als je moeder je niet behandeld als familie

12-04-2012 16:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder kan in haar sombere dagen heel erg bot overkomen op mij en mijn vader. Ze komt uit het buitenland en zegt dan ook altijd hun te missen en dat ze er dan graag heen wil omdat ze zich hier alleen voelt. Terwijl wij er gewoon voor haar zijn vind ik het erg vervelend voor haar en met kerst en pasen vergeet ze ons gewoon en doet ze soms net of wij vreemden zijn voor haar. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat ze zich niet op haar plek voelt.Heb je er al over gepraat met haar ?
Kan je moeder niet regelmatig bij haar familie op bezoek? Kan me voorstellen dat je je familie/vrienden/roots mist als je emigreert. En dat ligt vast niet aan haar nieuwe familie.

Gaan jullie als gezin wel 'ns in haar land bij haar familie op bezoek?
Alle reacties Link kopieren
You don't know what you've got, till it's gone.



Waarschijnlijk gaat ze jullie pas waarderen als ze weer in eigen land is en jullie niet ziet.



Het lijkt me heel vervelend voor je en ik denk dat je er best iets van kan zeggen. "Ma, het lijkt net of je niks om me geeft en alleen aan de familie in het buitenland denkt."

Misschien heeft ze zelf niet door hoe het overkomt en denkt ze dat je wel weet dat ze van je houdt. Dat ze dat niet hoeft te laten blijken.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan 1 keer per jaar met het gezin naar haar familie voor 5 weken. Maar al haar broers en zussen wonen in andere landen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me het heel goed voorstellen. Ik ben ook geemigreerd en hoeveel ik ook houd van mijn man en kinderen is het soms heel moeilijk, ook na zoveel jaar.

Probeer maar een beetje rekening te houden met je moeder en vraag haar eens naar het land waar ze vandaan komt. Juist op feestdagen is het extra moeilijk.
lijkt me ook heel moeilijk, zowel voor je moeder als voor jou en je vader.



zou het helpen om meer van haar land bij jullie te betrekken? misschien kan ze anderen die uit haar land zijn geemigreerd ontmoeten, feestdagen van daar vieren, of als ze verdrietig is samen met haar foto's kijken en vragen naar verhalen. misschien voelt ze zich zo een beetje gesteund.
Werkt het voor je moeder niet beter om 5 keer per jaar 'n week te gaan en eventueel ook naar haar familie in andere landen ipv 5 weken achter elkaar? Of wonen ze erg ver weg USA/Azie/Australie bijv? Om welk land gaat het? Komt haar familie ook wel 'ns bij jullie in Nederland op bezoek?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder komt uit rusland. Daar woont haar moeder nu en haar twee zussen met familie. Ze heeft nog 2 zussen en 1 broer in USA wonen. En 5 keer per jaar is geen optie. Op momenten dat ze zich rot voelt zeg ik altijd dat ze normaal moet doen en aan ons denken, maar ik snap dat ik dat juist niet moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:desyyyy schreef op 12 april 2012 @ 18:01:

Op momenten dat ze zich rot voelt zeg ik altijd dat ze normaal moet doen Waarom is zich rot voelen niet normaal?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Niet veel tips maar wel een Lijkt me vreselijk
nee dat zou ik idd juist niet zeggen, je kan beter je moeder troosten, dan hebben jullie ook meer een band.



misschien is dit iets voor haar? http://www.vmeste.nl/ dan kan ze landgenoten ontmoeten en haar eigen taal spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ze spreekt haar familie bijna elke dag wel op skype dus dat is het punt niet. Ik denk ook vaak dat ze het allemaal als smoes gebruikt als hier gewoon iets even niet lekker loopt
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je moeder natuurlijk niet, maar gemis kan heel diep gaan.



Stel jezelf eens voor dat je naar het buitenland verhuist. Je maakt allemaal nieuwe leuke vrienden, waar je het heel leuk mee hebt, maar je ouders en broers/zussen die kun je maar 1x per jaar zien (alleen per skype, maar geloof me dat is niet hetzelfde). Dat kan echt heel moeilijk zijn, zeker met de feestdagen. Hoe lief je die nieuwe vrienden ook vindt. Hoe lief jouw moeder jou en je vader ook vindt.

En dan mist ze waarschijnlijk ook nog eens het land zelf: de geur, de omgeving, de mensen, de tradities, eten,... De dingen waar ze mee is opgegroeid. Dat is een deel van haar en is hier zo anders..



Ik denk dus niet dat je moeder zich aanstelt. Al zal ze als het niet lekker loopt inderdaad wel eens aan thuis denken, dat is alleen maar logisch als ze dat toch al mist. Maar dat is geen aanstellen, of dat ze van jullie weg wil, maar een deel van haarzelf, een plekje in haar hart dat mist.



Probeer het je niet persoonlijk aan te trekken. Het staat helemaal los van haar liefde voor jou en je vader. Jullie hebben jullie eigen plek in haar hart.



Kun je haar niet eens verrassen met een Russische avond ofzoiets? Dan gaan jullie samen Russisch eten maken, versieren jullie het thuis met allerlei Russische dingetjes en kijken jullie naar films uit Rusland.

Gewoon wat dingetjes waar zij even fijn nostalgisch mag zijn en dat met jou kan delen.



Het gemis verdwijnt niet, maar het kan toch heel fijn zijn voor haar. En misschien vind jij het ook leuk om zoiets met je moeder te doen.



Kent ze ook andere Russische mensen hier? Iemand gaf al een tip hiervoor. Die was erg goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven