Oldskool Nintendo 64 doet het opeens niet op oudere tv (JVC)

18-03-2012 16:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik weet niet of iemand me kan helpen met dit probleem maar ik vind het het proberen waard.



Ik had zo'n veel zin om weer eens spelletjes te spelen op die ouderwetse Nintendo 64, je weet wel... met die cassettes. Ik heb hier eind jaren '90 veel uren in speelplezier mee gehad dus op marktplaats heb ik een exemplaar kunnen aanschaffen met mijn favoriete spelletje erbij.



Enfin... gisteren na thuiskomst meteen dat ding met drie stekkertjes aangesloten op de televisie (een JVC AV32H4SU, een loodzware zilveren breedbeeld) en via het menu -> externe instellingen kreeg ik al meteen beeld. Ik was zo blij als een kind en ik heb het eerste level al gespeeld.



Vanmorgen eerst een boswandeling met de hond gemaakt en eenmaal thuis wilde ik weer spelen maar vriendlief wilde eerst even het lambourgini spel uitproberen. Prima toch? Ik legde even snel uit hoe je beeld kreeg.... dus hij naar menu -> externe instellingen maar hij drukte met de afstandsbediening op een ander knopje dan dat de bedoeling was. Helemaal geen vreemd knopje overigens en hij kreeg geen beeld... ja blauw beeld! Ik baal enorm want we zijn nu al de heel middag bezig om beeld van de spelcomputer te krijgen!!!



Ik heb de gebruiksaanwijzing al gedownload maar ik word hier niet zoveel wijzer van. Weet iemand toevallig waar dit aan zou kunnen liggen??? Ik hoop het zo want ik wil zo graag spelen!



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ligt het niet gewoon aan het spel dat er nu inzit?



Verder heb ik een app op mn telefoon voor nes, snes en n64.spellen. Zelda voor snes valt er het best mee te spelen.

Welke spellen heb je? Nog aanraders?



Ik heb nooit een n64 gehad, alleen nes en snes en merk dat ik nu die spellen ook het leukst vind.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Tv en n64 uitzetten en alles opnieuw doen met het spelwaar het wel mee werkte doen?

Zitten alle kabels goed vast?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Starwars en 007 leuke spellen. Ik heb er niet zo veel gehad maar ik ben ook dol op Zelda... die speel ik dus ook. Jouw opties hebben we al geprobeerd
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens naar de term EXT of een logo met een beeldscherm en pijltje erin op je afstandsbediening. Meestal kan je naar de AV kanalen via een knop en hoeft dat niet perse via het menu.



edit

Volgens de handleiding zit er een EXT knop op je afstandsbediening en kan je met de pijltjes toetsen tussen de verschillende ext kanalen switchen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijntje schreef op 18 maart 2012 @ 16:36:

Zoek eens naar de term EXT of een logo met een beeldscherm en pijltje erin op je afstandsbediening. Meestal kan je naar de AV kanalen via een knop en hoeft dat niet perse via het menu.



edit

Volgens de handleiding zit er een EXT knop op je afstandsbediening en kan je met de pijltjes toetsen tussen de verschillende ext kanalen switchen.Jáááááááh hij doet het!! Stom hé, het is zo lang geleden hahaha!! Bedankt Soms kan de oplossing zo simpel zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:DeWareJacoba schreef op 18 maart 2012 @ 16:43:

[...]

Jáááááááh hij doet het!! Stom hé, het is zo lang geleden hahaha!! Bedankt Soms kan de oplossing zo simpel zijn Toch lief van mij dat ik zo even een Nintendo liefhebster help terwijl ik zelf vroeger in het Sega kamp zat Veel speelplezier!
Alle reacties Link kopieren
Sja, Zelda hé... die had je niet op Sega en da's zo jammer!



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 18 maart 2012 @ 16:31:

Verder heb ik een app op mn telefoon voor nes, snes en n64.spellen. Zelda voor snes valt er het best mee te spelen.



Hoe heet die app, NymphadoraTonks? Ik speel nes, nes en n64 op een emulator op mijn pc, met een gamepad. Heerlijk, af en toe een hele zondagmiddag retrogamen! Ik ben ook dol op Zelda!
Alle reacties Link kopieren
Castorella, ik vind het onspeelbaar m

et toetsenbord. Hoe doe jij dat?

Ik wil heel graag die ocarina of time oid spelen, maar dat speelt nou juist heel rot op mn telefoon



Volgens mij bestaat die apps niet voor de iphone, wel voor android

N64oid

John Nes lite

Snes a.d.

Mobileboy heb ik ook nog



Maar snes nes emulator ed zouden ook wat op moeten leveren denk ik?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Znes emulator voor Snes en Nintendo64 is ook als een gratis emulator verkrijgbaar.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
quote:castorella schreef op 18 maart 2012 @ 18:38:

[...]





Hoe heet die app, NymphadoraTonks? Ik speel nes, nes en n64 op een emulator op mijn pc, met een gamepad. Heerlijk, af en toe een hele zondagmiddag retrogamen! Ik ben ook dol op Zelda!Ik ben dus niet de enige die het retrogamen een aantal jaar geleden heeft ontdekt
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch! Het is zo lang geleden. Sommige skills wist ik nog maar veel ook niet en dat maakt het wel weer erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Die van mij waren ook gratis hoor
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 18 maart 2012 @ 18:50:

Castorella, ik vind het onspeelbaar m

et toetsenbord. Hoe doe jij dat?

Ik wil heel graag die ocarina of time oid spelen, maar dat speelt nou juist heel rot op mn telefoon



Volgens mij bestaat die apps niet voor de iphone, wel voor android

N64oid

John Nes lite

Snes a.d.

Mobileboy heb ik ook nog



Maar snes nes emulator ed zouden ook wat op moeten leveren denk ik?Nee, met een toetsenbord is het niet te doen inderdaad. Daarom heb ik een gamepad gekocht die voor al mijn emulators te gebruiken is omdat je per programma de knoppen kunt instellen op je computer. Ik heb deze: Thrustmaster Firestorm Kostte een tientje geloof ik.



In de iPhone app store kan ik niet veel vinden, volgens mij bestaan die apps wel maar dan voor de Amerikaanse markt. Nou ja, is ook niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Die willik

Ik heb het ook nooit gevonden voor de,iphone, heb zelf android en daar dus wel
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Nouuu door dit topic heb ik helemaal retrozin gekregen, maar ik moet helaas heel hard werken deze weken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven