Mode & Beauty alle pijlers

welk merk hairextensions het beste?

16-03-2012 14:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
welk merk hairextensions bevalt jou het beste?



graag reacties!
Alle reacties Link kopieren
Geen. Hairextensions is but voor je haar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring (heb extensions sinds 1996) is dat het vooral gaat om de manier waarop ze worden ingezet en uitgehaald en vooral ook hoe je ze zelf verzorgd.



Ik ben begonnen met Great Lengths omdat dat in 1996 het enige is dat werd geboden. Beviel prima, mooie haren ook. Ik hield ze soms wel 8 of 9 maanden in. FOUT!!! Dat moet je dus nooit doen. Geef het 5 maanden en haal ze dan uit.



Ik vond in de loop der jaren de kwaliteit van GL steeds slechter worden, maar de prijs bleef maar oplopen. Ze noemen zichzelf de 'rolls royce' onder de extensions. Mijn mening is dat ze de prijs gewoon kunstmatig hoog houden en daardoor willen bewijzen dat ze dus de beste zijn. Ik ben toch eens overgestapt naar Indian Gold. Geweldig! Het haar was mooi zacht en bleef ook de volledige 5 maanden mooi, terwijl bij GL het mooie er na een maand of 4 wel af was. Nadeel is dat ze minder kleuren hebben. Ik houd van koele kleuren en ben blond, maar zelfs hun astint had nog iets warms. Maar zilvershampoo maakt veel goed.



Ook nog een keer een uitstapje gemaakt naar SoCap, toen had je nog geen Orginal SoCap en Euro SoCap, maar ik weet wel dat het net touw was, wat een ramp. Na 3 weken heb ik het uit laten halen. Welke van die twee had jij eigenlijk?
Hangt er van af wat voor kleur je nodig hebt. SoCap is goedkoper en donker best mooi. Blonde socap is vrij droog. Ik heb dat heel lang gehad (50 stuks voor volume) maar het werd steeds droger. Nu balmain. Prachtig!! Indian Gold heb ik geen ervaring mee, maar ik denk dat dit wel de betere merken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goudvis, heb jij dat systeem van Balmain waarmee ze 5 extensions tegelijk kunnen inzetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_acy schreef op 16 maart 2012 @ 14:27:

Geen. Hairextensions is but voor je haar.Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2012 17:20
Reden: spam
% gewijzigd
quote:-yazz- schreef op 16 maart 2012 @ 15:13:

Goudvis, heb jij dat systeem van Balmain waarmee ze 5 extensions tegelijk kunnen inzetten?Nee, gewoon losse extensions.
Alle reacties Link kopieren
Oké! De meeste mensen hebben goede ervaring met balmain of Indian gold merk ik al!
Alle reacties Link kopieren
Ha,



Komende donderdag laat ik extensions van Great Lengths zetten. Waarom vinden jullie dat dit merk minder is geworden? Goed om te weten VOORDAT ik de fout inga...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad oom gehoord dat great lenghts niet zo heel goed is. Terwijl het wel ontzettend duur is.
Alle reacties Link kopieren
Dat systeem met 5 plukjes tegelijk doet mijn kapster niet omdat zij zegt dat het te zwaar is voor je haren, dus snellere afbraak!
Alle reacties Link kopieren
quote:szlie schreef op 16 maart 2012 @ 23:18:

Ha,



Komende donderdag laat ik extensions van Great Lengths zetten. Waarom vinden jullie dat dit merk minder is geworden? Goed om te weten VOORDAT ik de fout inga...



Ik vind het in de loop der jaren minder geworden en ben begonnen in 1996. Toen kon ik het gewoon op laten drogen en het zat mooi, maar in de loop der jaren moest ik echt met biosilk en een stijltang in de weer om het er mooi uit te laten zien.



Toen het me 2,5 jaar geleden opviel dat het mooie er na 4 maanden al af ben ik me gaan oriënteren op andere merken. Ik kwam bij Indian Gold uit. Ik dacht, als ik toch met haarmaskers, biosilk en tangen in de weer moet, dan liever voor iets dat me ¤300 heeft gekost dan voor iets wat me ¤650 heeft gekost.



Mijn kapster was zeer sceptisch, zij is een grote GL fan, ze vond IG 'poppenhaar' en het is inderdaad zachter en gladder dan GL als ze uit de verpakking komen. Maar eenmaal in je haar merkte ik geen verschil hoor. En het is dus stukken goedkoper. Ik ben van mening dat GL de prijs kunstmatig hooghoudt als 'bewijs' dat ze 'dus' de beste zijn.



Maar mijn vriendin, die vrij donker haar heeft en ook GL heeft, merkte niets van de droge punten, dus misschien heb jij, als je donkerder haar hebt, er ook wel geen last van.



Ik zie echter geen reden om honderden euro's meer te betalen voor GL.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze van Socap (original en euro) en IG gehad. Blond.

IG veel betere kwaliteit.

Heb nu sinds kort een flip in. Wat een uitvinding is dat zeg!
Ik heb sinds een jaar GL. Mij bevalt het beter dan welk ander merk ook. Alleen vindt ik dat ze snel uitzakken, na een maand is het al erg uitgegroeid. Dit had ik niet met de voorgaande merken.



En de bondjes vindt ik erg grof, je ziet ze niet zitten hoor, maar voel ze erg goed. Ik betaal 450€ en zij komt aan huis. En zijn er 100.
En die met 5 plukjes tegelijk heb ik ook gehad, waardeloos, gleden er snel uit. En werd ook al ver van de hoofdhuid geplaatst waardoor ik na 2 mnd al weer nieuwe moest. Mijn haar groeid helaas ook erg snel dus moet sws elke 4 mnd nieuwe erin. Super irritant, als het nu in de breedte snel groeid zou ik er blij om zijn...
Alle reacties Link kopieren
Hm! Dit is de eerste keer extensions voor mij. Wat ik zo lees, is dat wat de één bevalt, bij de ander totaal verkeerd kan voelen. We zullen het zien! Ik hoop in ieder geval dat ik er na een paar maanden niet als een geplukte kip bijloop .
Alle reacties Link kopieren
quote:szlie schreef op 17 maart 2012 @ 23:06:

Hm! Dit is de eerste keer extensions voor mij. Wat ik zo lees, is dat wat de één bevalt, bij de ander totaal verkeerd kan voelen. We zullen het zien! Ik hoop in ieder geval dat ik er na een paar maanden niet als een geplukte kip bijloop .



Dat hangt vaak af wie het inzet en hoe lang je het laat zitten. Ik dacht uit kostenoverwegingen slim te zijn en mijn extensions zo lang mogelijk in te houden. Vaak moet je de bovenste 2 rijen laten vervangen want die ga je anders zien na een maand of 5, 6, maar die onderste rijen kun je (wat uitgroei betreft) wel een jaar laten zitten, zo lang je eigen haar er maar overheen valt. Niet slim dus!



Inmiddels weet ik dat 5 maanden echt de max is. Je eigen haar valt tenslotte ook uit en extensions zitten dan aan te dunne plukjes vast waardoor je ze uit kunt trekken.



Het voordeel van GL is dat degene die ze zet een cursus bij GL heeft moeten volgen, daardoor weet je dat het goed gebeurt. Ik ken een meisje die ze had laten zetten en niet tevreden was en een medewerker van GL ging naar die kapsalon om de techniek te bekijken, want ze willen absoluut geen slechte naam. Toen bleek dat ze niet goed waren gezet kreeg ze ze opnieuw ingezet. Dat spreekt natuurlijk wel voor GL. Iedere thuiskapper kan wel andere merken bestellen en ze inzetten, soms op basis van een instructie dvdtje. Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat natuurlijk geen goede basis is. Ik sorak ooit een meisje die aan huis extensions zette, ze had alleen een instructievideootje gekeken en ze was niet eens kapster! Als meiden daar extensions lieten zetten moesten ze naar de kapper toe om het in model te laten snijden (nooit knippen!). Eigenlijk weet je dan al dat je niet slim bezig bent, al scheelt het dan iets voor de portemonnee.



Bij mij heeft nog nooit iemand gezien dat ik extensions had, terwijl ik het soms bij anderen wel zie. Te weinig, waardoor het eigen haar als een strook eronder uit piept, of te hoog ingezet waardoor je ze ziet zitten en een goed teken dat je fout zit is dus ook als de kapster ze wil gaan knippen. Dan krijg je kwastjes en dan zie je ook dat het extensions zijn. Extensions moeten gesneden worden.



Ik zag hier ook een reactie dat GL snel uitzakt, ik denk dat ik weet hoe dat komt. Veel kapsters zeggen, ik zet ze lekker dicht tegen de hoofdhuid aan, dan kun je er extra lang mee doen. GL wil dat niet hebben, omdat ze dan te strak zitten, er te veel spanning op staat en het dus schade kan berokkenen aan je eigen haar doordat het breekt. GL moeten dus iets verder van de hoofdhuid worden afgezet. (Dat geldt natuurlijk voor ieder merk, maar die houden geen toezicht op wat kapsters doen).
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn Extensions om de 3 maanden vervangen simpelweg omdat dat inderdaad beter is voor je haar.



Even over het inzetten van GL; vriendinnetje van mij heeft de speciale cursusdagen van GL gevolgd voordat ze ze mocht zetten zelf. Zij zegt dat het puur geldtrekkerij is van GL om de Extensions meer naar onder te plaatsen. Deste sneller moet je natuurlijk weer nieuwe. Ze plaatst momenteel ook balmain em hier is ze zeer goed over te spreken! Ook over IG trouwens!
Alle reacties Link kopieren
En over het hoog plaatsen van Extensions : mijne worden al 6 jaar redelijk hoog geplaatst en ik heb nog steeds van mezelf ook een dikke bos haar godzijdank:) kan me wel voorstellen dat als je misschien iets dunner haat hebt dat het dan misschien gaat afbreken
Alle reacties Link kopieren
quote:leukemode schreef op 18 maart 2012 @ 18:47:

Zij zegt dat het puur geldtrekkerij is van GL om de Extensions meer naar onder te plaatsen. Deste sneller moet je natuurlijk weer nieuwe.



Zoveel maakt dat niet uit volgens mij. In alle gevallen kon ik ze gewoon om de 5 maanden vervangen. Maar de eerste keren dat ik ze liet zetten, zaten ze zo strak tegen mijn hoofdhuid dat ze de eerste dagen rechtop stonden. Je kunt je wel voorstellen dat die spanning die op je haren staat dan veel te groot is.



Ik heb nu sinds 2 maanden geen extensions meer. Ik ben sinds een paar maanden geëmigreerd en heb hier nog geen kapper gevonden waar ik genoeg vertrouwen in heb. Ik mis ze wel, voel me erg kaal! Ik zou wel eens een Flip In willen proberen maar heb hier (in Italië) nog geen kapper gevonden die ze verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben benieuwd wat me te wachten staat. Er ging een hele intake aan vooraf, dus ze pakken het wel grondig aan. Ik laat donderdag wel weten hoe en wat. Bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven