Oktober 2011
zaterdag 29 oktober 2011 om 19:19
We zijn alweer een half jaar moeder!
(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )
Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.
Hier ons eerste topic.
Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september
Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september
Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober
Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober
Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober
Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober
Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober
Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober
Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober
Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.
1e kindje23 oktober
Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober
Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober
Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november
Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november
Zoon E.
(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )
Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.
Hier ons eerste topic.
Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september
Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september
Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober
Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober
Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober
Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober
Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober
Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober
Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober
Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.
1e kindje23 oktober
Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober
Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober
Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november
Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november
Zoon E.
woensdag 7 maart 2012 om 11:30
zizaza het is al een 1-speen. J. is blijkbaar een harde werker. misschien drinkt hij ook wel veel uit de borst, maar 200ml kolvwn gaat soms moeizaam. Zeker wanneer hij eerder dan 3 uur komt.
J. slaapt nu trouwens heerlijk in mijn pune in een fwcc...hhhmmmmm genieten en mijn kleine meid ligt op bed met oorpijn denk ik.
jojo: hier nog geen hapjes...ik denk met pasen
zie trouwens net dat dochter niet in de tabel staat: juli 2009
J. slaapt nu trouwens heerlijk in mijn pune in een fwcc...hhhmmmmm genieten en mijn kleine meid ligt op bed met oorpijn denk ik.
jojo: hier nog geen hapjes...ik denk met pasen
zie trouwens net dat dochter niet in de tabel staat: juli 2009
woensdag 7 maart 2012 om 13:08
hier wel kleine sinds twee dagen aan de fruithapjes en hij vind t heerlijk.en t mag van cb want hij mag wat meer
aankomen en keek t ook al uit mn handen zowat.
zizaza hoe bevalt n gatouder? ik wil er ook een maar dan aan huis.
maar twijfel nog erg wat er is verdrr geen toezicht en als ze ziek is zit
ik met opvang.
aankomen en keek t ook al uit mn handen zowat.
zizaza hoe bevalt n gatouder? ik wil er ook een maar dan aan huis.
maar twijfel nog erg wat er is verdrr geen toezicht en als ze ziek is zit
ik met opvang.
woensdag 7 maart 2012 om 14:45
Zizaza, flesvoeding kan geen kwaad voor je borstvoeding hoor, zo te horen kolf jij helemaal niet? Maar het is soms heel lastig om alles bij elkaar gekolfd te krijgen op een werkdag, en dat heeft weinig met extra aanleggen te maken, aangezien je met een kolf minder uit je borsten krijgt dan een baby er uit kan halen. En dan is het beter om heel soms een klein beetje flesvoeding bij te geven zodat je kind voldaan is, dan dat je gaat stressen omdat je te weinig kolft, aangezien stress pas funest is voor de borstvoeding!
Wij zijn wel begonnen met hapjes, maar alleen als S het lekker vindt, ik prop niks naar binnen. Tot nu toe proeft hij een paar kleine hapjes en dan is het alweer goed, ik ben niet zo van bepaalde methodes zoals rapley, natuurlijk ga ik S wel eens stukjes geven, maar verder kijk ik gewoon naar mijn kind.
Wij zijn wel begonnen met hapjes, maar alleen als S het lekker vindt, ik prop niks naar binnen. Tot nu toe proeft hij een paar kleine hapjes en dan is het alweer goed, ik ben niet zo van bepaalde methodes zoals rapley, natuurlijk ga ik S wel eens stukjes geven, maar verder kijk ik gewoon naar mijn kind.
woensdag 7 maart 2012 om 14:50
Ja met werken is dat idd anders. Ik kolf zeker wel hoor
Ik ben best veel weg bij de baby. Het ging mij om de situatie thuis met de baby. Als je bij je baby bent is het handig om juist vaker aan te leggen en niet de gekolfde melk te geven. Wanneer moet je anders je productie opschroeven.
Als je niet bij je baby kunt zijn en niet genoeg gekolft krijgt is het natuurlijk logisch dat je bijgeeft. Begrijp me niet verkeerd!
Het gaat mij echt om de thuissituatie.
Sorry als ik te kort door de bocht over kom hoor. excuses
Als je niet bij je baby kunt zijn en niet genoeg gekolft krijgt is het natuurlijk logisch dat je bijgeeft. Begrijp me niet verkeerd!
Het gaat mij echt om de thuissituatie.
Sorry als ik te kort door de bocht over kom hoor. excuses
woensdag 7 maart 2012 om 15:00
Sanloes, is hij niet tevreden als je iets minder geeft? Wij konden S ook 'volgieten' en daarna was hij soms nog niet tevreden. Wij zijn S toen wat meer rechtop zijn fles gaan geven, en de fles dus meer horizontaal, dan moest hij meer moeite doen, aangezien het te makkelijk uit de fles kwam met speen 1. Dus dan voldeden we gewoon meer aan zijn zuigbehoefte. Ook een speentje na de fles kan helpen, om zo toch aan zijn zuigbehoefte te voldoen, S werd soms boos na een fles, en dan sabbelde hij nog een minuutje op zijn speentje en dan was het weer goed. Maar dit is natuurlijk uitproberen, want ze kunnen nooit teveel borstvoeding drinken natuurlijk, dus als hij echt zoveel wil drinken dan is dat maar zo!
Maar inderdaad lastig te kolven!
S drinkt op het kdv nu 170 cc en komt soms om de 3 en soms om de 4 uur.
Maar inderdaad lastig te kolven!
S drinkt op het kdv nu 170 cc en komt soms om de 3 en soms om de 4 uur.
woensdag 7 maart 2012 om 15:05
Zizaza, het geeft niet, we hebben ons punt gemaakt! Maar ik ben misschien ook wel een beetje allergisch voor het woord 'borstvoedingsmaffia'
Noem jezelf toch niet zo! Haha!
We zijn hier allemaal gewoon moeder met onze eigen meningen en ideeen! En de een heeft meer borstvoedingstips en de ander geeft slaaptips, ik steek hier in ieder geval veel van op!
Noem jezelf toch niet zo! Haha!
We zijn hier allemaal gewoon moeder met onze eigen meningen en ideeen! En de een heeft meer borstvoedingstips en de ander geeft slaaptips, ik steek hier in ieder geval veel van op!
woensdag 7 maart 2012 om 15:57
Zizaza, ik vind die adviezen over borstvoeding vaak niet op de realiteit van veel babys en moeders gebaseerd.
Je kindje lijkt niet verzadigd of je bent bang dat je niet genoeg melk hebt? Ga een hele zondag met je kind in bed liggen en leg iedere 45 minuten aan. Dat is bijvoorbeeld een advies dat ik eens las.
Niet dat ik er niet achter sta en niet geloof dat het idd aanleggen, aanleggen, aanleggen is en dat het in de meeste gevallen zich vanzelf regelt, maar het werkt gewoon niet altijd voor zowel moeder als kind. Zo'n advies van de hele dag alleen met de voeding bezig te zijn en dicht bij elkaar te liggen bijvoorbeeld, dat moet ook bij je passen. Ik zou het niet kunnen en ik denk Liesje ook niet of iig niet meer sinds ze ouder is dan een paar weken. Dus als ik zo'n advies van de borstvoedingsmaffia hoor dan haak ik al af en ben snel geneigd te zeggen "nou als het zo moet, dan maar kv" terwijl ik een ander advies als probeer eens een andere houding, zelf meer drinken, weet ik veel, wel op zou volgen. Er "moet" altijd zoveel van de borstvoedingsmaffia terwijl dat soms helemaal niet nodig is, maar dat is mijn beeld misschien. Het kan best dat babys nog steeds zo ingericht zijn als in de oertijd, maar wij en onze maatschappij zijn het niet meer en gelukkig zijn babys meestal flexibel genoeg om zich aan te passen.
En ook jou advies aan Fruitfris vind ik in dit straatje passen. Ik denk niet dat Fruitfris gekolfde melk aan A gaf omdat zij niet aan wilde leggen, maar omdat A overstuur ging huilen en de borst niet wilde (althans zo lees ik het). Dat begrijp ik heel goed, want ik ken het een overstuur kind dat de borst niet wil. Je gaat dan toch andere dingen proberen. En het ging er geloof ik ook niet om dat A een uur later weer om eten vroeg maar juist op dit moment meer leek te willen.
Ik vind zo'n advies van aanleggen, aanleggen, aanleggen dus erg kort door de bocht en te eenzijdig. Ik denk ook wel dat Fruitfris met vaker aanleggen een heel eind kan komen maar dan doel ik meer op situaties dat zij wél in de buurt van haar kind is maar nu een flesje geeft omdat het beter uitkomt.
Dus vaker aanleggen is wel het juiste advies volgens mij maar iedereen moet kijken hoe dat in de praktijk voor haar werkt.
Ok, ik hoop dat ik mijn punt gemaakt heb en niet in gewauwel ben vervalen. Soms weet ik aan het einde van de zin niet meer wat ik aan het begin wilde zeggen.
Je kindje lijkt niet verzadigd of je bent bang dat je niet genoeg melk hebt? Ga een hele zondag met je kind in bed liggen en leg iedere 45 minuten aan. Dat is bijvoorbeeld een advies dat ik eens las.
Niet dat ik er niet achter sta en niet geloof dat het idd aanleggen, aanleggen, aanleggen is en dat het in de meeste gevallen zich vanzelf regelt, maar het werkt gewoon niet altijd voor zowel moeder als kind. Zo'n advies van de hele dag alleen met de voeding bezig te zijn en dicht bij elkaar te liggen bijvoorbeeld, dat moet ook bij je passen. Ik zou het niet kunnen en ik denk Liesje ook niet of iig niet meer sinds ze ouder is dan een paar weken. Dus als ik zo'n advies van de borstvoedingsmaffia hoor dan haak ik al af en ben snel geneigd te zeggen "nou als het zo moet, dan maar kv" terwijl ik een ander advies als probeer eens een andere houding, zelf meer drinken, weet ik veel, wel op zou volgen. Er "moet" altijd zoveel van de borstvoedingsmaffia terwijl dat soms helemaal niet nodig is, maar dat is mijn beeld misschien. Het kan best dat babys nog steeds zo ingericht zijn als in de oertijd, maar wij en onze maatschappij zijn het niet meer en gelukkig zijn babys meestal flexibel genoeg om zich aan te passen.
En ook jou advies aan Fruitfris vind ik in dit straatje passen. Ik denk niet dat Fruitfris gekolfde melk aan A gaf omdat zij niet aan wilde leggen, maar omdat A overstuur ging huilen en de borst niet wilde (althans zo lees ik het). Dat begrijp ik heel goed, want ik ken het een overstuur kind dat de borst niet wil. Je gaat dan toch andere dingen proberen. En het ging er geloof ik ook niet om dat A een uur later weer om eten vroeg maar juist op dit moment meer leek te willen.
Ik vind zo'n advies van aanleggen, aanleggen, aanleggen dus erg kort door de bocht en te eenzijdig. Ik denk ook wel dat Fruitfris met vaker aanleggen een heel eind kan komen maar dan doel ik meer op situaties dat zij wél in de buurt van haar kind is maar nu een flesje geeft omdat het beter uitkomt.
Dus vaker aanleggen is wel het juiste advies volgens mij maar iedereen moet kijken hoe dat in de praktijk voor haar werkt.
Ok, ik hoop dat ik mijn punt gemaakt heb en niet in gewauwel ben vervalen. Soms weet ik aan het einde van de zin niet meer wat ik aan het begin wilde zeggen.
woensdag 7 maart 2012 om 16:22
mmmm ik reageer even niet op de maffia maar kan uit ervaring wel vertellen dat zo'n bed dagje in het begin heerlijk kan zijn en bij mij hielp (vooral voor de rust in mijn hoofd)
mijn motto blijft: doe wat goed voelt.
J. is idd nog niet te vreden als we "maar" 150ml geven. Vanavond ga ik de hou de fles horizontaal-methode maar eens proberen.
Ik ben natuurlijk de hele dag thuis, maar 's avonds kolf ik bewust om J aan de fles gewend te laten en voor mezelf ruimte te hebben. Zeker op regeldagen hangt hij zo aan me.
wie zei ook al weer dat er een sprongetje was bij 19 weken??? wat gebeurd er, want ik denk dat we er middenin zitten.
oja uwv heeft weer gebeld, over een maand weer contact. en dan mogelijk terug naar de arts ergens in april
mijn motto blijft: doe wat goed voelt.
J. is idd nog niet te vreden als we "maar" 150ml geven. Vanavond ga ik de hou de fles horizontaal-methode maar eens proberen.
Ik ben natuurlijk de hele dag thuis, maar 's avonds kolf ik bewust om J aan de fles gewend te laten en voor mezelf ruimte te hebben. Zeker op regeldagen hangt hij zo aan me.
wie zei ook al weer dat er een sprongetje was bij 19 weken??? wat gebeurd er, want ik denk dat we er middenin zitten.
oja uwv heeft weer gebeld, over een maand weer contact. en dan mogelijk terug naar de arts ergens in april
woensdag 7 maart 2012 om 16:35
Ik begrijp dat ik iets te stevig uit de hoek kom. sorry dames. Ik ben echt van mening dat iedereen het goed doet, fles borst en alles er tussenin. Ik weet het alleen niet zo goed te verwoorden.
Ik vind het alleen altijd zo zonde als ik mensen in mijn omgeving heb die zeggen dat het te weinig werd en door bij te geven steeds minder productie hadden. Zoals ik al schreef komt dat echt niet van een keer
Ik wil niemand bang maken of een schuldgevoel aanpraten. In bed liggen met mijn baby hoef ik hier ook niet te proberen maar een zondag thuis zonder verder afspraken en wat extra aanleggen, om de anderhalf uur even een klein slokje wel en dat is misschien ook meer wat ik bedoel.
Het MOET niet, niemand MOET iets. Ik zou het idd beter anders kunnen verwoorden maar ik vind het zo jammer dat er veel adviezen worden gegeven door zorginstellingen die totaal contraproductief zijn voor bv.
Niemand hoeft zich slecht te voelen door mijn post, als dat wel zo is mea culpa
Ik vind het alleen altijd zo zonde als ik mensen in mijn omgeving heb die zeggen dat het te weinig werd en door bij te geven steeds minder productie hadden. Zoals ik al schreef komt dat echt niet van een keer
Ik wil niemand bang maken of een schuldgevoel aanpraten. In bed liggen met mijn baby hoef ik hier ook niet te proberen maar een zondag thuis zonder verder afspraken en wat extra aanleggen, om de anderhalf uur even een klein slokje wel en dat is misschien ook meer wat ik bedoel.
Het MOET niet, niemand MOET iets. Ik zou het idd beter anders kunnen verwoorden maar ik vind het zo jammer dat er veel adviezen worden gegeven door zorginstellingen die totaal contraproductief zijn voor bv.
Niemand hoeft zich slecht te voelen door mijn post, als dat wel zo is mea culpa
woensdag 7 maart 2012 om 16:44
Ja, als het bij je past is het prima en als suggestie, maar ik las het ooit op het bv-topic hier geloof ik en er stond echt zoiets van "je moet dit doen. Niet als suggestie of zo. Althans zo las ik het en zo lees ik veel adviezen van die-hard borstvoeders.
Ik denk dus dat adviezen soms iets anders gebracht kunnen worden dan klakkeloos Stefan Kleintjes van borstvoeding.com te citeren en dat bv-adviezen sowieso soms aan de de werkelijkheid van de beleving van jonge moeders aangepast kunnen worden. Nu lijkt het soms of het alles of niets is. Dat je zeker helemaal in het begin of 24 uur melkfabriek voor je kind moet zijn, een keer een voeding rekken is uit den boze dan stort je productie namelijk meteen helemaal in elkaar, spenen zijn uit den boze, je moet voeden tot je erbij neervalt ook al verga je van de pijn etc. Zo zit namelijk veel voorlichting in mijn ogen in elkaar. Daarom snap ik dat veel vrouwen de moed in de schoenen zinkt en ze er helemaal niet aan beginnen of maar zelf wat aanklooien ipv dat er iemand met ze meedenkt over oplossingen die bij ze passen.
Maar goed, hier ging het niet over. Dit was een stukje persoonlijke frustratie
Ik denk dus dat adviezen soms iets anders gebracht kunnen worden dan klakkeloos Stefan Kleintjes van borstvoeding.com te citeren en dat bv-adviezen sowieso soms aan de de werkelijkheid van de beleving van jonge moeders aangepast kunnen worden. Nu lijkt het soms of het alles of niets is. Dat je zeker helemaal in het begin of 24 uur melkfabriek voor je kind moet zijn, een keer een voeding rekken is uit den boze dan stort je productie namelijk meteen helemaal in elkaar, spenen zijn uit den boze, je moet voeden tot je erbij neervalt ook al verga je van de pijn etc. Zo zit namelijk veel voorlichting in mijn ogen in elkaar. Daarom snap ik dat veel vrouwen de moed in de schoenen zinkt en ze er helemaal niet aan beginnen of maar zelf wat aanklooien ipv dat er iemand met ze meedenkt over oplossingen die bij ze passen.
Maar goed, hier ging het niet over. Dit was een stukje persoonlijke frustratie
woensdag 7 maart 2012 om 16:48
Sorry Zizaza, ik doelde helemaal niet in alles op jou merk ik, maar meer op die toon die ik over het algemeen denk te herkennen bij sommige informatie over borstvoeding.
Fijn trouwens dat alles goed gaat bij jullie. Ik zal zo meteen even de gegevens van je zoon in de tabel zetten. Was jij eigenlijk alweer aan het werk ook voor dat de gastouder begon?
Fijn trouwens dat alles goed gaat bij jullie. Ik zal zo meteen even de gegevens van je zoon in de tabel zetten. Was jij eigenlijk alweer aan het werk ook voor dat de gastouder begon?
woensdag 7 maart 2012 om 16:51
Ik ben jammergenoeg werkeloos aan het zijn
Ik breng zl wel een dag per week naar de gastouder zodat hij niet cold turkey hoeft te wennen als ik een baan heb gevonden.
Ik steek veel in mijn website op het moment www.lees (..) voer.net
In de hoop dat ik daar ooit wat mee kan bereiken
Ik steek veel in mijn website op het moment www.lees (..) voer.net
In de hoop dat ik daar ooit wat mee kan bereiken
woensdag 7 maart 2012 om 17:28
es wat ben je eigenlijk gaan studeren
ennuh een meeting zou zo wel moeten lukken toch. Ik heb trouwens ook wat ideeen qua die ik binnenkort misschien op hyves gooi ....even jullie mening peilen.
zizaza: drs2s bevalt mij trouwens erg goed....(een draagdoekknoop) verder nog neit meegedaan, maar deze vond ik zo mooi zitten.
ennuh een meeting zou zo wel moeten lukken toch. Ik heb trouwens ook wat ideeen qua die ik binnenkort misschien op hyves gooi ....even jullie mening peilen.
zizaza: drs2s bevalt mij trouwens erg goed....(een draagdoekknoop) verder nog neit meegedaan, maar deze vond ik zo mooi zitten.
woensdag 7 maart 2012 om 19:12
Zizaza: wat een leuke site! Ben jij dat ook echt?
Ik heb echt best veel gelezen want je schrijft heel leuk.
Sperzie: qua gewicht gaat jouw mannetje N zeker inhalen!!! De rest is al gebeurd!
Wat hebben we een lekkere dikkerds he?
Ik heb ook een draagdoek besteld. Kijk maar eens op www.... cangurinos. net
Later meer, ga naar dansles
Ik heb echt best veel gelezen want je schrijft heel leuk.
Sperzie: qua gewicht gaat jouw mannetje N zeker inhalen!!! De rest is al gebeurd!
Wat hebben we een lekkere dikkerds he?
Ik heb ook een draagdoek besteld. Kijk maar eens op www.... cangurinos. net
Later meer, ga naar dansles
woensdag 7 maart 2012 om 20:43
Hallo dames
hier weer even een zwaai van mijn kant.
Over het algemeen gaat het hier goed. Wel is L verkouden en hoest hij soms. Helaas is hij ook begonnen met spugen. Hij spuugt soms uit het niets halve flessen eruit. Geen idee hoe dit komt. In de box ligt ook regelmatig een plasje spuug.
We zijn inmiddels begonnen met rijstebloem. We gebruiken nu de 123 speen van avent. Hij krijgt 200cc met 4 schepjes en dat drinkt hij s'avonds lekker op.
Verder over de borstvoeding heb ik eigenlijk niks te melden, is hier niet meer aan de orde dus heb ook geen tips.
Over verdere hapjes heb ik eigenlijk nog niet nagedacht. Ga dat denk ik gewoon op mijn gevoel doen zonder bepaalde methode te gebruiken. Zie wel hoe het loopt.
Verder lees ik trouw mee maar heb niet de tijd om uitgebreid te reageren. Succes met alle zieke kindjes.
hier weer even een zwaai van mijn kant.
Over het algemeen gaat het hier goed. Wel is L verkouden en hoest hij soms. Helaas is hij ook begonnen met spugen. Hij spuugt soms uit het niets halve flessen eruit. Geen idee hoe dit komt. In de box ligt ook regelmatig een plasje spuug.
We zijn inmiddels begonnen met rijstebloem. We gebruiken nu de 123 speen van avent. Hij krijgt 200cc met 4 schepjes en dat drinkt hij s'avonds lekker op.
Verder over de borstvoeding heb ik eigenlijk niks te melden, is hier niet meer aan de orde dus heb ook geen tips.
Over verdere hapjes heb ik eigenlijk nog niet nagedacht. Ga dat denk ik gewoon op mijn gevoel doen zonder bepaalde methode te gebruiken. Zie wel hoe het loopt.
Verder lees ik trouw mee maar heb niet de tijd om uitgebreid te reageren. Succes met alle zieke kindjes.
woensdag 7 maart 2012 om 21:50
Hey Lisanne,
Zo'n kleintje is die van jou helemaal niet meer. Gaat goed. Gek dat gespuug.
Sanloes, ik studeer Duits. Een jaar en daarna doorstromen voor de lerarenopleiding. Want dat is toch wat ik wil gaan doen. Ik hield eerst een beetje een slag onder de arm omdat ik er tegenop zag weer twee jaar te studeren en niet wist of het de moeite waard is ik heb immers al een studie afgerond en een andere zo goed als maar in die vakken wil ik niet voor de klas. Sinds de eerste collegedag ben ik echter verkocht. Ik vind het heel erg leuk. Zo'n talenstudie is toch weer heel wat anders en ik heb het gevoel dat het bij mij past.
Solliciteren staat dus op een laag pitje. Ik hoop erop dat ik straks na de zomervakantie naast de studie een baan voor een paar uur kan vinden als leraar. En dan maar hopen dat het mij ook in het echt nog steeds bevalt.
Zo'n kleintje is die van jou helemaal niet meer. Gaat goed. Gek dat gespuug.
Sanloes, ik studeer Duits. Een jaar en daarna doorstromen voor de lerarenopleiding. Want dat is toch wat ik wil gaan doen. Ik hield eerst een beetje een slag onder de arm omdat ik er tegenop zag weer twee jaar te studeren en niet wist of het de moeite waard is ik heb immers al een studie afgerond en een andere zo goed als maar in die vakken wil ik niet voor de klas. Sinds de eerste collegedag ben ik echter verkocht. Ik vind het heel erg leuk. Zo'n talenstudie is toch weer heel wat anders en ik heb het gevoel dat het bij mij past.
Solliciteren staat dus op een laag pitje. Ik hoop erop dat ik straks na de zomervakantie naast de studie een baan voor een paar uur kan vinden als leraar. En dan maar hopen dat het mij ook in het echt nog steeds bevalt.
woensdag 7 maart 2012 om 22:54
Gisteren was het plastic slangetje van mijn medela swing kapot gegaan. Ik kon wel huilen toen een medewerkster van prenatal (waar ik hem heb gekocht) me aan de telefoon zei dat ze het zouden bekijken en op zouden sturen naar het hoofdkantoor van medela. Ik zei dat dat prima was maar hoe lang dat zou gaan duren en of ze die buisjes los verkochten. Nou ze hebben geen losse delen (beláchelijk) en het zou ong 15-20 dagen duren. Nóg belachelijker. Ik werd
zo boos, hoe kunnen ze nou zo'n slechte
service bieden voor zoiets belangrijks?!
Dat snapte ik echt niet, moet dus drie weken vrij nemen of stoppen met BV omdat mijn kolf niet functioneert?????
Maar goed, pissig opgehangen En medela gebeld en die hebben me wél kunnen helpen. Ik moest naar een apotheek in het centrum waar ze alle delen los verkopen. Gelukkig snel opgelost.
Maar zo zie je maar hoe afhankelijk ik ben van dat apparaatje. Helemaal in paniek na dat eerste telefoontje.
Oja by the way, vriend had de auto en zou dus langs die apotheek rijden om het slangetje op te halen. Komt' ie 's avonds thuis zonder, om 22.00!!! Ik was zoooo boos, hij was het gewoon vergeten omdat hij moest overwerken op kantoor. Snap ik dus echt niet, maar goed. Vandaag dus zelf maar opgehaald dus.
Poeh lang verhaal geworden, 't zat me duidelijk hoog. En dat op m'n mobieltje getypt, tijdens het voeden. Niet slecht.
Trusten meiden!
zo boos, hoe kunnen ze nou zo'n slechte
service bieden voor zoiets belangrijks?!
Dat snapte ik echt niet, moet dus drie weken vrij nemen of stoppen met BV omdat mijn kolf niet functioneert?????
Maar goed, pissig opgehangen En medela gebeld en die hebben me wél kunnen helpen. Ik moest naar een apotheek in het centrum waar ze alle delen los verkopen. Gelukkig snel opgelost.
Maar zo zie je maar hoe afhankelijk ik ben van dat apparaatje. Helemaal in paniek na dat eerste telefoontje.
Oja by the way, vriend had de auto en zou dus langs die apotheek rijden om het slangetje op te halen. Komt' ie 's avonds thuis zonder, om 22.00!!! Ik was zoooo boos, hij was het gewoon vergeten omdat hij moest overwerken op kantoor. Snap ik dus echt niet, maar goed. Vandaag dus zelf maar opgehaald dus.
Poeh lang verhaal geworden, 't zat me duidelijk hoog. En dat op m'n mobieltje getypt, tijdens het voeden. Niet slecht.
Trusten meiden!
woensdag 7 maart 2012 om 23:08
Zotte als Lisanne je kan helpen gaat het waarschijnlijk het snelst. Ik heb even gezocht en volgens mij zijn alle onderdelen voor Medela los kopen. Ik zie bij verschillende Nederlandse webshops een slangetje voor medela Swing (ik denk dat er maar één slangetje is?). En ik zie de Swing ook bij Spaanse webshops te koop. Onderdelen zie ik niet zo snel maar daar kun je zelf achter komen.
Komt goed.
Komt goed.