Actueel
alle pijlers
Internet/YouTube
maandag 10 maart 2008 om 12:11
Het internet is een geweldig medium maar heeft ook gezorgd voor een kijk in werelden waar ik helemaal niet op zit te wachten. Vooral op YouTube kan je dingen zien waarvan ik persoonlijk vind dat ze geweigerd moeten worden voor plaatsing. Hondengevechten/dierenmishandeling en huilende kinderen met zwaar overgewicht etc. Ik vind het misselijkmakend. Dit hoeft allemaal niet en moet ook niet worden geaccepteerd. Het internet heeft naar mijn mening ook voor een hoop ellende gezorgd.
dinsdag 11 maart 2008 om 09:55
Brr, ja, die gevaarlijke enge boeken! Trauma's heb ik ervan opgelopen!
Ik stel voor dat TO haar internetverbinding opzegt. Geen last meer.
En dat de kinderen ook niet meer alleen naar de bieb gaan.
En als we dan toch bezig zijn, doe de tv ook maar de deur uit.
Ik stel voor dat TO haar internetverbinding opzegt. Geen last meer.
En dat de kinderen ook niet meer alleen naar de bieb gaan.
En als we dan toch bezig zijn, doe de tv ook maar de deur uit.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
dinsdag 11 maart 2008 om 22:05
Moppetoet zit regelmatig op YouTube en geniet met volle teugen. Oude videoclips, tekenfilmpjes voor Moppekind (kleuter). Vanavond met verschillende smurfenliedjes meegezongen. Heerlijk !
Die "gekkigheid" heb ik nooit gezocht, en ik heb er ook de behoefte niet aan om te zoeken.
Moppekind piest in zijn broek bij filmpjes als domme poezen en Moppetoet krijgt nog steeds de slappe lach van Achmed
Die "gekkigheid" heb ik nooit gezocht, en ik heb er ook de behoefte niet aan om te zoeken.
Moppekind piest in zijn broek bij filmpjes als domme poezen en Moppetoet krijgt nog steeds de slappe lach van Achmed
woensdag 12 maart 2008 om 12:10
Sommige filmpjes zullen vast heel ver of té ver gaan. Een 'goed' voorbeeld daarvan waren de films 'faces of dead'.
Als je jouw kinderen voor dit soort filmpjes wilt afschermen, wat let je, dan doe je dat toch? Als jij vindt dat ze dat niet zouden moeten zien, heb je alle recht ervoor te zorgen dat ze het ook niet zien.
Zelf doe ik het anders. Ik verbied het niet maar ik hou wel in de gaten wát er gekeken wordt. En als ik denk dat het verstandig is om daar mijn ouderlijke commentaar bij te leveren, doe ik dat zeker. Vroeg of laat komen ze, in mijn redenatie, er namelijk toch wel achter dat niet alles in de wereld even mooi en even goed is.
Dan heb ik liever dat ze daar achter komen met mij in de buurt, zodat ik kan uitleggen dat bepaalde zaken in de wereld verwerpelijk zijn. Veel moeite hoef ik daarvoor niet te doen. Mijn kinderen geven zelf al de mening dat die dingen zo niet horen te zijn. Ik maak me dus geen zorgen erover dat ze eens zoiets zien.
Kinderen zijn vaak wijzer en verstandiger dan je denkt.
Het is mij: shaHla (Iranian version)
woensdag 12 maart 2008 om 12:11
woensdag 12 maart 2008 om 12:29
Dan krijg je stiekem gedrag, ja. Ik wil niet dat mijn kinderen ergens stiekem over doen of hoeven te doen dus probeer ik er zo mee om te gaan dat onderwerpen openlijk bespreekbaar zijn. Ik vlieg niet meteen de gordijnen in als ze iets vertellen wat ik iets minder leuk vind. Daar was mijn moeder vroeger erg goed in en daar ben ik niet bepaald beter van geworden.
By the way, heb net dat filmpje gezien van achmed, dat was grappig
By the way, heb net dat filmpje gezien van achmed, dat was grappig
woensdag 12 maart 2008 om 21:11
Ik heb ook zo'n deel gezien toen ik 17 was. Mijn moeder was in geen velden of wegen te bekennen.
Kicken vond ik het nou weer niet maar het was wel heftig en dat maakte het destijds spannend en interessant. Overigens haakte ik af toen ze iets naars met levende dieren gingen doen.
Kicken vond ik het nou weer niet maar het was wel heftig en dat maakte het destijds spannend en interessant. Overigens haakte ik af toen ze iets naars met levende dieren gingen doen.
donderdag 13 maart 2008 om 09:45
Mijn moeder sleepte mij op mijn 14de een paar keer 's nachts de stad rond. Kroegentocht, homobars, alle soorten etablissementen van Groningen heb ik met haar gezien.
Op mijn 16de zat ik meestal rustig thuis, ik had alles al gezien, en het interesseerde me dus nog amper. Hoe krijg je brave tieners ???
Op mijn 16de zat ik meestal rustig thuis, ik had alles al gezien, en het interesseerde me dus nog amper. Hoe krijg je brave tieners ???
donderdag 13 maart 2008 om 19:53
Tja, iedere moeder doet het blijkbaar op haar eigen manier. Ik mocht pas uit op mijn zestiende en dat was ook aan strenge regels verbonden. Ze wilde me overal voor behoeden, overal bij weg houden, soms op het rigide af. Ze bedoelde het vast allemaal heel goed maar ik denk niet dat haar manier een goede was. Ik heb er in elk geval vaak een klote gevoel over gehad hoe ze met mij omging. Dat wil ik mijn kinderen besparen en ach, ik zal daarbij weer andere fouten maken. Je kunt het nooit helemaal goed doen.
Tegenwoordig hebben we het fijne internet waar je alles op kunt vinden, ook de nare of extreme kanten van het leven. Sommige ouders vinden dat doodeng en willen hun kinderen daar zo lang mogelijk zo ver mogelijk van weg houden. Ik trek het dan door hoe mijn moeder daar mee omging, alleen dan zonder het internet en voor mij voelt dat niet goed. Op mijn 17e wist ik van veel dingen niet af en als je veel niet weet, weet je de gevaren ook niet.
Tegenwoordig hebben we het fijne internet waar je alles op kunt vinden, ook de nare of extreme kanten van het leven. Sommige ouders vinden dat doodeng en willen hun kinderen daar zo lang mogelijk zo ver mogelijk van weg houden. Ik trek het dan door hoe mijn moeder daar mee omging, alleen dan zonder het internet en voor mij voelt dat niet goed. Op mijn 17e wist ik van veel dingen niet af en als je veel niet weet, weet je de gevaren ook niet.
vrijdag 14 maart 2008 om 02:07
Youtube kan heel leuk zijn, geweldig die oude clips en scetches van programma's waar geen dvd box van te koop is.
Er zullen ook ongetwijfeld genoeg zaken op staan die ik niet wil zien. Die keuze maak ik zelf!
Echter heb een kind van 7 en die zit zowel thuis (onder toezicht) als bij vriendjes achter computer. Eenmaal thuis moet ik kijken naar het filmpje op youtube wat ze heeft gevonden bij vriendje X. Grappig, een filmpje met een liedje van Hans Teeuwen (geweldig voor volwassenen). Kon nog net. Maar vervolgens vind je in de suggesties links naar ander materiaal van Hans T. Kind is nieuwsgierig wanneer er plaatjes van Sinterklaas verschijnen. Maar tis toch echt niet de bedoeling dat ze ziet hoe de Sint een beurt krijgt van een paar kerels!! Heb geen controle wanneer ze bij klasgenootjes is, die vaak oudere broers en zusjes hebben. Maar thuis bepaal ik wat er wel of niet gezien kan worden op het net!!!
Er zullen ook ongetwijfeld genoeg zaken op staan die ik niet wil zien. Die keuze maak ik zelf!
Echter heb een kind van 7 en die zit zowel thuis (onder toezicht) als bij vriendjes achter computer. Eenmaal thuis moet ik kijken naar het filmpje op youtube wat ze heeft gevonden bij vriendje X. Grappig, een filmpje met een liedje van Hans Teeuwen (geweldig voor volwassenen). Kon nog net. Maar vervolgens vind je in de suggesties links naar ander materiaal van Hans T. Kind is nieuwsgierig wanneer er plaatjes van Sinterklaas verschijnen. Maar tis toch echt niet de bedoeling dat ze ziet hoe de Sint een beurt krijgt van een paar kerels!! Heb geen controle wanneer ze bij klasgenootjes is, die vaak oudere broers en zusjes hebben. Maar thuis bepaal ik wat er wel of niet gezien kan worden op het net!!!