Werk & Studie alle pijlers

Werkt hier iemand als leraar Engels?

06-04-2012 08:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb laatst gevraagd of iemand hier werkt als docent basisonderwijs. Ik twijfel namelijk eigenlijk een beetje tussen twee richtingen, namelijk die van de pabo, en die van lerarenopleiding engels.

Ik ben bang dat het engels me op een gegeven moment mijn neus uit komt?

Wat maakt het zo leuk als leraar engels zijnde, en zou je ooit nog iets anders willen gaan doen?

Wat zijn leuke kanten aan bepaalde leeftijdsgroepen? En wat vindt je minder leuk?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Ik ben geen docent, maar ik kan me voorstellen dat er een groot verschil is tussen lesgeven aan kinderen tot 12 jaar en les geven op het voortgezet onderwijs.

Je hebt geen voorkeur voor een leeftijdsgroep?
Arbeidsmarkanalyses zeggen dat er moeilijk werk te vinden is in het lager onderwijs. Zeker in de randgebieden.

Door bevolkingskrimp
Werken met oudere kinderen vind ik erg leuk:-) Engels is leuke taal omdat het overal om je heen is. Je kunt gebruik maken van liedjes documentaires van bv Discovery channel (bv dirty jobs, America's hardest prison etc.) ze beheersen de taal al voor een deel door tv etc dus hoger niveau kunnen ze leuke filmpjes over zichzelf/omgeving maken bv. Het is wel altijd Engels maar je moet zelf de afwisseling erin brengen en dat kan bij Engels heel goed.

Bovendien, meer kans op een baan:-)
En is het niet zo dat je in (bijna) elke baan dingen moet doen, die steeds terugkomen?

In het basisonderwijs moet je keer op keer rekenen, taal etc. Dat hoort erbij toch? En Engels lijkt me juist leuk!

Er zijn leuke Engelse films, verfilmde boeken (de vliegeraar, about a boy etc.0, die kun je gebruiken in de lessen.
Houdt wel in je achterhoofd dat het aantal mensen dat de lerarenopleiding Engels doet ontzettend hoog is en dat er (ondanks veel uitval) veel mensen in afstuderen.