en het voorste niet.
Alle reacties Link kopieren
Koelstra flexxo twin



Heb zelf een tweeling
Chantal, die stoeltjes kunnen toch niet naar je toe gedraaid worden?
Alle reacties Link kopieren
Koelstra flexxo twin ook hier aanwezig voor mijn tweeling, super wagen!
Hier ook supertevreden over de Koelstra! Stoeltjes kunnen niet naar je toe maar verder is hij echt super.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Als onze tweede komt is de eerste 20 mnd. Hij kan nu nog niet lopen, dus dan nog geen lange stukken denk ik. Wij hebben een vrij smalle voordeur, daar moeten we echt rekening mee houden. Zag laatst zo'n soort zijspan voor aan je kinderwagen. Weet niet meer hoe het heet. Iemand daar ervaring mee. Wij hebben een onbekend merk kinderwagen waar geen kiddyboard op kan...
Alle reacties Link kopieren
Alleen de reiswiegjes (baby) staan naar je toe geplaatst.

Het zitgedeelte is van je af.



Houdt er rekening mee dat een duowagen (uiteraard) een stuk smaller is, onze dochter kon na 3 maanden niet meer in de reiswieg qua breedte hihi.

Dus toen hebben we em omgebouwd en op de ligstand gezet.



Als ik zie hoeveel éénling wagens een grote ruimte hebben waar de baby in kan liggen voor mij is dat zeeen van ruimte ;)
Mijn zoon heeft 8 mnd in het bakje gelegen hoor! Was aan het einde wel een beetje proppen maar het ging goed.
Alle reacties Link kopieren
In aansluiting op dit onderwerp heb ik ook een vraag. Als ons kindje geboren wordt dan is de oudste 14,5 maanden oud. Wij zitten te denken om de Bugaboo die we nu hebben gewoon te houden. Deze zullen we dan gebruiken voor de baby en oudste kan dan hopelijk op het meerijdplankje/stoeltje mee. Hele afstanden gaan we er toch niet mee afleggen en al helemaal niet als jongste net geboren is.

Als we wel ergens willen gaan wandelen/winkelen o.i.d. willen we een Koelstra Simba buggy (2 persoons) gaan gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee? Een jonge baby in zo'n buggy, werkt dat? Ik weet dat hij helemaal plat kan, dus dan lijkt het me geen probleem toch? Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik het in eerste instantie een maf ding vond, ben ik toch gegaan voor een tweedehands Phil & Teds. Achteraf had ik wel liever een nieuwe gekocht, die van ons was al vijf jaar oud en er waren al vrij snel onderdelen stuk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
@ minime, Een meerijdplankje heb je van heel veel verschillende merken. Ik kan me niet voorstellen dat er niet eentje is geschikt voor jou.



@ loeske een baby kan best even in de buggy. Het is natuurlijk niet heel goed dit komt vooral omdat er totaal geen vering in zit. Je kan ook een babynestje (soort voetenzak) kopen voor in de buggy. Hier zitten gaatjes in voor de gordels dan hoeft de baby zelf niet in der gordels.
Alle reacties Link kopieren
@Jackyjacky: Het probleem zit m ook in de afstand tussen de rem(zo'n naar-beneden-duw-rem...) en je voeten. Als ik de duwstang op zn langst maak(het meest ver uittrek) dan komen mijn maatje 38 schoenen met het lopen net niet tegen de rem aan. Ik heb het idee dat daar geen plankje meer tussenpast (of ik moet met mn benen wijd gaan lopen...haha...dat zal er raar uit zien! ) *please, don't picture that* Hebben jullie daar ervaring mee, met zo'n meerijdplankje???
Alle reacties Link kopieren
Hier een zoon en dochter die 17 maanden schelen. Ik had voor de eerste een mountain buggy. Toen de tweede onderweg was veel nagedacht over hoe ik ze samen zou gaan vervoeren. Ik heb zo'n zitje voor op de kinderwagenbak gekocht. Zoon liep met 15 maanden en dochter kwam dus twee maand later. Zoon heeft stukken gezeten en zelf gelopen. Ik heb nog even een MacLaren duo buggy gekocht via marktplaats. Maar vond het niks. Door het verschil in gewicht moest ik aan de ene kant harder duwen dan aan de andere kant. Niet graag gepakt. Daarnaast had ik via MP een Winther Dolphin fietskar gekocht. Dochter in het nestje en zoon ernaast ziitend of lopend. Tegen de tijd dat dochter in de zitting van de wagen kon zette ik zoon op de kap van de wagen. Niet super ideaal en veilig (kan kiepen). Maar wel goed te doen. Nu is hij ruim twee en half en fietst veel op zijn houten loop fiets en dochter loopt net (15 mnd), of zit in de wagen. Zoon heeft nooit veel behoefte gehad om te willen zitten in de wagen. Dus was het geldverspilling geweest om voor nog geen jaar zo'n duo wagen te kopen.



TIP: Kijk waar de kinderen tegen die tijd aan toe zijn. Je kan altijd nog een duo wagen via MP kopen. Lang en veel zul je het waarschijnlijk niet gebruiken. (Ik in iedeer geval niet). Bedenk waar je hem nou écht voor nodig hebt. Je gaat echt niet elke dag lange wandelingen maken met twee kinderen. En als je samen gaat wandelen kan een baby in de kinderenwagen en de oudste in een buggy. En een baby kan altijd in een draagdoek. (was ik neit helemaal het type voor)
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je tips Mamalinus en Jackyjacky. Ik kijk het inderdaad nog maar even aan... Kan het inderdaad nog snel genoeg kopen tegen die tijd...
Ligt ook aan je situatie natuurlijk, of je wel/niet vaak en ver gaat lopen. Mijn man is bijvoorbeeld op vrijdag vrij en ik werk dan. Ik heb de auto mee. Als man naar het consultatiebureau of naar de supermarkt gaat moet hij best ver lopen en toch beide kindjes mee kunnen nemen. Wij hebben een heel fijne drager (Bondolino) maar die hebben we toch niet veel gebruikt. De duowagen die we nu gekocht hebben (naast onze enkele wagen en naast de buggy) was niet duur (450 euro, nieuw) en voldoet aan al onze wensen. Als we hem maar een jaartje gebruiken zetten we hem dan wel weer op MP.
Alle reacties Link kopieren
Een buggyboard heb ik altijd ondingen gevonden. Je kan niet eens normaal rechtop achter je kinderwagen lopen. Je loopt er half naast of met gestrekte armen en kromme rug tegen het plakje aan te schoppen.

Dat gevoel heb ik ook bij een duo buggy. Daar zit dat middenwiel in de weg.

Als ik het over mocht doen kocht ik misschien wel de nieuwe Bugaboo donkey. Eerst voor 1 kind en later voor twee. Volgens mij een hele slimme uitvinding.
Alle reacties Link kopieren
We zijn voor de first wheels city twin gegaan. Financieel gezien een stuk goedkoper dan de donkey en ze hebben veel dezelfde opties. Hoop dat er er tevreden over ga zijn.

Dankjewel voor jullie tips !
Alle reacties Link kopieren
@ Des_ree : ik lees zonet dat je vorig jaar de first wheels city twin aankocht, ben je er tevreden over ? ik heb een zoontje van 23 maanden en een dochter van 4 maanden en een man die niet veel thuis is, en kan een dubbele buggy van first wheels van een vriendin overnemen. Daarom ben ik wat info aan het zoeken, maar heb zo hier en daar al opgevangen dat het een redelijk smalle buggy is voor peuters van boven 1,5jaar, klopt dit ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven