20 weken zwanger en zo emotioneel!

06-03-2012 20:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Sinds gisteren ben ik heel erg emotioneel, ik kan op alle mogelijke plekken/momenten in tranen uitbarsten. Helaas is mijn man hier ook een beetje de dupe van en achteraf voel ik me dan zo vreselijk onaardig. En ja..daardoor barst ik dan ook weer in huilen uit. Hebben jullie daar ook last van? En hoe lang duurde dit bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ik ook last van, emotioneel incontinent, en soms heb ik zin om met pannen te gooien.. Het hoort er allemaal bij meid. Hoe lang het duurde? dat weet ik van de eerste niet meer, dus daar kan ik geen antwoord opgeven helaas.
Alle reacties Link kopieren
Och jee, vorige zwangerschap heb ik het continu gehad. Voor sommige dingen is het ook nooit meer over gegaan (heb meer moeite bijv. met het zien van geweld op tv).



Deze zwangerschap is het wel minder, maar ik moet wel bijna huilen om die reclame van die choco-cornflakes, van die cornflake (of was dat nu het chocolaatje) wat z'n moeder zoekt en vervolgens wordt 'opgegeten'.
Alle reacties Link kopieren
Joh, ik zou zeggen: voel je niet te veel zorgen over je man. Als je een lieve man getroffen hebt (en daar ga ik dan maar even vanuit omdat je er een kind van krijgt) dan heeft hij zich vast wel een beetje verdiept in de buien van een zwangere vrouw. Dan snapt hij vast ook wel dat het erbij hoort.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook last van emotionele buien (12 weken zwanger). Zat bijna te huilen bij "Little house on the prairie" (ja ik ben ver gezonken), een dode kat op de weg was echt brullen en ik heb met tranen in mijn ogen mijn vriend uitgezwaaid die een weekendje weg ging.



Echt niet zoals ik normaal ben. Kan er zo nu en dan ook wel weer om lachen. Ik gooi het echt maar op de hormonen..



Hoe lang het duurt dus geen idee, had eigenlijk gehoopt dat het zo rond de 15 weken wel weer weg zou gaan.. Jouw bericht (bij 20 wk nog steeds!) maakt me dus eigenlijk weer emotioneel...

Alle reacties Link kopieren
quote:19juni schreef op 06 maart 2012 @ 20:19:

Och jee, vorige zwangerschap heb ik het continu gehad. Voor sommige dingen is het ook nooit meer over gegaan (heb meer moeite bijv. met het zien van geweld op tv).



Deze zwangerschap is het wel minder, maar ik moet wel bijna huilen om die reclame van die choco-cornflakes, van die cornflake (of was dat nu het chocolaatje) wat z'n moeder zoekt en vervolgens wordt 'opgegeten'.Mm, het kan zelfs nog erger dan huilen om Laura Ingall...
Vervelend voor je, maar ik denk dat er weinig aan te doen is.



Gelukkig hebben de horrormonen niet zo'n invloed op mij, lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar het klinkt zooo zielig, ken je de reclame??



Mama? mama?? mamaa! En dan wordt ie opgegeten.... Zonder dat ie z'n moeder nog ooit heeft gezien. En die arme moeder...







Oh ja, ben nu 32 weken zwanger
Alle reacties Link kopieren
quote:19juni schreef op 06 maart 2012 @ 20:34:

Ja maar het klinkt zooo zielig, ken je de reclame??



Mama? mama?? mamaa! En dan wordt ie opgegeten.... Zonder dat ie z'n moeder nog ooit heeft gezien. En die arme moeder...







Ik zal maar doorzappen geloof ik als ie langskomt...
19 juni



Sorry hoor, dat is wel héél grappig (en zielig voor jou natuurlijk haha )



Succes met de zwangerschappen dames!
Alle reacties Link kopieren
Hormonella's.



Van snot naar diep geluk en andersom en ik snap dat partners daarvan denken : Het zou verboden moeten worden.





Sja.



Keep up! Je krijgt een baby!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Joh, ik heb toen ik 16 weken zwanger was enorm gehuild omdat ik twee - duidelijk niet-Nederlandse - bouwvakkers heel hard en met duidelijk veel werkplezier zag werken aan de weg terwijl het goot van de regen. Toen ik aankwam bij mijn afspraak vroeg hij heel bezorgd wat er aan de hand was en het enige dat ik nog uit kon brengen was dat het 'toch zo moo-ooi was dat die lieve mensen zich hier zo thuis voelen ondanks de regen en dat ik het zo zie-hie-lig vond dat ze zo nat regenden maar toch zo veel lol hadden'. Zelden iemand zo verbijsterd zien kijken...



Hormonen doen echt heeeeel rare dingen met je...
Alle reacties Link kopieren




Jarek!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk heb ik een hele lieve man die mij volledig begrijpt en steunt maar zelf voelt het wel erg rot ook al komt het door de hormonen. Ik heb er amper last van de gehad de afgelopen weken maar slaat nu hard toe terwijl ik helemaal niet zo'n type ben. Gelukkig weet ik wel dat het snel weer goed komt en dat dit een fase is..maar tot die tijd..pff..
Alle reacties Link kopieren
@ Romee jouw avatar had ik op mijn geboortekaartje! van Anne geddes he?
Alle reacties Link kopieren




Ik had het in de zwangerschap juist niet, zo vlak als een rechte lijn...

Maar toen ik eenmaal bevallen was... man o man...



Ik kon het journaal echt niet kijken, moest om zowat alles brullen.

En was volkomen van de kaart toen er na het journaal een politiebericht met een vondelingetje werd getoond... Jankend naar manlief die stond te douchen gestrompeld, die maar vroeg wat er in godsnaam aan de hand was en ik alleen maar snikkend kon roepen: het is zoooooo ziehielig...
Alle reacties Link kopieren
quote:19juni schreef op 06 maart 2012 @ 20:19:

Och jee, vorige zwangerschap heb ik het continu gehad. Voor sommige dingen is het ook nooit meer over gegaan (heb meer moeite bijv. met het zien van geweld op tv).



Deze zwangerschap is het wel minder, maar ik moet wel bijna huilen om die reclame van die choco-cornflakes, van die cornflake (of was dat nu het chocolaatje) wat z'n moeder zoekt en vervolgens wordt 'opgegeten'.



Hahahahaha. Ik moest hier toch wel heel hard om gniffelen. Hi hi. Die hormonen he.. die doen wat. Het enige dat ik mij nog kan herinneren van de zwangerschap is dat ik heel snel en langdurig in een deuk lag. Normaal lig ik niet zo snel dubbel maar tijdens de zwangerschap was ik niet te stoppen. Andere kant dus, heeft niets te maken met dit probleem.. hoewel.. voor mijn doen was het vele lachen en er ook echt in blijven hangen redelijk abnormaal. 19juni, hoe voel je je verder? Hoe is het met je eerste kindje? (weet even niet meer of het een jongetje of meisje was...) Hoe vindt hij/zij het om een broertje of zusje te krijgen? Ervaar je deze zwangerschap anders dan de eerste? Ik ga nu wel heel erg off topic he...? :S Maar ben wel erg benieuwd.



(Oh ja, it is me. Van de zomertopic 2010 wat uiteindelijk een Zweeds lentekindje is geworden).



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, al begon het echte janken om niets pas toen ik was bevallen. Waar ik meer last van heb is een kort lontje, wat naarmate de zwangerschap duurt steeds korter wordt. Ik weet nog toen ik 37 weken zwanger was van de oudste we echt knallende ruzie kregen over een wasmand. Ik werd helemaal hysterisch, met schreeuwen en al. Daarna schaamde ik me dood, als ik niet zwanger ben, ben ik echt niet zo.. (nee echt niet)
Mkl, ik vind je erg herkenbaar met die opmerking. Ik weet ineens wie je bent en wat je verhaal is.



Ik weet niet of je dat erg vindt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@ Helene: Nope, geen probleem hoor. Maar...dan ken ik jou ook, lijkt mij? Onthul jezelf! Haha. ;) Die opmerking is trouwens zeer uitgebreidt terug te vinden in een topic op viva.nl hoor. Heb niets te verbergen. Ooit eens gelezen?
Nee, meelezer. Ik ken je niet echt.



Ik denk, ik meld het maar voor het geval je een nickchange hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
@sparood2010: ook dat herken ik wel. Volgens mij is het allemaal niet voor niets. De hormonen maken je extra gevoelig maar dus ook extra scherp! Een belangrijke eigenschap van een (aanstaande) moeder.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, geen nickchange. Vond deze al lastig te verzinnen. Ben niet zo creatief. Wel scherp van je. Ook zwanger? ;) hi hi.
Alle reacties Link kopieren
Hee MKL, ja dat weet ik nog wel, hoe doet je meisje het? Ik voel me prima, de zwangerschap lijkt een stuk minder lang te duren dan de vorige keer, gelukkig. De oudste krijgt er nog niet zo veel van mee, heeft volgens mij geen idee wat een baby is haha.



Sorry voor off-topic...



Dat korte lontje van Spa Rood herken ik ook wel, had ik ook vooral de eerste keer heel erg, maar nu af en toe ook wel. Zeker naar de oudste toe, maar die kan dan ook af en toe wel strontvervelend zijn. Maar meestal gelukkig ook heel lief.

Daar kan ik ook wel af en toe een traantje om laten, als ie dan een kusje geeft en zegt 'dag schat' (dagsat!). Of vanochtend toen ie zei 'hajo mooi mama'
quote:MKL schreef op 06 maart 2012 @ 21:56:

Nee hoor, geen nickchange. Vond deze al lastig te verzinnen. Ben niet zo creatief. Wel scherp van je. Ook zwanger? ;) hi hi.Ja, ik ben ook zwanger. Goed van mij he? Heb een goed geheugen voor kleine feitjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven