Kan iemand iets Grieks vertalen?

27-03-2012 22:13 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeden avond,



Ik heb hier een stukje van een Griekse oude kaart, en ik zou graag willen weten wat er op staat.



Iemand die Grieks kan het voor mij wilt vertalen??



Je helpt me er enorm mee!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Oud Grieks of nieuw Grieks?
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er precies? Ik kan het morgen aan mijn lief vragen? En er is ook een forummer die in Griekenland woont. Misschien leest zij dit.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor geen probleem, moet je het wel even posten haha. Kan zowel oud als nieuw grieks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Onderdezon schreef op 27 maart 2012 @ 22:14:

Oud Grieks of nieuw Grieks?



Geen idee. Ik denk oud Grieks, maar kan net zo goed nieuw Grieks zijn.



Dat klinkt weer lekker verwarrend van mij.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
quote:oogappeltje schreef op 27 maart 2012 @ 22:20:

Jahoor geen probleem, moet je het wel even posten haha. Kan zowel oud als nieuw grieks.Mag ik misschien jou email adres, ik post het namelijk liever niet hier ;)
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Oud-Grieks kan ik prima vertalen, Nieuw-Grieks niet. Maar als je de tekst hier plaatst komen we er vanzelf wel achter of het oud of nieuw is toch?



nvm ik lees nu dat je het liever niet hier post.
Alle reacties Link kopieren
quote:penelopeia schreef op 27 maart 2012 @ 22:23:

Oud-Grieks kan ik prima vertalen, Nieuw-Grieks niet. Maar als je de tekst hier plaatst komen we er vanzelf wel achter of het oud of nieuw is toch?



nvm ik lees nu dat je het liever niet hier post.Ik zal wel een klein stukje posten, misschien dat het meer op levert, een moment even de foto uploaden.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Of is dat niet de manier voor prive berichten? Ik heb geen idee hoe dat moet eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:oogappeltje schreef op 27 maart 2012 @ 22:25:

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Of is dat niet de manier voor prive berichten? Ik heb geen idee hoe dat moet eigenlijk.



Ja volgens mij wel, dan kan ik je een mail sturen. Een moment, even de foto uploaden.



Hmm krijg net een melding dat ik me moet inloggen om een bericht te sturen en dat ben ik al haha dus zal het wel hier even uploaden. 1 minuutje.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Grr kan geen plaatjes uploaden.. en nu?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Even als linkje plaatsen, dat kan wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 27 maart 2012 @ 22:35:

Even als linkje plaatsen, dat kan wel.Hoe doe ik dat? Heb net de foto geupload via Tinypic
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
http://tinypic.com/r/6pan4l/5



Ja dit is het!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Oei, het is wel moeilijk lezen. Daar heb ik toch mijn brilletje voor nodig en die heb ik nu niet hier liggen. Mocht je vanavond nog iemand anders kunnen vinden dan moet je dat zeker proberen en anders krijg je het morgen van me, beloof ik! Nu ga ik mijn nestje in. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:oogappeltje schreef op 27 maart 2012 @ 22:40:

Oei, het is wel moeilijk lezen. Daar heb ik toch mijn brilletje voor nodig en die heb ik nu niet hier liggen. Mocht je vanavond nog iemand anders kunnen vinden dan moet je dat zeker proberen en anders krijg je het morgen van me, beloof ik! Nu ga ik mijn nestje in. Succes!Maar het is wel Grieks dus? Ik hoop zeker dat je terug komt ik zit hier in spanning haha! Alvast super bedankt en hoop je morgen terug te zien.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Jeetje deze Griekse letters lijken absoluut niet op wat ik gewend ben! Ik vermoed dat het een soort Grieks schoonschrift is ofzo, maar daar ben ik echt verder niet bekend mee. Het lijkt me ook Nieuw-Grieks..
Zou het geen Koptisch kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:penelopeia schreef op 27 maart 2012 @ 22:42:

Jeetje deze Griekse letters lijken absoluut niet op wat ik gewend ben! Ik vermoed dat het een soort Grieks schoonschrift is ofzo, maar daar ben ik echt verder niet bekend mee. Het lijkt me ook Nieuw-Grieks..Hmmm ik heb werkelijk geen idee. Ik ben nu even naar het koptisch alfabet aan het kijken, maar daar vind ik bepaalde letters ook niet in terug.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Ook zie ik op een ander stukje van de kaart een wat normaler alfabet. Dat lijkt wel minder sierlijk. Zal ik daar anders even een foto van uploaden?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Nee Koptisch is het niet, dat was een gek hersenspinsel haha. Maar upload dat maar even ja!
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al zei is het erg moeilijk lezen en zal ik het morgen even moeten uitprinten maar dit zijn voor zover ik kan zien geen normale griekse letters (niet allemaal althans). Ben wel erg benieuwd geworden dus ik ga het morgen proberen uit te pluizen voor je. Als je duidelijkere stukjes hebt, dan graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het redelijk goed, maar niet alles... heb ook maar drie jaar (oud)grieks gehad, dus kan er niet echt iets van maken. De sigma's lijken me wel behoorlijk vervormd (echt zesjes). En het verschil tussen oud- en nieuw grieks zou ik zo niet weten, aangezien het alfabet toch redelijk hetzelfde is gebleven. Ga deze post wel even volgen, ben benieuwd! Wat voor ansichtkaart komt het van (of ben ik nu te nieuwsgierig )?
Alle reacties Link kopieren
Uno momento, is onder weg ;)
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
http://tinypic.com/r/2q9vvb8/5



Het gaat om het stukje tekst wat een beetje in een bochtje loopt
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven