Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je worden toen je klein was?

14-03-2012 10:10 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren terug heb ik al een keer aan mijn ouders gevraagd wat ik wilde worden toen ik klein was. Na lang nadenken kwam verpleegster en juf bij ze op, maar dat was iets wat ik een keertje noemde en daar bleef het dan bij. En nu, al die jaren later weet ik het nog steeds niet en ben ik nog erg zoekende. (wat me zeker heel veel leuke dingen heeft gebracht, dus dit is niet bedoeld om te klagen)



Hoe was dat bij jullie? Wisten jullie al vroeg wat je graag wilde worden en is dit ook gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Banketbakster!



Heb ook een opleiding ervoor gedaan! En anders half jaar in een bakkerij gewerkt!



Ben het nu weer een beetje aan het oppakken door thuis lekker cakejes en taartjes te bakken.
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts was mijn nr 1. Later ook illustrator, kunstenaar, binnenhuisarchitect, rechtbank-portrettekenaar (), modeontwerper en vast nog wat andere dingen.. Zit nu wel ongeveer in de richting die ik doe, al is het in het echt niet zo 'romantisch'
Wat een leuke banen komen hier voorbij!



Ik wilde vroeger altijd cardioloog worden. Waar ik het vandaan haalde? Geen idee, maar ik was er volgens mijn moeder heel stellig in.



Vrienden van mijn moeder die vroegen "Oh, dus jij wil dokter worden?" kregen van de vierjarige mij snibbig te horen dat het geen dokter was maar cardioloog. (inclusief rollende ogen) En een oom die ooit op een verjaardag een toost uitbracht op "onze chirurg in wording" werd door een wijsneuzerige 7 jarige broodje Pom verbetert met "HARTchirurg." Dwars door de toost heen. Dat moest het dus echt worden.



Helaas, in 3vwo bleek mijn talent toch echt niet te liggen bij natuurkunde en wiskunde, dus is het iets juridisch geworden. Ook leuk. Maar elke week wanneer ik Grey's kijk ben ik jaloers op Cristina Yang. *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke beroepen komen er langs!

Toen ik echt nog heel jong was wilde ik iets met dieren worden. Daarna heel lang pathaloog-anotoom of bij de recherche/forensische recherche (en dat was nog in het pre-CSI tijdperk). Toen scheikunde niet mijn ding bleek wilde ik muzikant worden. Toen we echt een keuze moesten maken wist ik het allemaal niet meer. Ben ook eerst gaan werken en via een omweg in een juridisch beroep terecht gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven