Wat eet je op dit moment?

22-02-2012 08:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat ik 's ochtends de meest rare dingen naar binnen schuif.

Ook de combinaties eten zijn op zijn zachtst gezegd nogal vreemd.

Wat eet jij op dit moment?

Ik eet nu roggebrood met boter en spek, en heb daarvoor een reep witte chocola weggewerkt. Om het geheel weg te spoelen een kopje munt thee.

(Dit geheel uiteraard buiten het zicht van mijn kinderen)
dadels met mochou
Gewokte rode, chinese en witte kool met cashewnoten, honing, klein beetje ketjap mosterdzaad en komijn.

Had zin in een lekker tussendoortje en dit lag nog in huis
praline chocolade
Rolletjes Bob-de-Bouwer-boterhamworst (bij gebrek aan gewone) met zoetzure augurk erin. Met een glas Spa MH.
Glas tomatensap alleen is dat drinken en een stuk koude kiprollade die ik gisteren in de braadzak gemaakt heb.
Een appel en ik ga zo tosti's maken voor de lunch.
Beschuitje met anijshagel.
Restje groentesoep met brood met roomboter
Noodles en een tosti kaas
Waterijsje framboos
Groene appel en twee stukjes toast met boter
Stukje kaas en augurk
Zoute drop afgewisseld met chocotoff
Hele dunne volkorencrackers van de Lidl met roomkaas en plakjes komkommer.
Peanut brittle. Soort pindarotjes met harde karamel maar dan plat, naar recept van mijn Amerikaanse schoonmoeder. Alleen gaat mijn laptop er zo van kleven. Zo maar even met Glassex en keukenrolpapier in de weer.
Speltbrood met appelstroop en schijfjes appel
Leentje, dat recept graag! Die pinda dingen!!! Puhlieeees?!
Een eierkoek!
Heel slecht als ontbijt, maar ik eet een hamkaas croissant van de warme bakker.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 03 maart 2012 @ 09:35:

Heel slecht als ontbijt, maar ik eet een hamkaas croissant van de warme bakker.Oooo, zo lekker! En nog heel de dag om het eraf te lopen toch!
All Bran plus met halfvolle melk....aan de lijn he ;)
quote:missy_acy schreef op 03 maart 2012 @ 08:11:

Leentje, dat recept graag! Die pinda dingen!!! Puhlieeees?!Peanut brittle

Nodig

250 gram kristalsuiker

125 ml keukenstroop

125 ml water

50 gram roomboter

Mespuntje zout

2 flinke theelepels bakpoeder

300 gram ongezouten pinda's

Meet alle ingrediënten af en zet ze klaar. Bij het bereiden is het belangrijk dat je alles in één keer achter elkaar door doet.

Let op: bij het bereiden wordt het mengel gloeiend heet! Houd je kinderen even bij je uit de buurt, zeker als ze nog klein zijn.

Voorbereiding

Vet een groot vel bakpapier in met een beetje gesmolten boter en leg het op een grote broodplank.

Zet een beker koud water met 2 vorken erin klaar.

Als je geen kookthermometer hebt zet dan een schaaltje koud water klaar naast het fornuis. De karamel dient verhit te worden tot 150 graden Celsius, als je een druppel van de karamel in het water laat vallen en hij springt uit elkaar in het water is de karamel genoeg verhit.

Bereiding

Doe de suiker, keukenstroop, water en zout in een ruime pan (je moet er straks makkelijk de pinda's door kunnen roeren zonder risico dat de karamel over de rand gaat).

Zet het fornuis hoog, roer voorzichtig door met een spatel, laat de suiker smelten en verhit tot 150 graden Celsius, gebruik een kookthermometer of gebruik het schaaltje water.

Roer de pinda's door de karamel als die heet genoeg is en verhit nogmaals tot 150 graden Celsius (door de pinda's koelt de massa weer af). Gebruik weer de kookthermometer of het schaaltje water.

Haal de pan van het vuur en roer onmiddellijk de roomboter en het bakpoeder door het karamel/pindamengsel. Voorzichtig! Heet!

Stort daarna onmiddellijk op het ingevette bakpapier en druk de massa snel met de natte vorken tot een platte plak, ongeveer een centimeter dik.

Laat de peanut brittle zo staan (buiten bereik van kleine, grijpgrage handjes!) om helemaal af te koelen.

Opruimen...

Vul de pan voor 3/4 met water, breng aan de kook, roer met de spatel tot alle karamel is opgelost, beweeg eventueel de vorken er ook doorheen als daar karamel op zit en giet het water dan weg door de gootsteen. Doe je dit niet dan houd je eenmaal afgekoeld een pan en bestek vol keiharde karamel over en dat is echt niet fijn...

Eenmaal goed afgekoeld

Sla de peanut brittle in grove, ongelijke stukken met een keukenhamer (of onderkant van een steelpannetje). Ik leg er een schoon stuk bakpapier op om te voorkomen dat de peanut brittle alle kanten opvliegt (en zo wordt mijn keukenhamer ook niet vies).

Er moet officieel lichte corn syrup in maar ik vind gewone suikerstroop makkelijker, beter te verkrijgen. En je kunt er ook nog vanille extract in doen als je dat lekker vindt. Met andere noten zijn ze overigens ook erg lekker, walnoten, pecannoten, hazelnoten enz... Mix van noten, ook lekker. Hier is hij helaas alweer op. Nadeel van 5 snoepende kinderen.
Een eierkoek met slagroom en hagelslag. En muntthee.
Een goddellijke Amandel Tosca.

Dat is een amandelcake (meer ala vulling gevulde koek), overgoten met knapperig amandelschaafsel en maple syrup, en de zijkanten met pure chocola.

Zelfgemaakt, en ik ben beretrots want oehhh, echt heul lekker
radijsje, tomaat en rijstewafel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven