reisgenoten gezocht

13-03-2012 08:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar reisgenoten in de leeftijd van +/-30 die in juli 2012 zin hebben om op vakantie te gaan in europa. Ik voel er weinig voor om met een single reis mee te gaan en wellicht zijn er meer dames die er zo over denken. Ik ben zelf 31 en woon in de omgeving van Eindhoven. Als het je wat lijkt aarzel dan vooral niet om te reageren.
Ik vind 't super dat je zo een reismaatje zoekt! Toen ik in de situatie zat dat niemand mee kon, ben ik maar niet gegaan.. Dus leuk dat je er werk van maakt! En idd zo'n singles reis is vaak echt een groepsgedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi hem er maar weer eens in:



Reisgenoten drukken een grote stempel op je vakantie. Niet iedereen is geschikt om mee door de wereld te trekken en meestal kom je daar op reis pas achter. Wees goed voorbereid en screen je reisbuddy eerst op de volgende criteria.



1. Onzeker type



Als je reisgenoot thuis al onzeker is, dan zal dat op reis al helemaal het geval zijn. Dit is vaak de reden van ruzies in alle vormen. Als je van dezelfde sexe bent, kan jaloezie een rol gaan spelen, zeker als je mensen tegenkomt van het andere geslacht. Om aandacht te krijgen, kunnen mensen dingen doen die ze anders nooit zouden doen, zoals stomme grappen vertellen of teveel drinken. Ook mensen die de controle willen houden of je proberen te manipuleren, zijn vaak onzeker.



2. Dat wil ik niet-type



Twee verschillende persoonlijkheden kunnen elkaar compleet aanvullen, maar als je te verschillend bent zal je nooit de beste reisgenoten worden. Overleg vantevoren goed wat voor reis of vakantie je voor ogen hebt, en hoe je deze denkt in te gaan vullen. Als jjij cultuur wilt snuiven en vroeg op wilt staan om het meeste uit je dag te halen, terwijl je reisgenoot het liefst de hele nacht doorfeest en 's ochtends lekker uit wil slapen, dan gaat dat moeilijk samen. Ook is het zaak om vóór de reis al te kijken naar jullie budget en of deze met elkaar overeenstemt; in veel gevallen zul je namelijk dezelfde kosten maken en moet je het aan dezelfde dingen willen uitgeven. Anders zijn jullie straks in verschillende hotels te vinden en zit de één aan het water op de stoep, terwijl de ander een helikoptervlucht maakt over de Himalaya. Als je hetzelfde wilt, verwacht je hetzelfde en sta je niet voor verrassingen onderweg.



3. Arrogant type met kort lontje



Je schaamt je echt als je reist met iemand die geen respect toont voor locals en medereizigers. Als iemand reizen niet gewend is, kan een land als India een grote cultuurshock teweeg brengen. Begrijpelijk, maar wil je de hele reis met iemand opgescheept zitten die klaagt over hoe druk, warm of armoedig het is of hoe slecht het eten is? Het is vermoeiend om bij iemand te zijn die om het minste of geringste boos of verdrietig wordt. Je wilt toch niet je hele vakantie op je tenen hoeven lopen?



4. Naïef type



We zijn allemaal een beetje naïef als we aankomen op een nieuwe bestemming. Iedereen betaalt wel eens twee keer zoveel voor een souvenir, maar sommige mensen trappen werkelijk overal in. Ze antwoorden gerust 'ja' als een wildvreemde vraagt of hij zijn tas mag dragen en laten zich meeslepen naar elk winkeltje. Als je geen oppas wilt zijn, zorg dan dat je zeker weet dat je reisgenoot op de hoogte is van alle lokale trucjes en daar ook tegen opgewassen is.



Succes en ik hoop dat je een leuke reisgenoot treft!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hey Anouk,



Door het afhaken van een reisgenootje ben ik deze zomer ook op mezelf aangewezen. Mij lijkt een single reis als het een rondreis is niet zo erg. Maar ik ben meer toe aan een relax vakantie. Ben 28 en kom ook uit de omgeving van Eindhoven. Mocht je nog op zoek zijn, misschien leuk om in contact te komen!
Alle reacties Link kopieren
Hey Anouk,

een aantal jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan als jij: een oproepje voor een reisgenoot (omdat een zgn 'vriendinnetje' vlak voor vertrek afhaakte). Dat resulteerde in een superleuke week, dus het kan absoluut goed gaan!!

Veel plezier alvast!

M
Alle reacties Link kopieren
Heee anouk, wat tof dat je op deze manier op vkantie wil gaan. Ik heb ook overwogen om een oproepje te plaatsen maar ga nu via een singel reis van One2gethertravel.nl Ben vorig jaar ook geweest. Ik weet dat je er niks voor voelt maar wil dit wel ff gezegd hebben: De reis gaat door met bijvoorbeeld minimaal 20 maximaal 60 mensen. Dat wil zeggen: altijd mensen die je liggen!! Je kunt je eigen gang gaan; wil je excursie? Dan ga je op excursie... Wil je aan het strand liggen? Dan ga je aan het strand liggen... en ga zo maar door! Misschien heb je hier wat aan mocht het via deze weg niet lukken.. Heel veel plezier alvast en hoop voor je dat het lukt :D
Alle reacties Link kopieren
Hi, kan me helemaal vinden in je oproep. Kan ik je mailen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven