Kleding verven

24-03-2012 16:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet dit wel eens? Ik doe het regelmatig. Nu ook: Nog een aantal witte broeken en shirtjes, die niet meer zo wit zijn...en nu in de wasmachine met limoen-groene verf! Komt helemaal in de mode en zo heb ik (jij) elke keer wat anders...



En wat ik ook wel eens doe: Bij de drogist noemen ze me de nagellak-oorbellen-mevrouw: Ik houd van oorbellen in dezelfde kleur (kleurtje) van/ in de kleding, maar meestal kun je dat net niet vinden. Nu koop ik regelmatig van die oorbellen die makkelijk te verven zijn met nagellak....



Bij Zeeman bijv. hebben ze vaak goedkope, wel grappige bellen en die verf ik dan in de kleur die ik wil met nagellak!
Alle reacties Link kopieren
Kleding verven heb ik regelmatig gedaan, om lichte kleren die niet zo mooi meer waren weer wat leuker te krijgen. Meestal met leuk resultaat. Stiksels verven vaak niet mee en soms geeft dat heel gaaf contrast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk een paar maanden geleden alweer een donkerbruine verf gekocht voor mijn heel lichte spijkerbroek. Ik heb het echter nog steeds niet aangedurfd. Ben bang dat bij de volgende wasbeurt er toch nog wat bruine verf wordt afgegeven ofzo...
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring gebeurt dat niet. Ik deed het altijd netjes volgens de verpakking en ik heb nooit later nog afgevende kleding gehad. Vooral een spijkerbroek kun je na het vervelen lekker heet wassen, dan geeft hij daarna echt niet meer af.
Alle reacties Link kopieren
klopt, mijn kleding geeft ook niet af. de verf is van goede kwaliteit en als je op 40graden wast, wordt de kleur erg mooi. Mijn broeken en shirtjes zijn prachtig limoen groen geworden, erg vrolijk!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de verf verbeterd dan.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik bedoelde eigenlijk bij de volgende wasbeurt van de wasmachine zelf haha. Dus bij andere kleding (zonder geverfde broek erin) dat hij dan nog bruin afgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Kost ¤ 8,45. Daar kan je een leuk nieuw shirtje voor kopen.



De Dylon die ik hier nog heb liggen in de kleuren geel, blauw, zwart en rood geeft af als de neten. Ze houden nooit op met afgeven totdat alle kleur uit het kledingstuk verdwenen is. De tinnetjes zijn een jaar of zes oud.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Het zit niet meer in tinnetjes! En het is verbeterd inderdaad. Ik laat de wasmachine na het verven gewoon nog een keer draaien met wasmiddel en het geeft daarna nooit af hoor.



En voor 8,45 een nieuw shirtje/??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 stuks Madonna Blauw, 2 Golden Glow, dan nog 1 rood en een halve zwart.



Misschien kan ik er nog iets mee doen. Vlekken ofzo. Vrije kunst op een t-shirt.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik had een felblauw katoenen shirt, ik wilde dat graag bruin, dus een tinnetje chocoladebruine verf gekocht...

Shirtje kwam er mosgroen uit..ik snap het ook niet, heb alles preceis volgens de voorschriften gedaan
Alle reacties Link kopieren
Dat mosgroen snap ik wel... kwestie van kleurenleer en de verpakking lezen



Gebruik regelmatig zwart om de zwarte kleding van mijn kinderen weer mooier te krijgen. Ook weleens paars op een paarse broek...kwam er super mooi uit. Goed de aanwijzingen volgen en er kunnen meerdere kledingstukken tegelijk geverfd worden.
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Je hebt mensen waarbij nooit iets misgaat..



Bij mij gebeurde het ook vaak dat het stiksel gewoon wit bleef. Meestal was dat niet mooi.



Ik heb nog wat oude t-shirtjes liggen. Ik kan ze nog altijd weggooien.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
En heb nooit last van afgeven.

:-)
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar spijkerbroeken zwart geverfd in de machine. Was goed gelukt, de machine naderhand nog wel even laten spoelen maar verder geen last gehad van afgeven.
Alle reacties Link kopieren
.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee lichtgroene shirtjes, en die kan ik wel blauw verven; dan worden ze mint of turquoise. Maar ik weet bijna zeker dat de duidelijk zichtbare stiksels lichtgroen blijven. En dan kan ik ze weggooien.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Het is ook mijn ervaring dat de diepte verdwijnt in de stof. Als je door een vergrootglas kijkt dan begrijp je waarom: de verf wordt beter opgenomen in de buitenkant van de stof. Binnenin het garen en tussen de vezels pakt de verf minder goed omdat het daar slechter toegankelijk is. Rafel er maar eens een draadje uit, dan zal je zien dat het niet egaal is gekleurd. De stof krijgt daardoor een goedkoper uiterlijk.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Textielverf is voor mij een fail, dus.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
De een is kritischer dan de ander. Maar bij mij is er flink veel tijd overheengegaan zodat je er neutraler naar kijkt.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook weten dat je niet alle stof kunt verven...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over kleding verven. Als je een stof hebt die bestaat uit katoen met elastaan (vier procent), kun je dat dan ook verven?

Of alleen puur katoen?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven