zwanger zijn en al 3 weken diarree, wat nu?

27-03-2012 20:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben benieuwd of er iemand is die dit herkend of tips voor me heeft.

Ben nu 15 weken zwanger en al ruim 3 weken heb ik ontzettende last van mijn (denk ik) darmen. Bijna elke dag heb ik behoorlijke krampen en ook behoorlijke diarree. In het begin dacht ik aan een buikgriep, toen dacht ik aan een reactie op bepaalde voedingsmiddelen maar nu weet ik het gewoon niet meer zo goed. Ik laat al ruim twee weken alle koffiie, chocola en zoveel mogelijk vet staan. Ik eet eigenlijk alleen nog crackers/brood met kaas en fruit. Het lijkt dus niet te helpen.

Wat nu? Gaat dit vanzelf over? Moet ik toch naar de huisarts of gewoon vk eens bellen?
sorry hoor, maar je denkt na drie weken niet van goh laat ik eens een dokter raadplegen? Hup morgen naar de huisarts. Overigens kan Fruit ook diarree veroorzaken.
Snel naar de dokter! Dit klinkt niet goed.
Het beste kun je morgenochtend je verloskundige bellen. Je hebt neem ik aan ook een 06nummer van haar? En anders op het gewone nummer. Waarom heb je gewacht? Je mag je verloskundige voor zulke vragen altijd aanhaken. En anders de gynaecoloog, mits je daarbij onder controle bent.

Zorg wel dat je vocht binnen krijgt, ook voor jezelf.

Ik denk dat ze je ook een ander soort voeding aan kunnen raden, zolang je diarree hebt.
Gizz, nou dat denk ik nu dus wel maar ik heb anderhalve week geleden de vk nog gesproken en die vond het niet raar.

Ik zal morgen de huisarts direct even bellen.

Verder geen herkenning?
Overigens....lijkt mij dat fruit de diarree nu juist kan stimuleren. Los van het feit dat fruit en groenten zo belangrijk zijn.

Lees net dat je bij de septemberkindjes zit. Ik lees hier vaak mee, maar schrijf niet mee. En het is je derde al, leuk. Dan weet je vast dat je kunt bellen. Hopelijk weet je morgen meer. Ik ben benieuwd wat ze aanraden.
Volgens mij kan de huisarts niet meer doen dan de verloskundige. Ik zou in jouw geval de verloskundige weer bellen. Volgens mij is zij degene die je het beste kan helpen of doorverwijzen als het nodig is. Lijkt mij een omweg om je huisarts te bellen.

Herkenning...ik ben nu ook 15 weken van de eerste en heb dunnere ontlasting dan voorheen, kennelijk verandering in darmen. Maar geen diarree of zorgwekkende ontlasting.
Tja, ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te blijven eten maar begin langzaam op het punt te komen dat ik niet zo veel meer durf te eten. Dus inderdaad handig om vk of ha te bellen.

Verder is het niet zo dat ik de hele dag op de wc zit maar ongeveer 1 a 2 keer per dag.

En los van dat het mijn derde is loopt echt alles anders als bij de vorige twee dus dit is voor mij ook nieuw.

Bedankt voor de tips alvast!
Ik heb precies hetzelfde! Zelfs tot alleen proppen slijm aan toe! Dokter geweest bloed en ontlasting afgegeven maar niets aan het handje. De een heeft obstipatie en de ande diaree!

Normaal heb ik ook last van mijn darmen nl pds maar nu is het erger.

Ben nu fan van roosvice stop. Het helpt goed!

Suc6 he!
Fijn dat ik niet de enige ben!

Ik zal voor de zekerheid de vk morgen bellen maar jij zegt dus roosvicee stop? Ga ik ook proberen.

Nu lekker in bad en naar bed want een beetje slap ben ik er wel van.
Genoeg drinken, en verspreid over de dag eten (beter 2x 2 beschuiten/snee brood dan 1x4).

Beste drinken is nu gewone thee, water, af en toe lichte siroop.

Twee keer per dag dunne ontlasting hoeft dan geen grote problemen op te leveren.

Vezel: juist wel gebruiken (bruin brood, aardappel, bruine rijst en volkoren pasta, komkommer erbij op brood, fruit bij maaltijd). Vezel bindt de ontlasting en beetje en heeft dempend effect op zowel te snelle als te langzame ontlasting. Zolang je erbij drinkt.

Succes!
Ik had er gedurende mijn zwangerschap ook wisselend last van (soms een paar weken niet, dan weer vreselijk). Soms moest ik wel 20 keer op een dag, en als ik niet binnen 10sec op de WC zat, had ik vette pech. Bah! Ik maakt me toen ook zorgen, maar mij werd ORS aangeraden als het te erg werd, verder niets. Ik ben overigens wel bekend met pds.

Als HA en VK zeggen dat het niet zorgelijk is (en als je zegt dat het maar 2x per dag is, lijkt me dat niet echt) moet je proberen om de ergste stress erom los te laten. Probeer gezond te blijven eten. Dus niet te eenzijdig, en alleen maar fruit is ook eenzijdig. Roosvicee stop kan idd ook helpen. Succes ermee!
Ik heb af en toe diarree en ga veel vaker naar de wc. Ik heb dat alleen als ik zwanger ben. De meeste vrouwen hebben obstipatie, maar ik heb dus juist last van het tegenovergestelde. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook al, dus ik maak me idd weinig zorgen erover.
Het kan er een beetje bij horen. Ik krijg over het algemeen last van constipatie als ik zwanger ben, maar soms heb ik ook opeens diarree. Als je niet de hele dag op het toilet zit leeg te lopen, kan het waarschijnlijk niet zoveel kwaad.

Misschien proberen wat dingen te eten die de ontlasting wat harder maken. Bananen, eieren etc. Wie weet helpt dat een beetje.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Jup hier ook best last van gehad de eerste 3maanden, maar niet heel zorgelijk...

Ik had ook heeeel veel buikkramp, dit bleek te komen door melk, ik kon geen melk verdragen. Al nam ik maar 1slokje, dan had ik snachts krampen. Nu zit ik op de 16weken en kan ik weer melk drinken...

Ik denk dat de vk je ook moeilijk kan helpen je moet zelf uitzoeken waar je lichaam op reageert! Sterkte
Overleg anders met je vk of ha of je Okugest tabletjes van VSM mag. Dat is tegen misselijkheid en diarree. (In de bijsluiter staat dat je het gewoon mag nemen als je zwanger bent.)

Sterkte (en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!)!
De verloskundige is toch geen arts? Ze heeft alleen een HBO-opleiding! Iets heel anders dan een huisarts die langdurig universitair geschoold is. Ik zou geen enkel risico nemen en bloed en ontlasting laten onderzoeken. Misschien heb je wel een parasiet of zo.
Heb vanochtend vk gebeld en die zegt dat het vaker voorkomt. Zij maken zich er niet druk om en vinden het niet nodig om naar huisarts te gaan. Als ik er wat aan wil doen moest ik maar naar de apotheek gaan...

Vandaag echt steeds kleine beetjes gegeten en dat lijkt iets te helpen maar het kan ook gewoon een goede dag zijn.

Ik probeer echt wel gevarieerd te eten.

Ik ben morgen vrij dus ga voor zekerheid de huisarts nog wel even bellen maar ik hoop gewoon dat het beter maar ieder geval niet erger zal worden.

Bedankt voor alle tips allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven