Wat meenemen in vliegtuig

16-03-2008 12:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Over een maand gaan we met het vliegtuig weg. Een reis van ongeveer 8 a 10 uur. Veel en lang gevlogen heb ik niet. Dus graag zou ik van jullie willen weten wat je echt niet moet vergeten in het vliegtuig. Ik ga met mijn man en onze 2 pubers.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Evan,



Ligt eraan met welke vliegmaatschappij je gaat. Mijn ervaring met Nederlandse vluchtmaatschappijen alles meenemen boeken en spelletjes. Bij deze maatschappijen heb je niet eens je eigen tv scherm. Bij buitenlandse maatschappijen en dan aziatische en amerikaanse etc heb je je eigen tv scherm met meerdere zenders en zitten er ook computerspelletjes op. Tuurlijk neem ik ook altijd een boek mee maar het is een van de redenen dat ik altijd voor een buitenlandse vliegmaatschappij kies service is beter meer te doen aan boord meer beenruimte en personeel is vriendelijker.
Alle reacties Link kopieren
Voor de pubers wellicht een computerspelletje met extra batterijen?

Ik heb in het vliegtuig altijd behoefte aan zout, dus neem vaak iets van chips of pinda's mee.

Verder boek/puzzelboek.

Opblaasbaar kussentje om een beetje te kunnen slapen.

Ben een koukleum dus altijd extra sokken, dan kan ik lekker mijn schoenen uit doen.



Veel plezier alvast!
Je mag niet meer dan 100ml vloeistof meenemen, en dat moet worden vervoerd in een doorzichtig zakje. Enige uitzondering is vloeistof die je koopt in de taxfree shops van schiphol, ze moeten het dan wel voor je sealen. Dus als je wat extra drinken mee wilt ; koop het op schiphol. Anders moet je het toch inleveren....



Zelf vind ik een knabbeltje mee altijd wel lekker, sultana's of broodjes o.i.d. In veel landen mag je geen onverpakt etenswaar invoeren, dus zorg wel dat je onverpakte waar opmaakt of in het vliegtuig laat na landing :).



Met welke maatschappij vlieg je? Met arkefly bv. kun je een personal entertainment player huren, daar staan verschillende films, series en cd's op. Dan volstaan een extra boek wel. Hebben ze die mogelijkheid niet, dan worden er vaak ook wel films getoond, maar die kun je dan niet kiezen. Een extra puzzelboekje of misschien een gameboy o.i.d. als je die hebt, is dan misschien geen slecht idee.



In het vliegtuig is het meestal niet zo heel warm (vooral niet op de terugweg uit een warm oord!) dus zorg dat je een lange broek aan hebt en een vestje mee. En misschien lekker extra sokken.
Alle reacties Link kopieren
[quote]tangerine schreef op 16 maart 2008 @ 13:19:

Je mag niet meer dan 100ml vloeistof meenemen, en dat moet worden vervoerd in een doorzichtig zakje. Enige uitzondering is vloeistof die je koopt in de taxfree shops van schiphol, ze moeten het dan wel voor je sealen. Dus als je wat extra drinken mee wilt ; koop het op schiphol. Anders moet je het toch inleveren....



[quote]



Volgens mij mag je max 1 liter vloeistof meenemen, verpakt in flesjes van max 100 ml.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:



1. u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter

2. deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak

3. per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen

4. de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter

5. de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn.

De doorzichtige plastic zak kunt u van huis meenemen. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.



Er zijn twee uitzonderingen:

- babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft

- medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft



Pfft.... gedoe he?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker een mp3/discman meenemen, ik weet niet hoe veel je zelf van muziek houdt, maar zeker voor je pubers (ik denk dat ik met mijn achttien jaar ook nog in die categorie zou vallen, en ik was erg blij met mijn mp3 speler tijdens mijn 8 uur lange vlucht!) Je kan vaak (altijd?) wel naar muziek luisteren in het vliegtuig 'uit de leuning', maar ik hecht toch wel erg aan mijn eigen muziek!

Verder zoals al gezegd is een boek (make sure dat het een leuk boek is en neem er anders twee mee, handbagage wordt meestal niet gewogen, maar je moet er wel zelf mee sjouwen natuurlijk).

En aangezien de luchtvochtigheid in het vliegtuig niet helemaal lekker is vond ik labello wel fijn om bij me te hebben. En handsanatizer (handen wassen zonder water spul).

Verder iets te eten/te snoepen, snoepen alleen al om even iets te doen te hebben, maar vliegtuigeten kan soms tegenvallen...
Ja, maar denk er wel aan dat de labello en het schoonmaakspul óók in de doorzichtige zak moeten en dat de verpakking niet groter mag zijn dan 100ml....
Anoukske, je hebt op zich wel gelijk, maar een klein tubetje tandpasta en een labello ed tellen ook mee... en het lukt je nooit 10 flesjes van 100ml in één doorzichtig zakje van een liter te proppen ;-)
orchidea schreef op 16 maart 2008 @ 13:01:

Hoi Evan,



Ligt eraan met welke vliegmaatschappij je gaat. Mijn ervaring met Nederlandse vluchtmaatschappijen alles meenemen boeken en spelletjes. Bij deze maatschappijen heb je niet eens je eigen tv scherm. Bij buitenlandse maatschappijen en dan aziatische en amerikaanse etc heb je je eigen tv scherm met meerdere zenders en zitten er ook computerspelletjes op. Tuurlijk neem ik ook altijd een boek mee maar het is een van de redenen dat ik altijd voor een buitenlandse vliegmaatschappij kies service is beter meer te doen aan boord meer beenruimte en personeel is vriendelijker.




Ook KLM heeft op zijn intercontinentale vluchten gewoon een schermpje voor iedere passagier met tig films, series en computerspelletjes waaruit je kunt kiezen.

Ik kan me voorstellen dat dit bij charters (martinair/arkefly etc.) niet het geval is maar hier heb ik nog niet mee gevlogen.

Wat te overwegen is als je vrij lang bent en met klm vliegt is voor een klein extra bedrag een plek met extra beenruimte te nemen (ja, ik weet, vroeger was dit gratis.....)



Verder heb ik altijd oordoppen bij me (je zal maar net een krijsend kind in het vliegtuig hebben).
Alle reacties Link kopieren
Orchidea,



het is niet helemaal waar wat je zegt. Met KLM krijg je gewoon een eigen tv scherm voor sowieso de langere vluchten. Ik ben het ook niet met je eens wat betreft de service van het personeel. Ik vind persoonlijk de service van KLM veel beter dan bij bijv. Delta, m.n als er vertragingen zijn en ook qua eten. Maar ja, dat is natuurlijk ook persoonlijk.



Ik heb wel een keer met transavia.com gevlogen en daar viel het me inderdaad wel op dat je echt overal voor moet betalen: koptelefoon, eten en drinken. Het was een vlucht naar Griekenland, ik weet dus niet hoe dat geregeld wordt bij langere vluchten.



Zelf zou ik inderdaad dikke sokken meenemen, een kussentje+kleedje krijg je waarschijnlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Germanwings, ik was net te laat zie ik :)
Alle reacties Link kopieren
Das niet helemaal waar, ik vlieg dit jaar met KLM naar de USA en heb geen eigen schermpje. Ik vlieg met een 747 en het eigen entertainment zit alleen in de 777 en nog een ander toestel, helaas...
Alle reacties Link kopieren
klopt, vwb schrmpjes in de klm-toestellen: is nog in erg beperkt aantal toestellen (als je tenminste economy vliegt ;-) ). Meestal nog een enkel scherm in het gangpad.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ja, helaas was economy nog duur zat, hihi
Alle reacties Link kopieren
wij hadden op een vlucht van 15 uur naar taiwan helaas ook geen eigen schermpje... en met een beetje pech zit je zo dat je het scherm met geen mogelijkheid op een prettige manier kunt zien :-|



eten vond ik verrassend lekker bij de klm; maar kan me zo voorstellen dat puberkinderen niet genoeg hebben aan de portie. chips ofzo mee is misschien wel een goed plan!
Alle reacties Link kopieren
Klm mag je wel weer onbeperkt water en sapjes halen, dus dan hoef je zelf niets mee te nemen. Boeken, muziek, evt als je die hebt een gameboy oid mee (weet alle nieuwe namen niet, sorry) en idd extra sokken en een vest. Oordopjes en een slaapmaskertje kun je ook aan de stewardes vragen. Verder is het op die lange vluchten handig als je wat kunt slapen (zeker ook voor je kinderen). Deken krijg je. De tijd gaat sneller en je komt net wat uitgeruster op je bestemming aan.
Alle reacties Link kopieren
KLM heeft alleen schermpjes in de stoelen in de economyclass op de 777, de Airbus en vanaf dit jaar ook op de MD11. De 747 gaat ze helaas niet krijgen, omdat het dan ten koste gaat van de vracht. (doordat het vliegtuig dan te zwaar wordt).

Neem een lege fles mee, die kun je aan boord (laten) vullen, lekker makkelijk.

Wat veel mensen niet weten is dat jij bij KLM gewoon de galley in kan lopen waar je extra snacks kunt krijgen. Op langere vluchten staan er altijd dozen met marsen, twixen, tukkies en maltesers. Zucht, daar lopen wij dus de hele tijd langs...
orchidea schreef op 16 maart 2008 @ 13:01:

Hoi Evan,



Ligt eraan met welke vliegmaatschappij je gaat. Mijn ervaring met Nederlandse vluchtmaatschappijen alles meenemen boeken en spelletjes. Bij deze maatschappijen heb je niet eens je eigen tv scherm.



Op transatlantische vluchten met KLM heb ik altijd wel een tv gehad hoor. Alleen op korte vluchten niet




Bij buitenlandse maatschappijen en dan aziatische en amerikaanse etc heb je je eigen tv scherm met meerdere zenders en zitten er ook computerspelletjes op. Tuurlijk neem ik ook altijd een boek mee maar het is een van de redenen dat ik altijd voor een buitenlandse vliegmaatschappij kies service is beter meer te doen aan boord meer beenruimte en personeel is vriendelijker.
Ik zou ook zeggen: neem niet teveel mee, want dan heb je zo'n zware tas en moet je de hele tijd naar tijdschriften, boeken spelletjes e.d zoeken. Neem een goed boek mee, daar hou ik het meestal op. Belangrijker voor het lange stilzitten is makkelijke kleding en genoeg warme dingen aan!
Alle reacties Link kopieren
Is dat zo? Good to know!

X-D



Maar helaas vlieg ik 747, maar goed, MP3 speler mee, boek, puzzelboekje.. dan moet het toch lukken?



Iemand ervaring met een laptop mee in je handbagage? Ik hoorde dat de Amerikaanse douane je laptop kan controleren?
Oh, zie nu net dat het niet in alle klm vluchten is... nou ja, ik vlieg 'altijd' (twee keer gedaan nu) op Lima. En daar zit het wel in.
Alle reacties Link kopieren
Lucky you!

;-)
Arkefly heeft op intercontinentale vluchten dus wél de mogelijkheid zo'n personal entertainment player te huren. Het is een soort ieniemienielaptopje met maar een paar knopjes, waar je films op kan kijken en zo. Ik vond het erg prettig. Mijn vlucht duurde bijna 12 uur, maar ik heb me prima vermaakt met een boekje, de muziek van de player, de series en films van de player en hier en daar wat slapen.
Alle reacties Link kopieren
O dat is wel luxe inderdaad Tang!

Nice!
Meestal slaap ik een hoop tijdens lange vluchten, of gewoon een beetje soezen met mijn ogen dicht....



Laptops worden bij mij vaak ook op Schiphol en in UK gecontroleerd. Maar ik neem em altijd mee voor werk en werk soms tijdens het vilegen (moet uitstaan tijdens opstijgen en dalen) (kan er ook een DVDtje op kijken als ik zou willen).



In sommige langen mag je handbagage EN een laptoptas mee, maar hier uin UK doen ze moeilijk en is de laptoptas het handbaggageonderdeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven