Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??



Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ilsie schreef op 13 maart 2008 @ 13:07:

Weet niet meer hoe het heet, maar het is een soort (citrus) winterdrank van Karvan Cevitam. Je kon het koud drinken, maar warm was ie veel lekkerder! Ze hadden hem trouwens ook in kaneelsmaak ofzo.




Warme Wintersiroop!

Zag het van de week nog als 'light' versie bij de AH.

Was superlekker, inderdaad kaneel en stoofpeertjes geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Riz schreef op 13 maart 2008 @ 12:44:

Pizza Quick heb ik hier in de koelkast staan...zo lekker, op een pita, met oude kaas, ui en salami, en dan de oven in...mjam!!!




Ik heb toevallig deze week 2 gerechten gemaakt met pizzaquick. Ik heb er even apart een topic over geopend om niet al te offtopic te gaan. Hier bij eten pijlert, Wat kan je nog meer doen met pizzaquick.



Misschien een ideetje dat je meer kan doen met het lekkere goedje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
http://www.naturalmedia.nl/afbeeldingen/Jeroen_de_Rond/product/winterdrank.jpg
Alle reacties Link kopieren
girl-1983 schreef op 13 maart 2008 @ 13:11:

Balen Tang :-(



Kent iemand nog van dat ontbijtspul in de vorm van een beertje? Een soort koekjes leken het. Was er in drie smaken: vanille, choco en honing. En dan gewoon als koekjes naar binnen werken (al was het in de melk ook lekker). Iemand toevallig nog ergens gezien (is wel láng geleden) of hoe het heet?!
Ja ik weet wat dat is! Ik spaarde vroeger alles van panda's (dat klinkt wel erg sneu trouwens, maar ik was 8) en dat was een soort van panda-ontbijt. Idd in de drie smaken die je noemt. Mijn panda-verzameling staat bij mijn ouders op zolder, inclusief drie lege dozen panda-ontbijt! (tenminste als het zo heette, ga even googelen)
Alle reacties Link kopieren
Riz, ik vind je per ongeluk ergens anders waar het hier ook over gaat, van een hele tijd terug. Vond ik heel grappig, maar ik zie dat je daar met naam en foto opstaat, misschien vind je het niet leuk als dat heel makkelijk te vinden is. Dus ik haal het maar even weg.
Alle reacties Link kopieren
Wie kent deze nog? Smac's (???).

Kleine oranje zakjes chips.



25 jaar geleden at iedereen die dingen. Of je deelde ze uit op je verjaardag op school. Ze kostten bijna niets.



Het was niet echt chips, maar meer een soort kleine zoute koekjes. Je kreeg er een onwijze plakbek van en vieze handen. Ik kneep vaak eerst de inhoud van het zakje fijn om het vervolgens op te lepelen met een theelepel - tjonge, de dingen die je doet als je jong bent...

Ik heb gegoogled, maar geen afbeeldingen kunnen vinden. Jullie misschien?
Alle reacties Link kopieren
Wat me er aan doet denken dat ik uberhaupt alle chips samenkneep tot poeder, hahaha
...
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 13 maart 2008 @ 13:13:

[...]





Warme Wintersiroop!

Zag het van de week nog als 'light' versie bij de AH.

Was superlekker, inderdaad kaneel en stoofpeertjes geloof ik.
Ja klopt! Citrus hebben ze zeker niet meer? :-@
Alle reacties Link kopieren
Ilsie schreef op 13 maart 2008 @ 13:23:

[...]





Ja klopt! Citrus hebben ze zeker niet meer? :-@


Geen idee, ik herkende die ander omdat ik die wel eens dronk vroeger.

Ik zal van de week eens voor je kijken!
Alle reacties Link kopieren
Groene limonadesiroop overigens ook nog gewoon te koop bij de meeste superdeboeren/plus/jumbo enz...superlekker!



Wij kochten altijd van die lange rietjes met gekleurde (druiven)suiker er in. Regenboogstaven...die suiker smaakte dan wat zurig, maar wel errug lekker.



en amerikaanse reesesticks, zijn hier ook een tijdje gewoon bij de ah te koop geweest maar nu niet meer :-(



En die groene dozen met ceasar-salad mix. Normaal maak ik alle salades/dressings gewoon zelf, maar deze was echt superlekker. Weet niet meer welk merk het was maar kom het nergens meer tegen. Wel van Knorr geloof ik maar die vind ik dan weer niet lekker.
lau72 schreef op 13 maart 2008 @ 13:28:

Wij kochten altijd van die lange rietjes met gekleurde (druiven)suiker er in. Regenboogstaven...die suiker smaakte dan wat zurig, maar wel errug lekker.



.
Jamin!
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, die straciatella-bavarois van Dr.Oetker, wat was die lekker! Je kon 'm ook in walnotensmaak krijgen, ik mis ze ontzettend!



Pizza Quick-saus was ook altijd een groot succes bij ons. Ik heb 't tijden niet gehad, maar ik geloof dat het bij Jumbo verkrijgbaar is, maar die is nogal ver weg (girl-1983: helaas niet bij mijn AH te krijgen :-| )



Verder kan ik me van heel vroeger een soort roomijsje op een stokje herinneren, een soort "pop-up" met een kokertje erom heen. Het smaakte een beetje naar banaan. Weet iemand nog hoe die heette?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus is dol op Petsing kip tandoori, een mixpakje. Was te koop in de jaren '80, ze is er zo dol op dat ze het nog wil hebben.

Op nostalgienet zijn er velen die met deze problemen kampen.



Ik moet nog wel eens mensen vragen om produkten uit Belgie of Duitsland mee te nemen die ik erg lekker vindt.

Kazen, bieren en likeuren staan vaak op mijn verlanglijst.

Ik ben trouwens opgelicht door een Vivaforumster, die mij vroeg om wat Nederlandse produkten. Toen het pakje aankwam, verdween ze in het niets, ze woont in Servie.
Alle reacties Link kopieren
Die ronde ijsjes met waterijs en vanilleijs en daarom heen nog een laagje waterijs. Twist of twirl of zo heette die? Lijken op die ijsjes die Wen beschreef, alleen waren deze echt cilindervormig. Jummie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag m aan t begin van dit topic sl voorbij komen maar de Pasta Choca van de ruijter van vroeger. AHHHH ik proef m nog...gek was ik er op!!



en nu hebben ze weer pasta choca, maar dan 1 of andere taaie vorm die in niks lijkt en smaakt als die van vroeger.

Ik heb toentertijd (ik was 8) een brief naar de Ruijter geschreven waarom ze de pasta niet meer maakten.

Toen kreeg ik een heel technisch verhaal over machines waar ik als klein meisje niks van snapte natuurlijk



Maar ik mis m nog steeds!!!
Alle reacties Link kopieren
Riz schreef op 13 maart 2008 @ 12:39:

[...]



Je bedoelt reine claude...die hebben ze hier bij de AH nog, van RAAK
Bij c1000 ook, gewoon van een uber goedkoop merk, mijn kinderen noemen het "uitgeperste kikker sap"
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
http://olutopas.info/beerpix/113.jpg



Dit is wel zooooo lekker om in de zomer te drinken! Ik lust geen bier, maar dit wel. Het is niet zo mierzoet als een breezer, maar ook niet zo bitter als bier, en het is een geweldige dorstlesser.

11 jaar geleden hadden ze het bij de ap en de gall en gall, daarna nooit meer gezien...
Alle reacties Link kopieren
Cica schreef op 13 maart 2008 @ 13:37:

Ja inderdaad, die straciatella-bavarois van Dr.Oetker, wat was die lekker! Je kon 'm ook in walnotensmaak krijgen, ik mis ze ontzettend!



Pizza Quick-saus was ook altijd een groot succes bij ons. Ik heb 't tijden niet gehad, maar ik geloof dat het bij Jumbo verkrijgbaar is, maar die is nogal ver weg (girl-1983: helaas niet bij mijn AH te krijgen :-| )



Verder kan ik me van heel vroeger een soort roomijsje op een stokje herinneren, een soort "pop-up" met een kokertje erom heen. Het smaakte een beetje naar banaan. Weet iemand nog hoe die heette?




Ja ik kom ook nooit in belgie of duitsland maar wat was het toetje gruwelijk lekker.

Die pizzaquicksaus in tegenwoordig echt bij veel supermarkten te krijgen, ik weet al hier in ah, dekamarkt, komart, vomar, kijk anders op de site van Remia waar het in jouw regio te krijgen is. Het is nog niet zo lang dat alle supermarkten het weer hebben. Bij ons staat het bij de een bij het broodbeleg, bij de ander bij de pastasausen (terwijl het geen pastasaus is). Dus misschien even vragen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
van appie heijn eigen merk extra pure chocolade pasta met cocos ... mmmmmmmm

k mis t al jaren !
Alle reacties Link kopieren
Verder kan ik me van heel vroeger een soort roomijsje op een stokje herinneren, een soort "pop-up" met een kokertje erom heen. Het smaakte een beetje naar banaan. Weet iemand nog hoe die heette?[/quote]



volgens mij noemden ze die prikkebeen
Alle reacties Link kopieren
silke schreef op 13 maart 2008 @ 13:50:

Verder kan ik me van heel vroeger een soort roomijsje op een stokje herinneren, een soort "pop-up" met een kokertje erom heen. Het smaakte een beetje naar banaan. Weet iemand nog hoe die heette?[/quote]



volgens mij noemden ze die prikkebeen
Jaaaaa, die bedoel ik!!! X-D
Alle reacties Link kopieren
Van iets recenter datum: Milk & Fruit van Friesche Vlag en dan het smaakje ananas/meloen/komkommer. Vond ik echt heerlijk, maar dit smaakje kan ik nergens meer vinden. Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ik word spontaan sentimenteel van al deze jeugdherinneringen.



Prikkebeen...wat een zalig ijsje was dat.



Smac's komen me bekend voor. Ik weet dat ik ze gegeten heb maar kan me momenteel echt niet voor de geest halen wat het precies was.



Wat ik nog regelmatig mis zijn de ouderwetse invriesijsjes. Die langwerpige zakjes vol met kleurstof (niet van de verantwoorde die er tegenwoordig zijn). Bruin (cola) was het lekkerste. Drie keer zuigen en het ijsje was wit maar heerlijk vond ik ze.

Vraag me trouwens wel af of ik ze nu uberhaupt nog wel lekker zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Die zijn er nog wel hoor poliyana.

Ik had ze bij de super gehaald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven