uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
@Werken in de zorg; Ik werk ook in de zorg, maar ik ben momenteel zo misselijk de hele dag (ondanks medicijnen) dat ik al een dikke week thuis zit. :( Knap dat jullie toch gewoon doorgaan! Bij mij op het werk zijn ze uiteraard ook op de hoogte. Is toch wel fijn als je werkgever/collega's het weten hoor, die begrijpen je vaak ook wat beter dan.
Alle reacties Link kopieren
@Boschbolleke; owww spannend joh, succes vanmiddag!!

Hier gelukkig ook geen nachtdiensten, ga wel ff kijken of ik eventueel wat kan doen aan die 8 vroege diensten..



@Zeelinde; wat vervelend dat je zo misselijk bent :(

Dan is het idd goed dat iedereen op de hoogte is.



Ik ben vanochtend naar de HA geweest omdat ik dus ongepland zwanger ben (volgens 2 testen met een hele dikke lijn). Volgens mijn eigen berekening iets van 5+5 maar aangezien ik de pil slik weet ik het niet zeker. HA vond het wel verstandig om nog ff bloed te laten prikken zodat het dus echt 100% zeker is dat ik zwanger ben een aan de hoogte van het hormoon kunnen ze dan ongeveer zien hoever ik ben...

Spannend dus... ben hartstikke zenuwachtig.. heb al 2 dagen slecht geslapen en m'n hart in m'n keel door dit alles. Zo onverwacht en er zijn zoveel praktische bezwaren, maar toch wil ik (en gelukkig mijn vriend ook) dit zo graag.
Alle reacties Link kopieren
@zeelinde: wat balen voor je! Hoop dat het gauw wat afneemt! Wel fijn dat dan iedereen op de hoogte is dan ja.



@rowe: zou ik inderdaad wat aan proberen te doen, die 8 vroege diensten. Sowieso echt te veel achter elkaar ook lijkt me.

En wat betreft het niet slapen: herkenbaar! Erg vermoeiend... En spannend zeg, dat bloedprikken! Ben erg benieuwd naar de uitslag! Succes meis! Ben je wel al braaf begonnen met foliumzuur?



Vind het wel spannend vanmiddag, maar denk dat ik ook wel opgelucht zal zijn... Gezien ik een mondelinge overeenkomst heb met haar dat ik per 1 juli een nieuwe functie krijg, nog wel iets spannender! Zal ze me alsnog wel voor aannemen denk ik hoor, maar toch....!
Boschbolleke, succes vandaag lijkt me erg spannend..

Ik wil het pas na de eerste echo gaan vertellen op het werk
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook verteld op het werk. Omdat we een familie bedrijf hebben, weet dat ook de eerste familie het gelijk. Maar ze hebben beloofd nog even hun mond te houden, omdat het nog zo pril is.



Boschbollke, hoe reageerder ze? Het is denk prettiger voor jou als ze het weet, dan kun je gewoon eerlijk aangeven, als het even teveel word.



Rowe, spannend! Wanneer krijg je de uitslag?



Vanmorgen de VK gebeld. We hebben 25 april een intake en echo (whaaa nog 5 weken wachten) Dan zou ik 10 weken zijn.

Ik heb toch nog even tegen haar verteld dat ik gister langs de huisarts geweest ben voor die buikpijn en bruine bloed.

Ze vertelde me dat heel veel daar last van hebben, en zolang geen rood bloed is, gaat het gewoon goed.

Pff nou ben ik wel wat meer opgelucht. Ben ook zo'n stress kip.



afspraak 25 april. Intake en Echo



Kimmake, ik zal ook kijken of ik na werk nog fut heb om de tabel bij te werken
Alle reacties Link kopieren
@ miepie: wat fijn dat je nog even de bevestiging van de vk hebt gehad! En spannend de eerste echo! Lees dat hier meer, terwijl ik eerst 'gewoon' een gesprek heb 18 april bij de vk... Nog geen echo gepland ook. Hoorde dat dit ook per vk kan verschillen.



Heb vanmiddag voor mijn late dienst gesprek... Pfffft, haha!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: doet er hier iemand ook mee aan moeders voor moeders? Ik heb volgende week een afspraak. Gezien ik op het forum: "verboden voor zwangeren, alleen voor zwanger worden" mee heb geschreven en er daar een boel dames zitten die het niet zo gegeven lijkt, vind ik dit wel fijn om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zoveel berichtjes!



Er werken veel in de zorg zo te lezen. Lijkt me zeker zwaar met wisselende diensten. En straks met kinderen ook of niet?



Miepie, leuk dat je al een echo afspraak hebt staan! Wel nog even geduld! Maar je hebt al wel een datum om naar toe te leven. Heb al wel een intake staan maar de echo afspraak wordt dan pas gemaakt dus weet nu nog niet wanneer... haha!



Heb het vandaag op het werk kenbaar gemaakt. Het is nu geen geheim meer. Met de eerste en tweede was het nog wat spannender voor me gevoel maar dat geheimzinnige heb ik nu geen zin meer in hahah. Vertel het mensen als het gesprek er zo op uitloopt.



Ben wel misselijk 's morgens en krijg haast geen hap naar binnen en overdag veel aan de appels, die smaken me erg goed voor tussendoor. De rest van de dag ook wel een weeig gevoel maar het overheerst niet heel erg. Hoop dat het straks na de 3 maand minder wordt en m'n energiepijl weer hoger is!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren even langs de huisarts gegaan met wat vragen. Ben net verhuisd en kende haar nog niet, maar had gelijk een goed gevoel bij haar.



Wat betreft bloedverlies stelde ze me gerust: als het bij kleine beetjes blijft dan heeft het waarschijnlijk met het innestelen te maken. Ook zei ze dat de kans dat het wél goed gaat groter is dan de kans dat het niet goed gaat. Ze raadde me aan op tijd rust te nemen ('luisteren naar je lichaam') en vooral ook om ervan te genieten. Goede adviezen, want vooral dat genieten was ik een beetje kwijt. Soms ben ik bang dat ik helemaal niet meer zwanger ben en dat ik mezelf en anderen voor de gek hou.



Maar... vanmiddag langsgeweest bij een goede vriendin, heb haar het nieuws verteld en heerlijk lang samen over babies, zwangerschap en dat soort dingen gepraat. Voelde me na die tijd weer helemaal gelukkig en zwanger en toen ik thuiskwam was ik MOE! Pfff...



@boschbolleke: ik ga mij ook opgeven bij Moeders voor Moeders.



@Miepie11 en Verliefdenonzeker: We zijn alledrie op dezelfde dag uitgerekend, maar Verliefdenonzeker heeft 27 maart haar eerste echo en Miepie11 pas op 25 april. Hangt dat nog ergens van af of verschilt dat gewoon per verloskundigenpraktijk?
Alle reacties Link kopieren
hihi hier nog iemand die in de zorg werkt, wel fijn dat er meer zijn! Zeelinde, naar dat je zo ziek ervan bent, hier ook hoor. Voelje dus gesteund. Wat helpt: gele vla en cola, dus hier al 's ochtends vroeg cola.



Zo even tabel bij werken als ik de fut nog heb, eerst even wat werken... Tot zo!
Alle reacties Link kopieren
Klavertje, ja ik herken je onzekerheid en dat je gaat twijfelen aan de zwangerschap. Inderdaad moeten we gewoon gaan proberen te genieten.

Ik weet niet waar het aan ligt met die echo, maar ik heb hem nu gelijk met de intake en tegen die tijd ben ik 10 weken.

Sommige praktijken doen eerst intake met 8 weken en maken daarna weer een afpraak voor echo.

Ik vind het nog wel lang duren hoor die 5 weken. Geduld hebben, en vertrouwen



kimmake, ik heb geen puf meer voor de tabel. Ga nu naar bed.

Truste!
Alle reacties Link kopieren
het is gelukt, ik ga ook naar bed. Erg he, zo zwanger zijn, ik ben echt KAPOT de hele dag. Ach het is voor het goede doel!!!
Alle reacties Link kopieren
laatste bericht was dus van mij...
Alle reacties Link kopieren
moe moe moe ben ik ook ik heb al jullie berichtjes bij gelezen maar gewoon te moe om er ook echt op te reageren...nog 2 daagjes dan heb ik een echo ben dan 7 weekjes vind het wel spannend is alles goed of niet?



gelukkig s morgens al om 10 uur de echo dus hoef er niet de hele dag tegen aan te hikken
Alle reacties Link kopieren
Spannend voor je Priempje! En is er een reden dat jij die echo al zo vroeg hebt?



Hier bizar moe... Net thuis van mijn werk en zojuist mijn wekker op 5.30u moeten zetten zie er als een berg tegenop.

Mijn baas was erg blij voor me en zei dat ik het allemaal zelf maar goed aan moet geven. Ze snapt het helemaal en zei dat ik mijn collega's maar op de hoogte moet stellen, zodat zij ook zwaarder werk over kunnen nemen van me. Daar hou ik van!

Heb beloofd het morgenvroeg te gaan doen en kijken hoe dat gaat... Ben zo benieuwd!



Voor nu, truste!
Klavertje, ik heb bij de verloskundige een intake afspraak staan op 10 april en dan zouden ze pas een afspraak maken voor een echo. Normaalgesproken zou ik dus een echo krijgen tussen de 10 en 12 weken. Maar door bepaalde redenen kon ik al 27 maart terecht in het ziekenhuis voor een vroege echo ( ik heb geen bloeding of zo gehad).



Priempje, ook al lekker vroeg een echo..weet je ook of je een inwendige echo krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Goh wel fijn om zo vroeg al een echo te hebben. Wij moeten nu nog 5 weken wachten! Miepman heeft daar niet zo'n moeite mee, maar ik wel!



Kimmake, Wat super dat je de tabel bijgewerkt hebt!

Volgende keer doe ik het wel weer hoor.



Dat moe zijn is wel vervelend ja, en ongezellig als je elke avond al voor 9e in bed ligt. Ik moet ook al mn serie's opnemen haha.



Maarja, aan de andere kant ben is het ook wel weer goed, want verder heb ik niet veel symptomen, en dan voel ik me helemaal niet zwanger!



Vanaf welke week werden jullie misselijk?
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het denk ik wel een inwendige echo ja althans dat wil ik wel want dan zie je het gewoon wat beter allemaal.



Ik krijg zo vroeg een echo omdat ik doormiddel van Isci zwanger ben geworden bij een kliniek. Dit zien hun als de zwangerschapsecho waarbij ze dus vast willen stellen of idd alles goed gegaan is.



Daarnaar wordt ik overgedragen aan een gyn en zal dan verwacht ik rond de 12 weken wel weer een echo krijgen.



Ik ben vanaf week 4 misselijk en moe en nu weer duizelig ik wordt er niet goed van voel me soms wel 80 ik heb mijn zoon naar school gebracht en ben weer helemaal kapot en verrot haha
Alle reacties Link kopieren
@Rowe: Jeetje, spannend allemaal zeg! Ik las net een ander topic van je dat je straks voor een echo gaat? Sterkte en succes!



@Boschbolleke: Wat een superreactie van jouw baas! Dat geeft vast een fijn gevoel! Wat betreft MvM: we hebben het er samen over gehad en besloten om het niet te doen. Puur persoonlijke redenen, het doel vind ik wel erg goed.



@Bessie: Wij kunnen elkaar de hand schudden wat betreft de misselijkheid. Naar he?! Appels werken bij mij ook wel goed ja. Grappig! En lange vingers, lekker voor 's morgens.



@Klavertje: Wat fijn dat de huisarts je gerust kon stellen. Hoe is het nu? Is het bloeden gestopt?



@Kimmake: Nog zo'n "misselijk figuur" hier. Hahaha! Gele vla werkt bij mij dus helemaal niet, bah! Word ik alleen nog maar misselijker van. Ik zit sinds een paar dagen aan de ijsthee (met bubbels, beetje vreemd want die koolzuur zou juist niet fijn zijn, maar ik vind t zo lekker hihi). Lange vingers blijken het ook goed te doen. En kaas! Jammie! Brood e.d. is allemaal niet zo fijn, dat staat me erg tegen. Warm eten daarentegen: heerlijk! Zo heeft iedereen weer wat wat ie lekker vindt en wat geen misselijkheid of braakneigingen oproept. ;-p



@Miepie: Ja, de weken kruipen dan echt voorbij he?! Wat fijn dat je verder weinig klachten hebt! Bij mij begon de misselijkheid rond 5,5 week (ik ben nu 7,5 week zwanger). En helaas wordt dat bijna iedere dag steeds iets erger...



@Verliefdenonzeker: Wat fijn dat je al eerder voor een echo mag. En gelukkig heeft het dus verder ook geen medische oorzaak. Wanneer moet je?



@Priempje: Sterkte met de misselijkheid en vermoeidheid. Hopelijk is dit met een paar weken over en kan je er heerlijk van genieten!



We hebben al een intake gehad bij de verloskundige. Helaas nog geen echo, al wist ik dat al wel van te voren. We hebben de eerste echo over (pas!) 3 weken, pff wat lang wachten. Haha! Ik ben dan 10,5 week zwanger.

Intake was zeer prettig en voelde me gelukkig erg op mijn gemak daar.

Voor in de tabel: 12 april eerste echo

Even nog een vraagje over de buik: ik zie nu al echt een vreemde bolling boven het schaambeen ontstaan. Het wordt echt al dikker daar. Is dat niet erg vroeg met 7 weken voor een eerste zwangerschap? Zijn hier meer dames die dit ook hebben?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zoveel gekletst wordt !

Voor de tabel ik ben 32 en heb 12 april de intake bij de VK (nog geen echo), uitgerekende datum 16 nov (kan ook anders worden ivm onregelmatige cyclus)



Ik ben vooral MOE! en slaap ontzettend slecht. lig 's avonds op de bank te slapen, als ik dan naar bed ga slaap ik moeilijk in en ben steeds rond 00.30 u wakker. Dan even een kopje thee en een cracker en slaap weer in tot ong. 5 u. Dan meteen weer een cracker. Nog niet echt misselijk geweest, hoop dat dat zo blijft...Wel veel last van mijn darmen en elke ochtend moet ik met kramp naar de wc..



Vinden jullie het ook lastig al echt blij te zijn? Ik merk dat ik erg voorzichtig ben en toch graag wil weten of alles ok is voor ik dingetjes ga regelen etc.



En sporten jullie?





Oh meiden, ik heb vandaag een beetje bloedverlies gehad..ben nu toch wel erg onrustig en onzeker :(
Alle reacties Link kopieren
Verliefdenonzeker, ja kan me voorstellen. Was het rood of bruin? Veel? En heb je buikpijn? Bruin is oud bloed is mij verteld.

Ik had het van de week ook een paar keer, maar nu is het weer over. De verloskundige zei dat het wel vaker gebeurt, en zolang je geen helder rood bloed hebt en niet hevige buikpijn, hoef je je geen zorgen te maken. (wat nog niet eens zo makkelijk is)



Tiepetje, ja hier ook meer zorgen dan blijdschap. Ik ben echt aan het aftellen naar die 10-12 weken.

Ik eet ook veel tussendoor, want heb snel een rare lege maag. Voordat naar bed ga eet ik wat en om 6 uur word ik wakker van mn lege maag.
Alle reacties Link kopieren
Oh verliefdenonzeker wat vervelend voor je! Lijkt me ook niks. Maar inderdaad kan het 'oud bloed' zijn. En je kan altijd de vk bellen, zou ik gewoon doen ala je je zo druk maakt...



Mijn vroege dienst viel me alles mee vandaag. Veel te vroeg mijn wekker gezet, om maar rustig op te kunnen staan. En uiteindelijk dus gewoon een rustige dag gehad. Word ik meteen onzeker van, omdat ik me goed voel.. Pfffft, het is ook nooit goed!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat we al met een heel groepje zijn, leuk om te vergelijken en om lekker te kletsen nu het nog zo pril is!



@verliefdenonzeker: ow wat vervelend zeg, hopelijk is het idd alleen maar wat oud bloed. Kan me voorstellen dat je ongerust bent!



@Boschbolleke; fijn dat je leidinggevende het zo goed oppakte en dat je collega’s kan vragen het e.e.a. over te nemen van je!



@miepie; nog 5 weekjes geduld dus, duurt dan ineens lang he…

Hier nog niet echt misselijk gelukkig!



@Bessie; wel fijn dat het geen geheim meer is nu! Leuk joh, een 3e kindje al. Lijkt me zo leuk om een echt compleet gezinnetje te hebben!



@Klavertje; wat herkenbaar die gevoelens van ‘zit het wel goed’. Heb dat ook enorm!

Maar komt vast goed!!



@Priempje; al bijna 7 weken, spannend. Succes met de echo alvast!



@Zeelinde; ik weet niet hoe snel je al een bolling ziet? Wel heel leuk!

Ik mag de 12e ook voor de echo (2e)



@Tiepetje; ik kan idd ook niet echt blij zijn of dingen regelen nu.. is nog zo pril!





Ik heb vanochtend naar de vk gebeld met de vraag om een afspraak te maken omdat ik niet precies wist hoever ik was... kon gelijk vanmiddag al terecht!!

Echo kon alleen inwendig omdat het idd nog zo pril is.

Ik blijk 5,5 week zwanger te zijn.. nog weinig te zien dus. Alleen een vruchtzak en het begin van de placenta. Maar iig ben ik echt zwanger en niet buitenbaardmoederlijk ofzo..

Over 3 weken weer. Hopelijk kan ik nu een beetje gaan genieten ipv me erg zorgen te maken. Ben er constant mee bezig en zo bang dat het mis gaat... Herkennen jullie dat?



Wanneer vertellen jullie het (schoon)ouders? Het is natuurlijk nog pril. Maar wij wonen nog niet samen (we wachten op de bouwvergunning om dat volgend jaar te kunnen beginnen) maar nu moeten we een tussenoplossing gaan bedenken...

Misschien wel verstandiger om het nu te vertellen ivm een huis zoeken e.d. maar anderzijds ben ik nog zo bang dat het fout loopt.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb gebelt met het ziekenhuis en ik mag morgen al komen voor een echo gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven