Kinderen
alle pijlers
Mijn vlos is een man
woensdag 12 maart 2008 om 16:00
De titel zegt het al, mijn verloskundige is een man. Ik weet niet of het nou aan mijn hormonen ligt, maar ik moet erg aan het idee wennen en heb er ook een beetje moeite mee. Stiekem hoop ik al dat een van zijn vrouwelijke praktijkgenoten mijn bevalling straks zal doen. Vind het tegelijkertijd gek van mezel, want een mannelijke gyneacoloog interesseert me verder niet, maar de vlos 'hoort' in mijn idee toch een vrouw te zijn.
Tuurlijk, tuurlijk: het gaat erom dat hij z'n vak goed verstaat en de zwangerschap en geboorte goed begeleid (zal vast wel, want hij zit al jaren in het vak), maar ik vind het toch spannend.
Kennen jullie nog meer mannelijke vlossen? Ervaringen? Ben benieuwd!
Tuurlijk, tuurlijk: het gaat erom dat hij z'n vak goed verstaat en de zwangerschap en geboorte goed begeleid (zal vast wel, want hij zit al jaren in het vak), maar ik vind het toch spannend.
Kennen jullie nog meer mannelijke vlossen? Ervaringen? Ben benieuwd!
Takes a second for your life to change
woensdag 12 maart 2008 om 16:04
Ik heb geen mannelijke verloskundige gehad. (ik zat me echt af te vragen wat ee vlos was in je titel, misschien even aanpassen?) Maar mijn bevalling is wel 'gedaan' door een mannelijke arts-assistent.
Dat wist ik niet van tevoren, het is maar afwachten wie je bij je bed krijgt. De controles werden ook voornamelijk door mannen gedaan, zowel gynaecologen als artsen in opleiding. En ik vond het allemaal prima.
In het ziekenhuis werd ik door een mannelijke verpleegkundige geholpen met kolven en kwamen er mannelijke artsen en dergelijke aan mijn bed en het maakt allemaal niets uit.
Dat wist ik niet van tevoren, het is maar afwachten wie je bij je bed krijgt. De controles werden ook voornamelijk door mannen gedaan, zowel gynaecologen als artsen in opleiding. En ik vond het allemaal prima.
In het ziekenhuis werd ik door een mannelijke verpleegkundige geholpen met kolven en kwamen er mannelijke artsen en dergelijke aan mijn bed en het maakt allemaal niets uit.
woensdag 12 maart 2008 om 16:07
woensdag 12 maart 2008 om 16:15
Een van mijn verloskundigen is ook een man. En hij is vreselijk overbezorgd, waar ik niet zo goed tegen kan! Maar hij is vooral lief en geduldig, heeft me bij de eerste goed geholpen met de borstvoeding.
Ik hoefde er niet aan te wennen, ik vond het precies hetzelfde als met een vrouwelijke verloskundige. Het is wel bijzonder, want er zijn er niet veel van volgens mij.
Ik hoefde er niet aan te wennen, ik vond het precies hetzelfde als met een vrouwelijke verloskundige. Het is wel bijzonder, want er zijn er niet veel van volgens mij.
woensdag 12 maart 2008 om 16:23
woensdag 12 maart 2008 om 16:30
Mijn VK was een man en puntje bij paaltje toen er alsnog een Gyn bij geroepen werd was dat ook een man.
Ik had een verloskamer vol mannen (kreeg ook nog een zoon). Alleen de verpleegkundigen waren vrouwen.
Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ook geen problemen mee gehad. Zoals Gazona al zegt, op dat moment maakt dat helemaal niks meer uit.
Ik had een verloskamer vol mannen (kreeg ook nog een zoon). Alleen de verpleegkundigen waren vrouwen.
Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ook geen problemen mee gehad. Zoals Gazona al zegt, op dat moment maakt dat helemaal niks meer uit.
woensdag 12 maart 2008 om 16:37
Oh, dat lijkt me juist heel erg leuk! Ik vind dat mannen over het algemeen een hele leuk en frisse benadering hebben van het a.s. moederschap.
En tja, ik denk idd ook wel dat het je op het moment dat je aan het bevallen echt niet uitmaakt wie je 'verlost'.
Ik ben bijna uitgerekend en heb alleen maar vrouwelijke verloskundigen om me heen gehad. Ook leuk, maar vaak toch "niet zeuren, maar doen" mentaliteit, ook allemaal ervaringsdeskundigen natuurlijk. Maar een man, had me echt leuk geleken!
En tja, ik denk idd ook wel dat het je op het moment dat je aan het bevallen echt niet uitmaakt wie je 'verlost'.
Ik ben bijna uitgerekend en heb alleen maar vrouwelijke verloskundigen om me heen gehad. Ook leuk, maar vaak toch "niet zeuren, maar doen" mentaliteit, ook allemaal ervaringsdeskundigen natuurlijk. Maar een man, had me echt leuk geleken!
woensdag 12 maart 2008 om 17:00
Ik zat bij een praktijk met 3 vk's, waarvan één een man was. Alleen mijn allereerste afspraak en mijn laatste afspraak op spreekuur was bij hem, verder hadden beide dames me begeleid. Ik hoopte ook een beetje dat die man niet mijn bevalling zou doen, omdat ik hem niet zo goed kende en stiekem vond ik het ook wel een beetje eng. Ik heb in mijn leven (tot bevalling aan toe) eigenlijk nooit een inwendig onderzoek gehad of iets dergelijks dus met de benen wijd was allemaal nieuw voor me, zeker ten overstaan van een kerel.
Uiteindelijk was hij geweldig!! Ik was ontzettend op mijn gemak en hij heeft me ontzettend geholpen om onze zoon op de wereld te zetten.
Ik zou hem zo weer willen bij een (eventuele) volgende bevalling!
Uiteindelijk was hij geweldig!! Ik was ontzettend op mijn gemak en hij heeft me ontzettend geholpen om onze zoon op de wereld te zetten.
Ik zou hem zo weer willen bij een (eventuele) volgende bevalling!
donderdag 13 maart 2008 om 12:37
Hi Eem
Ik had 3 Vlossen, alle 3 vrouwen. Was van plan om te bevallen in het zkhs. En heb dat ook gedaan. Dan gaat je vlos gewoon mee naar het zkhs. Toen ik over de 40 wk raakte moest ik naar het zkhs voor een CTG en een consult bij de Gyn, dat was een man. Maar dat was puur voor controle en evt inleiding mocht dat nodig zijn. Gelukkig met 41+ 5 wk kwamen de weeen spontaan. Dus Vlos mee naar het zkhs. Uiteindelijk werd mijn bevalling toch medisch omdat het perssen niet vorderde. En daar kwam de Gyn.Dezelfde man. En moet heel eerlijk zeggen dat hij een stuk zahter en rustiger met me was dan mijn eigen vlos. Die toch meer van het KOM OP je kan het was, zeg maar.
Als je daar eenmaal ligt maakt het je niet zoveel meer uit wie er aan je bed staat hoor. Mijn vlos zei nog wel voordat hij erbij geroepen werd dat hij wel eens wat hardhandiger zou kunnen zijn. Dat was dus absoluut NIET het geval. Kan ook zijn dat ze juist wat zachter zijn omdat ze juist niet weten wat een vrouw voelt!
Maar begrijp best dat je je er nu niet zo erg prettig bij voelt hoor!
Groetjes
Ik had 3 Vlossen, alle 3 vrouwen. Was van plan om te bevallen in het zkhs. En heb dat ook gedaan. Dan gaat je vlos gewoon mee naar het zkhs. Toen ik over de 40 wk raakte moest ik naar het zkhs voor een CTG en een consult bij de Gyn, dat was een man. Maar dat was puur voor controle en evt inleiding mocht dat nodig zijn. Gelukkig met 41+ 5 wk kwamen de weeen spontaan. Dus Vlos mee naar het zkhs. Uiteindelijk werd mijn bevalling toch medisch omdat het perssen niet vorderde. En daar kwam de Gyn.Dezelfde man. En moet heel eerlijk zeggen dat hij een stuk zahter en rustiger met me was dan mijn eigen vlos. Die toch meer van het KOM OP je kan het was, zeg maar.
Als je daar eenmaal ligt maakt het je niet zoveel meer uit wie er aan je bed staat hoor. Mijn vlos zei nog wel voordat hij erbij geroepen werd dat hij wel eens wat hardhandiger zou kunnen zijn. Dat was dus absoluut NIET het geval. Kan ook zijn dat ze juist wat zachter zijn omdat ze juist niet weten wat een vrouw voelt!
Maar begrijp best dat je je er nu niet zo erg prettig bij voelt hoor!
Groetjes
donderdag 13 maart 2008 om 15:29
donderdag 13 maart 2008 om 16:32
Ik ben de eerste maanden ook begeleid door een mannelijke vk. Ik vond het eerst ook raar, maar hij was ontzettend lief. Uiteindelijk ben ik, vanwege een stuitligging, in het ziekenhuis bevallen m.b.v. een ontzettend lieve mannelijke gyn. Als je ligt te bevallen maakt het toch allemaal niks meer uit!
woensdag 19 maart 2008 om 21:25
Ja, zo erg zelfs: wij overwegen te verhuizen naar de andere kant van het land. Een eventuele derde zou ik graag nog hier willen krijgen... Juist ja, gezellig bij de mannen uit Koedijk/Alkmaar...
Ze zijn steengoed, zeer lief en zeer betrokken. Spreekuur loopt minimaal 50 minuten uit omdat ze altijd tijd maken voor iedereen zonder betuttelend te zijn. Het zijn helden!
woensdag 19 maart 2008 om 21:37
Ik voel me in de medische setting meestal beter op mijn gemak bij mannen dan bij vrouwen. Ik vind mannen vaak vriendelijker en ze wimpelen minder snel iets weg. Mijn huisarts is een man, en toevallig was mijn verloskundige ook een man. Mijn bevalling is uiteindelijk door een mannelijke arts begeleid en ook dat 'beviel goed'.
donderdag 20 maart 2008 om 19:40
Even een kleine reactie op Susan wat betreft het toucheren: Ik ben door een vrouwelijke verloskundige getoucheerd en in het ziekenhuis door een mannelijke gynaecoloog(beide tijdens bevalling). De dame in kwestie heeft me vele malen meer pijn gedaan dan de man. Zo zie je maar weer dat grotere, groffere handen niet persé pijnlijk toucheren teweeg brengen!
Groetjes, Josje
Groetjes, Josje
zondag 23 maart 2008 om 22:26
Bij mijn eerste bevalling lag ik in het ziekenhuis, de verloskundigen kende ik daar helemaal niet en op het moment van de bevalling bleken ze allemaal 'bezet' vanwege het grote aantal bevallingen op dat moment. Dus voor mij werd er een gynecoloog bij geroepen en dat was een man.
Ik heb me er geen seconde ongemakkelijk bij gevoeld, inderdaad was allang blij dat ik eindelijk mijn kind eruit mocht persen!
Ik heb me er geen seconde ongemakkelijk bij gevoeld, inderdaad was allang blij dat ik eindelijk mijn kind eruit mocht persen!
zondag 23 maart 2008 om 22:35