Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
1. Jamiroquai

2. Hij was ziek, dat merkte je. Er zat geen passie in het optreden, het was een verplicht dingetje. Maar toch... De muziek maakte een hoop goed.

3. Nee

4. Coldplay op het Malieveld
Alle reacties Link kopieren
Gisteren Jonathan Jeremiah in Paradiso. Was de vierde keer. Heb hem twee keer met het Metropool orkest (of een ander Nederlands orkest gezien...twijfel). Erg goed! Gisteren was leuk, niet compleet weggeblazen, maar dus gewoon leuk. Vind zijn muziek lekker in het gehoor, hij is grappig en had een goede band mee. Al blijft het een babbelpubliek in Paradiso.



In december was ik naar Smith & Burrows. Dat vond ik echt heel erg goed. De zanger van Editors is heel laag, maar warm. Heerlijke avond!



Volgens op mijn lijstje zijn: Tim Christensen, Garbage, Pearl Jam, Werchter, Lowlands, North Sea Jazz.



Heb er allemaal zin in en verwacht vooral een mooie avond!



En 21 april is het recordstore day en dan komen er ook diverse bandjes live in cd winkels spelen. http://www.recordstoreday.nl/
Alle reacties Link kopieren
Zal zelf ook even invullen.

1. Racoon (niet echt een fan, maar was dichtbij)

2. Het was echt goed. Met orkest. Wat een geweldige zanger.

3. Nee

4. Lokale bandjes. Maar groot: Pearl Jam, Ziggo Dome.
Alle reacties Link kopieren
Moos!!!



1: the Waterboys

2: Geweldig!!!!

3: Ja eerder gezien en toen was het geweldig maar nu was het heel bijzonder. Ze gingen zelf ook helemaal los. Het duurde ook bijna 3 uur. Graaf kwam daardoor veel te laat op zijn werk.

4: the Australian Pink Floyd. Ik verwacht er niet veel van ondanks dat deze coverband door David Gilmour zelf soms wordt ingehuurd maar ik heb nu eenmaal niets met Pink Floyd. Graaf wel.

4b: Daarna nog op de planning 2x Pearl Jam en 1x Eddie Vedder.



1b: al gehad dit jaar Snow Patrol en K3. Vooral Snow Patrol zal me lang bij blijven. Ik volg ze nu al een aantal jaar en ik vind het geweldig om ze van zo'n kleine band te zien groeien naar een grote band. En Gary Lightbody is een scheetje.



En ik kan wel uren doorkletsen..... Maar ehm, Moos, wat is jouw verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Oh je was er al. Racoon is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond naar Racoon! Zoooo'n zin in! Ik ga niet vaak naar concerten, bijna nooit eigenlijk. Ik heb Racoon een jaar of vier (of vijf??) gezien in het Paard van Troje. Nu staan ze dus in de HMH, dus dat zal wel een groot verschil maken.

In oktober ga ik naar Radiohead, ben ik erg benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Vin

Ik ben ook niet echt een Pink Floyd-fan, al hebben ze geweldige nummers. Paar jaar geleden ook PF-coverband gezien. Was indrukwekkend.

Gezien dit jaar: Spinvis: altijd goed. Jamie Woon: niet zo best. En nog wat losse bandjes.

Verder nog in het vat: Radiohead, daar verheug ik me heel erg op!
Alle reacties Link kopieren
Tinus het concert waar ik was van Racoon in het Paard was try out voor vanavond. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo graag naar Paul Simon gewild. Daar baal ik echt vreselijk van dat ik niet kan.



En ik heb nog getwijfeld voor George Michael maar ik heb hem vorig jaar gezien en de aanslag op mijn portemonee is groot.



Spinvis is leuk. Heeft ook een nieuwe cd toch recent uitgebracht?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel naar Jack White, maar moet ff zuinig doen. Is toch iedere x ca. 100 euro, excl. vervoer en drank. Gister begon de voorverkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:mocy schreef op 31 maart 2012 @ 14:09:

Tinus het concert waar ik was van Racoon in het Paard was try out voor vanavond. Veel plezier!Leuk te lezen dat je enthousiast was! Ik kan niet wachten!
Mijn concerten van vorig jaar:

Prince - fantastisch

Lenny Kravitz - fantastisch

George Michael - vreselijk



Ook naar festivals Zand en Concert at Sea geweest. Bij CAS ging de 2e dag niet door vanwege storm, 1e dag was heel leuk.



In januari bij Vrienden v.d Amstel geweest, ook altijd leuk, maar dat doe ik meer voor de gezelligheid van voor de muziek.



Dit jaar verder op de planning:

Wederom CAS en Zand, Symphonica in Rosso met Doe Maar en theatertoer van Van Velzen. En hopelijk komt daar nog meer bij!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar veel gezien (ook Prince!), maar hoogtepunt, geweldig, zo goed, fantastisch, zo balen toen het afgelopen was: Smashing Pumpkins.
Alle reacties Link kopieren
Ow Gravinnetje, mag ik het dan nog zeggen?

Ik heb vanochtend kaartjes gekocht. Ben toch wel erg blij.

Ga eigenlijk nooit naar concerten en had afgesproken mezelf dat vaker te gunnen. Ben een paar jaar geleden naar reünie-concert van The Police geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n liefhebber van concerten (herrie, drukte, improvisatie-gedoe, kwalitatief vaker slecht dan goed), maar in september ga ik naar Nickelback en daar heb ik veel zin in



Laatste keer is alweer een paar jaar geleden - Limp Bizkit. Samen met The Weather Girls de beste live artiesten die ik heb gezien... eh... gehoord :-)
Alle reacties Link kopieren
los lobos en de dijk(op meerdaags festival) www.ribsenblues.nl

ze waren heel goed

de dijk meermalen x gezien,los lobos was de 1e keer

dijk was net zo goed als anders,los lobos was dus de 1e keer

volgende concert is status Quo,met de pinkster in raalte!!!!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:courage_ schreef op 31 maart 2012 @ 14:28:

Ow Gravinnetje, mag ik het dan nog zeggen?

Ik heb vanochtend kaartjes gekocht voor Paul Simon. Ben toch wel erg blij.

Ga eigenlijk nooit naar concerten en had afgesproken mezelf dat vaker te gunnen. Ga eerst nog naar Sting trouwens. Ben een paar jaar geleden naar reünie-concert van The Police geweest.



Tuurlijk mag je het zeggen. Wat fijn dat je er heen gaat!



Ik zou zo graag een optreden willen zien van Simon & Garfunkel. Die kans is helaas erg klein dat ze nog eens een tour gaan doen. Maar mijn hemel, zeker weten dat ik het niet droog zou kunnen houden.



Het album Graceland ligt hier nog steeds regelmatig in de cd speler. Geweldig album. Misschien eens kijken of hij nog ergens in de buurt in het buitenland speelt maar qua timing komt het echt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Graafje, had je al gezien dat Eddie ook alleen naar Nederland komt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 31 maart 2012 @ 14:48:

Graafje, had je al gezien dat Eddie ook alleen naar Nederland komt?



Wat dacht jij Roos!!!! Enne hoi Roos! Hoe is het met jou?



Maar kaartjes in de pocket natuurlijk. Helaas maar 1x, ik kan 2x Eddie echt niet aan, dat kost me mijn relatie met Graaf betalen.
Alle reacties Link kopieren
oh wat goed! Dat wordt genieten



met mij gaat het goed, loop al zonder krukkies en dat gaat steeds beter

Met jou en Graaf en Vinnetje alles goed?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dames willen jullie wel on topic blijven...
quote:courage_ schreef op 31 maart 2012 @ 14:28:

Ow Gravinnetje, mag ik het dan nog zeggen?

Ik heb vanochtend kaartjes gekocht voor Paul Simon. Ben toch wel erg blij.

Ook een kaartje veroverd

(vooraf minimeet cour? heb je nog in nickhyves geloof ik)



Laatste concert zal Blof of De Dijk geweest zijn. Laatste internationale artiest: Brian May & Roger Taylor (2005, 3x in half jaar ). Oh ja en in 2009 tapdans-formatie River Dance.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al zonder krukken. Wat een vrijheid weer. En pijnloos?



Hier gaat alles goed, Minivin is een heerlijke muts (nog steeds) en Graaf enigzins beledigd, hij vind dat Eddie en Gary voor hem komen. En dat klopt.......
Alle reacties Link kopieren
quote:mocy schreef op 31 maart 2012 @ 15:08:

Dames willen jullie wel on topic blijven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven