Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
Alle reacties Link kopieren
quote:mocy schreef op 31 maart 2012 @ 15:08:

Dames willen jullie wel on topic blijven... sowwy Moos



mag ik nog 1 dingetje zeggen tegen Graafje? "knippert verleidelijk met oogjes"

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
1. Neil Diamond

2. Geweldig, voor een 70 jarige heeft 'ie nog veel pit.

3. Ja, al 3 keer. Net zo goed, kwaliteit vergaat niet.

4. Op 26 april Michael Bublé, een feestje. Ik heb meerdere concertdvd's van hem gezien en die zijn altijd leuk.

Vanmorgen kaartjes voor Paul Simon gescoord. A trip down memory lane. Ik heb hem in 89 in het Goffert Park gezien en in 2004 in de Arena. Ik hoop dat hij er wat minder breekbaar uitziet dan tijdens dat optreden.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
1 Chef'Special

2 Wat een goeie band! Funky hiphop, leuke surprise acts en een geweldige (hele knappe) front man!

3 nee

4 GEM, King Jack en Skrillex allemaal belachelijk veel zin in :)!
Wat mij betreft mogen er nog wel meer vragen in je OP. Naar welke optredens je bent geweest bijvoorbeeld en welke het meeste indruk maakte.



Mijn lijstje: U2, Rolling Stones, Anouk, Coldplay, Lenny Kravitz, Skunk Anansie en Jamiroquai dus.



Het meeste indruk maakte U2, dat was namelijk mijn eerste stadionconcert. Geweldig. Maar het beste was toch Skunk Anansie. Door de fantastisch zuivere zang en beweeglijkheid van Skin, de overdaad aan bekende nummers (van begin tot eind meezingen), het vuur en de passie en het plezier dat van de band afstraalde. Daarnaast waren ze niet kinderachtig en deden een lange toegift. Top!



Lenny was ook geweldig (mjammie) maar hij moet het toch afleggen tegen Skin.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vd week blaudzun in een klein zaaltje. Had kaartjes gekocht zonder hem + band echt te kennen. Was een leuke avond en goed optreden. Toegankelijke liedjes en grote band waarvan de meeste muzikanten ook nog meerdere instrumenten bespeelden en dus erg afwisselend.



Volgend concertkaartje is voor JayZ en Kanye West.. Ga met een vriendin en ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ah, TBL ook al kaartjes!

Ik heb zitplaatsen 65,= en jullie?



Enneh Watervrouw, minimeet?

Dat zou leuk zijn, maar kans is klein... Hyves afgestoft, als het goed is heb je een krabbel.
Bedenk me nu dat ik in 2011 ook nog naar Jamiroquai en De Dijk ben geweest. Zoals al geschreven was de 1e ziek, en dat merkte je. Maar z'n muziek blijft geweldig.



De Dijk viel ietwat tegen, kwam vooral vanwege het slechte geluid (Tivoli).
Alle reacties Link kopieren
Is er eigenlijk al iemand in Ziggo Dome geweest?

Hoe was dat?
Dat is toch nog niet officieel open?
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 31 maart 2012 @ 16:31:

Dat is toch nog niet officieel open?Oh dat kan, dat wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 31 maart 2012 @ 15:15:

[...]

sowwy Moos

mag ik nog 1 dingetje zeggen tegen Graafje? "knippert verleidelijk met oogjes"

Omdat jij het bent.
Alle reacties Link kopieren
1. De redbul soundclash tussen Triggerfinger en de jeugd van

tegenwoordig.



2. Leuke avond met een onverwachte verassing bij beide bands (ik

kwam voor Triggerfinger), de verassing bij de Jeugd was Tim

Vanhamel en de verassing bij Triggerfinger was Kraantje Pappie.



3. De Jeugd eerste keer (ze zijn goed in wat ze doen, maar niet

mijn muzieksmaak), en Triggerfinger de tweede keer, de vorige

ben ik naar een optreden in Gent geweest. En wat mij betreft

Triggerfinger is altijd goed!



4. De volgende optredens zijn: De Staat (in Midelburg, heb hier

onwijs veel zin in, een weinige bands uit NL, die graag mag

horen en zien) en Rock Werchter, de zaterdag, ik ga hiervoor

naar Kasabian ( en die zie ik dan voor de 8ste keer),

Wolfmother, Mumford & Sons, BlackBox

Revelation en Editors, lijkt me duidelijk dat ik hier veel zin in heb.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
@giuliettacapuletti, ik heb Skunk Anansie in het voorprogramma van U2 gezien.



ZiggoDome opent pas in juni. Ik vind het jammer dat nu Ahoy buitenspel gezet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Laatst naar Sting geweest. Erg, erg mooi. Ook Fleetwood Mac was heel erg goed. Prince was fantastisch.

Helaas net naast de kaarten voor Pearl Jam gegrepen, maar die heb ik al eens gezien. Wel balen dat ik ze nu moet missen...

Vanmorgen kaarten voor Paul Simon gekocht. Ben heel erg benieuwd, want hij speelt met Ladysmith Black Mambazo zijn legendarische album Graceland. Een tijdje geleden was er nog een docu op tv in de serie "Legendarische Albums". Laatst heb ik The Waterboys ook nog gezien. Prima concert, met een geweldige Mike Scott. Heel bijzonder.
quote:courage_ schreef op 31 maart 2012 @ 16:30:

Is er eigenlijk al iemand in Ziggo Dome geweest?

Hoe was dat?



Had er nog nooit van gehoord en hoorde afgelopen week van moos dat ie nog in aanbouw is. Heb er maar op gegokt dat de akoestiek goed geregeld wordt. (ArenA schijnt berucht te zijn wat dat betreft)



*hyves ook afgestoft tijdje terug, krabbel was gelukt :)*
Ahoy vind ik niet bijzonder. Ben er nu een aantal keer geweest, zitten en staan. De stoelen zijn dramatisch. Met een gemiddelde lengte zit je helemaal klem, heel ongemakkelijk. En het is onmogelijk om even wat drinken te halen. Staan is prima, goed zicht. Ik vind Ahoy verder erg sfeerloos en donker. Wat dat betreft hoop ik dat het Ziggo Dome beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
De akoestiek in de ZiggoDome zal wel goed moeten zijn, hij wordt speciaal gebouwd voor concerten. Arena is ronduit k*t en ik wil daar niet meer heen voor concerten. Helaas ga ik toch weer als er een favoriet komt maar gelukkig heb ik hem al weer een tijdje kunnen ontlopen.



Ahoy heb ik de beste concerten gezien dus van mij geen slechte woorden. Maar zo heeft ieder zijn voorkeuren. Zo hoor ik over het Goffertpark ook vaak slechte verhalen terwijl ik daar juist geweldige concerten heb gehad.
Ik vind het Goffertpark erg leuk! Lenny Kravitz, Live (Rock In Park), Rolling Stones (noodweer, nat en koud tot op het bot maar wat een sfeer) en Coldplay daar gezien. Voordeel vind ik het gratis en dichtbij parkeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:courage_ schreef op 31 maart 2012 @ 16:17:

Ah, TBL ook al kaartjes!

Ik heb zitplaatsen 65,= en jullie?



Enneh Watervrouw, minimeet?

Dat zou leuk zijn, maar kans is klein... Hyves afgestoft, als het goed is heb je een krabbel. Ha Courage, wij ook. Vak 111 3e rij. Ben benieuwd hoe het klinkt. Kan nooit zo slecht zijn als de Arena. Wat een galmbak is dat.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Live verslagje vanuit de HMH ;-)! Bertolf was leuk! Wel rottig geluid, maar dat komt misschien omdat ik bovenin op het balkon zit. Straks Racoon! Jeeej!!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Tinus, een live verslag!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk, dit is de plattegrond volgens de site van de Ziggo Dome



Plattegrond
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Leuk een live-verslagje. Tinus probeer naar voren te gaan dan. Balkon is veel te ver van podium (vind ik). Is het uitverkocht? Hoop het voor ze want het is een goede show. Die cello deed het voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ahoy is lekker als je staat bij de eerste ring bij de bar.

Tweede ring vind ik levensgevaarlijk. Ben daar een keer naar beneden gedonderd en zat er bij Prince weer (helaas). Durfde me amper te bewegen, dus later naar de eerste ring gegaan.
Alle reacties Link kopieren
1. Muse

2. gewoon super

3.neej

4. nog geen concert, maar wel feest (Decibel) en das ook mijn eerste feest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven