Hoe zorg ik ervoor dat kat nieuwe bank niet kapot krabt?

20-03-2008 11:22 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij verhuizen binnenkort en na heel wat jaartjes met tweedehands meubels te hebben geleefd, kunnen we nu eindelijk nieuwe spullen kopen, waaronder een nieuwe bank.

Nu heeft onze kat de vervelende gewoonte af en toe haar nageltjes te zetten in de bank. We hebben haar al vanaf dat ze een kitten was, en ook al straffen we haar altijd voor dit gedrag, ze leert het niet af. Tot op heden kon ik er niet wakker van liggen omdat onze bank toch nogal gaar was maar nu krijgen we nieuwe meubels en ik wil uiteraard niet dat ze die te lijf gaat. Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van katten...maar een krabpaal? of hebben alle kattenbezitters al standaard zo'n ding en zeg ik nu iets heel stoms? :-$
de kat de deur uit of de kat slofjes aan doen. (nageltjes laten trekken is ook een optie maar die wordt vast niet gewaardeerd door de kattenliefhebbers) :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik had afgelopen zomer hetzelfde 'probleem'. Gelukkig heeft onze kat tot nu toe niet zijn nagels in de bank gezet.



Wat bij ons werkte: we hebben wat oude meubels (een rieten stoeltje en een boekenkastje) meeverhuisd waar hij eerder ook al zijn nagels in zette. Die gebruikt hij nog steeds als krabpaal. Daarnaast hebben we zo'n ontzettend lelijke kokosmat dichtbij z'n voerbakje gelegd en daar zet hij ook regelmatig z'n nagels in. Hij heeft't een paar keer geprobeerd om de nieuwe meubels aan te vallen, maar dat hebben we gelijk afgestraft (gewoon heel boos vertellen dat het niet mag, en vervolgens op het naughty krukje... ;)



Succes
Alle reacties Link kopieren
Katten zijn erg eigenwijs. Al hebben ze een krabpaal dan krabben ze vaak nog liever aan de bank.