Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??



Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Knoflookaugurkjes van Uytewael. Men wat waren die lekker. Iemand enig idee of ze nog ergens te krijgen zijn? Bij Appie, Super de Boer en C1000 iig niet :-( .
Ik mis nog altijd de duo penotti met de lichtbruine en donkerbruine samen in de pot. Wie kent deze nog?
Alle reacties Link kopieren
Lizsa schreef op 13 maart 2008 @ 22:14:

Punika (of Punica ???)!!!!! In zo'n glazen fles met grote draaidop...heerlijk was dat zeg!! Weten jullie of dat nog te koop is en zo ja waar??? In ieder geval niet bij de AH volgens mij.....
Bij de Vomar, nog steeds in glazen flessen, vind alleen de smaak anders nu, of in elk geval in mijn herinnering was het lekkerder!
Alle reacties Link kopieren
Brummetje schreef op 13 maart 2008 @ 22:34:

[...]





Ik ook, maar dan niet met wit poeder erin, maar gewoon een lange reep snoep. Heette volgens mij iets van Lange Jannen?
Snap crackles? Als je deze bedoelt, die verkopen ze nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Tengels. Chips in de vorm van handjes. Zalig.
Alle reacties Link kopieren
Petrokia schreef op 13 maart 2008 @ 13:20:

Wie kent deze nog? Smac's (???).

Kleine oranje zakjes chips.



25 jaar geleden at iedereen die dingen. Of je deelde ze uit op je verjaardag op school. Ze kostten bijna niets.



Het was niet echt chips, maar meer een soort kleine zoute koekjes. Je kreeg er een onwijze plakbek van en vieze handen. Ik kneep vaak eerst de inhoud van het zakje fijn om het vervolgens op te lepelen met een theelepel - tjonge, de dingen die je doet als je jong bent...

Ik heb gegoogled, maar geen afbeeldingen kunnen vinden. Jullie misschien?




Ja ja jáááááá ik ken ze nog!!!

Smac, idd op verjaardagen op school uitdelen, dat spul koste geen drol, 25 cent ofzo?

Wat zou ik die graag nog eens willen eten uit puur jeugdsentiment.
Alle reacties Link kopieren
tangerine schreef op 13 maart 2008 @ 13:03:

Girl, helaas... neeejjjj... :-(

Die mexicano chips waren best wel pittig, de zak was oranje en de kruiden waren ook een beetje oranje ;-) Maar er zat geen tomaat in en zo.

Ik eet nauwelijks chips meer, maar zo'n zak zou ik nog wel verorberen.



Punica, dat was pas echt smerig.
Die mexicano chips, van die dikke ribbelschips, heerlijk, waren idd best pittig, altijd met een ijskoud glas cola erbij. :)
Alle reacties Link kopieren
Honingknoopjes. Die waren vroeger kleiner, en glanzend. Véél lekkerder dan de honingknoopjes van tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Lapsang Souchong thee.
Alle reacties Link kopieren
Smacs!!! Mijn favosnack van vroeger, zooooo jammer



Net als Sky chips, blauwe zak met ruimtefiguurtjes. Dan had je ook nog een ijsje met zwart waterijs, daaronder roomijs en daarin weer iets van kersen.



toverballen blijven ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Genova, punica verkopen ze in Duitsland nog overal. (ik heb wel eens de halve auto volgepropt bij een tankstation, werd heel raar aangekeken)



Wie kent black booster nog? Een soort energiedrankje van voor de red bull etc. het werd bij de free record shop verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, bij de Xenos hadden ze "vroeger" (zo'n 5 tot 7 jaar geleden) heeerlijke thee. Het was een paarsachtig doosje, ik zou de naam niet meer durven noemen, maar mééén wat zou ik graag weer eens een kopje van die thee drinken.
Alle reacties Link kopieren
heb Punica ook nog bij onze videotheek gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wierook. Een andere vorm van lekker, maar vroegah lag de Xenos daar vol mee. Nu alleen een paar van die chemische zooi.
Alle reacties Link kopieren
Wát, is de lapsang souchong thee er niet meer? Die is lekker! (ik doe duidelijk te lang met al mijn lekkere theesoorten)
Alle reacties Link kopieren
Chocoladepasta met gepofte rijst erdoor... heb ik op vakantie met een vriendinnetje eindeloos gegeten, zo lekker.. maar.. ik zie t echt nergens meer...Iemand toevallig wel?
Alle reacties Link kopieren
yoghoyoghoijsjes!! mmmmmjammmieee
Alle reacties Link kopieren
wen schreef op 14 maart 2008 @ 17:37:

Wát, is de lapsang souchong thee er niet meer? Die is lekker! (ik doe duidelijk te lang met al mijn lekkere theesoorten)
Al járen niet meer. Als jij nog lapsang souchong hebt mag je me -alstjeblieieieft????- vertellen waar 'ie vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Did you have your choq today?



Vond ik lekkerder dan nutricia maar helaas, gesneuveld.
Alle reacties Link kopieren
Iets vrij recents, maar ook helaas -in ieder geval hier- uit de schappen: Tropicana frambozen.
Alle reacties Link kopieren
Niet iets wat uit het schap is, maar ik vind het jammer dat ze hier geen spezi verkopen (oke je kan het zelf maken, maar dat is nooit échte spezi).

En nog iets wat in Oostenrijk gedronken word: soort van appelsap met koolzuur erin. Weet niet meer hoe dat heet.



@ Micksel: Taste break(?) komt mij niet bekend voor de naam.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik echt mis zijn de ronde kaaskoekjes die Fromandi heetten. Tegenwoordig zijn ze door Tuc opgenomen in het assortiment en zijn ze rechthoekig, maar de ronde waren veel lekkerder. Als kind kreeg ik er twee op dinsdagavond die ik dan in de rondte afknabbelde om er zo lang mogelijk mee te doen.



Wat ik ook erg mis is (een soort) yoghurtijs van ik geloof Hertog. Kwam ongeveer 4 jaar geleden op de markt. Zat ik vierkante ijsbekers en was er onder andere in een smaak met kiwi. Ik ben alleen de naam kwijt (daar ga ik nu de rest van de avond mijn hoofd over breken).
anoniem_49557 wijzigde dit bericht op 14-03-2008 21:33
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja idd Frames, die kaaskoekjes. Weet nog dat ik die bij een vriendinnetje altijd at; en dan met zn tweeen rol rol wegkanen. En dat in de rondte eten deed ik ook! (hmm, ben jij misschien dat vriendinnetje van vroeger ;-])

Het yoghurtijs was ook erg lekker (een beetje de illusie dat je gezond bezig was hihi)



Oh ja iemand had het over: Goudkuipje Mosterd. Vandaag toevallig gespot bij de ah (wel n redelijk grote)
Alle reacties Link kopieren
Frames schreef op 14 maart 2008 @ 20:12:

Wat ik echt mis zijn de ronde kaaskoekjes die Fromandi heten. Tegenwoordig zijn ze door Tuc opgenomen in het assortiment en zijn ze rechthoekig, maar de ronde waren veel lekkerder. Als kind kreeg ik er twee op dinsdagavond die ik dan in de rondte afknabbelde om er zo lang mogelijk mee te doen.

Volgens mij hebben ze die nog bij de AH. Ik heb een week of 3 geleden nog een rol ronde kaaskoekjes gekocht!
Alle reacties Link kopieren
Tja, die zijn het toch nét niet Vinyl. Ook wel lekker hoor, maar niet zo lekker als die andere in mn gedachten waren. Maar goed, misschien ligt het wel aan een gebrekkig smaakgeheugen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven