verboden voor zwangeren! alleen voor zwangerworders! DEEL2

07-03-2012 23:07 2467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die net even wat meer moeite heeft om zwanger te worden...in de MMM of niet....als het even niet zo makkelijk allemaal gaat, sluit je dan bij ons aan



Kunnen we even lekker kletsen over het wel en wee...en al die irritante mensen om ons heen die in no time zwanger raken







NAAM:LEEFTIJD:BABY NUMMER:START MAAND:NOD:INFO/BIJZONDER:Cookie28291Zomer 1020 dec gelukkigmeisje312jan 1122 dec2o dec gyn Pachelbel302mei 116 dec half jr zelf proberenMarilene321okt 1126 decpco Illgirll 26 1 aug 114 dec Marissevisje 36 1 okt 10 8 dec IUI 5 met pregnylpietervrouw36 1 sept 09 13 dec korte LF druppel 352 nov 11 11 dec 12/12 gesprek nena33 1 okt 11 6 dec1mk:( missor 30 1 juni011 mk :( zaad niet topnb1987 25 1e nov 1119 decclomid ModestMouse 29 1e november 1113 decclomidKena 26 2e dec 11??1 mk
Alle reacties Link kopieren
Gelukkigmeisje, je bent echt een ontzettende nerd Mooie tabel hoor, bedankt!



Bult, spannende dagen voor ons. Ik ben van plan voorlopig niet te testen. Heb nogal een afkeer gekregen van negatieve testen. Dan maar liever gewoon afwachten tot ik ongesteld geworden ben. Wat ga jij doen?



Fijn weekend allemaal!
Ziet er indd goed uit, die tabel, mooi gedaan gelukkigmeisje!
Alle reacties Link kopieren
@pachelbel, nee ga jij niet testen? Ja snap wel wat je bedoelt.. Ik weet niet echt wanneer ik nu precies ongesteld moet worden.. Ik had de 23ste, 24ste en 25ste van febr. een positieve ovulatie test. Dus zou zeggen, zondag of / maandag.

Heb nu veel buikpijn en had net ( even vies ) heeeel veel witte afscheiding.. Weet niet wat dat inhoud? Maar denk dat ik ongesteld ga worden.. :(



Ja mooie tabel, @gelukkigmeisje, in mei mijn 2011ste kind. Dan doe ik goed!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, hoe is het met iedereen?

Gelukkigmeisje, de tabel ziet er top uit dacht ik zo! Knap gedaan!



Boschbolleke ja ik voel me goed, zit weer zoveel beter in me vel dan afgelopen weekend en begin van de week! Als je zo in je hormonengedoe zit van ongesteld zijn kun (ben)je zo'n ander mens zijn..Heb gelukkig me teunisbloempilletjes ook weer dus volgende maand zal het niet zo erg zijn als laatst!



Ik heb ook nagedacht over waarom me laatste menstruatie zo heftig was, waarom ik er zo van overtuigd was dat ik nu echt zwanger was. Denk dat ik het weet?!, ik heb op me werk het aanbod/ de vraag gekregen om in september een opleiding te starten van 1 jaar tot evv-er, dit wil ik heel graag, ik wil graag meer groeien en vind me werk geweldig. Het is een geweldig compliment dat ze mij willen hebben! Ik zie heel veel voordelen maar nadelen zijn er natuurlijk ook. Zo is het, als ik zwanger word krijg ik wel zwangerschapsverlof maar omdat ik 1jaar met de opleiding bezig ben zal ik geen ouderschapsverlof oid op kunnen nemen.. Ik moet er echt 1jaar lang helemaal voor gaan..

Dus als ik zwanger zou worden, hoe dan?, ik ben geen fan van me kind naar het kinderdagverblijf te brengen en aangezien manlief telkens 2maand weg is .....



Ik had mezelf dus een soort van 'deadline' gesteld, ik heb nog niet officieel gesolliciteerd, me sollicitatie moet half april binnen zijn.. Mijn gedachte was dus beetje van deze maand moet ik zwanger zijn, dan hoef ik niet te solliciteren en is mijn keuze heel makkelijk snel gemaakt.. Snappen jullie het nog?



Wat is jullie gedachte? Ik wil de opleiding heel graag maar ik wil zo dol en dolgraag een kindje!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk trouwens als verzorgende-ig in een verpleegtehuis op pg afdeling.
Alle reacties Link kopieren
@cookie wat gebeurt er ná dat jaar? moet je dan bijv ft werken of niet?



Ik heb Bram in laatste jaar van studie gekregen...toen Bram 3mnd was, ben ik gaan afstuderen (pt 3dgn pw, dat was mijn voorwaarde) Vriend heeft 1 dag papaverlof opgenomen zodat bram 2 dgen (1 hele en 2 halve...en soms nam ik die hele dag een halve dag vrij zodat bram maar 3 halve dagen op creche zat)



voor mij persoon (en daarmee wil ik niemand afvallen, ieder zijn keuze) gaat B ram voor welke carriere ook. Ik had kunnen kiezen voor ft werken maar dat wil ik niet...daarom gekozen voor webshop en freelance vertaalwerk vanuit huis...



Wij hebben niet heel erg veel geld en doen het zuinig aan, maar dat liever dan b veel naar creche...
Alle reacties Link kopieren
Na dat jaar krijg ik een contract van min 24uur per week, zorginstelling ziet het liefst 28uur. Als evv-er werk je wel voornamelijk dagdiensten, maar sowieso ook om het weekend en hier en daar een avond en nachtdienst.



Ik zou sowieso wel willen dat ons kindje naar een creche oid gaat (1- max 2halve dagen pw) zodat hij/ zij leert met andere kindjes om te gaan, ik wil alleen niet daarvan afhankelijk zijn. We hebben hier ook geen fam wonen, zijn 300km verder gaan wonen en manlief is natuurlijk veel van huis.



Terug verhuizen of manlief die al dan niet tijdelijk minder gaat werken is geen optie!



Dit is dus ff dubio.. Aan de ene kant zegt me gevoel best sterk ' ga voor de opleiding, als je zwanger word vind je er ook passende oplossingen voor'

Ik werk nu in de poule, 0uren contract tot de zomer..
Alle reacties Link kopieren
@cookie, fijn te horen dat je je weer wat beter voelt. Kan soms echt hel zijn rond die tijd ja, bah.



En waarom zou je dan geen ouderschapsverlof op kunnen nemen? Vind ik gek. Maar snap dan wel je dilemma ja. Ik ben nu ook bezig dit jaar met omscholing en pas geleden gevraagd door mijn baas om direct als ik klaar ben met een nieuwe functie te starten. Vind ik ook wel spannend nu, gezien er niets zwart op wit staat en ik toch wel hoop zwanger te worden! Maar ja, risico's hou je toch. Ik heb al zo vaak de uitspraak gehoord dat je nooit helemaal klaar bent voor een kindje... En gaat dit altijd zo zijn met je man? Lijkt me wel pittig voor je als je straks je kleintje hebt! Nou, geen goed advies dus hier, haha! Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Oh lees nu je reactie... Als je een 0uren contract hebt nu, heb je geen zwangerschapsverlof, of wel? Bij mij op het werk niet namelijk....
Alle reacties Link kopieren
Me man zn werk blijft zo voor de komende jaren ja, als hij ook nog hoger in functie gaat word het alleen maar 'erger' in de zin van dat hij dan als hij thuis is ook oproepbaar moet zijn ed., dat stelt hij dus voorlopig uit!

Qua werk, ik ga vanaf Juni naar 20uur contract, weliswaar heb ik dat nog niet zwart op wit maar is me wel toegezegd. Zwangerschapsverlof heb je niet als je 0uren contract hebt, als je slim speelt kun je het wel krijgen voor de uren die je de maanden ervoor gemiddeld gewerkt hebt, kan wel de nadeel hebben dat je na die toezegging minder uren gaat werken en het contract nietig word verklaard..

Je hebt helemaal gelijk boschbolleke, risico's hou je toch! En daar zijn we ons ook van bewust.



Als ik ga voor de opleiding zit ik er na me diploma 3jaar aan vast, stop ik in de tussentijd moet ik alles terugbetalen.. Ik durf ook niet goed te vragen naar het hoe of wat, ik ben bang dat ze me dan niet willen hebben, ik heb wel de leeftijd en 'situatie' om kindjes te gaan krijgen..



Miss maak ik het mezelf ook wel te moeilijk en moet ik gewoon solliciteren en bij het gesprek gewoon deze dingen open en eerlijk aankaarten. Als ze me dan alsnog willen hebben kan ik ook 'eisen' stellen, willen ze me niet heb ik duidelijkheid en komt mijn kans een paar jaar later wel.
Alle reacties Link kopieren
Goede tabel gelukkigmeisje!! Maaruh..ik wil er nog eventjes niet in, is dat okee?



Cookie, spannend hoor. Ik proef zo tussen de regels door dat je de keuze misschien al een beetje gemaakt hebt? Ik zou ook zeggen GA ervoor! Het lijkt me beslist een situatie waarin je een oplossing zal kunnen vinden voor een zwangerschap. Als je tegen de tijd dat je begint nog niet zwanger bent dan kun je toch veruit het grootste gedeelte van de opleiding doen, en mocht je toch net van tevoren zwanger blijken dan kijk je hoe je je dan voelt. En wat je zelf zegt in je laatste alinea: alles open en eerlijk aankaarten, zij zullen zelf misschien ook wel doorhebben dat dit qua leeftijd en situatie een mogelijkheid is.



En goed van je dat zelf geanalyseerd hebt waarom de menstruatie dit keer zo hard aankwam, dan kan je het ook beter plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ah zo. Fijn dat je man nog geen hogere functie neemt dan! Lijkt me niet erg fijn dan.

Top dat je vanaf juni een 20 uur contract hebt! En tja, op zich is het niet gek om dit te bespreken op je werk hoor. Is vrij normaal zelfs. Niet dat ik het doe overigens maar bij mij is de regeling niet van kracht dat ik nog drie jaar aan hun vast zit. Aan de andere kant, denk je dat je eerder zou willen stoppen dan? Als je die opleidig wil doen, lijkt me dat je het wel ziet zitten verder te gaan in dit werk..?
@pachelbel en bult: ik duim voor jullie!

@cookie: ik zou doen wat jullie het beste lijkt, begrijp mij niet verkeerd, stel het duurt een tijdje voordat je zwanger wordt, dan zit je wel al in de opleiding en is er misschien meer mogelijk? Of wat je al zei, bespreek het op je werk en kijk wat de mogelijkheden zijn, dan kan je misschien beter een keuze maken.

@ikzelf: wanneer wij een kindje krijgen gaat hij/zij lekker met mij mee naar mijn werk (op een andere groep) werk nl maar 3dgn, kan ik hij/zij ook een beetje in de gaten houden en het is ook makkelijk met borstvoeding...



Gooi er even een vraagje in:

Al nagedacht over waar bevallen, thuis of in het ziekenhuis en waarom?

(niet om discussies uit te lokken of iets dergelijks, vind t gewoon leuk om te weten)
Alle reacties Link kopieren
@Rania: thuis! Heb de twee bevallingen van een van mijn beste vriendinnen meegemaakt. De eerste onverwachts toch in het zkh (duurde te lang, 24 uur open vruchtwater) en de tweede thuis. Wat een verschil! In het ziekenhuis heeft uiteindelijk een anastesist de baby opgevangen, omdat de gynaecoloog op dat moment het kindje van mijn collega aan het halen was (what r the odds)! En thuis was het super geregeld. Eigen bedje, verloskundige erbij, kraamhulp was er al en haar dochtertje was beneden met opa en oma! Ik weet natuurlijk wel dat er altijd complicaties bij zouden kunnen komen, maar dat zie je dan wel weer.
*breekt even in*



Ik lees af en toe mee op dit topic, en breek even in omdat ik iets las over zwangerschaps- en bevallingsverlof en een 0 uren contract.

Ik heb zelf tijdenlang een 0 uren contract en heb dit al eens opgezocht. Net even op internet gekeken en deze info gevonden:



U hebt gewoon recht op een zwangerschapsuitkering via het UWV. Voor de uitbetaling van het aantal uren, wordt gekeken naar het gemiddelde aantal uren over de afgelopen 3 maanden die u gewerkt heeft. Mocht u voorafgaand aan het zwangerschapsverlof uitvallen wegens klachten of ziekte dan hebt u in eerste instantie recht op een ziektewet uitkering.



Bron: http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=21371



Ik hoop dat jullie snel allemaal zwanger mogen raken!



zwaait naar boschbolleke
Alle reacties Link kopieren
@valk, zo denk ik eigk ook, als ik pas tegen sept zwanger word kan ik een groot stuk van de opleiding gewoon doen. ik ga sowieso helemaal open kaart spelen, als ze me dan toch niet willen heb ik me best gedaan iig! Heb ergens het gevoel dat het goed komt, wat ik ook beslis.Is dit naief of moet je op je gevoel vertrouwen?



@boschbolleke, ik wil sowieso dit werk blijven doen! Voordeel van een 0uren contract is het idee van vrijheid, als ze me bellen en ik wil niet mag ik gewoon nee zeggen zonder reden op te geven. In de praktijk werk ik nu toch gem 40uur p/w.

Ik wil niet afhankelijk zijn van kdv of gastouder, ik wil zelf alles zoveel mogelijk meemaken van me kind.
Alle reacties Link kopieren
@rania, ik wil ook niet het een voor het ander in de wacht zetten. We kunnen niet in de toekomst kijken, we weten niet hoelang het duurt en of het uberhaupt mag gebeuren. Ik ga solliciteren voor de opleiding en blijf lekker rollebollen met manlief als hij thuis is. Speel op me werk en evt opleiding open kaart.



Qua bevalling zou ik gaan voor thuis, vertrouwd! Maar over zulke dingen wil ik pas denken als ik echt zwanger ben eigk, dromen doe je natuurlijk wel.!



@noodles, klopt, er word gekeken naar het gemiddelde aantal gewerkte uren laatste maanden. In de praktijk kun je je daarmee ook in de vingers snijden, werkgever kan je minder uren geven waardoor je na verlof alsnog nihil hebt, en daardoor alsnog inlevert..
Alle reacties Link kopieren
@alyne welkom...ik weet niet of je ons een positief motiverend groepje vindt...we zijn allemaal niet zo snel met zwanger worden :D



@cookie lastig, juist omdat je man zoveel van huis is, zou ik het een lastige keuze vinden...

mijn ervaring is dat B in het eerste jaar erg vaak ziek was, ene na het andere virus van het kdv had hij...ik zou het, als jij de helft van de tijd de enige aanwezige ouder bent, zou ik 24-28 uur werken best veel vinden. Ik was blij met de flexibiliteit (ik deed mijn afstuderen vanuit huis) Als jij wel wilt werken, maar niet afhankelijk wilt zijn van een kdv...wat zie jij dan als oplossing?



zoals eerder gezegd, voor mij gaat bram voor mijn carriere (ik heb een hbo diploma en doe er helemaal niks mee, helaas pindakaas...)



Hoe zitten jullie financieel? Is het op te brengen dat jij thuis blijft? Als dat zo is, zou ik er voor kiezen het eerste jaar thuis te blijven en zodra alles een beetje gestabiliseerd is, voor een kdv kiezen...of gewoon het 0 uren contract behouden en kiezen voor flexibele opvang...en dan idd minimaal werken om toch je CV goed te houden (en geen gat)



@bevallen

ik moet in zhuis, bij B ram ook. (vanwege operatie tijdens zwangerschap en vanwege fluxus bij B ram...bloedde bijna dood....althans, zo voelde dat :D )
Alle reacties Link kopieren
@gelukkig meisje, dat klinkt heftig die bevalling! Dan lijkt het me inderdaad een fijn idee om in het zkh te zijn.



@noodles: haaaaai!!!



@0 urencontract: ik weet de regel van het 0 uren contract idd, heb zelf jarenlang een 0uren contract gehad. Alleen vind ik nu de voordelen van een vast contract (vakantiegeld, ouderschapsverlof etc) niet opwegen tegen de vrijheid van het indelen van je eigen uren....

Maar als je zeker weet dat je dit werk wilt blijven doen, zou ik zeggen: leg et voor op je werk ja, kijken wat de opties zijn. Welicht is er meer nodig en kan er meegedacht worden. Die komen dit echt wel vaak tegen volgens mij, vooral in de zorg met alle vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Goeie tabel GM! Ben alleen nog geen 37, maar dan kan ik er vast een beetje aan wennen



@bevallen ik gaf een bevalling uit het boekje zonder complicaties en was in het ziekenhuis. Daar heb ik geen spijt van gehad. Ik vond het een veilig gevoel, dat mocht het fout gaan, er direct medische hulp was. Ze waren allemaal erg aardig, ook al lag de heje afdeling vol. Goeie herinneringen aan.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de zpelvauten, via mobiel gaat was lastig
Alle reacties Link kopieren
nou eerlijkheid wordt niet altijd gewaardeerd hoor!!



Vriend vertelde op zijn werk dat zodra huis verkocht zou zijn, hij zou vertrekken, relaltief klein bedrijf, belangrijke taken, dus hij wilde het bedrijf goed achter laten...

en wie lag er als eerste uit tijdens de ontslag ronde?!?!?!?!?! VRIEND!!! uiteindelijk is het goedgekomen hoor...hij kreeg oprotpremie...huis was precies op de datum dat zijn contract afliep al verkocht...en hij had nieuwe baan....maar het heeft hem wel pijn gedaan!



Eerlijk op je werk zeggen dat je aan het proberen bent zwanger te worden zou ik NIET doen!



zo, einde betoog :D



@mambo er staat nergens 37 *o* hahaha
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel!

23 Jaar

Lange cyclus van gemiddeld 45 dagen

Ons eerste kindje....



Over het bevallen! Ik woon in Den Haag en hier is een kraamhotel spreekt ons zeer aan! Maar helaas is deze luxe nog niet overal........
Alle reacties Link kopieren
Goh GM, heb zeker een leesbril nodig



Ik zou ook absoluut niet vertellen op je werk dat je bezig bent met zwanger worden! Dat gaat ze geen r**t aan. Als je zwanger bent is er nog tijd genoeg. Ik heb destijds wel eerlijk gezegd dat ik zwanger was toen ik op een leidinggevende functie binnen het bedrijf solliciteerde. Dat werd zeer gewaardeerd. Maar nu weten ze van niks
@dotje: ik woon in de buurt van rotterdam en in rotterdam heb je ook een kraamhotel, lijkt mij naast thuis bevallen ook wel wat...



@vertellen op het werk: ik heb het wel verteld tijdens mijn sollicitatiegesprek, contract is na 6 maanden gewoon verlengd met 15 maanden, het hoeft niet altijd negatief te gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven