Gouden walnoot topic
dinsdag 6 maart 2012 om 12:16
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.
Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.
Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?
Join de "Gouden Walnoot"
Ons mandje
Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.
Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?
Join de "Gouden Walnoot"
Ons mandje
donderdag 15 maart 2012 om 09:49
Eigenlijk is het een schat. We hebben veel gemeen; interesses, dingen die we graag doen, dingen waar we van genieten; alleen hebben we beide ook een randje wat wat minder is. Ik probeer wat aan de mijne te doen en het valt me zwaar dat hij dat niet oppakt. Hij heeft wel AD (nu afbouwen) maar ik zou zijn huisarts wel willen schoppen omdat hij niet ziet dat er meer aan de hand is. En ik zou hem wel willen schoppen omdat hij volgens mij niet 100% eerlijk is tegen de huisarts. Hij kan nogal goed mooi weer spelen.
donderdag 15 maart 2012 om 11:03
Lucre, ik heb nog een lekker bijgerecht ermee. En ik wil pas het recept van die courgettebloem gevuld neerzetten als ik die zelf gemaakt heb, wie weet is die niet lekker.
Maar courgette is lekker in vele gerechten. Ook als hapje;
Kan met komkommer en met courgette;
http://i576.photobucket.c ... lerie/amuses/PC190189.jpg
Maar courgette is lekker in vele gerechten. Ook als hapje;
Kan met komkommer en met courgette;
http://i576.photobucket.c ... lerie/amuses/PC190189.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 15 maart 2012 om 13:35
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 maart 2012 @ 08:14:
Maja, ik heb een mega grote pot op het terras met een dood boompje erin. (vorig jaar op MP wat gratis planten opgehaald)
Hoe snel groeit een courgetteplant? Als het snel een mooie grote plant is, dan is die bak ideaal. Is het een plantje dat eerst 10 cm groeit en volgend jaar weer wat, dan is het niet zo een leuk gezicht.
Wat is jouw ervaring?
Of misschien beter aan Blackdress te vragen, wat is jouw ervaring, wat kan ik het beste doen?Een courgette is een 1-jarige plant. Vanaf mei kan hij in volle grond naar buiten (eerst binnen laten groeien als je zelf zaait). Hij zal dan in een paar maanden tijd uitgroeien tot een behoorlijk grote plant. Als je regelmatig oogst als de courgettes nog klein zijn blijft hij nieuwe vruchten geven. In de herfst stopt het en sterft de plant af en kun je hem weggooien om volgend jaar weer opnieuw te beginnen met een nieuwe plant/zaad.
Maja, ik heb een mega grote pot op het terras met een dood boompje erin. (vorig jaar op MP wat gratis planten opgehaald)
Hoe snel groeit een courgetteplant? Als het snel een mooie grote plant is, dan is die bak ideaal. Is het een plantje dat eerst 10 cm groeit en volgend jaar weer wat, dan is het niet zo een leuk gezicht.
Wat is jouw ervaring?
Of misschien beter aan Blackdress te vragen, wat is jouw ervaring, wat kan ik het beste doen?Een courgette is een 1-jarige plant. Vanaf mei kan hij in volle grond naar buiten (eerst binnen laten groeien als je zelf zaait). Hij zal dan in een paar maanden tijd uitgroeien tot een behoorlijk grote plant. Als je regelmatig oogst als de courgettes nog klein zijn blijft hij nieuwe vruchten geven. In de herfst stopt het en sterft de plant af en kun je hem weggooien om volgend jaar weer opnieuw te beginnen met een nieuwe plant/zaad.
donderdag 15 maart 2012 om 17:19
Het kan dus zijn dat ik minder courgettes krijg omdat ik ze in een pot heb en best lang laat groeien/hangen.
Want ik krijg er tussen 4 en 8 per plant, meer echt niet.
Daar was ik eigenlijk best trots op. Geheel onterecht blijkt nu.
*ignorance is bliss*
Want ik krijg er tussen 4 en 8 per plant, meer echt niet.
Daar was ik eigenlijk best trots op. Geheel onterecht blijkt nu.
*ignorance is bliss*
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 15 maart 2012 om 17:28
quote:Maja82 schreef op 15 maart 2012 @ 10:49:
Ik hoop dat we binnenkort weer plaatjes kunnen plakken. Dan kan ik fotootjes laten zien van de groei en bloeisels. Ja precies, met plaatjes! Ik probeer basilicum in mijn vensterbank te laten groeien. Het lijkt nu meer op tuinkers, maar ik houd de moed erin.
Ik hoop dat we binnenkort weer plaatjes kunnen plakken. Dan kan ik fotootjes laten zien van de groei en bloeisels. Ja precies, met plaatjes! Ik probeer basilicum in mijn vensterbank te laten groeien. Het lijkt nu meer op tuinkers, maar ik houd de moed erin.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 15 maart 2012 om 19:01
Hey nutheads! Ik ben ook nogal nutty. Maar die eikel ben ik met een boog omheengelopen. Heb niks met eikels. Aluminium gebruik if vooral als ik bak
Ik wou eventjes een ideetje hier neerleggen en kijken of iemand dit al eens heeft "gedaan". Ik woon in Calgary en ben op dit moment heel druk met het bedenken van culinaire activiteiten voor mijn club. In het najaar wil ik een grote culinaire speurtocht houden. Dit is al gedaan in New York en andere grote steden.
Mensen gaan dan in groepjes op zoek naar allerlei "gekke" en bijzondere eetdingen (ze krijgen bij de start een lijst met ong. 30 opdrachten), dan een foto nemen (bijv. etend een haring als dat de opdracht zou zijn). Voor elke goed uitgevoerde opdracht krijgen ze een bep. aantal punten.
Iemand nog ideeen of tips, ed.?
Ik wou eventjes een ideetje hier neerleggen en kijken of iemand dit al eens heeft "gedaan". Ik woon in Calgary en ben op dit moment heel druk met het bedenken van culinaire activiteiten voor mijn club. In het najaar wil ik een grote culinaire speurtocht houden. Dit is al gedaan in New York en andere grote steden.
Mensen gaan dan in groepjes op zoek naar allerlei "gekke" en bijzondere eetdingen (ze krijgen bij de start een lijst met ong. 30 opdrachten), dan een foto nemen (bijv. etend een haring als dat de opdracht zou zijn). Voor elke goed uitgevoerde opdracht krijgen ze een bep. aantal punten.
Iemand nog ideeen of tips, ed.?
Optimist tot in de kist!
donderdag 15 maart 2012 om 19:36
Welkom Olifantje en de andere nieuwe walnootjes! Kom maar rustig binnenvallen hoor, gezellig juist!
Leuk idee, zo'n culinaire speurtocht. Die haring lijkt me alvast een goed begin... ik kan ernaast zitten maar volgens mij staat er in Calgary niet op iedere straathoek een haringkraam . Wat is eigenlijk wel gebruikelijk eten daar? Voor de beeldvorming en zo... dat ik niet aankom met het fantastische idee om een hamburger te scoren of zo .
Leuk idee, zo'n culinaire speurtocht. Die haring lijkt me alvast een goed begin... ik kan ernaast zitten maar volgens mij staat er in Calgary niet op iedere straathoek een haringkraam . Wat is eigenlijk wel gebruikelijk eten daar? Voor de beeldvorming en zo... dat ik niet aankom met het fantastische idee om een hamburger te scoren of zo .
donderdag 15 maart 2012 om 19:40
quote:Maja82 schreef op 15 maart 2012 @ 11:35:
Krijg ik net een sms: 'Joepie er zijn weer hommels '
Mannen Ah wat schattig. Die wiet zal misschien ook wel meer een symptoom zijn dan een verschijnsel. Haha, zit ik hier op grond van een schattig sms'je de goede borst alweer te verdedigen... maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand die blij wordt van een hommel een vervelend mens kan zijn. Sterkte met je hommelvriend, ik hoop echt dat jullie er uit komen!
Krijg ik net een sms: 'Joepie er zijn weer hommels '
Mannen Ah wat schattig. Die wiet zal misschien ook wel meer een symptoom zijn dan een verschijnsel. Haha, zit ik hier op grond van een schattig sms'je de goede borst alweer te verdedigen... maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand die blij wordt van een hommel een vervelend mens kan zijn. Sterkte met je hommelvriend, ik hoop echt dat jullie er uit komen!