Ik voel me niet begeerd

27-02-2012 00:20 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lange tijd twijfelen wil ik toch eindelijk eens hier op het forum smijten. Ook omdat ik het nu echt moe ben en er de laatste tijd behoorlijk ongelukkig van word.

Tweede reden is omdat ik het ook gewoon eens kwijt wil. Ik ben nu ook niet de persoon die met deze problemen gaat aankloppen bij mijn vrienden en hier is het behoorlijk anoniem.



Misschien eerst even de situatie schetsen. Ikzelf ben een man van 26 jaar en heb reeds 3 jaar een relatie met een vrouw van 22 jaar. Het waren 3 prachtige jaren en ik zie ze echt graag, laat dit duidelijk zijn. Maar de laatste tijd krijg ik meer en meer het gevoel dat haar libido meer en meer zakt. In het begin van onze relatie haalden we vlotjes 3x per week. Voor haar was toen ook alles nog nieuw, want ik was haar eerste vriend.



Maar het laatste jaar mag ik al blij zijn als we 1x per week halen. Ik geef toe, ik heb een redelijk hoog libido en het hoeft voor mij ook niet met een gemiddelde van 3x per week. Maar zoals het nu is, heb ik het er echt moeilijk mee.



Voor haar moet het ook altijd kloppen. 's Morgens mag ik haar bij wijze van spreken niet aanraken, want dan heeft ze er geen zin in. 's Avonds ligt ook al moeilijk, want dan is ze moe. Overdag kan eventueel als er genoeg tijd voor is (minimum een uur) en dan mogen er nog geen andere stoorzenders zijn, zoals stresserende werksituaties. Ik begrijp haar soms wel, want soms heeft ze wel lastige periodes op het werk en op familiaal gebied. Maar seks kan hier dan toch ook soms een goeie uitlaatklep voor zijn?



Als ik dan eens laat blijken dat ik zin heb, krijg ik dan ook vaak te horen dat ze geen zin heeft of zegt ze 'heb jij weeral zin?' of 'jij denkt maar aan dat'. De laatste tijd heb ik dan ook meer en meer het gevoel dat ik haar iedere keer moet overhalen om te vrijen en dat ze het tegen haar zin doet. Pas op, eenmaal we dan bezig zijn en ze zin heeft gekregen laat ze haar wel volledig gaan. Maar ik moet er gewoon enorm veel moeite doen en voel me hierdoor behoorlijk onzeker door.



Ik moet ook altijd het initiatief nemen, zelf krijg ik nooit eens het gevoel dat ze zelf eens zin heeft.

Uiteraard heb ik haar dit al verschillende keren gezegd, maar dat verandert weinig tot niets aan de situatie. Het lukt haar zelf niet om mij gewoon eens bij de hand te nemen en mee te nemen naar boven. Zelf zal zij het initiatief niet nemen.



Wat moet ik hiermee met deze situatie? Ik word er echt ongelukkig door en vandaag was de spreekwoordelijke druppel. Na reeds een maand zonder seks hadden we deze middag de tijd en de sfeer was er ook, maar het kwam er gewoon weer niet van.

Ik krijg echt het gevoel alsof we een koppel zijn die al 30 jaar getrouwd is, terwijl we begod nog maar in de twintig zijn.



Deze situatie is toch niet meer normaal? Of zie ik het te mannelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:joop_2000 schreef op 27 februari 2012 @ 02:01:

Beetje typische reacties hier en daar.





[...]



Het draait hier specifiek om een bepaalde behoefte van TO. En zoals hij zelf stelt, hij doet op veel vlakken zijn best en zat andere dingen voor haar.





[...]



De nadruk veel te veel op seks? Vind je het gek als hij er hartstikke veel zin in heeft en het er bijna nooit van komt, en als initiatief van zijn kant ook amper beantwoord wordt? En zoals hij schrijft, afgelopen middag was er een prima kans.





[...]



Volgens mij geeft TO hier toch een vrij helder, concreet verhaal. En de specifieke details waar jij om vraagt liggen voor hem (en voor mij trouwens ook) kennelijk niet automatisch voor de hand om hier allemaal op te sommen.



ten eerste probeer ik vragen te stellen om een helder beeld te krijgen van de situatie, ik kan TO wel tips geven, maar het kan heel goed dat hij dit allemaal al geprobeerd heeft. mocht TO een seksuoloog gaan bezoeken, hij/zij zal ook met vragen komen.



het gaat mij niet om het gegeven dat TO seks wil, lijkt mij vrij normaal. het gaat mij om de insteek om dat voor elkaar te krijgen. hij heeft al meerdere keren aangekaart dat hij meer seks wil/waarom zij geen initiatief toont. dit heeft geen effect gehad. dan kun je hetzelfde proberen of een andere insteek.



mijn advies: op een andere manier communiceren, jij stelt dat TO's vriendin het probleem naast zich neerlegt en zich afwachtend opstelt. TO doet precies hetzelfde: ik wil meer seks, ik voel mij niet begeerd, jij moet meer initiatief tonen. en gaat dan vervolgens ook mokken, oftewel ikke ikke ikke.



hij zou zich ook eens in zijn vriendin kunnen verplaatsen, want het lijkt mij best hard aankomen als je partner aangeeft, zich niet meer begeerd te voelen. ik kan mij goed voorstellen dat TO's vriendin steeds meer in haar schulp kruipt. ze geeft namelijk aan dat ze het moeilijk vind om initiatief te tonen, is voor haar ook moeilijk, ze is hier in haar hoofd mee bezig, maar ze kan daarin niet veel goed doen, want TO komt weer aanzetten met ik wil seks, seks, seks. oftewel zij moet zich aanpassen. en dat stoort mij!
Alle reacties Link kopieren
Hmm @Joop jouw advies is anders ook vrij kort door de bocht. Maar snap dat wel. Ik vind ook dat al spelen er andere dingen daarmee de kous natuurlijk niet af is voor TO en zijn vriendin.

Niemand hoeft en moet tegen zijn zin seks hebben en libido kan zo veranderlijk zijn als het weer.

TO er worden wel degelijk interessante dingen gevraagd. Over de pil, wat er speelt voor je vriendin etc. Dit omdat het daadwerkelijk een verandering in libido teweeg kan brengen.



Wat me eigenlijk verwondert is dat jouw vriendin kennelijk wel vaak masturbeert. Doet ze dat om zich te ontladen of omdat ze daadwerkelijk wél zin heeft? Want dan heeft ze dus geen zin in jou, als dat laatste het geval is. En dan is het goed om erachter te komen waarom niet. Het kan net zo goed liggen aan je houding ten opzichte van seks als aan het feit dat je na een aantal jaren misschien niet meer zo aantrekkelijk voor haar bent, om wat voor reden dan ook. Of het ligt juist helemaal niet aan jou.



Dat ben jij, maar ze heeft zelf ook een verantwoordelijkheid. Kennelijk vind jij het wél fijn met haar. Ze zou zich er drukker over moeten maken wat mij betreft, als ze samen de relatie wil laten blijven werken. Ze hoeft niet stante pede met je naar de seksuoloog maar misschien speelt er een depressie of wat anders waardoor ze minder zin heeft?



Probeer het gesprek gaande te houden maar met een andere insteek. Dus niet over je behoeften maar over die van haar. Wat wil zij, wat is haar behoefte qua seks, wat is haar ideaal? Heeft ze fantasieën? Wie weet kom je er zo achter wat er speelt. Het is altijd heel lastig als er een groot verschil in libido is want als je er veel over praat heeft dat meestal het effect dat de ander er onzeker van wordt en jij ook. Of dat het libido nog meer daalt.



Heel veel succes en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
stress kan behoorlijk meespelen dat geef jezelf ook al aan. ook in haar familie spelen er zaken. jij vult voor haar in dat seks dan als uitlaatklep kan werken, maar zij kan dit totaal anders zien. kan het zijn dat ze het nu gewoon erg moeilijk heeft en liever een arm om haar heen heeft?
Alle reacties Link kopieren
Op welke wijze heb je het nu met haar besproken? (Gebruikte woorden, emotie....) Blijkbaar is die manier niet effectief geweest, dus moet je op zoek naar een andere manier om het bespreekbaar te maken.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:dolores007 schreef op 27 februari 2012 @ 00:37:

Misschien moet je eens op een andere manier je liefde laten blijken.

Ik wil ook altijd graag een ander soort aandacht dan "dat"

Knuffelen, lieve dingen zeggen... gewoon... even voelen dat ik er toe doe.



En wij zijn 4 jaar bij elkaar bijna, en doen het nog elke dag.

Bijna dan... en soms 2x per dag.Echt waar?
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfeestjurk schreef op 27 februari 2012 @ 00:48:

[...]





je wilt seks, dat zal zij ook voelen, ondanks dat je wel moeite voor haar doet, kan zij dat opvatten als een poging om toch seks te kunnen hebben





Ach stel je toch niet zo aan, wat is dit voor feministisch gezever? We leven niet meer in de jaren 70. Als een kerel graag sex met je wil, is dat een compliment.



Maar o wee, als die vent ineens niet meer wil, dan zijn de rapen pas echt gaar.
Alle reacties Link kopieren
Crazykick, wat vind je van de reacties?
Alle reacties Link kopieren
Hier is een harde waarheid: ze heeft geen zin in seks met jou.



Ik bedoel, hoe duidelijk kan het zijn? Ze begint nooit een keer zelf, en als je zelf aanstalten maakt, dan zit ze op je te vitten.



Nog een keer, zodat het doordringt: ze heeft geen zin in seks met jou.



Wat je er mee doet, moet jij weten. Maar passie, dat is er in de relatie of dat is er niet. Als het er niet is, dan durf ik te wedden dat niemand daar wat aan kan doen.



Het spijt me als ik zo hard ben. Maar ik denk dat het belangrijk is, dat je geen onrealistische verwachtingen hebt van de toekomst met deze vrouw.



Echt, ik voel je pijn. Zelf heel lang in een seks-loze relatie blijven hangen, totdat ik doorhad, dat haar boodschap eigenlijk heel duidelijk is geweest, al die tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:crazykick schreef op 27 februari 2012 @ 00:20:

Wat moet ik hiermee met deze situatie? Ik word er echt ongelukkig door en vandaag was de spreekwoordelijke druppel. Na reeds een maand zonder seks hadden we deze middag de tijd en de sfeer was er ook, maar het kwam er gewoon weer niet van.

Ik krijg echt het gevoel alsof we een koppel zijn die al 30 jaar getrouwd is, terwijl we begod nog maar in de twintig zijn.



Deze situatie is toch niet meer normaal? Of zie ik het te mannelijk?Ik ben het helemaal met je eens: ik vind het ook niet normaal. Ook vind ik je posts duidelijk genoeg en snap ik sommige reacties niet helemaal. Het is overduidelijk dat je je ongelukkig voelt onder de situatie en dat kan ik me méér dan voorstellen. Herkenbaar vind ik je verhaal ook, want ik heb een man met zo'n probleem: nooit het juiste moment voor seks, dr is altijd wel wat. Ik vind het dus niet een mannelijke respons. Egoïstisch vind ik je ook niet, want in een goede relatie, waarbij jullie het er allebei waarschijnlijk over eens waren dat seks bij een normale liefdesrelatie hoort, mág je ook wat verwachten van die ander.......ik vind het eerder egoistisch als de ander niets wil doen met de verlangens die er zijn maar niet bevredigd kunnen worden. Natuurlijk moet je alle mogelijke oorzaken nagaan, maar ik mag aannemen dat je dat ook doet/gedaan hebt. Een gebrek aan libido moet ergens aan liggen, al zal niet iedereen die mening met mij delen........
Alle reacties Link kopieren
@ Flukehydra jij bent ook een Hater niet waar?..

Hier een omgekeerd verhaal, ik heb een hoger libido als vriend en vind dit ook erg vervelend, ik moet ook bijna altijd beginnen en daar heb ik nu dus geen zin meer in. Nu ben ik zwanger, maar heb gezegd als ik uitgezwangerd ben en je doet nog zo , zoek ik er 1 bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 28 februari 2012 @ 21:20:

Nu ben ik zwanger, maar heb gezegd als ik uitgezwangerd ben en je doet nog zo , zoek ik er 1 bij.Dat vind ik een valide reactie, maar het is nog maar zeer de vraag of dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Of het helpt? dat is niet de bedoeling hiervan, ik wil gewoon meer sex en als hij niet wil, ja jammer voor hem dan.. 1 of 2 x in de week snel snel snel vind ik niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 28 februari 2012 @ 21:39:

Of het helpt? dat is niet de bedoeling hiervan, ik wil gewoon meer sex en als hij niet wil, ja jammer voor hem dan.. 1 of 2 x in de week snel snel snel vind ik niet genoeg.Tja... Mensen zijn geen robots. Jij kan het niet genoeg vinden, maar hoe ga je er voor zorgen dat het voor jou voldoende is? Je zegt, "dan zoek ik er 1 bij", maar dat gaat natuurlijk de sfeer verzieken. Tenzij hij daar vrede mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:flukehydra schreef op 28 februari 2012 @ 22:01:

Tja... Mensen zijn geen robots. Jij kan het niet genoeg vinden, maar hoe ga je er voor zorgen dat het voor jou voldoende is? Je zegt, "dan zoek ik er 1 bij", maar dat gaat natuurlijk de sfeer verzieken. Tenzij hij daar vrede mee heeft.Hmja de sfeer is nu sowieso al verziekt, met zo'n pertinent tekort aan seks. Ik zou me er ook niet bij neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:joop_2000 schreef op 28 februari 2012 @ 22:26:

[...]



Hmja de sfeer is nu sowieso al verziekt, met zo'n pertinent tekort aan seks. Ik zou me er ook niet bij neerleggen.



Ik ook niet, maar de grote vraag is of het wat uithaalt. Naar mijn ervaring helpt het niet om te dreigen, te klagen, te vragen. Ook de extra aandacht, de etentjes, sfeer maken, weekendjes weg, massages, god weet ik wat nog meer.



Simple als that -- als de vonk is verdwenen, dan komt ze niet zomaar terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:flukehydra schreef op 28 februari 2012 @ 23:02:

[...]





Ik ook niet, maar de grote vraag is of het wat uithaalt. Naar mijn ervaring helpt het niet om te dreigen, te klagen, te vragen. Ook de extra aandacht, de etentjes, sfeer maken, weekendjes weg, massages, god weet ik wat nog meer.



Simple als that -- als de vonk is verdwenen, dan komt ze niet zomaar terug.



Tuurlijk helpen dat soort dingen niet. Alles wat je doet, de extra aandacht, weekendjes weg, etentjes, sfeer maken, alles wordt uitgelegd als een verleiding tot seks. Dat legt er natuurlijk weer druk op bij je partner, waardoor ze er natuurlijk helemaaal geen zin meer in hebben.



Leuke vicieuze cirkel die niet te doorbreken is. Heb je te weinig seks en vind je partner dat dat jouw probleem is, kan je eigenlijk maar 2 dingen doen: Weggaan of vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
Je slaat de spijker op zn kop Julius, die vicieuze cirkel is ook bijna niet te doorbreken, dat is ook het frusterende ervan.....

Mijn vriend kampt daar ook mee: van teveel druk wordt hij heel onrustig, maar ik word erg onrustig van te wéinig initmiteit en de cirkel is rond. Kip en het ei verhaal, en nauwelijks een oplossing voor te vinden, helaas.......... Begrip voor elkaar is er wel, maar een kant en klare oplossing niet......ik zou dan ook niet weten hoe je zo'n impasse kunt doorbreken.....trucendoos is leeg.

Ik ga nu zo'n beetje mn eigen gang (wetende dat ik dat op de lange termijn ook niet volhoud) en 'zie het nog even aan'..........ik hoop dat ik er op een dag zo genoeg van heb dat het eenvoudig is om definitief de deur achter me dicht te trekken......
Alle reacties Link kopieren
ik voel me helaas ook niet meer begeerd :(. it sucks!
Alle reacties Link kopieren
Ach 1 x per week laat ze verder met rust.

En sla verder de hand aan je zelf.
Alle reacties Link kopieren
@ Burgos



WTF dus maar accepteren..? Het is niet anders?

En voor de rest maar lekker masten?



En dan moet je nog 50 jaar met elkaar..



Lekker advies gast..
Alle reacties Link kopieren
Nou Burgos?
Alle reacties Link kopieren
@ Flukehydra, het zal me worst wezen of hij akkoord gaat, het is ook mijn leven, ik heb gezegd misschien maar een open relatie, kan jij ook fijn met anderen neuken, maar dat wil hij niet, tenminste hij zal wel willen maar wil mij niet delen. Tja ik ga niet met minder genoegen nemen omdat hij minder zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:crazykick schreef op 27 februari 2012 @ 00:20:

Na lange tijd twijfelen wil ik toch eindelijk eens hier op het forum smijten. Ook omdat ik het nu echt moe ben en er de laatste tijd behoorlijk ongelukkig van word.

Tweede reden is omdat ik het ook gewoon eens kwijt wil. Ik ben nu ook niet de persoon die met deze problemen gaat aankloppen bij mijn vrienden en hier is het behoorlijk anoniem.



Misschien eerst even de situatie schetsen. Ikzelf ben een man van 26 jaar en heb reeds 3 jaar een relatie met een vrouw van 22 jaar. Het waren 3 prachtige jaren en ik zie ze echt graag, laat dit duidelijk zijn. Maar de laatste tijd krijg ik meer en meer het gevoel dat haar libido meer en meer zakt. In het begin van onze relatie haalden we vlotjes 3x per week. Voor haar was toen ook alles nog nieuw, want ik was haar eerste vriend.



Maar het laatste jaar mag ik al blij zijn als we 1x per week halen. Ik geef toe, ik heb een redelijk hoog libido en het hoeft voor mij ook niet met een gemiddelde van 3x per week. Maar zoals het nu is, heb ik het er echt moeilijk mee.



Voor haar moet het ook altijd kloppen. 's Morgens mag ik haar bij wijze van spreken niet aanraken, want dan heeft ze er geen zin in. 's Avonds ligt ook al moeilijk, want dan is ze moe. Overdag kan eventueel als er genoeg tijd voor is (minimum een uur) en dan mogen er nog geen andere stoorzenders zijn, zoals stresserende werksituaties. Ik begrijp haar soms wel, want soms heeft ze wel lastige periodes op het werk en op familiaal gebied. Maar seks kan hier dan toch ook soms een goeie uitlaatklep voor zijn?



Als ik dan eens laat blijken dat ik zin heb, krijg ik dan ook vaak te horen dat ze geen zin heeft of zegt ze 'heb jij weeral zin?' of 'jij denkt maar aan dat'. De laatste tijd heb ik dan ook meer en meer het gevoel dat ik haar iedere keer moet overhalen om te vrijen en dat ze het tegen haar zin doet. Pas op, eenmaal we dan bezig zijn en ze zin heeft gekregen laat ze haar wel volledig gaan. Maar ik moet er gewoon enorm veel moeite doen en voel me hierdoor behoorlijk onzeker door.



Ik moet ook altijd het initiatief nemen, zelf krijg ik nooit eens het gevoel dat ze zelf eens zin heeft.

Uiteraard heb ik haar dit al verschillende keren gezegd, maar dat verandert weinig tot niets aan de situatie. Het lukt haar zelf niet om mij gewoon eens bij de hand te nemen en mee te nemen naar boven. Zelf zal zij het initiatief niet nemen.



Wat moet ik hiermee met deze situatie? Ik word er echt ongelukkig door en vandaag was de spreekwoordelijke druppel. Na reeds een maand zonder seks hadden we deze middag de tijd en de sfeer was er ook, maar het kwam er gewoon weer niet van.

Ik krijg echt het gevoel alsof we een koppel zijn die al 30 jaar getrouwd is, terwijl we begod nog maar in de twintig zijn.



Deze situatie is toch niet meer normaal? Of zie ik het te mannelijk?



Je ziet goed kerel, wat willen die wijven dan? Jij in de bloei van je leven en dan ook nog eens door een puperaalmokkeltje de wettten voor laten schrijven....



Neem een ander !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven