Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Alle reacties Link kopieren
Wooow! Wat een mooie foto's Jilks!!

Mooie tuin en die foto's van de zee, aaah, ik hou zooo van de zee! Heel mooi!



Bevallen zou ik, denk ik, thuis willen. Maar (ja, dat is al heel ver vooruit gedacht) het is wel een beetje gehorig. Als ik binnen lawaai zit te maken (lees: krijsen tijdens de bevalling ) dan kun je dat buiten horen. Dus misschien ook wel ziekenhuis! Hihi!



Ik ga zo even de site van Ipadje bekijken.



Nimnim: nog geen nieuws?



Kandelaar: Tuurlijk, begrijpelijk! Kom wanneer je wil.. Wij zijn er wel!



Kena: Goede keuze denk ik... Dan weet je iig zeker wanneer je 'moet' vrijen... En balen dat je zoveel last hebt van je ongesteldheid...



Globetrotter: Jammer, maar begrijpelijk! Ik hoop dat het snel gaat lukken om zwanger te raken!
Alle reacties Link kopieren
quote:ipadje50 schreef op 09 april 2012 @ 13:08:



Nou ik ga maar eens wat doen, manlief zit in een of ander computerspel en het huis lijkt wel ontploft.







Pfff, die van mij ook. De baalwoorden vliegen me om de oren als hij weer eens 'dood' gaat.

Hij zegt net: 'Gloeiende vissen!'

Ik: 'Gloeiende vissen??! '

Hij: 'Tsjah, dat is beter dan GVD'.



Heeft ie ook wel weer gelijk in.. Hahaha...
Alle reacties Link kopieren
quote:

Pfff, die van mij ook. De baalwoorden vliegen me om de oren als hij weer eens 'dood' gaat.

Hij zegt net: 'Gloeiende vissen!'

Ik: 'Gloeiende vissen??! '

Hij: 'Tsjah, dat is beter dan GVD'.



Heeft ie ook wel weer gelijk in.. Hahaha...



Hahahaha..... gloeiende vissen! Die is geweldig.

Mijn vriend is programmeur (lees = nerd) dus die is zowat een met zijn laptop



Ik ben niet zo heel erg dol op de ziekenhuizen hier. Kan niet precies zeggen waarom niet..... maar in NL vind ik de ziekenhuizen er een stuk vriendelijker uitzien (niet dat ik denk dat ik daar op let als ik aan het krijsen ben) Ik heb 2 ziekenhuizen vergeleken hier in de buurt die blijkbaar goed scoren qua bevalling.

Thuis bevallen lijkt mij ook wel een optie... en mijn buurvrouw is een midwife... dus dat zou goed te doen zijn



Je krijgt hier wel op dezelfde momenten scans enzo... maar het hele systeem is hier toch op een aantal punten wel anders (maar meer werk gerelateerd anders)
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie verhalen te lezen over gamende mannen hier zit er nog zo eentje (al is hij nu een oude laptop aan het steampunken? Hij kijkt uiterst serieus...). Gloeiende vissen??? hahahaha origineel!!!



Ipadje die site is inderdaad erg relativerend, goed om te lezen. Succes met poetsen/opruimen!!
Alle reacties Link kopieren
@ Gamende mannen! Hier ook al! Die van mij scheld en vloekt niet zoveel, maar begint altijd steeds harder op 't toetsenbord te rammen als het niet goed gaat :P 't lijkt voorlopig nog goed te gaan!
Alle reacties Link kopieren
@Nimnim .... mijn inner nerd komt naar boven borrelen als ik Steampunk hoor. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Lamelle, ja gelukkig verloopt de zwangerschap wel voorspoedig, Vorige week een echo gehad en daar zag alles er goed op uit. Ze kan natuurlijk er veel minder van genieten en heeft veel zorgen...

Leuke titel voor een nieuw topic! Zal ik er daar dan maar een mee gaan openen? Hoe denkt de rest erover?



Had zelf eventueel nog als titel: van broekloerders tot live-bevallers!



Sanne, fijn dat de zwangerschap goed voelt, dan kan je toch meer genieten!



Kandelaar, lief dat je even een berichtje post. Gewoon doen, als het goed voelt om even afstand te nemen. Je hebt ook zoveel meegemaakt in zeer korte tijd!

Hopelijk heb je binnenkort wat meer vertrouwen en kan je echt gaan genieten. Je bent altijd welkom!



Globetrotter, fijn dat je even laat weten dat je niet meer komt om te schrijven! Weten we in ieder geval de reden waarom je niet meer meeschrijft! Heel veel succes met zwanger worden en hopelijk heb je snel goed nieuws!



Ipadje, thanks voor de link! Inderdaad goed om even te lezen!

Ik moest ook heel erg wennen aan het part-time werken. Natuurlijk heerlijk om veel tijd met mijn dochter door te brengen, maar je werk krijgt ineens een andere betekenis. Je bent wat minder betrokken en je doet het naast je prive leven, terwijl ik als fulltimer weleens het gevoel had dat mijn prive leven naast mijn werk kwam...



Jilks, ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen (op eigen verzoek) en wil dat de volgende keer zoiezo weer doen.

Ik vond het erg prettig dat alles wat eventueel nodig is bij de hand is en ze eventueel makkelijk kunnen ingrijpen....



Gisteren flink aan de diarree geweest (sorry voor de info), maar denk dat mijn hevige buikpijn ook daarmee te maken had!

Net even bij de bouwmarkt voor wat spulletjes in de tuin geweest. Zometeen gaan we naar mijn zusje en gaan we met mijn familie uit eten!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een referentie naar het Januarie pil stoppen wel een goed idee? Anders melden zich wellicht weer een hele bups extra aan?
Alle reacties Link kopieren
Dat wilde ik in de openingspost zetten, iets van hier deel 2 van de dames die in januari gestopt zijn met de pil.

En dat de tabel ook vol zit.
Alle reacties Link kopieren
Kena: die titel vind ik leuker!! van mij mag je hem openen (maar ik ben de rest niet). Wat vervelend dat je zoveel last hebt van je ongesteldheid en van je darmen. Gaat het inmiddels weer wat beter? Veel plezier straks met het uit eten!



Jilks: hehe leuk he, steampunk het is zijn eerste project, ben benieuwd! (Mijn man roept nu om de haverklap: gloeiende vissen!!)
Alle reacties Link kopieren
vind de broekloerders tot bevallers leuke titel idd... en goed dat je dan melding maakt van januarie mensen en volle lijst :-)
Alle reacties Link kopieren
@ Bevalling, ik denk dat ik ook in het ziekenhuis zou willen bevallen, maar kan me voorstellen dat ik nog van gedachten ga veranderen, aangezien ik nog geen idee heb hoe het voelt om zwanger te zijn... Denk nu dat ik onzeker zou zijn, maar misschien voelt het allemaal wel zo natuurlijk en word ik zekerder...



@ Nimnim, voor jou erg spannend momenteel dus! Ging je nou morgen testen of wacht je wat langer?



@ Mezelf, het is nu dag negen dat ik hoofdpijn krijg. Zou een zwangerschaps kwaal kunnen zijn, maar dat zou wel betekenen dat ik ineens een erg korte cyclus heb gehad van een dag of 25. Maar goed, het kan.



Heb precies de klachten van een flinke spanningshoofdpijn. Begint met hoofdpijn en krijg er in de loop van de dag een stijve nek en druk op mijn hoofd en oren bij... Ik ben niet echt bekend met spanningshoofdpijn en dan zeker niet zoveel dagen achter elkaar elke dag weer! En dan ga je googlen en zie je dat het een bekende kwaal is in een prille zwangerschap! Wie weet...



Heb een paar keer ibuprofen genomen, maar dat durf ik ook niet te veel te doen...



Komt die hoofdpijn iemand bekend voor?



@ Pasen, gisteren een gezellig dag gehad met vrienden bij ons thuis. Vandaag lekker niks!



@ Afvallen, ben afgelopen week een halve kilo kwijt geraakt. Niet veel, maar heb me met pasen dan ook niet echt ingehouden. Verwacht volgende week een beter resultaat.



@ Kandelaar, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Hopelijk woensdag een goede echo en kun je er van gaan genieten.



Fijne tweede paasdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
JA leuke titel Kena!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de lieve berichten. Woensdag na de echo laat ik hier meer weten. Wil het ook even met de verloskundige bespreken.



@ Titel; ik vind de suggestie van Kena wel heel leuk! Geeft het wel goed weer ook hoe wij er met z'n allen mee omgaan denk ik.



@ bevalling; als de rest van mijn zwangerschap goed mag gaan dan wil ik heel graag (weer) thuis bevallen. Heb ik met onze dochter ook gedaan en vond dat erg fijn. Daarnaast ben ik bang dat ik (ivm kans op super snelle bevalling) ergens in de auto ga bevallen, omdat ik ruim een half uur rijden heb naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis....



Nu ga ik kijken of er nog een manier is om onze dochter haar groentesoep helemaal op te laten eten. Ze is er inmiddels al dik een uur mee bezig....*zucht*
Alle reacties Link kopieren
@spanningshoofdpijn ik ken het niet als zwangerschapskwaal, maar ik heb er lange tijd heel veel last van gehad (sinds ik geen pil meer slik heb ik het zelden meer!) Het is een hele vervelende hoofdpijn, sterkte!! En wie weet is het bij jou wel een zwangerschapssymptoom?!



@testen ik heb de vorige ronde tegen beter weten in getest, waardoor ik nu geen test meer in huis heb. Stom!! Anders had ik het nu kunnen doen.. Morgen ga ik een dagje naar de thermen met een vriendin, en daarna blijft zij eten. Testen is dan niet zo handig. ooooh ik hoop zo dat ik dit keer wel een goede reden heb om te testen!!!



Jilks hoe is het bij jou nu? Nog 4 dagen tot jouw NOD!
Alle reacties Link kopieren
quote:nimnim schreef op 09 april 2012 @ 13:35:

(Mijn man roept nu om de haverklap: gloeiende vissen!!)







Hahaha!



Ik ga naar vriendinnen, tot laaater!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, leuke titel! (alle titels die genoemd zijn trouwens, dus aan mij heb je niet veel...)
Alle reacties Link kopieren
Hierbij: Deel 2!
Alle reacties Link kopieren
@ Nimnim, zou graag wat tip's hebben. Wil alles proberen, en ook graag weten wat ik juist niet moet doen... Que eten en pijnstillers... Als ik niet zwanger ben ga ik wel ff langs de huisarts hiervoor...
Alle reacties Link kopieren
Bollesmurf ik zal je mijn oefeningen geven op facebook. Volgens mij heb ik net hoi tegen je gezegd
Alle reacties Link kopieren
@Nimmim, wat spannend zeg, misschien maar snel een test kopen van de week!

@ Kandelaar, hopelijk krijg je woensdag weer een positief bericht bij de echo en worden je zorgen wat minder.

@Ipadje, Bedankt voor de link, hopelijk heb je binnenkort een positieve test.

@ Kena, misschien is het wat om 2 keer per week te gaan vrijen vanaf dag 6 tot 30?Dan heb je volgens mij ook een redelijke kans

@Allemaal, lief dat jullie me een berichtje hebben gestuurd. Ja, het gaat echt weer helemaal goed tussen ons en we kijken erg uit naar de verhuizing ook en dat we dan echt samen gaan wonen.

Fijne 2e paasavond allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
drztrttje; er is een 2e deel geopend. Daar wordt nu verder geschreven. Weet dus niet of iedereen je berichtje hier nog wel leest.
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend, dus een slotje op dit deel...



Met vriendelijke groet,'



Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven