Psyche
alle pijlers
Belangrijk nieuws over de psychiatrie
woensdag 4 juli 2007 om 12:59
ADHD:
www.fonteine.com/adhd.html
Nieuws over psychiatrie en farmaceutische bedrijven:
www.ncrm.nl/nieuws.htm
Kan Ritalin psychotisch maken?
www.haesbrouck.be
Laaste nieuws:
www.psychiatrie.nu
www.fonteine.com/adhd.html
Nieuws over psychiatrie en farmaceutische bedrijven:
www.ncrm.nl/nieuws.htm
Kan Ritalin psychotisch maken?
www.haesbrouck.be
Laaste nieuws:
www.psychiatrie.nu
donderdag 13 maart 2008 om 23:10
De hele discussie volg ik bewust zijdelings, met Astrada zal ik het niet eens worden en ik vind het zonde van mijn energie om steeds 'tegen' te moeten zijn. Agree to disagree zullen we maar zeggen
Maar Tchina, daarom post ik eigenlijk: zou je wel Astrada's volledige naam willen verwijderen uit je post? Als anonimiteit al opgeheven moet worden vind ik dat een zaak van de persoon zelf.
Maar Tchina, daarom post ik eigenlijk: zou je wel Astrada's volledige naam willen verwijderen uit je post? Als anonimiteit al opgeheven moet worden vind ik dat een zaak van de persoon zelf.
donderdag 13 maart 2008 om 23:13
Nou, wat ik eerder bedoel is dat je wellicht veel meer mensen zou aanspreken, als je je anders zou opstellen. Actie reactie en zo.
Verder begin ik er meer dan genoeg van te krijgen. Reactie op wat ik tegen je heb gezegd, krijg ik niet en je wordt bijzonder vervelend in je bekeringsdrang.
Ik ben het met moeders eens dat je behoorlijk gevaarlijk ben, want volgens mij mis jij de nodige kennis om zo van wal te steken.
Verder begin ik er meer dan genoeg van te krijgen. Reactie op wat ik tegen je heb gezegd, krijg ik niet en je wordt bijzonder vervelend in je bekeringsdrang.
Ik ben het met moeders eens dat je behoorlijk gevaarlijk ben, want volgens mij mis jij de nodige kennis om zo van wal te steken.
donderdag 13 maart 2008 om 23:20
donderdag 13 maart 2008 om 23:21
Eén van de symptomen van een psychische aandoening of ziekte kan zijn het volledig gebrek aan ziektebesef, het ontkennen van de kwaal.
Dit maakt de behandeling vaak een stuk moeilijker.
Maar ondanks dat je niet gelooft in het bestaan van bijvoorbeeld een ziekte als kanker kan je er toch gewoon aan doodgaan.
Ik bedoel maar, je kan het wel ontkennen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
Dit maakt de behandeling vaak een stuk moeilijker.
Maar ondanks dat je niet gelooft in het bestaan van bijvoorbeeld een ziekte als kanker kan je er toch gewoon aan doodgaan.
Ik bedoel maar, je kan het wel ontkennen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
donderdag 13 maart 2008 om 23:32
Wiens fout is dat, denk je?
Ik vind het ronduit stuitend dat je niet naar jezelf kijkt, maar liever een hele tak van de gezondheidszorg wil elimineren. Liever dat dan aanvaarden dat je prima geschift bent. En dat daar iets aan te doen is, behalve roepen dat er niets bestaat. Dat vind ik uitermate zwak. Is hetzelfde als iemand die een hekel heeft aan roodborstjes en dan maar roepen dat er in het geheel geen vogels bestaan. Zie je de absurditeit? Zal wel niet.
donderdag 13 maart 2008 om 23:41
Jij bent niet degene om te bepalen wie er geschift is en wie niet Digitalis.
Volgens de DSMIV zijn er 4 miljoen geschifte Nederlanders en is er ook nog een reservevakje voor de resterende 13 miljoen voor wie geen diagnose gevonden kon worden.
Nou, lekkere pseudowetenschap! Ook zij hebben met hun DSM dus niet de deskundigheid in huis om mensen een diagnose te kunnen geven blijkbaar...
Besef je trouwens wel Digitalis, dat je samen met mij een hele grote groep geschift noemt?
Al die mensen die ik citeer zoals Iwan Wolffers, Joop Bouma, Fernand Haesbrouck maar ook anderen met een mening over de psychiatrie zoals Cruise en Travolta(hun religie interreseert me niet, feiten over de psychiatrie wel).
Begrijp je wel dat je de volledige onafhankelijke en objectieve wetenschap ook geschift noemt Digitalis?
donderdag 13 maart 2008 om 23:44
Astrada, ik ben een wetenschappelijker mens dan jij. En jij noemt heel veel mensen die ziek zijn, zeikerds. Besef jij dat wel? Waar sta jij? Sorry hoor, als student filosofie en psychologie neem ik neit zomaar iets aan van iemand die haar katten vegetarisch maakt. Het spijt me zeer, maar als ik mezelf inbeeld dat ik volkomen gezond ben, mogen dan ook mijn littekens, mijn kapotte maag en mijn politierapport weg? Wat ben jij een ontzettend naar mens.
donderdag 13 maart 2008 om 23:47
Haha, ga toch weg. Met iemand die een carnivoor een plantenetend beestje maakt, kan ik inderdaad niet praten. Wie ben jij om over 'nooit meer' te oordelen? Ik was inderdaad bijna 'nooit meer', maar sorry voor jou, ik heb uitstekende pilletjes. Ja, pillen ja. Van jouw zogenaamde farmaceutische maffia. Het kan me helegaar niets schelen wiens bankrekening ik spek, ik overleef. Geweldig, is het niet? Nee, jij had liever gezien dat ik voor de trein sprong. Want dan had ik geen etiket, wel doosdbedorefde ouders en vrienden, maar geen etiket en geen sponsoship voor Schering. Ga toch weg mens, en kijk eerst even in de spiegel en kom je bevindingen vertellen.
donderdag 13 maart 2008 om 23:48
Astrada, ik vind dat je nu te gemakkelijk de schuld op anderen afschuift. Je bent zelf met deze campagne begonnen waarvan je had kunnen weten, met de manier waarop je het brengt, mensen enorm tegen de borst zou stuiten. Hell, dat heb je bij mij ook zeker gedaan.
Je hebt zelf de keuze: zwelgen dat niemand je lief vindt of de zaken anders aanpakken.
Je hebt zelf de keuze: zwelgen dat niemand je lief vindt of de zaken anders aanpakken.
donderdag 13 maart 2008 om 23:49
Uit de eigen psychiatrische hoek word er ook wel het één en ander toegegeven dat het eigenlijk allemaal niet wetenschappelijk is...
"Robert Spitzer" over de DSMIV bijv
http://www.dsm-leugen.nl/
Lees ook de "kritiek" op Wikipedia over de DSM
http://nl.wikipedia.org/w...anual_of_Mental_Disorders
"Robert Spitzer" over de DSMIV bijv
http://www.dsm-leugen.nl/
Lees ook de "kritiek" op Wikipedia over de DSM
http://nl.wikipedia.org/w...anual_of_Mental_Disorders
donderdag 13 maart 2008 om 23:50
Laat haar niet ook dit topic vervuilen aub. Komaan, wie geloven jullie liever eigenlijk? Iemand die in twee richtingen afstudeert of iemand die te dom is om interpunctie te gebruiken? Dit soort mensen fungeren trouwens uitstekend als boksbal. Niemand is toch echt zo? Kennelijk wel. Vind ik zorgwekkender dan alle dames op de psychepijlerT.
donderdag 13 maart 2008 om 23:51
Dus Astrada, alles is nep? Mensen die van wanhoop in zichzelf snijden of branden, nep? Mensen die stemmen horen, nep? Mensen die voor de trein springen omdat ze het niet meer zien zitten, nep? Dit zijn de uitersten en die kun je niet ontkennen. Nog nooit zelf die neiging gehad? Of een familielid begraven omdat 'ie echt echt echt doodwilde en ook doodging? Kom dan maar eens terug.
vrijdag 14 maart 2008 om 00:03
Je vergeet mijn D en T fouten nog Digitalis....
Een studie zegt niets Digitalis.
Thomas Sasz en Hanneke Teunisse van het NCRM(CCHR) hebben ook de nodige psychiatrische opleidingen achter de rug en moet je ze nu eens horen!
En zo zijn er nog zoveel leden van de CCHR met een psychiatrische vooropleiding maar ook veel GGZ-medewerkers die nu nog werkzaam zijn in het systeem zijn stiekem of openlijk antipsychiatrisch.
Als je gaat googlen dan word je overdonderd door antipsychiatrische uitspraken van psychiaters!
Het komt dus mede uit je eigen toekomstige beroepsgroep Digitalis.
KatB, mocht het je een heel klein beetje interreseren...je hebt me nu wel aan het denken gezet.
Een studie zegt niets Digitalis.
Thomas Sasz en Hanneke Teunisse van het NCRM(CCHR) hebben ook de nodige psychiatrische opleidingen achter de rug en moet je ze nu eens horen!
En zo zijn er nog zoveel leden van de CCHR met een psychiatrische vooropleiding maar ook veel GGZ-medewerkers die nu nog werkzaam zijn in het systeem zijn stiekem of openlijk antipsychiatrisch.
Als je gaat googlen dan word je overdonderd door antipsychiatrische uitspraken van psychiaters!
Het komt dus mede uit je eigen toekomstige beroepsgroep Digitalis.
KatB, mocht het je een heel klein beetje interreseren...je hebt me nu wel aan het denken gezet.
vrijdag 14 maart 2008 om 00:15
Hey, zo'n bitch ben ik nou ook weer niet, hoor.
Tja, voor en tegenstanders heb je overal. Wat heel veel mensen vergeten, is dat het in de psychologie en psychiatrie om mensen gaat. En mensen verschillen onderling ontzettend veel. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet. Ikzelf kan absoluut niet tegen prozac, maar voor andere mensen werkt het juist heel goed. Dan kan ik wel een hele campagne tegen prozac beginnen, maar daar heb ik A) gewoon geen zin in en B) waarom zou ik? Wat voor mij geldt, geldt immers niet voor iedereen.
Zijn er doktoren die te gemakkelijk een pilletje voorschrijven? Ja, absoluut. En er zijn ook hele gevaarlijke afspraken tussen farmaceuten en artsen geweest, dat weet ik. Ik heb zelfs meegemaakt dat een niet nader te noemen instelling alleen maar prozac bij meisjes zoals ik wenste voor te schrijven. Erg slechte zaak. Maar dan moet je veel breder kijken, mijn inziens. Ik vind het bijvoorbeeld absoluut onverantwoord dat huisartsen AD's mogen (of mochten, wellicht dat het veranderd is) voorschrijven. Ik vind het nog onverantwoorder dat dossiers nauwelijks bekeken worden waardoor medicijnen waarvoor mensen allergisch zijn, alsnog worden voorgeschreven. En dat gebeurt niet alleen in de GGZ's, maar ook rustig in je eigen ziekenhuis.
Psychologie en psychiatrie nepwetenschappen noemen, gaat mij veel te ver, moge dat duidelijk zijn. (Immers, anders zou ik geen psychologie willen studeren) Waren deze wetenschappen er niet, dan was mijn leven en dat van omstanders een grote hel. Dus ik ben erg dankbaar dat Freud op een dag ging nadenken en zo de basis heeft gelegd, hoewel een aantal van zijn theorieën zoals penisnijd, gerust nonsens genoemd mogen worden.
Tja, voor en tegenstanders heb je overal. Wat heel veel mensen vergeten, is dat het in de psychologie en psychiatrie om mensen gaat. En mensen verschillen onderling ontzettend veel. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet. Ikzelf kan absoluut niet tegen prozac, maar voor andere mensen werkt het juist heel goed. Dan kan ik wel een hele campagne tegen prozac beginnen, maar daar heb ik A) gewoon geen zin in en B) waarom zou ik? Wat voor mij geldt, geldt immers niet voor iedereen.
Zijn er doktoren die te gemakkelijk een pilletje voorschrijven? Ja, absoluut. En er zijn ook hele gevaarlijke afspraken tussen farmaceuten en artsen geweest, dat weet ik. Ik heb zelfs meegemaakt dat een niet nader te noemen instelling alleen maar prozac bij meisjes zoals ik wenste voor te schrijven. Erg slechte zaak. Maar dan moet je veel breder kijken, mijn inziens. Ik vind het bijvoorbeeld absoluut onverantwoord dat huisartsen AD's mogen (of mochten, wellicht dat het veranderd is) voorschrijven. Ik vind het nog onverantwoorder dat dossiers nauwelijks bekeken worden waardoor medicijnen waarvoor mensen allergisch zijn, alsnog worden voorgeschreven. En dat gebeurt niet alleen in de GGZ's, maar ook rustig in je eigen ziekenhuis.
Psychologie en psychiatrie nepwetenschappen noemen, gaat mij veel te ver, moge dat duidelijk zijn. (Immers, anders zou ik geen psychologie willen studeren) Waren deze wetenschappen er niet, dan was mijn leven en dat van omstanders een grote hel. Dus ik ben erg dankbaar dat Freud op een dag ging nadenken en zo de basis heeft gelegd, hoewel een aantal van zijn theorieën zoals penisnijd, gerust nonsens genoemd mogen worden.
vrijdag 14 maart 2008 om 00:21
Naam verwijderd, zoals gevraagd. Maar eigenlijk maakt Astrada op internet zelf geen geheim van haar identiteit, omdat zij het persbericht om enorm veel fora heeft gezet en onder dit bericht weer haar echte naam staat.
Verder volg ik de berichten op Libelle aandachtig. Het gaat er heftig aan toe. Dat is ook wat me behoorlijk tegen de borst stuit. Ze schoffeert patiënten. En of dat kankerpatiënten of psychiatrische patiënten zijn, doet er weinig toe. Mensen die iets mankeren, zijn kwetsbaar en daar mag je best wat voorzichtiger mee zijn.
Verder volg ik de berichten op Libelle aandachtig. Het gaat er heftig aan toe. Dat is ook wat me behoorlijk tegen de borst stuit. Ze schoffeert patiënten. En of dat kankerpatiënten of psychiatrische patiënten zijn, doet er weinig toe. Mensen die iets mankeren, zijn kwetsbaar en daar mag je best wat voorzichtiger mee zijn.
vrijdag 14 maart 2008 om 01:24
Astrada
Ik heb het je al eens eerder voorgelegd maar nogmaals.
Je dweept erg met overtuiging dat psychische ziektes ontstaan door vitamine gebrek en kunnen worden weggenomen door een uitgebalanceerde voedsel inname.
Nu heb ik al 17 jaar een eetstoornis.
Begonnen tijdens een normaal eetpatroon,je zou toch zeggen dat ik dan niet een slachtoffer had kunnen worden van deze in de boeken genoemde psychische ziekte.
Inmiddels zal ik allerlei tekorten hebben opgelopen,daardoor zou jij verklaren dat ik een psychische ziekte heb.
Echter in dit geval mag het duidelijk zijn dat een goed voedselpatroon onmogelijk is om aan te beginnen.
Mijn ziekte zou dus niet kunnen worden opgelost volgens jouw theorie.
Wat was er dan eerder,de kip of het ei??
En beweer je dan dat ik geen psychische ziekte heb?
Wat is een eetstoornis dan volgens jou?
Zeer nieuwsgierig.
(hmm, hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is,kan het niet goed opschrijven geloof ik)
Ik heb het je al eens eerder voorgelegd maar nogmaals.
Je dweept erg met overtuiging dat psychische ziektes ontstaan door vitamine gebrek en kunnen worden weggenomen door een uitgebalanceerde voedsel inname.
Nu heb ik al 17 jaar een eetstoornis.
Begonnen tijdens een normaal eetpatroon,je zou toch zeggen dat ik dan niet een slachtoffer had kunnen worden van deze in de boeken genoemde psychische ziekte.
Inmiddels zal ik allerlei tekorten hebben opgelopen,daardoor zou jij verklaren dat ik een psychische ziekte heb.
Echter in dit geval mag het duidelijk zijn dat een goed voedselpatroon onmogelijk is om aan te beginnen.
Mijn ziekte zou dus niet kunnen worden opgelost volgens jouw theorie.
Wat was er dan eerder,de kip of het ei??
En beweer je dan dat ik geen psychische ziekte heb?
Wat is een eetstoornis dan volgens jou?
Zeer nieuwsgierig.
(hmm, hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is,kan het niet goed opschrijven geloof ik)
vrijdag 14 maart 2008 om 10:55
Niet veranderd. Mijn huisarts schrijft ze mij ook voor. Ik moet er wel bijzeggen dat hij het op een gegeven moment heeft overgenomen van de psychiater die ik destijds had. Wel ben ik het met je eens dat als je pillen wilt hebben dat best wel erg makkelijk is. Niet bij elke huisarts en je moet wel op een gesprek komen maar het is niet heel erg moeilijk, nee. Toch, ik vind dat je zelf nog altijd het meest verantwoordelijk bent hiervoor. Je bent er zelf bij als mensen je iets willen voorschrijven. Als blijkt dat je dat middel al eens hebt gehad en dat je er niet tegen kon, waarom zou je dat dan weer tot je gaan nemen. Of als je absoluut geen medicijnen wilt, dan kan niemand je zomaar dwingen ze wel te slikken.
Het begint en valt allemaal bij de patiënt zelf. Nu zal het voor de één moeilijker zijn om in te zien wat het beste is voor zichzelf maar in algemene gevallen denk ik toch dat de meeste mensen met een bepaalde problematiek heel goed in staat zijn zich niks op te laten dringen of te laten ontzeggen als dat nadelig is voor die persoon.
Het is mij: shaHla (Iranian version)
vrijdag 14 maart 2008 om 11:01