Actueel
alle pijlers
Moeder betrapt tijdens mishandelen kind (video)
vrijdag 14 maart 2008 om 12:50
http://www.garagetv.be/vi...e=gtv-nb&utm_medium=email
Verschrikkelijk, zo'n hoge druk reiniger gaat bijna door je huid heen. Loeder van een wijf, ziek in je hoofd ben je dan toch?
edit: inladen duurt even, geduld
Verschrikkelijk, zo'n hoge druk reiniger gaat bijna door je huid heen. Loeder van een wijf, ziek in je hoofd ben je dan toch?
edit: inladen duurt even, geduld
zondag 16 maart 2008 om 19:34
zondag 16 maart 2008 om 21:29
Dat is natuurlijk ook zo.
Echter het filmpje staat er al.
STel nou dat ik hier alleen het verhaal had neergezet, ofwel een eigengemaakte samenvatting van het filmpje want een nieuwsbericht heb ik verder niet gezien.
En daarin had ik dan geschreven dat het dus op internet staat etc. Had zéér waarschijnlijk iemand gevraagd naar de link en dan had ik "moeten" zeggen: "nee die geef ik niet".
Ik bedoel, het staat er al en het filmpje is het nieuwsbericht zelf. Ik begrijp maar niet dat enkele mensen het enorm belangrijk blijven vinden te praten over het feit dat ik het hier neerzet ipv te praten over : wat dat mens mankeert zoiets te doen, hoe ze gepakt zou kunnen worden, wat je zou doen als je zelf zoiets ziet etc.
SNap ik nix van.
Echter het filmpje staat er al.
STel nou dat ik hier alleen het verhaal had neergezet, ofwel een eigengemaakte samenvatting van het filmpje want een nieuwsbericht heb ik verder niet gezien.
En daarin had ik dan geschreven dat het dus op internet staat etc. Had zéér waarschijnlijk iemand gevraagd naar de link en dan had ik "moeten" zeggen: "nee die geef ik niet".
Ik bedoel, het staat er al en het filmpje is het nieuwsbericht zelf. Ik begrijp maar niet dat enkele mensen het enorm belangrijk blijven vinden te praten over het feit dat ik het hier neerzet ipv te praten over : wat dat mens mankeert zoiets te doen, hoe ze gepakt zou kunnen worden, wat je zou doen als je zelf zoiets ziet etc.
SNap ik nix van.
zondag 16 maart 2008 om 22:38
Gelul nijn.
Twompie, ik vind gewoon niet dat alles altijd maar uitgezonden moet worden. Niet op internet, niet op het journaal. Niet omdat ik de beelden niet wil zien maar omdat ik vind dat je mensen niet op hun allerkwetsbaarste moment hoeft te tonen aan de hele wereld.
Ik begrijp best dat zielige beelden bij een inzamelingsactie meer geld in het laatje brengen, ik weet ook dat we bv Darfur vergeten omdat het niet dagelijks in de krant staat. Ik weet dondersgoed wat de impact is van beelden, dus ik keur het niet bij voorbaat allemaal af.
Toch vind ik dat er heel respectloos met slachtoffers wordt omgegaan door de media. Je toont mensen op momenten dat ze alle weerbaarheid kwijt zijn, die totaal geen waardigheid meer hebben, die geen invloed meer hebben op de situatie waar ze in verkeren. Dat is wat me stoort.
En als het om kinderen gaat dan heb ik dat dubbel. Kinderen zijn al zo ontzettend kwetsbaar, hebben al helemaal geen invloed op de dingen. Dus om dan een filmpje te verspreiden dat een kind door zijn moeder (of all people) wordt mishandelt, zonder dat het een ander doel dient dan om eens lekker bij te zeggen hoe erg het allemaal is, dat gaat mij veel te ver.
Wil je praten over kindermishandeling en wat je daarvan vindt en wat we eraan zouden kunnen doen dan ben ik je man. Dan is het niet nodig om een filmpje te plaatsen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
zondag 16 maart 2008 om 22:51
Het hele gezeik om het wel of niet plaatsen van dit filmpje, of ander materiaal wat maar niet geplaatst moet worden want te confronterend, doet me denken aan de infofilm over kindermishandeling. Een kind loopt op straat en stapt in de bus, en iedereen die hij tegenkomt heeft de ogen gesloten, kennen jullie dat filmpje? Daar moet ik dus aan denken als ik dit gemuggezift lees.
zondag 16 maart 2008 om 23:23
Nou ja, mag ik als TO dan misschien verzoeken of reacties of on topic zijn of gewoon wegblijven.
Beetje zonde om te gaan "schelden" (te dom voor woorden) of iets dergelijks.
Ik respecteer je mening zuss, serieus ik hoor prima wat je zegt. Jou mening/opvatting/standpunt is niet enorm afwijkend maar die van mij ook niet en aangezien het "mijn" topic is. Misschien even iets minder gas geven over jou mening op het uberhaubt plaatsen van een topic met filmpjes link en meer ruimte voor on topic reacties?
Beetje zonde om te gaan "schelden" (te dom voor woorden) of iets dergelijks.
Ik respecteer je mening zuss, serieus ik hoor prima wat je zegt. Jou mening/opvatting/standpunt is niet enorm afwijkend maar die van mij ook niet en aangezien het "mijn" topic is. Misschien even iets minder gas geven over jou mening op het uberhaubt plaatsen van een topic met filmpjes link en meer ruimte voor on topic reacties?
zondag 16 maart 2008 om 23:36
Euhm, jij voelt je aangesproken door mijn post? How come?
Maar het is dus 5 pagina's lang een stuk belangrijker om over de plaatsing van het filmpje te praten?
Het filmpje van No Kidding waar ik eerder op doelde is toch beeldend voor wat hier gebeurt? Niemand wil het zien, dus bestaat het niet. Dat wil het filmpje van No Kidding duidelijk maken. En als iedereen hier weigert naar beelden te kijken die bewijzen dat het daadwerkelijk gebeurt, dan sluit je toch je ogen?
zondag 16 maart 2008 om 23:39
Zuss, maakt het voor jou uit of het kind onherkenbaar is of niet? Dat was nl mijn eerste bezwaar, maar toen bleek (van horen zeggen) dat je eigenlijk niet kan zien wie het kind is, vond ik het tonen minder erg. Maar ik heb er wel mijn twijfels over hoor, die zijn alleen niet naar TO gericht maar meer in het algemeen.
Want verder vind ik 'Geen Stijl' methodes of andere manieren waarin iedereen herkenbaar wordt gemaakt echt verschrikkelijk, en vind ik de discussie of hier een duidelijk beleid voor moet komen niet zinloos maar steeds noodzakelijker worden. Maar misschien is dat wel off-topic.
Want verder vind ik 'Geen Stijl' methodes of andere manieren waarin iedereen herkenbaar wordt gemaakt echt verschrikkelijk, en vind ik de discussie of hier een duidelijk beleid voor moet komen niet zinloos maar steeds noodzakelijker worden. Maar misschien is dat wel off-topic.
zondag 16 maart 2008 om 23:51
Hier nog even een reactie op, toch maar : die infofilm zie ik als iets totaal anders. Dat wijst mensen op iets wat zich in de werkelijkheid kan voordoen maar is wel gespeeld, en dus geen directe weergave van die werkelijkheid.
En je afvragen of slachtoffers zomaar online herkenbaar getoond mogen worden in een filmpje die een echte weergave is van dat 'slachtofferschap' zonder medeweten of toestemming is heel wat anders en geen gemuggezift wat mij betreft. Daar niet naar willen kijken is niet hetzelfde als je ogen willen sluiten voor die werkelijkheid. Het kan ook zijn dat je daarmee de privacy van het slachtoffer respecteert.
maandag 17 maart 2008 om 00:09
maandag 17 maart 2008 om 00:33
Staat er eigenlijk wel iemand bij stil dat door dit filmpje te plaatsen het kind heel veel ellende bespaard is gebleven.
Ik heb het filmpje wel gekeken, je wordt er niet goed van, maar dat veroorzaakt die moeder en niet het filmpje.
Er gebeuren veel dingen met kinderen die het licht niet verdragen, jammer genoeg gebeuren er veel dingen binnenshuis die mensen nooit te weten komen en die kinderen zijn nooit te redden of ze moeten een oplettende leerkracht hebben, buren of familieleden die iets durven te zeggen.
Ik ben nu de boeken aan het lezen van David Pelzer, dit is te gruwelijk voor woorden, onbegrijpelijk voor mij hoe een moeder haar kind dit aan kan doen en hoeveel mensen hun hoofd omgedraaid hebben, gelukkig door een schoolverpleegster is het balletje gaan rollen en is hij uit huis geplaatst, ik ben bang dat hij het anders niet overleefd had.
Hij zoekt zelf de publiciteit, geeft lezingen, in de hoop dat hij kinderen hierbij helpt dat er een weg is om te ontsnappen uit je ellende.
Het enige wat ik hoop wat er met dit filmpje bereikt wordt dat het kindje geredt wordt van haar gestoorde moeder.
Ik heb het filmpje wel gekeken, je wordt er niet goed van, maar dat veroorzaakt die moeder en niet het filmpje.
Er gebeuren veel dingen met kinderen die het licht niet verdragen, jammer genoeg gebeuren er veel dingen binnenshuis die mensen nooit te weten komen en die kinderen zijn nooit te redden of ze moeten een oplettende leerkracht hebben, buren of familieleden die iets durven te zeggen.
Ik ben nu de boeken aan het lezen van David Pelzer, dit is te gruwelijk voor woorden, onbegrijpelijk voor mij hoe een moeder haar kind dit aan kan doen en hoeveel mensen hun hoofd omgedraaid hebben, gelukkig door een schoolverpleegster is het balletje gaan rollen en is hij uit huis geplaatst, ik ben bang dat hij het anders niet overleefd had.
Hij zoekt zelf de publiciteit, geeft lezingen, in de hoop dat hij kinderen hierbij helpt dat er een weg is om te ontsnappen uit je ellende.
Het enige wat ik hoop wat er met dit filmpje bereikt wordt dat het kindje geredt wordt van haar gestoorde moeder.
maandag 17 maart 2008 om 03:14
"Gelul" en "werkelijk te dom voor woorden" is nou eenmaal Zuss d`r natuurlijke habitat, Twompie. Niks van aantrekken.
Zuss, ik wist niet dat we het ineens over de privacy van het slachtoffer hadden.
Ja, dan snij je weer een ander, en ook best wel interessant punt aan. Ik zou het niet bedacht hebben. Ik denk net als Dotten en Jasch dat er momenten zijn dat het je als slachtoffer aan je derriere zal oxideren of je herkenbaar bent; ALS de mensen maar zien wat jou aangedaan is. Zodat er iets aan gedaan kan worden.
Zuss, ik wist niet dat we het ineens over de privacy van het slachtoffer hadden.
Ja, dan snij je weer een ander, en ook best wel interessant punt aan. Ik zou het niet bedacht hebben. Ik denk net als Dotten en Jasch dat er momenten zijn dat het je als slachtoffer aan je derriere zal oxideren of je herkenbaar bent; ALS de mensen maar zien wat jou aangedaan is. Zodat er iets aan gedaan kan worden.
maandag 17 maart 2008 om 08:12
Ik denk ook dat slachtoffers van (kinder)mishandeling veel liever hebben dat die mishandeling stopt dan dat andere mensen zich druk gaan maken om hun privacy.
Kom op zeg, denk je dat als er nooit beelden hiervan waren geweest dat dan ooit uit was gekomen dat dit meisje waarschijnlijk vaker niet goed wordt behandeld? Als dit soort dingen al in een carwash gebeuren, wat gebeurt er dan achter gesloten deuren? Lijkt me veel belangrijker om uit te zoeken.
Kunnen wij hier in Nederland niet veel mee omdat het zich in Amerika afspeelt maar het had net zo goed hier in Nederland kunnen zijn.
Kom op zeg, denk je dat als er nooit beelden hiervan waren geweest dat dan ooit uit was gekomen dat dit meisje waarschijnlijk vaker niet goed wordt behandeld? Als dit soort dingen al in een carwash gebeuren, wat gebeurt er dan achter gesloten deuren? Lijkt me veel belangrijker om uit te zoeken.
Kunnen wij hier in Nederland niet veel mee omdat het zich in Amerika afspeelt maar het had net zo goed hier in Nederland kunnen zijn.
Het is mij: shaHla (Iranian version)
maandag 17 maart 2008 om 08:26
Normaal ga ik helemaal niet in op dit soort topics, maar wat is de verwachting van de TO? Woorden zijn hier genoeg, het is gewoon heel erg dat dit gebeurd. Waarom zou iemand het filmpje willen bekijken? Om te zien of datgene wat je schrijft echt zo erg is? Of om te kijken hoe die mensen eruit zien? Om te zien dat het werkelijk gebeurd is? "Gezonde" nieuwsgierigheid? Ik heb werkelijk geen idee wat de reden is om zo'n link te plaatsen. Natuurlijk is het geen schuld voor de TO, maar er is ook totaal geen reden om deze beelden te plaatsen/kijken, vind ik.
Ik vind het vreselijk als je kinderen iets aandoet, ziek ben je dan!! Maar er is totaal geen oplossing als we massaal deze beelden gaan verspreiden of bekijken. Ziek is misschien voor deze mensen een beetje een te beladen woord, maar dan kom je zeker in de buurt vind ik!!
Ik vind het vreselijk als je kinderen iets aandoet, ziek ben je dan!! Maar er is totaal geen oplossing als we massaal deze beelden gaan verspreiden of bekijken. Ziek is misschien voor deze mensen een beetje een te beladen woord, maar dan kom je zeker in de buurt vind ik!!
maandag 17 maart 2008 om 08:46
SP, ook als het kind onherkenbaar wordt gemaakt vind ik dat je niet alles hoeft te plaatsen / uit te zenden. Wat is in vredesnaam het nut van het plaatsen van een dergelijk filmpje? Hopen dat er getuigen komen of de identiteit van de dader achterhalen? In het 1e geval is een reconstructie ook voldoende, in het 2e geval auto, nummerbord, omgeving en kenmerken / foto van de dader.
Jaschenka, jij reageerde na mijn post met 'zeiken' en 'gemuggenzift' dus ik ging er vanuit dat je ook op deze post reageerde.
Ik vind het verschrikkelijk dat er nooit iemand heeft ingegrepen in jouw jeugd. Maar heeft dat te maken met het al dan niet plaatsen van dergelijke films of met laffe types die niet in durven grijpen 'want je hebt zo een mes in je rug'?
Ja ik vind de privacy van het slachtoffer heel belangrijk. Maar dat zal nooit zo ver gaan dat ik bij (kinder)mishandeling niet in zou grijpen of het zou melden.
Als een kind mishandelt wordt dan schend iemnd op dat moment alle rechten van het kind, waarom zou je die rechten nog meer schenden door het plaatsen van een filmpje daarvan? Vooral als het geen doel dient.
Nijn, ik heb het in (bijna) al mijn post over de privacy van het slachtoffer, misschien moet je even teruglezen?
Wb het in kunnen grijpen na deze beelden: overhandig ze aan justitie en de kinderbescherming. Wat is het doel van ze openbaar maken? Dat we de moeder gaan lynchen? Dat we allemaal weten wat het slachtoffer is overkomen zodat we haar na kunnen wijzen op straat? (zie je dat meisje daar, zo erg, haar moeder heeft dit / ze is aangerand door / mishandelt door haar man, ik heb het zelf gezien op internet. Zó erg)
Jaschenka, jij reageerde na mijn post met 'zeiken' en 'gemuggenzift' dus ik ging er vanuit dat je ook op deze post reageerde.
Ik vind het verschrikkelijk dat er nooit iemand heeft ingegrepen in jouw jeugd. Maar heeft dat te maken met het al dan niet plaatsen van dergelijke films of met laffe types die niet in durven grijpen 'want je hebt zo een mes in je rug'?
Ja ik vind de privacy van het slachtoffer heel belangrijk. Maar dat zal nooit zo ver gaan dat ik bij (kinder)mishandeling niet in zou grijpen of het zou melden.
Als een kind mishandelt wordt dan schend iemnd op dat moment alle rechten van het kind, waarom zou je die rechten nog meer schenden door het plaatsen van een filmpje daarvan? Vooral als het geen doel dient.
Nijn, ik heb het in (bijna) al mijn post over de privacy van het slachtoffer, misschien moet je even teruglezen?
Wb het in kunnen grijpen na deze beelden: overhandig ze aan justitie en de kinderbescherming. Wat is het doel van ze openbaar maken? Dat we de moeder gaan lynchen? Dat we allemaal weten wat het slachtoffer is overkomen zodat we haar na kunnen wijzen op straat? (zie je dat meisje daar, zo erg, haar moeder heeft dit / ze is aangerand door / mishandelt door haar man, ik heb het zelf gezien op internet. Zó erg)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
maandag 17 maart 2008 om 08:48
quote:
Nijntje schreef op 17 maart 2008 @ 03:14:
"Gelul" en "werkelijk te dom voor woorden" is nou eenmaal Zuss d`r natuurlijke habitat, Twompie. Niks van aantrekken.
.
Okee dat was onder de gordel. Excuses.
Tja nijn, onder de gordel is nu eenmaal jouw manier dat is me bekend.
Nijntje schreef op 17 maart 2008 @ 03:14:
.
Okee dat was onder de gordel. Excuses.
Tja nijn, onder de gordel is nu eenmaal jouw manier dat is me bekend.